Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, accuplaatje weer stevig vastgezet zodat het ook de hardere landingen met de Fun Fly zal overleven. Nieuwe regelaar gezocht maar ik heb (nog) geen Turnigy 40A Plush in huis, alleen een 60A maar die is voor de Saphira. Dus de Graupner Genius 40 maar even uit de BananaJet gehaald. Busjes aangepast (op de regelaar zat 3,5mm op de brommer 4,0mm :evil:). LiPo gecontroleerd, niets mis mee, was 190mAh uit (althans dat ging er nog bij, kwaliteitsspul uit Hong Kong hè). 8) De Watts Up ertussen gehangen en... Vol gas met dat ding. *cut* Propellor draait verkeerd om, twee busjes gewisseld, da's eenvoudig. Weer vol gas gedurende 30 seconden, billen bij elkaar want wordt het weer een vette knal of lag het echt aan de regelaar? :? Niets mis, lekker blazen, zeg maar gerust flink trekken met een 10x6 CAM erop. Totaal gemiddeld over 30 seconden 33,2A bij 15,1V dus een lekkere 500W met veel pit. Precies zoals is het wel graag wil. :yes: :p ;) Alleen nog even de auto-brake van de regelaar halen, die was actief op de BananaJet.

Overigens meurt die Vlamato vreselijk naar gebakken elektronica. Ik heb zoveel mogelijk druppels gesmolten soldeer weggepeuterd maar het zwarte en dus de stank krijg ik natuurlijk niet weg. :(

*gaap*..

Was even in slaap gevallen op de bank, na het eten. Word je rozig van, zo'n dagje lekker vliegen..

Zo eerst al mijn schuimspul even lijmen en verstevigen op aanraden van Ali en Ronald. Ik lijm mijn motorspantjes altijd kops op het schuim, zonder pennetje oid. Zo eerst maar eens een pennetje in de disc monteren..

Ik ben superblij met de zwever Phil. En erg blij dat jij de Dash7 mooi vind :) Ik geloof dat er meer mensen hier op het forum en op het veld waren die van dezelfde mening waren.. (mocht iemand nog interesse hebben in een BAE146?? Bied maar wat leuks te ruil aan) ;)

nu eerst Look even een mailtje sturen.. :)

Ik ben superblij met de zwever Phil. En erg blij dat jij de Dash7 mooi vind :) Ik geloof dat er meer mensen hier op het forum en op het veld waren die van dezelfde mening waren..

Zekers de weten :yes: :thumbsup:
Net even bezig geweest om de status van de Bash 7 8O te bekijken. Op zich is hij prima maar toch ga ik een paar dingen aanpassen... zoals de ailerons, er zitten 2 aparte servo's op maar de draadjes zijn weer bij elkaar gesoldeerd om maar één stekker in de ontvanger te hoeven plaatsen :confused: Dat worden dus weer twee stekkers :yes: Ook moet de rudderhorn van de elevator vervangen worden, deze is aan het eind van zijn latijn zullen we maar zeggen. Ook nog even een liposaver plaatsen voor de veiligheid en dan vliegen maar :yes: maar dat wordt niet dinsdag :nooo: zal het weekeinde wel worden.

Verder werden er een paar mensen enthousiast toen ze de Dash op het veld zagen, en ook weer wat teleurstellingen omdat hij nog niet vloog :rolleyes:

Hier alvast een paar filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Oeh! Wat een sound!!! Mooi hoor!!!! :D

Ik ben benieuwd.. Volgend weekend zal ik er niet bij zijn denk ik. Ik kom wel donderdag avond nog even vliegen met mijn vader.

ohhh , lekkere sound phill , volgens mij vliegt dit ook erg leuk , vooral landen en stijgen zal gaaf zijn :p

was even in slaap gevallen , dus net weer wakker , en het 1ste filmpje was eindelijk klaar .
morgen 2e filmpje
[URL="
- ach heemskerk[/URL]

ps ; is de kwaliteit van youtube achteruit gegaan ofzo ? filmpje is ineens zo blokkerig ?

Hoepla, de Vlamato ligt alweer vliegklaar achterin de auto. Morgen tussen de middag maar even de maiden doen dan. :D De side thrust en domping van de motor ook gelijk maar even goed gezet. Het motorschotje was door de vorige eigenaar wel goed gelijmd alleen op z'n kop waardoor de side thrust de verkeerde kant op stond. Ziet er nu wel wat raar uit, schotje naar link en de as van de motor naar rechts, net of het vreselijk krom zit allemaal. ;)

Phil: Ik ga a.s. donderdag avond met de zwevert vliegen.. Net even proef gedraaid op zolder.. wow, wat een powerrrr... :)

Spijker46, je hebt afgelopen donderdag toch ook die van mij zien vliegen? Precies dezelfde als Phil alleen heeft die van jou geen lidtekens van de prop van Gorby :)

ohhh , lekkere sound phill , volgens mij vliegt dit ook erg leuk , vooral landen en stijgen zal gaaf zijn :p

was even in slaap gevallen , dus net weer wakker , en het 1ste filmpje was eindelijk klaar .
morgen 2e filmpje
[URL="
- ach heemskerk[/URL]

ps ; is de kwaliteit van youtube achteruit gegaan ofzo ? filmpje is ineens zo blokkerig ?

Hey junkie,

Gaaf filmpje. Ik sta er weer goed op.

