Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, na stofzuigen, laptop repareren, boodschappen doen etc etc zo eerst eens eten.
Daarna de elipsia met zender testen voor morgen. Blaf nog wel, maar bijt niet.

Vervolgens toch nog eens een blik werken op de 250...
@phi-ls, de 750 gyro limits in rate mode en beide zijden (links/rechts) apart bevestigen?

Misschien een beetje binding in de hub (te vast gezet)

@knaller, heb wel msn maar gebruik ik eigenlijk nooit...

Whoehoe, Niels is vandaag 8e geworden en door naar de finale van morgen. Ook Derk is door met zijn 10e plek. :thumbsup:

En knaller staat net voor de deur met een opgevouwen HK-250GT. Eerst nog zeggen dat-ie nu 99,8% perfect is en vervolgs crashen. Beter dus gewoon 99% kunnen laten. :rolling: Hij zegt een mechanisch defect maar we weten allemaal dat hij geen flips kan, laat staan mijn mijn 250. :? ;) :lol:

Zonder fop, de feathering shaft is gebroken in een vlucht. 8O En zonder bladen vliegt een hele best rottig. Nou ja, heeft-ie weer wat te knutselen. :rolling:

Laatst bewerkt:
@phi-ls, de 750 gyro limits in rate mode en beide zijden (links/rechts) apart bevestigen?

Eerst uitslag links, dan uitslag rechts en daarna bevestigen met SET.
Raid of HH maakt in principe niet uit.

Verder is het wel een goede gyro... gelukkig. Pieter heeft gister mijn heli afgesteld in de Zeehond en vliegt nu echt strak. Wat ook heel belangrijk is is de tape waarmee de gyro vastgeplakt zit :yes:

@ Knaller: wat doet ie nou :hammer: Gelukkig hebben we de foto's nog :thumbsup:
p.s. was de shaft van Align of van CopterX?

Zo, na stofzuigen, laptop repareren, boodschappen doen etc etc zo eerst eens eten.
Daarna de elipsia met zender testen voor morgen. Blaf nog wel, maar bijt niet.

Misschien een beetje binding in de hub (te vast gezet)

@knaller, heb wel msn maar gebruik ik eigenlijk nooit...

begrijp niets van je vraag:) En als er iets te vast zit en het klemt moet je het dus aanpassen zodat het niet bind als het schroefje helemaal aangedraaid is. De staart constructie moet 100% losjes zijn en spelingsvrij.

Inderdaad feather is gewoon afgebroken. OOk maar align bestellen dus:D

Voor de rest alleen de skids kapot en de flybar krom.

nu project X af is en verveelt a/d muur hangt , gaan we verder met de aito (ex ronald) daarna ex siggy , nu in de handen gevallen van junkie :p , het is een dikke fabriek dubbeldekker , zoiets als de dubbeldekker van spijker .

ook hier moet ik de neus van repareren , dus ff een uurtje knutselen ,en dan heb ik weer een indoor vlieger .

ik snap alleen niet waarom er zo'n zware motor op zit ,weegt met regelaar 48,4 gram tov turnigy met 28,5 gram voor de motor en regelaar , nogal een verschil !
wel een hele mooie buitenloper trouwens van PJS :cool:

dus ronald , deze krijg je vast terug ,servo's volgen nog wanneer het model echt stuk is ;)

*knutselt verder *

De elipsia reageert normaal, gelukkig. vml dus niet de zender... toch?

Nu de 250 op de pijnbank...

Veel werk om de staart perfect te krijgen. Ik moest ook de se hub wat inkorten zodat de bladhouders geen speling meer hebben. Dat is een heel precies werkje, iets teveel eraf en je kan het weggooien:)

Tail controlle crank ook aangepast. Standaard tail controlle rod eraf en een vrijhangende carbonnen erop.

Blaadjes inkorten tot 32mm.

De elipsia reageert normaal, gelukkig. vml dus niet de zender... toch?
Duimfoutjes dus... :? ;)

*wat gaat opruimen en daarna de Epilepsia gaat herstellen*
italiamac_jason.gif

Precies,

Dat is het stomme aan sporten waarbij puntentelling telt. Je kunt beter een wedstrijd houden met een eindstreep waarbij de eerste die eroverheen komt, ook wint.

Maar dat zie je toch in vrijwel elke wedstrijd vorm van modelvliegen? Het gewone kunstvlucht vliegen moet Erik3D zich uit de naat vliegen om boven de bekende namen uit te komen. Gelukkig hebben we gezien dat Erik en Niels dat beiden wel kunnen, maar jammer is het wel dat sommigen meer status krijgen, omdat een jurylid bang is deze te schaden... :evil:

Blijkbaar toch geen duimfoutjes. Het model voor de elipsia gereset en toen weer volledige uitslagen. Morgen alleen opnieuw trimmen.

Nick op 250 goed, Roll ook minimaal. Zal dus ook dit model geheel opnieuw moeten instellen.

Gaat toch phoenix verdenken...

Kan je op de ff9 ook alleen servo uitslagen opnieuw resetten ipv volledige reset?

Het vreemde is dat alle uitslagen op 100% staan, dit met servo test ook zichtbaar is maar met ontvanger aangesloten minimaal...

Duimfoutjes dus... :? ;)

*wat gaat opruimen en daarna de Epilepsia gaat herstellen*
italiamac_jason.gif

Blijkbaar toch geen duimfoutjes. Het model voor de elipsia gereset en toen weer volledige uitslagen. Morgen alleen opnieuw trimmen.

Nick op 250 goed, Roll ook minimaal. Zal dus ook dit model geheel opnieuw moeten instellen.

Gaat toch phoenix verdenken...

Kan je op de ff9 ook alleen servo uitslagen opnieuw resetten ipv volledige reset?

Het vreemde is dat alle uitslagen op 100% staan, dit met servo test ook zichtbaar is maar met ontvanger aangesloten minimaal...
Tsja, Flutaba hè. :? ;)

Phoenix heeft er absoluut niets mee van doen (tenzij je zit te trimmen op basis van een bestaand model. Phoenix stuurt niets naar je zender. Die krijgt alleen maar 8-kanaals PPM data uit je zender vandaan. Dat hele signaal komt nergens op iets wat programmeerbaar is. Dus onzin. Gewoon een keer sparen voor een echte zender. :yes:

*mompelt iets met JR/Graupner/Spektrum* :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back