Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nedowim.gif

Ik kom straks ook wel even met een autootje om te rijden op het Noorderveld ;)

Dit was de Beetle onroad, vanmiddag op de MACH:

IMG_0649.jpg

De Savage stond ook op "on-road"rubber ;)

IMG_0664.jpg

Om te voorkomen dat er problemen zouden ontstaan als mijn Beetle van de baan zou schuiven tijdens mijn geweldige stuurmanskunsten :roll: alvast maar voorzorgsmaatregelen genomen :lol:
IMG_0626.jpg

Hetzelfde recept tijdens het rijden met de Savage...(Hans= terreinbeheerder is erg gesteld op zijn grasveldjes op de MACH) ;)

IMG_0628.jpg

BYM zijn Citroën C5 in aktie:

IMG_0634.jpg

Laatst bewerkt:
nedvlag1.gif

@BYM
Misschien anders beter om hier af te spreken?

mach_foto.jpg

Ja was prima te doen zo, supper!

@ Gladoor

Je hebt een pb-tje ;)

Volgens mij gaat er zometeen wat regen vallen Bart en Mike,dus voor alle zekerheid ook maar een setje regenbanden meenemen hoor :cool: :) ;)

Drijft zo te zien toch wel over :cool:

Veel plezier op de MACH vanmiddag :D

Hebben idd paar spetters gehad, viel reuze mee.
Alleen die bigscale gaat altijd zo glijden bij kouder weer, beetje jammer.

Nu (16:00 uur) BYM, Gladoor en Bart D. live op de MACH te aanschouwen :rolling:

offroaders_at_mach.jpg

Het maakt ook niet uit of je naar HoogTij, de kroeg of de MACH gaat, die Offroaders staan altijd te ouwenelen... :?

offroaders_at_mach2.jpg

[Balky]
Ofcourse, don't be ridicoulos
[/Balky]

:rolling:

Ja dat is zeker waar :yes:
Volgens mij is dat BYM z'n vrouwtje die daar staat.
Maar dat is toch gezellig Sleur ;)
Worstje erbij :yes:

Jup, dat is correct, die kwam op eigen houtje ff gluren, toppie meid!
[/slijm]

Yep, da's mevrouw BYM. ;)

En wij hebben het toch gezelliger: We zijn met meer, hebben koffie, koek en inderdaad worstjes van de BBQ. :lol:

Maar wij hadden koek, koffie, fris, chips, snoep, patat tostie en br hamburger..... ;)

Tja phil daar was ik ook al achter, zijn nog zwakker als nitro blokjes :eek:

was gezellie in krommenie ,zag nog een paar offroaders jasjes lopen :rolleyes: echt decadent ;)
Ik heb het vrouwtje maar terug laten rijden ,was toch iets licht in het hoofd ;)
nu ff het cy blok met zenoah 26 cc cilinder in elkaar prutsen, kijken of dat wel langer als 1 minuut of 1 liter het uithoud :nosmile:

mach rijders ; was het leuk ? :p

Bij dit soort evenementen heb ik hem nu dus ook gewoon aan, Offroaders Rule!
En ja, was reuze leuk man, zowel bigscale (mijn onroad en Bart's Onroad MB die overigens ook rap en lekker rijdt) als nitro hebben we op de baan gehad, was erg leuk!

nedowim.gif

BYM zijn Citroën C5 in aktie:

IMG_0634.jpg

:rolling:

Mag het ook een Carson C5 met Opel Vectra DTM kap zijn
Maar je bent er niet minder om hoor :rolling:

Hee leuke dag makker, wanneer gaan we weer?
Van de week maar ff bij Peter kijken wat er aan "beter rollend materiaal" te verkrijgen is :)

Ik kom zo denk ik ook nog wel ff naar Noorderveld toe, weet alleen nog niet of ik de graszuiger meeneem :)

Laatst bewerkt:
Net ff een paar rondjes geblazen op het noorderveld met het standaard potje,maar ik vrees toch het ergste betrefende mijn krukaslagers:(.
Het klinkt niet echt lekker,of kan het ook nog de zuiger veer zijn dat trillend geluid?

@ snoeksel, is dit wat ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Net ff een paar rondjes geblazen op het noorderveld met het standaard potje,maar ik vrees toch het ergste betrefende mijn krukaslagers:(.
Het klinkt niet echt lekker,of kan het ook nog de zuiger veer zijn dat trillend geluid?

