Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
net lekker gevlogen ging bijna fout kwam nogal een harde windvlaag op ging ie vrij hard naar beneden en wilde net gaan landen dus zat al vrij laag maar gelukkig ging dat allemaal goed ik heb trouwens de stickers niet geplakt dat was effe teveel werk ;-)
 
Avondje Crash & Bash

Of eigenlijk meer een avond Bash en later de Crash. 8O ;) :oops:

Bart had een rijdersstelling meegenomen... :thumbsup:

080506_bash_makro1.jpg


BYM's Citroën C5... ;) :p

080506_bash_makro2.jpg


080506_bash_makro3.jpg


Bart's Bling Beetle... :cool:

080506_bash_makro4.jpg


080506_bash_makro5.jpg


Bart's Bling Beetle maar dan als driewieler... :?

080506_bash_makro6.jpg


En de rest op zoek naar het moertje van het vierde wiel van de wagen... :nooo:

080506_bash_makro7.jpg



Allemaal weer lekker gereden. Helaas begaf de versnellingsbak van mijn Nitro RS4 het al snel, na eerst een aantal dogbones weer op z'n plek te hebben gezet omdat die losschoten. Ook nog twee boutjes uit de c-hubs gevallen, dus de RS4 kan zo weer Marktplaats op. ;) Filmpjes volgen morgen wel... :cry:
 
Zowal Bart als mijzelf ik dus hebben een eerste gedeelte van de grote 1:10 JOEHOE-clubactie binnen, persoonlijk overhandigd door Peter:

MEGA.JPG
 
En nadat we weggestuurd waren door de manager van de Makro en nog het nodige hebben staan evalueren, nog even een bezoek gebracht aan Heemskerk Aeroport. Stond best een aardig windje in de polder maar voor zelfvertrouwen (lees overmoedig geworden door de vele HT-toeschouwers ;)).

Even de propellor met een stukje tape vastgezet op de motoras. En ja hoor, vliegen maar... :thumbsup: Eerste rondje de propellor verloren en aan de overkant in de klei terecht gekomen zonder verdere schade. Propellor teruggevonden in het gras en wederom vastgezet.

Herkansing... Tegen de wind in ging prima, bocht naar wind mee ook. Maar bij de bocht om tegen de wind in te komen hetzelfde als Siemme. De EZ werd een meegenomen door de wind. Te laag om door te draaien en te corrigeren en *kwak* op/in de grond met de neus. Piepschuim gedeukt, gescheurd en ontzet. 8O :cry:

Beetje alles rechtgezet, de twee gescheiden helften van de neus wat bij elkaar geduwd, stukjes tape er omheen gewikkeld en dan natuurlijk voor de eer toch een derde keer opstijgen. Deze keer rustiger aan gedaan want morgenavond moeten we natuurlijk ook nog vliegen. Dus langzaam tegen de wind in en weer netjes aan de grond gezet. :thumbsup:

De schade na de duikvlucht/crash:

easy-bad_landing1_080506.jpg


easy-bad_landing2_080506.jpg


En zo los je dat op met een EasyStar:

easy-bad_landing3_080506.jpg


easy-bad_landing4_080506.jpg
 
Wat is een sleutelbalkon toch heerlijk met deze buitentemperatuur :zon:

Zag wat slijtageplekjes ontstaan in de mantel van de killswitchkabeltjes 8-O
Deze schuurden langs de randjes van het uitgespaarde gaatje in
het plastic kapje van de motor en langs de randjes van het vliegwielhuis.
Heb hier nu een rubberen doorvoer voor gemaakt ( kijk achter de P-clip )

33usrkm.jpg


Ook is de baja(arde) weer een aantal grammetjes aangekomen vandaag
:rolling:


2cy38y0.jpg




2wntrq1.jpg




Toch best handig dat de rolkooi nu in 2 delen te verwijderen is,de voorkant kon er nu tijdens de werkzaamheden gewoon op blijven zitten :cool: :lol:
 
e

heb je de neus weer in de lijm gezet? hoop dat t allemaal weer een beetje recht komt heb gelukkig efffe afkloppen nog geen schade ben wel al een paar ker bang geweest dat die vleugels af zouden breken als je ziet wat een kracht daar op komt
 
Of eigenlijk meer een avond Bash en later de Crash. 8O ;) :oops:

Bart had een rijdersstelling meegenomen... :thumbsup:

BYM's Citroën C5... ;) :p

Bart's Bling Beetle... :cool:

Bart's Bling Beetle maar dan als driewieler... :?


