Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tja , daar kom ik weinig tot niet , 1 forum vind ik wel genoeg :mrgreen:

net even heerlijk ge bbq't , gaat het eindelijk is regenen :p , dus de bbq onder het zonnescherm geschoven en vrolijk verder bikken !

straks weer ff ez power knutselen :D

Bym ; jij had nog wat ez restanten liggen ,toch ? :p

*zoekt een 4 cc blok voor de ez :cool: *

Laatst bewerkt:
goedendag ik ben roy nieuw hier heb sinds gister een marder ik woon in wormer.mijn vraag is weten jullie plekken om te rijden ik rij nu op het oude floris terrein <grind/zand> maar daar wonen mensen en wil geen gezeik.met vriendelijke groet roy donker

Heee Roy,buurmannetjuhhh ;-)

Gewoon lekker op het gras voor de flat gaan rijden man,vinden de buurtjes hier geweldig :-)

sommige mensen denken dat we echt nog rijden :mrgreen:

de osmax 4 cc (nieuw ) al gescoord op MP voor een net prijsje :p
zal met een paar dagen wel aankomen ,en voorop de neus v/d ez geplakt worden :D

Heb Als het goed is nog een rompdeel liggen de gewone ez bewaar ik ff voor de funfly ;) is nog niet totaal versleten.

Och.. een Baja of een Marder staat nog steeds op mijn verlanglijstje hoor ;) Hart ligt bij vliegen, maar beetje rond raggen met een auto vinniktogookwelheelleuk! ;)

ach ,het lijkt me ook wel weer eens leuk om met de savage te knallen , maar dan wel in groep verband ;)

bym ; ik zie wel wat er van over blijft ;) probeer het cockpitje heel te houden !

voor de funfly wil ik mijn funjet wel inzetten ,en dan op discen jagen met 160 kmpu (3s) :mrgreen: , ook de grandmite kan ingezet worden .

ach ,het lijkt me ook wel weer eens leuk om met de savage te knallen , maar dan wel in groep verband ;)
Mij ook, moet alleen nog steeds een nieuw blokje regelen. :? ;) Beetje van de winter weer op HT1/2 of een andere locatie met wat hopen zand (elke bouwlocatie voldoet in principe :yes:).

voor de funfly wil ik mijn funjet wel inzetten ,en dan op discen jagen met 160 kmpu (3s) :mrgreen: , ook de grandmite kan ingezet worden .
Ik geloof dat er minimum maten en gewichten gelden voor de FunFly (resp. ca. 1,40 meter spanwijdte en 1,5kg). Zal ik morgen wel informeren bij Erik. ;) :p

*knutselt alvast wat aan zijn Mini Monsun* 8)

-edit-
Vanmiddag een minuutje of 6 à 7 gevlogen in 3 korte sessies met de Vlamato. Wel bijna non-stop vol gas. Net de 4S 3000mAh LiPo verder leeggetrokken met 10A tot 3,0V/cel. Er zat nog 344mAh in (is pas de 5e cycle van deze accu dus wordt nog iets beter). Netjes om op gevoel gewoon op 15% restcapaciteit te stoppen. Tot op heden ben ik de beveiliging altijd te snel af geweest. :p En weer de accu opgeladen dus morgenavond de tweede ronde.

Laatst bewerkt:

Ik moet nog steeds de achterophanging van mijn Lightning 2 maken.. Onderdelen liggen ergens in een bakkie.

Misschien leuk om een keer te "crossen" op het motorcros terrein? Schoppen we die brommers gewoon aan de kant :)

Voor de fun-fly is een kist met een spanwijdte van ongeveer 1,40 meter en aardig wat vermogen ideaal. Indoorvliegers zijn ongeschikt. Je kan wel met een Funjet vliegen maar je maakt het jezelf erg moeilijk. Dat geldt voor ieder klein model.
Een te groot model is ook niet aan te raden. De meeste zijn te traag. Een moderne grote 3D kist zou wel kunnen maar het is wel zonde om die kort te vliegen. De slooppremie is namelijk voor iedere kist gelijk.

m.v.g. Erik

De slooppremie is namelijk voor iedere kist gelijk.
Maar dan weer wel meedingen naar de "ACH - Crash van het Jaar" trofee. :thumbsup:
(hoewel nog steeds redelijk kansloos na BYM's gepHrUMMEL).
rip.gif

Voor de fun-fly is een kist met een spanwijdte van ongeveer 1,40 meter en aardig wat vermogen ideaal. Indoorvliegers zijn ongeschikt. Je kan wel met een Funjet vliegen maar je maakt het jezelf erg moeilijk. Dat geldt voor ieder klein model.
Een te groot model is ook niet aan te raden. De meeste zijn te traag. Een moderne grote 3D kist zou wel kunnen maar het is wel zonde om die kort te vliegen. De slooppremie is namelijk voor iedere kist gelijk.