:rolling: zo,zo ,je bent geen liter verder gekomen als ik ,is echt een zwak van ze die flutkrukaslagers , ik heb net mijn cy met zenoah cilinder gemonteerd ,incl lagers seals .
voordat ze erin gingen hebben ze al speling 8O , flut flut

zal zo wat foto's plaatsen v/d de schade van 1 baja tankje ;)

drie.gif

IMG_0656.jpg

Hier een "nek aan nek" race met mijn Beetle en Bym zijn Carson C5 met Opel Vectra DTM kap op de MACH.

@Fritsie... het zou mooi kl*te zijn als er nu al een revisie nodig is :roll: :???:
ik heb in mijn onderdelen magazijn nog originele Zenoah krukas lagers (en overige benodigde revisie parts)

Laatst bewerkt:
Maar wij hadden koek, koffie, fris, chips, snoep, patat tostie en br hamburger..... ;)
Hehe, maar niet tegen de gebruikelijke HoogTij-tarieven. :p ;)

:rolling: zo,zo ,je bent geen liter verder gekomen als ik ,is echt een zwak van ze die flutkrukaslagers , ik heb net mijn cy met zenoah cilinder gemonteerd ,incl lagers seals .

Ik zou de seals maar uit/van de lagers halen. Anders eindigen ze binnen 5 minuten in je carter en tussen je zuiger. Dan red je zelfs 1 tankje niet. :nooo: Ik weet niet wat voor lagers je hebt gebruikt dan maar de SKF/FAG lagers die ik heb, hebben geen speling. Heb je bij montage per ongeluk een klap op de kogels of binnenring gegeven waardoor de kooi van de kogels beschadigd is?

hier de schade tijdens inlopen , het gaat hier om de getunde zenoah ,voortaan maar gewoon standaard :neutral:

en het gereviseerde cy blok met zenoah 26 cc ,deze wel standaard

En de baja die graag weer compleet wil worden :D

dus siggery ; ben weer bezig met mijn huiswerk :cool:

fritsie ; naar mijn mening kan het ook je zuigerveer zijn ,die van mij had toen ook flinke spelling ,je moet dan ook de zuiger vervangen , dus kan je beter een set kopen :o leuke hobby toch :rolleyes: ;)

IMG_0762.jpg

IMG_0755.jpg

IMG_0759.jpg

IMG_0760.jpg

hier de schade tijdens inlopen , het gaat hier om de getunde zenoah ,voortaan maar gewoon standaard :neutral:
IMG_0755.jpg
Hoei, da's een deftige warmloper geweest. :evil: Toch te schraal gereden. Beetje rijker afstellen. Zoals eerder gezegd vanaf het ideale punt de HSN minstens 1/6 slag terugzetten.

Sleur ; ik heb het verkeerd beschreven , ik bedoelde nieuwe lagers gemonteerd ,en nieuwe keeringen ( seals ) ;)

de lagers zijn dus zonder seals

Ik had de carb op standaard instellingen gezet ,en de meng verhouding wat ruimer gemixed , dus lijkt me niet te arm.

dus de stelboutjes op de carb 1/6 naar buiten draaien ?

ik schroef de boel even uit elkaar en als de cillinder ook niet best meer is ga ik voor een nieuw CY 26cc blokkie ;)( rond de 135 euro uit usa inclusief verzend en tax etc), veel handiger en meteen een nieuw carberatuurtje en trekstarter en etc.

wat voor lagers gebruik je dan?

wat voor lagers gebruik je dan?

Weet ff het merk niet , maar dezelfde die standaard in de cy gaan en dezelfde die bigscale levert

Dus toch maar geen zenoahhhhhhhhhhhhahahaha , voor het onderblok maakt het niets uit ,de cilinder van zenoah schijnt iets beter te zijn , dat heb ik gemerkt :rolling:

Jongens,het maakt echt geen reet uit wat voor lagers je gebruikt op HT,alles gaat binnen no-time naar de klote ;)
Hmmz... :? Voor mijn motorblok geen chinese lagertjes maar gewoon kwaliteitslagers. Feestlagers voor het motorblok kosten zo'n 3 euro per stuk. Een SKF/FAG/INA betaal je toch nog 5 euro voor. In mijn 30cc blok hebben de SKF's het toch 20 liter raggen volgehouden. En ik weet zeker dat bij normaler gebruik ze makkelijk nog 20 liter mee hadden kunnen gaan. En de lagers in het blok zijn afgezonderd van de buitenwereld door een setje oliekeerringen. Ik heb die van Eriks erin zitten en die voldoen prima.

Morgen ga ik mijn 30cc reviseren vanwege uitgelopen lagers. En dan gewoon even nieuwe SKF-lagers, keerringen en pakkingen. Vrijdag weer klaar om te knallen. :yes:

Vandaag PRIMA gereden met mijn DX3.0R.
Niks aan het handje, nouja, de DX3.0R in het handje dan :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back