En de rest op zoek naar het moertje van het vierde wiel van de wagen... :nooo:


Allemaal weer lekker gereden. Helaas begaf de versnellingsbak van mijn Nitro RS4 het al snel, na eerst een aantal dogbones weer op z'n plek te hebben gezet omdat die losschoten. Ook nog twee boutjes uit de c-hubs gevallen, dus de RS4 kan zo weer Marktplaats op. ;) Filmpjes volgen morgen wel... :cry:




@Sleurhutje
Ohwja, niet eens in de gaten gehad Sleur, dat je gearbox het begaf?
Erg jammer :confused:

@Bart
Nog schade trouwens aan je draagarm?

@Sime
Ik heb geen vijanden, alleen vage kennissen :rolling:
Maar ik houdt van harmonie ;)

@Junkie
Gewoon doen joh, een bigscale onroad, errrug leuk!
Ga je gewoon ff een paar klusjes zwart doen komt het zo in orde ;)





Erg jammer van de bedrijfsleider met z'n "parmantige loopje" om ons te verbieden verder te rijden, op de opmerking "kinderachtig" ging hij niet in....

Ik ga even kijken of ik iets kan regelen betreft de P2.
Maar dan moet er eerst iemand op het kantoor zitten, dus dat ga ik vrijdag even op tactvolle wijze proberen rond te breien ....
Indien dat een go is, kunnen we wellicht daar terecht ?

Ik merkte trouwens wel dat we op een "buitenterrein" reden, wat was mijn C5 vies zeg :confused:
Zelfs een middag op de Mach maakt hem niet zo vies :rolleyes:



Leuke actie mannen!
 
ziet er allemaal strak uit marcel zal m effe goed bekijken morgen je neemt m wel effe mee denk naar hoogtij als er weinig wind is zullen we er een mooi filmpje van maken mischien dat sleur wil kijken hoe je dat kan bewerken want dat wordt niks met mij ;-)
 
heb je de neus weer in de lijm gezet? hoop dat t allemaal weer een beetje recht komt heb gelukkig efffe afkloppen nog geen schade ben wel al een paar ker bang geweest dat die vleugels af zouden breken als je ziet wat een kracht daar op komt
Lijm is niet nodig. Just magic tape (Duct Tape dus ;)). Morgen een mooie zwarte neus. De linker- en rechterhelft van de neus mochten elkaar toch al niet zo en er zal al wat ruimte tussen (ca. 2mm). Nu staat het neusje wat scheef dus dat wordt weer even een actie met de waterkoker. Ik denk dat ik morgen een beetje verkeerd rij op de terugweg en dan misschien toevallig langs Bussum moet. Even een extra EZ Kit halen. Altijd makkelijk om wat reserveonderdelen te hebben. :yes: ;)
 
Lijm is niet nodig. Just magic tape (Duct Tape dus ;)). Morgen een mooie zwarte neus. De linker- en rechterhelft van de neus mochten elkaar toch al niet zo en er zal al wat ruimte tussen (ca. 2mm). Nu staat het neusje wat scheef dus dat wordt weer even een actie met de waterkoker. Ik denk dat ik morgen een beetje verkeerd rij op de terugweg en dan misschien toevallig langs Bussum moet. Even een extra EZ Kit halen. Altijd makkelijk om wat reserveonderdelen te hebben. :yes: ;)
Mochten ze m in bussem niet hebben in velserbroek hebben ze er ook nog een paar liggen d8 voor rond de 65 euro zit er enkelt de motor in natuurlijk zou ook gelijk een andere prop vragen ik heb een prop gekregen die op de vorige versie van de ez zaten en die zitten effe strakker
 