m.v.g. Erik

in dat geval kom ik alleen ff kijken ;) , heb geen geschikte kisten , de SE is me nog te lief ,de 4 stroker te traag .

ik ben nu aan de 2e nitro uitgevoerde(nette) easystar bezig ,ditmaal met 4cc osmax die een beetje gaat lijken /neigen naar de something extra .
wellicht kan die meevliegen :) , de spanwijdte zal met de verkorte ez vleugels 1 meter zijn , dus vrij kort .

spijker ; dat crosstereintje zou best een optie kunnen zijn , als we even vragen of dit mag , zal dat best mogen , en vaak is er ook niemand .

Die 4 stroker is niet te traag. De winnaar van vorig jaar vloog met een Westerley.
Die is ook traag. De asbest zit nog verwerkt in de romp en vleugel in zo'n krat. Erger vindt je ze niet meer (hoop dat Ragger dit niet leest). Je moet gewoon goed knuppelen en geluk speelt ook een rol. En bovendien gaat het voornamelijk om de lol.

Een easystar kan ook meedoen. Met een 4 CC motor zou ik de spanwijdte wat groter maken dan 1 meter. 1,2 meter is beter.

in dat geval kom ik alleen ff kijken ;) , heb geen geschikte kisten , de SE is me nog te lief ,de 4 stroker te traag .
Traag is geen nadeel, zeker niet bij bepaalde onderdelen. ;) Er wordt geen pilonnenrace gehouden dus snelheid is geen must, een stabiele vlieger wel.

spijker ; dat crosstereintje zou best een optie kunnen zijn , als we even vragen of dit mag , zal dat best mogen , en vaak is er ook niemand .
Nope, kansloos. Een hele tijd geleden toen we noodgedwongen door die knutcrossers van HT1 weg moesten heeft iemand contact opgenomen met het mobiele nummer dat erop staat. Die gasten betalen grof geld om daar te mogen rijden en ze vroegen toen ongeveer de helft van wat zij ervoor betaalden. Zij mogen vanwege het geluid net als de vliegers maar op bepaalde tijden rijden. :? :(

Overigens dat ik vanmiddag weg reed van het veld stond er een milieupolitieachtig ventje met een notitieblok wat te schrijven. Geen idee wat precies maar de MiniMag van BYM en mijn Vlamato heeft-ie in ieder geval gezien. Maakt geen fluit uit, beiden zijn elektro en maakten geen lawaai (het beetje dat eraf kwam is verwaait richting die verrotte Romney loods). :p

Overigens dat ik vanmiddag weg reed van het veld stond er een milieupolitieachtig ventje met een notitieblok wat te schrijven. Geen idee wat precies maar de MiniMag van BYM en mijn Vlamato heeft-ie in ieder geval gezien. Maakt geen fluit uit, beiden zijn elektro en maakten geen lawaai (het beetje dat eraf kwam is verwaait richting die verrotte Romney loods). :p

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de vliegtijden voor elektro ook aangepast gaan worden, deze worden gelijk gesteld met de vliegtijden van brandstof. Dit omdat er nu een heleboel elektrofielen zijn en er moet wel kans worden gemaakt op een nieuw veld.

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat de vliegtijden voor elektro ook aangepast gaan worden, deze worden gelijk gesteld met de vliegtijden van brandstof. Dit omdat er nu een heleboel elektrofielen zijn en er moet wel kans worden gemaakt op een nieuw veld.
Triest dan. :cry: Dus straks niet meer tussen de middag even een accuutje legen? :? Gewoon paal en perk stellen aan het geluidsniveau, een ding met een achterlijk snel draaiende brushless produceert evenveel lawaai als brandstof maar mijn Monsunnen (groot en klein), Super Dimona en Saphira , en zo ook een MiniMag en Calmato EP, zijn stiller dan het geluid dan wat van de snelweg komt. Ga ik dus niet leuk vinden nie. :nooo: Dan ga ik ook zo'n stinkende lawaaibak met lekke uitlaat nemen, maakt dan ook niet meer uit. :p ;)

Voor het slapen gaan zal ik het maar opbiechten........ ik volg de trend van het forum van afgelopen tijd ;)

Hint:
- Gorby
- Jasper

ik heb zelfs gehoord dat ze elektro vliegen willen verbieden , alleen nog op zondag ochtend tussen 7;00u en 10;00 u , echt jammer hoor :(

Gelukkig weet ik wie het zegt .....

Voor het slapen gaan zal ik het maar opbiechten........ ik volg de trend van het forum van afgelopen tijd ;)

Hint:
- Gorby
- Jasper

Dat zeg ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back