Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
zucht , ben wakker en nog steeds gaar :)

eerst maar ff een plons in bad , mijn smoel scheren ,en dan gezinsdag :)
kan niet eens ff naar lynx voor wat depron platen ,want ik ken mezelf ,dan ben ik de halve dag weg :mrgreen:

morgen even naar het veld met de big sundancer ,kijken of het vliegt .

vntm

toedeloe

Goede morguhn frinden :D

Klein wereldje als ik zo naar buiten kijk,het is in ieder geval droog.

@Phil

Moest jij nu nog een indoorvlieger hebben voor Zondag of niet ? Kwestie van kristalletje inpluggen,en gaan.
Heb hier nog geen reactie op gekregen ;)

@Vinni

Je had het mij ook even kunnen vragen hoor,die afspraak hebben wij toch met elkaar gemaakt ;)

*gaat op zoek naar een vliegende vleugel,maar twijfelt nog welke te gaat nemen.
De Swift is leuk,maar de projeti of velocity II vliegen ook erg strak.TIPS ?????

Rare, betalen komt wel als ik ze heb. :yes: ;) Boter bij de vis hè. En niet de beer schieten en erachter komen dat hij geen huid heeft. :? :hammer: :mrgreen:

Dat was mijn idee ook. Kun je mooie filmpjes van maken. Of een DVD'tje met multi-angle optie. 8)

oke dat is goed
maar heb er geen moeite mee om ze vooraf tebetalen (moet ik ook als ik ze zelf kon bestellen)
wil er idd ook 2 of 3 om uit meerdern hoeken tefilmen ze wegen toch weinig
in ieder geval bedankt :mrgreen:

Goede morguhn frinden :D

Klein wereldje als ik zo naar buiten kijk,het is in ieder geval droog.

@Phil

Moest jij nu nog een indoorvlieger hebben voor Zondag of niet ? Kwestie van kristalletje inpluggen,en gaan.
Heb hier nog geen reactie op gekregen ;)

@Vinni

Je had het mij ook even kunnen vragen hoor,die afspraak hebben wij toch met elkaar gemaakt ;)

De Swift is leuk,maar de projeti of velocity II vliegen ook erg strak.TIPS ?????

tja nu je het zegt is dat idd zo
maar was dat alweer vergeten:mrgreen:
als je weer bij hobbyking gaat bestellen laat het dan effe weten
wil nog wat 5 gr servos, regelaartje en motortje kan ik de elepsia eindelijk bouwen

@ Siggy: nee dank je wel, straks vlieg ik hem wel kapot. Ik hou er niet van om van anderen toestellen te lenen.

Maar wel super bedankt voor het aanbod :worship:
---noteert weer een + achter Siggy zijn naam :mrgreen:---

@ Junkie: ik heb ook nog wel wat platen liggen hoor, ik hoor het wel.

@ Sleur: heb je er toevallig nog één besteld, anders bestel ik zelf wel.

---gaat nu naar Beverwijk om alsnog een proefrit te maken, was er gisteren niet van gekomen :yes:---

Laatst bewerkt:
tja nu je het zegt is dat idd zo
maar was dat alweer vergeten:mrgreen:
als je weer bij hobbyking gaat bestellen laat het dan effe weten
wil nog wat 5 gr servos, regelaartje en motortje kan ik de elepsia eindelijk bouwen

Als je nu eventjes een lijstje maakt welke artikelen je hiervoor nodig hebt bestel ik deze vandaag nog voor Vinni,doe maar even per PB ;)

@ Siggy: nee dank je wel, straks vlieg ik hem wel kapot. Ik hou er niet van om van anderen toestellen te lenen.

Maar wel super bedankt voor het aanbod :worship:
---noteert weer een + achter Siggy zijn naam :mrgreen:---

@ Junkie: ik heb ook nog wel wat platen liggen hoor, ik hoor het wel.

---gaat nu naar Beverwijk om alsnog een proefrit te maken, was er gisteren niet van gekomen :yes:---

Graag gedaan Phil ;)

@Vinni

Had je maar sneller moeten F5-en. ;) :lol:

Bij de Swift plak je alles gewoon op het schuim. Voor een professioneel HoogTij Duct Taper uiteraard de meest ideale constrcutie. ;) De Projeti en Velocity II zijn wel kekke vliegertjes. :yes: Beetje een kruising tussen een FunJet en een Xeno. 8) Vroeger had MPX de PicoJet, die Vinni heeft, maar die wordt helaas niet meer gemaakt.

@ Sleur: heb je er toevallig nog één besteld, anders bestel ik zelf wel.
Ik had er 4 extra bestolen. Dus als Vinni er twee of drie neemt dan is er in ieder geval ééntje voor u over. :thumbsup: Bij deze dus alweer los. :mrgreen:

*overweegt te gaan mailen voor 50 stuks met een leuke prijs* :pc:

Had je maar sneller moeten F5-en. ;) :lol:

Bij de Swift plak je alles gewoon op het schuim. Voor een professioneel HoogTij Duct Taper uiteraard de meest ideale constrcutie. ;) De Projeti en Velocity II zijn wel kekke vliegertjes. :yes: Beetje een kruising tussen een FunJet en een Xeno. 8) Vroeger had MPX de PicoJet, die Vinni heeft, maar die wordt helaas niet meer gemaakt.