[lame paintskillz te lui om te sjoppen actie]

Dat iedereen die moer over het hoofd zag :confused:
bartbling.jpg


[/lame paintskillz te lui om te sjoppen actie]
 
zo,zo was weer gezellig daar hoor ik :D

sleur ; hou je hem wel ff heel voor morgen :lol: ziet er al aardig belabberd uit :eek:
dus beter met minder wind oefenen,ik hoop dat het morgen wind stiller is ;)
morgen gaan 3 modellen mee ,en waarschijnlijk allemaal minder mooi terug :rolleyes:
1 vlieger met licht show :D
phil ; zeker de falcon gekocht;) , laat mij hem maar even uitbalanceren ,anders word het niets

zo ,nu met mijn verbrande lijf het nest in ,beetje lang op strand gezeten :zon:
 
Mochten ze m in bussem niet hebben in velserbroek hebben ze er ook nog een paar liggen d8 voor rond de 65 euro zit er enkelt de motor in natuurlijk zou ook gelijk een andere prop vragen ik heb een prop gekregen die op de vorige versie van de ez zaten en die zitten effe strakker
Ja, da's ook een goede. Eigenlijk kom ik daar nooit. Voorheen kwam ik nog wel eens in Bloemendaal omdat ze daar 25% Sidewinder Nitro hadden, maar dat werd ook een drama. Bij RCT hebben ze veel vliegspul. Bel ik die morgen eerst even, scheelt zo'n 130km omrijden. :? ;)


zo,zo was weer gezellig daar hoor ik :D

sleur ; hou je hem wel ff heel voor morgen :lol: ziet er al aardig belabberd uit :eek:
dus beter met minder wind oefenen,ik hoop dat het morgen wind stiller is ;)
morgen gaan 3 modellen mee ,en waarschijnlijk allemaal minder mooi terug :rolleyes:
1 vlieger met licht show :D
Hmmm, nee ik durf best wel bij dit weer/deze wind te vliegen. Je moet het toch een keer in het echt leren en ik zat gewoon te laag om nog te corrigeren. Eigen schuld dus. Het is wel dat deze wind op het randje is (kracht 3 tot 4 = 3 tot 8 m/s), je komt bij vol gas amper vooruit tegen de wind in en zodra je een bocht maakt duikt de EZ naar beneden doordat de wind onder de vleugels slaat. Ook dat is eigen schuld omdat je in zo'n geval een veeeeeel ruimere bocht moet maken. Op de sim, relaxt achter het scherm met een biertje, is dat toch makkelijker crashen dan in het echt. :? Maar 6 toeschouwers hebben zich kostelijk vermaakt. Er is immers geen beter vermaak als leedvermaak. :cool:

Zoals gezegd regel ik wel even een extra kit-versie voor reserve piepschuim. Als deze helemaal verpulvert is en het tape allen nog maar de individuele piepschuim balletjes bij elkaar houdt, kan ik denk ik best aardig vliegen en de kit opofferen. ;)
 
Zo, even mijn internet verbinding voor vanavond weer aangesloten. Morgen vroeg weer uit dus, dan wordt de vloer verder gelegd.

Morgenavond zal ik er wederom niet bij zijn, na wat klusjes ga ik lekker de stad in om op een terras een biertje te pakken en bij de buurman een sateetje te eten. Zelden een lekkerdere sate gegeten.

Dit weekend zoals eerder gezegd zal ik er ook niet bij zijn. Moet ook de Baja nog even repareren maar het is een chaos in mijn garage op dit moment :D

Ik zal me de volgende keer op HT wel weer even voorstellen, ben bang dat jullie mij niet meer (willen) kennen :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top