Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
sleur ;

zo zit de impeller met motor toch goed om ?

nu maar eens de F 18 vliegklaar maken , het brandstof vliegen is alweer zo gewoontjes geworden :mrgreen:

IMG_1162-1.jpg

IMG_1161.jpg

sleur ;

zo zit de impeller met motor toch goed om ?

nu maar eens de F 18 vliegklaar maken , het brandstof vliegen is alweer zo gewoontjes geworden :mrgreen:

IMG_1162-1.jpg

IMG_1161.jpg

De motor zuigt over die ronde dop de lucht aan en blaast die vervolgens over zichzelf heen naar achteren.

Met andere woorden, die ronde dop is de voorzijde, en de motor moet aan de achterkant.

En als je nou heel eventjes wacht, dan heb ik een katapult waarmee we dit soort vliegtuigen af kunnen schieten :)
Dat scheelt weer risico van schade bij verkeerd opgooien....

Voor wat betreft het full scale vliegen: Dat was geen bewuste keuze. Vliegen vond ik al langer leuk en sinds 1997 ook redelijk intensief gevloegen met Microsoft Flight Simulator (vanaf versie 2000 pas echt mooie graphics). Dus met Force Feedback stick heel wat uurtjes doorgebracht en dat is ook ongeveer het enige "spelletje" dat ik serieus op de computer speelde. Gezien het tijdgebrek door de eigen toko en te druk met modelbouwen is er nooit interesse geweest in echt vliegen. Nu het piepplakken afgebouwd is en de vliegers telkens heel mee terug gaan, is er tijd "over". Gewoon af en toe een uurtje vliegen, ondertussen theorie-examen proberen te halen en dan zien we het wel. ;)

Meevliegen is voorlopig nog geen optie. Eerst recreatief brevet (kost in totaal ruim €10.000 incl. vliegtuighuur). Dan vervolg voor privé piloot (ook zo'n €8.000). Om 's avonds te vliegen een aanvulling voor nachtvliegen/navigeren. En dan nog internationaal. Dus als iemand sponsors weet.... Twee weken een vliegtuigje huren incl. verzekering is duurder dan een 40 voets container naar Italië sturen en vanaf Schiphol met business class er achteraan vliegen. :? :D

@philliams: Yep, zoals gemaild ga ik stiekem ook Gay-O-Cashing doen. Schuld van een kind op judokamp bij de scouting die enthousiast aan haar moeder verteld en een vader die zo stom is om in de buurt van de vakantiebestemming te kijken naar caches en ziet dat een groot aantal locaties eerder bezocht zijn in voorgaande vakanties. :cry:

Posted via Mobile Device

:yes: :p

Ging je trouwens net zo'n ultrahippe Vista kopen net als je campifmaat of wil je de basis versie van mij lenen Sleur?

Ging je trouwens net zo'n ultrahippe Vista kopen net als je campifmaat of wil je de basis versie van mij lenen Sleur?
Ik heb een Garmin Oregon 300 besteld. Geen knoppen, geen uitsteeksel, high-res touchscreen scherm, micro SD-HC slot voor (water)kaarten, gebruik van eigen bitmapkaarten, gay-o-cash functies en opslag van info voor offline misbruik etc. Geen zin in een dikke LiPo op de fiets om via de aaiPhone te doen (overigens wel een toolkit voor GC geregeld). Mooi excuses voor weer een hip nutteloos GPS ding. :mrgreen:

Posted via Mobile Device

@philliams: Yep, zoals gemaild ga ik stiekem ook Gay-O-Cashing doen.

Wij gaan ons niet vervelen op de campif :thumbsup: Ruben vindt het ook echt geweldig, toen ik thuiskwam vanmiddag was het gelijk: "pappa gaan we weer schatzoeken?" "Nee Ruben, pappa moet naar oma toe want die heeft een nieuwe pc dus die moet aangesloten worden." :( :(

Verder vandaag op de deurmat 2 TravelBugs :mrgreen:

TB.jpg

Totally addicted 8O ;)

