Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach had ik maar een vak moeten leren.
Heb ik ook niet gedaan, maatschappelijk gezien dus kansloos. Uiteindelijk noodgedwongen maar wat gaan doen in de IT-branche en een kantoor vlak bij het vliegveld neergezet. Makkelijk om je lunchtijd te doden buiten het kantoor. ;) :lol:

*tot over 15 à 20 minuten op het veld* :mrgreen:

Hatsakidee, de Vlamato heeft gevlogen. Wat een ballenvlieger zeg. :? Ligt hoogst waarschijnlijk aan de setup. De standaard motor heeft het maar moeilijk met een 4S LiPo en de Graupner CAM 10x6". Wordt echt flink heet en stevig doorgassen om strak te vliegen. Iets gas eraf en dat ding valt naar de zijkanten weg in de bocht, uiteraard wel te corrigeren met hoogte- en richtingsroer maar toch... :( Maar loopings en rollen is geen enkel probleem. :nooo: ;) Landen kan op een wel heel klein stukje grond, 10 meter is al heeeeeel veel. Even naar beneden drukken, gas eraf en de wieltje op de grond. Servo voor de rolroeren ga ik vervangen door een snellere standard size servo, evenals op het richtingsroer want sturen op de grond trekt de mini-servo niet.

Conclusie: Leuk om af te raggen maar de Monsun vliegt toch echt lekkerder. :thumbsup: :worship: :p

BYMster vloog ook lekker zijn rondjes met de MiniMag. Gaat goed kerel. :thumbsup: :zon:

Ah yeah baby :)
kijken dat ik de brandstof bak weer in elkaar zet dan is die er ook weer klaar voor :yes:

Ah yeah baby :)
kijken dat ik de brandstof bak weer in elkaar zet dan is die er ook weer klaar voor :yes:
Hoei, die blaakt weer van het zelfvertrouwen. Hij ging ook super lekker BYMsel. :yes: Zo is dat, knutsel de Trainer 165 weer in orde en gaan met die banaan. :sleepy: En niet gelijk rollen en loopings, gewoon mooie ruime vlakke bochten zoals ik ze vanmiddag ook heb gezien met de MM (dus met de Trainer worden ze aanmerkelijk ruimer ;)).

En nog bedankt voor de HDD tray'tjes. :worship:

BTW
Na de Fun Vlaai prop ik je gecrashte AR6200 in mijn Vlamato voor een range check (bij gebrek aan langzaam vliegend piepschuim). Of je moet het zelf willen testen met de MM. De satelliet-ontvanger zit ingelijmd in de romp van de MM dus die laten we maar zitten. :D Of we moeten een keer zonder vlieger range testen op de grond. :?

Laatst bewerkt:
zo ,stelletje kantoorpikken , hier weer een filmpje ,hoef je je niet zo te vervelen op het werk :rolleyes:
als je het filmpje geheel uitkijkt ,kom je jezelf vast tegen ;) [media=youtube]7Nt-alzHDpc[/media]

ps; wanneer is de funfly eigenlijk ?

* heeft geen zin meer om te werken ,en overweegt te stoppen ,of om wat nieuws op te zetten *

Laatst bewerkt door een moderator:
wat zouden de redenen kunnen zijn van een plotseling te hete esc?

kan iemand mij helpen ???

groetjes van Pieter

wat zouden de redenen kunnen zijn van een plotseling te hete esc?
Enkele redenen (in willekeurige volgorde):
- Defecte motor (permanente mageneten beschadigd of beschadigde wikkelingen)
- Slecht contact in bedrading tussen motor en ESC
- Meer wrijving (aanlopen) van assen, lagers of tandwielen (vuil, krom of versleten)
- Tandwielen die verschoven zijn en te strak op elkaar staan of tandriem die strakker staat
- Servo die versleten of vuil is en meer stroom trekt
- Beschadigde bladen waardoor meer luchtweerstand
Etc. etc. etc.

ok mechanisch is er niets aan de hand , dat is allemaal al gechecked.

hoe test ik servo,s op versletendheid ? schoonmaken kan ik ze wel .

ik verdenk dan meteen de staartservo want ik heb net een test gedaan met en zonder staartservo 2 minuten op 50 % draaien en met servo werd de esc echt heet en zonder niet echt , in ieder geval minder ....

hoe is een brushless motor te testen ?

ik zou een losse bec kunnen testen , als ik er 1 had.......

ik meet trouwens met stilstaande motor 7 volt op de ontvanger :O heel raar !!

zou 4.8 moeten izjn

Regelaar al een keer te heet geworden en dus een beetje stuk? Het lijkt erop dat de BEC van de regelaar niet meer goed is. :?

Motoren en servo's kun je alleen "testen" als je weet hoeveel stroom ze opnamen toen ze "in orde" waren. :D

als ik de motor loskoppel en de sticks lekker roer dan wordt de esc ook heet . lijkt dus echt wel op de bec of een servo.

wat zal ik als eerste doen ? een losse bec erop , of de servo,s checken ?

Regelaar met een grote boog de prullenbak in voor je meer sloopt. Ook de servo's kunnen niet goed tegen de 7 Volt zoals je gemeten hebt. Straks ben je niet alleen je regelaar maar ook je servo's kwijt.

zo die regelaar is lekker opgebrand sleur :d:D

wat voor regelaar kan ik nemen nu ?

die turnigy dingen zijn bagger?

ik zat te denken aan een graupner regelaar controlle 40 ofzo zag ik te koop staan op het forum voor 40 euro

ja dat snap ik voor 119 euro :D

als ik het had gehad nu ha dik hem gekocht .....

ik rij straks even naar rcspeedworld in heemskerk om te kijken wat hij heeft liggen .

Ik had mijn Genius 40A voor €35,00 van het modelbouwforum. ;)

Elektronica mag zonder militaire specificaties niet warmer dan 55 tot 70 graden Celcius worden. MilSpec onderdelen kunnen hogere temperaturen verdragen maar worden zeker niet gebruikt in goedkope elektronica al modelregelaartjes. :? Bij 70 graden oppervlakte temperatuur kan het in de componenten oplopen tot meer dan 150 graden. 8O

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back