Ik vind alleen dat de Swift zo'n "rommelvlieger" is met al die tape en losse electronica.
Ook is de electronica zeer kwetsbaar op deze vleugel omdat alles er open en bloot opgeplakt zit.

De Zagi XT is ook nog een optie,electronica zit netjes onder een kapje en de servo's zitten op een minder kwetsbare positie.

De andere twee zijn toch iets netter af te bouwen en zijn meer vliegtuig.

* twijfelt nog even verder omdat overtuigend advies ontbreekt ;)

Ik had er 4 extra bestolen. Dus als Vinni er twee of drie neemt dan is er in ieder geval ééntje voor u over. :thumbsup: Bij deze dus alweer los. :mrgreen:

als je er 50 binnenkrijgt ,lust ik er ook nog wel 2 bij ;)

heeft iemand even een link van het cameraatje ?
hoeveel gb kaartje is aan te raden ?

phillius ; mocht je 2 depronius platen hebben , heel graag :p kom jij morgen naar het veld ?

@ knaller

Wat was je kwijt voor de SE tail hub?

Ik twijfel nu over tail hub van microheli. En eventueel andere servo.

Heb geen belt liggen.

Het is de complete afstelling van de staart en de se tail erop gedaan:)
Morgen naar Bloemendaal want ik kom er net achter dat er een slechte belt op zit die kapot is gegaan. Toch nog wat Hk foutjes dus:) Heb jij niet nog een belt liggen?

wil evt wel met je mee doen
#voorspeld nieuwe rage 2010#
yuotube gaat t zwaar krijgen:mrgreen:

picojet net effe gemeten
levert nu 270w ,25 amp met een 5x5,5 apc
ben benieuwd hoe hij vliegt effe wachten tot mist weg is
gaat er nog iemand vanmiddag vliegen????

Ik vind alleen dat de Swift zo'n "rommelvlieger" is met al die tape en losse electronica.
Ook is de electronica zeer kwetsbaar op deze vleugel omdat alles er open en bloot opgeplakt zit.

De Zagi XT is ook nog een optie,electronica zit netjes onder een kapje en de servo's zitten op een minder kwetsbare positie.

De andere twee zijn toch iets netter af te bouwen en zijn meer vliegtuig.

* twijfelt nog even verder omdat overtuigend advies ontbreekt ;)
Als ik jou was dan zou ik voor de Projeti gaan. De opstaande vlakken van de Velocity zijn ook kwetsbaar (net als bij de Swift, gaat stuk bij transport want omvallen doen ze zo wel eens :?). De Projeti en Velocity kunnen zowel lekker rustig vliegen als knallen, een stapje verder in de ontwikkeling dus. ;) De Swift is wat wendbaarder, meer dan de DepDart. Maar of je dat wilt....

Ander alternatief: Electrifly Slinger Mini. Een goede 80cm spanwijdte en een canopy om e.e.a. in te proppen. 8)

als je er 50 binnenkrijgt ,lust ik er ook nog wel 2 bij ;)

heeft iemand even een link van het cameraatje ?
hoeveel gb kaartje is aan te raden ?
Ik ga maandag even mailen. Gezien de populariteit zijn ze makkelijk kwijt te raken. :yes: Maar kan nog wel een paar weken duren voordat ze er zijn als het door gaat. :(

Genoeg linkjes naar eBay in dit topic (lui varken :p).

En omdat je toch niet leest: De camera neemt 40 min. op in 1GB geheugen. Dus met 2GB zit je al op 80 minuten. Als je een kaartje koopt, moet je er op letten dat het een snel kaartje is, bijvoorbeeld klasse 4 of 6. Dit kun je herkennen aan een 4 (edit: of 6 ;)) in een rondje.
18508_1247127650.jpg

Wat was je kwijt voor de SE tail hub?

Ik twijfel nu over tail hub van microheli. En eventueel andere servo.
Deze heeft knaller er nu op zitten. Komt daar ook vandaan. Als tail servo een HS-56HB. Gyro een Assan GA410pro.

Laatst bewerkt:
Genoeg linkjes naar eBay in dit topic (lui varken :p).

En omdat je toch niet leest: De camera neemt 40 min. op in 1GB geheugen. Dus met 2GB zit je al op 80 minuten. Als je een kaartje koopt, moet je er op letten dat het een snel kaartje is, bijvoorbeeld klasse 4 of 6. Dit kun je herkennen aan een 4 in een rondje.
18508_1247127650.jpg

je kent me he !! ;)

jouw uitleg lees ik wel , en daar kan ik wat mee ;)

ps; is het modelgewicht van de bouwknutselwedstrijd max 350 gram in of exclusief lipo gewicht ?

en wat weegt bijv een nexus vliegklaar ? , dan weet ik hoeveel marge ik heb ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
ps; is het modelgewicht van de bouwknutselwedstrijd max 350 gram in of exclusief lipo gewicht ?

en wat weegt bijv een nexus vliegklaar ? , dan weet ik hoeveel marge ik heb ;)
Pfffff, extra lui varkentje... ;) 350 gram is dus het totale vliegklare gewicht. Gemotoriseerd vliegen zonder accu is kansloos... :hammer: En een Nexus weegt zo'n 125 tot 140 gram vliegklaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back