Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan ik die van mij ook wel weer plaatsen ;)

ATT55.jpg

Even een vraag van een hele andere orde, misschien had ik het al gevraagd en lees ik over het antwoord heen, maar .....

Ik heb dus de kap van mijn HPI Baja gespoten maar ik zou het alleen wel jammer vinden als ik strax een keer benzine mors en de kleuren vervolgens onderin mijn chassis belanden en er een vale kap overblijft.

Zodoende mijn vraag, is deze verf benzine vast?
Acryl verf van Tamiya .....

tamr1518.jpg

Er werd in het spuitcabine forum op gereageerd met "er moet nog lak overheen" en "2componentenlak" moet eroverheen, maar het zegt me niet zoveel welke ik dan moet gebruiken om te voorkomen welke lak die acryl lak wel of niet aantast :confused:

Iemand een idee??

Even een vraag van een hele andere orde, misschien had ik het al gevraagd en lees ik over het antwoord heen, maar .....

Ik heb dus de kap van mijn HPI Baja gespoten maar ik zou het alleen wel jammer vinden als ik strax een keer benzine mors en de kleuren vervolgens onderin mijn chassis belanden en er een vale kap overblijft.

Zodoende mijn vraag, is deze verf benzine vast?
Acryl verf van Tamiya .....

tamr1518.jpg

Er werd in het spuitcabine forum op gereageerd met "er moet nog lak overheen" en "2componentenlak" moet eroverheen, maar het zegt me niet zoveel welke ik dan moet gebruiken om te voorkomen welke lak die acryl lak wel of niet aantast :confused:

Iemand een idee??
De Tamiya PS-spuitbussen zijn redelijk benzine-bestendig. Deze weet ik niet. Maar je kunt altijd met een spuitbus PS een laagje er overheen spuiten. Of als je voor zeker wilt gaan een laagje Faskoat, dat is op waterbasis. Als je een laagje Faskoat erop wilt zetten, kun je mijn airbrush wel even lenen (een flesje Faskoat heb ik ook als je snel wilt handelen).

Maar uh... Het :zon: schijnt en er ligt weer een laagje wit. Als het zo blijft, wordt het toch nog rijden vandaag. :banana:

voor diegene die met carson- monstertruckbanden gaan rijden
(als iedereen weer overstapt op FG ;) ,of wieladapters heeft voor de baja)

de stalen ring zit er los op , die ring was er bij mij zaterdag afgelopen:(
als je dat niet op tijdt ziet dan draaid hij snel dol

ik heb die ring er even afgehaald en het randje van de velg en de binnenkant van de stalen ring licht opgeschuurd en vastgelijmd met seconden lijm , hoop dat het hiermee is opgelost:idea:

@BYM , ik had even op een ander forum gezocht en zag dat daar iemand gewoon een spuitbus van motip had gebruikt
is ook op acrylbasis

eerst de laklaag 24uur laten drogen daarna eerst een dun laagje lak aanbrengen en dan even later (hoeft niet helemaal droog te zijn) de volgende laag lak er over spuiten.

succes

@BYM , ik had even op een ander forum gezocht en zag dat daar iemand gewoon een spuitbus van motip had gebruikt
is ook op acrylbasis

eerst de laklaag 24uur laten drogen daarna eerst een dun laagje lak aanbrengen en dan even later (hoeft niet helemaal droog te zijn) de volgende laag lak er over spuiten.

succes
....... motip zou ik niet doen ,heb ik al geprobeerd ,en gaat loskomen, zit nl geen weismacher in ;)

reverse module savage..

goedemorgen deze zonnige morgen!
:help:

weet iemand of er voor de reverse module losse tandwielen te krijgen zijn?
vanmorgen savage even uit elkaar gehaald en bleek dat er een tandwiel finaal aan puin is...
Savage zit inmiddels weer in elkaar, zonder reverse module.. moet ik weer lopen als hij vast staat........:(

voor diegene die met carson- monstertruckbanden gaan rijden
(als iedereen weer overstapt op FG ;) ,of wieladapters heeft voor de baja)

de stalen ring zit er los op , die ring was er bij mij zaterdag afgelopen:(
als je dat niet op tijdt ziet dan draaid hij snel dol

ik heb die ring er even afgehaald en het randje van de velg en de binnenkant van de stalen ring licht opgeschuurd en vastgelijmd met seconden lijm , hoop dat het hiermee is opgelost:idea:

Bedankt voor de TIP V-Power :)

Maar ik denk dat je beter kunt stoppen met het vermelden
van alle mankementen aan een FG :(
Voordat je daarmee klaar bent zitten we al snel in DEEL 9 :rolling:

(Sorry hoor niets persoonlijks,maar hij lag weer op het puntje van mijn tong )

@ Sleur

Ik zie dat er al weer van die mooie grijze wolken komen binnendrijven :yes:
Meen te herinneren dat gisterochtend toen ik bij Phil binnenstapte
ook de zon scheen,maar dat weerbeeld was in 1 uur anders :rolleyes:
Mocht het toch droog blijven kom ik ook even rijden.
De Vertigo's van Phil mag ik toch niet schoon terugbrengen ;)

edit.....

Zwarte wolken vanaf zee :(

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal de Baja even gaan afmaken of is het af maken :mrgreen:

Het weer ziet er niet best uit, buien, buien en nog eens buien. Net hier een flinke hagel/sneeuwbui gehad. Op dit moment zonnetje maar in de verte zie ik de ellende alweer aankomen.

He meneer Burp,:)
Als je de 5b af wil maken,:snipersmile: dan moet je woensdag avond maar meegaan met mij, naar mijn andere hobby.:rolleyes:

Dan is hij pas afgemaakt;)

Groetsels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back