GrTz Jasper

Schrik ik net wakker, zit ik ineens op kantoor. :sleepy: :morning: :pc: Geen ramp, weer allemaal zakjes en doosjes met goodies: Nieuwe schokbrekers voor de E-Savage (dochterlief had er twee lek gereden tegen het betonnen bankje), twee extra LiFePo4 cellen zodat ik een 3S2P-pakketje kan maken voor de Danone en nog wat andere non-modelbouwmeuk. 8) Helaas nog geen onderdelen voor de Mini Monsun. :(

*gaat weer verder zitten dagdromen* :bye:

Schrik ik net niet, maar werd ik wel wakker .....

Lig ik alleen in bed, kijk ik om hoog zie ik een stralend blauwe hemel, en hoef ik niks te doen ..... misschien dat ik strakjes maar even naar het veld toega, twee accutjes legen ofzo :mrgreen:

Gisteren was gezellie mannen, en fladderen ging na de tweede keer ook lekkerder. Ik was nerveus en chaggie voor de eerste keer vliegen, maar na de laatste vlucht was ik weer helemaal happy :thumbsup:

Lig ik alleen in bed, kijk ik om hoog zie ik een stralend blauwe hemel, en hoef ik niks te doen ..... misschien dat ik strakjes maar even naar het veld toega, twee accutjes legen ofzo :mrgreen:

Gisteren was gezellie mannen, en fladderen ging na de tweede keer ook lekkerder. Ik was nerveus en chaggie voor de eerste keer vliegen, maar na de laatste vlucht was ik weer helemaal happy :thumbsup:

MISSCHIEN.......Je moet gewoon gaan. Lekker alleen op het veld vliegen, vliegen,vliegen, vliegen, vliegen, vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen
en nog meer vliegen, vliegen, vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen, vliegen, vliegen, vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen, vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen,vliegen, vliegen

Niet chaggie van worden maar alleen maar happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, HAPPY,
happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, HAPPY,happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, HAPPY,
happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, HAPPY,happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, HAPPY,
happy, HAPPY, happy, HAPPY, happy, ..........................

Zo weet je zeker dat het goed blijft gaan en je er van kan genieten.
DUS, kom uit je bed en op naar het veld.

Veel plezier................................................. :rolling:

GrTz Jasper

:evil: Ja, lach maar, jouw tijd komt nog wel. :p :rolling: ;)

Rond 12:45u op het veld? Kwak ik de Vlamato voor de herkansing de lucht in. Het is nagenoeg windloos dus starten en landen kan alle kanten op (starten lijkt sowieso geen probleem voor de Vlamato, powerrrrrrrr genoeg).

tja junkie heeft ook geen zin meer om te werken ,en pakt er elke dag weer een vakantie dagje bij :mrgreen:
ik denk dat ik donderdag maar weer eens ga werken , zal toch een keer moeten ;)

gisteren nog even getest hoe lang ik met de nitro ez kan vliegen met volle tank .
dat is dus ruim 13 minuten met een 100 cc tankje en 2.5 cc os max :cool: , vind ik best aardig lang . tankje is dan niet geheel leeg ,maar na 13 minuten kan er dus wat lucht aangezogen worden .

vandaag gezinsdag , al zou ik erg graag klooien aan vliegers :rolleyes:
nieuwe project ; de huidige ez omzetten naar mijn mooie ez , vleugels verkorten ,sterkere servo's ,betere/grotere rolroeren ,vleugel word niet meer deelbaar ,zodat over de hele lengte een versteviging komt en daarna in de romp verlijmt word .

om een lang verhaal kort te maken ; het word een soort something extra :p
ook komt er een landing gestel onder .

werkse ,en gegroet

Helaas nog geen onderdelen voor de Mini Monsun. :(
Doemdenken helpt hoor. :yes: Staat daar de meneer van de TNT met alweer een doosje overgewaaid uit Hong Kong. Alles tussen 23 en 25 juli besteld, nu al in huis, zonder gedoe met de Ordnungspolizei. Dus alsnog knutselen aan de Mini Monsun. 8) :thumbsup:

*gaat ook nog denken aan het derde pakketje met de 40A regelaar en snellere setup voor de FuckJet* :sleepy:

Laatst bewerkt:
Schrik ik net wakker en zit ook weer op kantoor. En dat met zo'n mooie dag. Helaas geen vrij, er moeten ook centjes worden verdiend om weer te kunnen vliegen en voor de volgende vakantie natuurlijk. Over 5 weken komt Monza er weer aan dus ..... en gezelli, Erik en Ruud gaan ook mee!! Wordt weer een dolle boel.

Morgen in principe gewoon lekker vliegen mits ik na vanavond uiteraard niet hoef te tennissen ;)

:evil: Ja, lach maar, jouw tijd komt nog wel. :p :rolling: ;)

Rond 12:45u op het veld? Kwak ik de Vlamato voor de herkansing de lucht in. Het is nagenoeg windloos dus starten en landen kan alle kanten op (starten lijkt sowieso geen probleem voor de Vlamato, powerrrrrrrr genoeg).

Mijn accu's liggen nu aan de Ultramatjes :)

Ga zometeen naar het veld toe ja :yes:

(LOL @ Jasper trouwens :rolling: )

Mijn accu's liggen nu aan de Ultramatjes :)

Ga zometeen naar het veld toe ja :yes:

(LOL @ Jasper trouwens :rolling: )

Kijk zo mag ik het horen. Veel plezier met vliegen terwijl wij aan het werk zijn.
Nou ja werk. Aanwezig bedoel ik eigenlijk. Ach had ik maar een vak moeten leren.

GrTz Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back