In principe kan het ook prima met een smartphone, echter zijn die accu's in no-time leeg tijdens zo'n tocht, de Garmin Vista kan 20 uur achterelkaar navigeren en werkt maar op 2 simpele penlites :thumbsup: Ook is een smartphone lang niet zo nauwkeurig als een GPS ontvanger. Mijn Garmin werkt naast de normale GPS ook met het WAAS/EGNOS-systeem en is hij voorzien van een ultragevoelige antenne waardoor er bij lopen onder een nat bladerendek en/of een zware bebossing toch nog gewoon ontvangst is. Deze ontvanger heeft een afwijking van 2 mtr 8O bij wandelsnelheid (en dat is echt heeel weinig :yes:)

Yep, net als de Garmin Forerunner 305 die het vrouwtje voor het hardlopen gebruikt (zo'n oversized polshorloge). ;) Ook akelig nauwkeurig en retesnelle GPS (5 Hz). Voor GC alleen te beperkt.

Overigens was de GPS60SCx een betere keuze maar daar zitten knoppen en een antenne op. De Oregon is helemaal glad dus zonder zorgen in de kontzak te schuiven. High-res touchscreen vreet wel meer batterijen maar na 6 uur heb ik het heus wel gehad. :yes: :lol:

Posted via Mobile Device

WTFBBQROFL 8O :thumbsup: :mrgreen:

Overigens was de GPS60SCx een betere keuze maar daar zitten knoppen en een antenne op. De Oregon is helemaal glad dus zonder zorgen in de kontzak te schuiven. High-res touchscreen vreet wel meer batterijen maar na 6 uur heb ik het heus wel gehad. :yes: :lol:

Idd, daarom had ik ook niet voor dat 'ding' gekozen. De Etrex Vista HCx heeft ook heel weing knopjes en is zo op te bergen in de broekzak. Aangezien de Oregon toch wel echt een stuk duurder was :( koos ik voor deze. Wel erg mooi de Oregon :yes: :worship:

p.s. na 4 uur heb ik het al gehad hoor, dan hoop ik weer lekker bij mijn tentje te zitten aan het pils :yes: :celebrate:

Laatst bewerkt:
Idd, daarom had ik ook niet voor dat 'ding' gekozen. De Etrex Vista HCx heeft ook heel weing knopjes en is zo op te bergen in de broekzak. Aangezien de Oregon toch wel echt een stuk duurder was :( koos ik voor deze. Wel erg mooi de Oregon :yes: :worship:
De eLegends en Vistas worden niet door de leveranciers op kantoor geleverd. Die broodje-speciaal apparaten wel. Dus ik heb hem voor minder weten te ritselen want anders zou ik het er niet voor over hebben. :nooo: Dan had het inderdaad ook een Vista HCx geworden.

Toch weer een vliegles voorkomen met deze investering. En het is wel goed voor het get-together familiegedoe. ;)

Posted via Mobile Device

Barreeuuhhh, ochtendhumeurtje .....
Ook nog geeneens vliegen vanavond als ik de weersverwachtingen mag geloven, denk dat ik extreem vroeg mijn nest in duik.

Barreeuuhhh, ochtendhumeurtje .....
Ook nog geeneens vliegen vanavond als ik de weersverwachtingen mag geloven, denk dat ik extreem vroeg mijn nest in duik.

ikke zeer vrolijk!!! :p

ligt met de laptop in zijn nest ,met een bakkie pleur ,en hoort de regen tegen het dak kletteren ,en bedenkt wat hij bij lynx gaat kopen ;)

met deze regen valt er niet te werken ,en dat begrijpt de klant ook , er zitten dus ook voordelen aan het schilderwerk :mrgreen:

werkse allemaal :)

ikke zeer vrolijk!!! :p

ligt met de laptop in zijn nest ,met een bakkie pleur ,en hoort de regen tegen het dak kletteren ,en bedenkt wat hij bij lynx gaat kopen ;)

met deze regen valt er niet te werken ,en dat begrijpt de klant ook , er zitten dus ook voordelen aan het schilderwerk :mrgreen:

werkse allemaal :)

Die verf is toch watervast ?????

GrTz Jasper

ik dacht dat vliegen nooit zou vervelen ,maar begin toch een beetje dat gevoel te krijgen , behalve als je om de 2 weken een nieuw model koopt of maakt (zoals sleur ), maar ik blijf natuurlijk niet aan de gang en ga de geldkraan een stuk dichter schroeven

---Junkie-uitspraak 2 weken geleden--- :confused: :confused: :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back