Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Professionals hier (da's een heel selecte groep):

In de Super Dimona zitten Sullivan kabels voor bediening van het richtings en hoogteroer. Het richtingsroer loopt rechtuit en komt weer netjes op de middenpositie terug. Het hoogteroer zit echter de stabilo op het kielvlak (zoals gebruikelijk bij veel zwevers) en de Sullivan kabel maakt dus een bocht omhoog. De servo komt perfect op zijn middenpositie terug maar er het hoogteroer blijft iets omhoog of omlaag staan.

Zoals eerder gecontroleerd zie je dat de Sullivan wel beweegt bij het verplaatsen van het hoogteroer maar dat doet die van het richtingsroer ook. Kennelijk is er dus "ruimte" om te blijven hangen in de geleider waardoor het hoogteroer niet volledig terugkomt. Probleem is dat er niet bij te komen is omdat de romp van glasvezel is. Volschuimen lijkt me ook wat radicaal, nog los van het extra gewicht want de vlieger is al redelijk staartlastig (230 gram lood voorin bij gebruik van LiPo's, nu een 3S2P LiFePo erin van 470 gram).

En nu....? :? Help... :worship: :(

misschien meer een vraag voor ronald ?

gniffel.....<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
@Sleur en @Siggery: Hoeveel ledjes tellen jullie nACHtmagjes?

Ik heb er nu 208 op mijn EZ* zitten.. Heb nog ledjes zat over, maar ga nu maar eerst eens beginnen met solderen denk ik. Als ik dat schuim maar niet weg brand.. haha

Ik heb er nu 208 op mijn EZ* zitten.. Heb nog ledjes zat over, maar ga nu maar eerst eens beginnen met solderen denk ik. Als ik dat schuim maar niet weg brand.. haha

289 :mrgreen:

@ Sleur

Das een lastig probleem, en als jij er al niets op weet :(
Wellicht heeft Ronald inderdaad een oplossing.

1..... Op de ontvanger. En nog een handje vol op de romp en vleugeltjes. Bij elkaar goed voor voldoende verlichting van het veld bij overvliegen. 8)

@ Da Sleur:
de sullivan kabel is ongeschikt. Er zit inderdaad teveel ruimte in de geleider. Wat je kan gebruiken is een stalen binnenkabel en plastic buitengeleider, daar zit minder ruimte tussen. Neem de boel dinsdag maar even mee.
m.v.g. Erik

@ Da Sleur:
de sullivan kabel is ongeschikt. Er zit inderdaad teveel ruimte in de geleider. Wat je kan gebruiken is een stalen binnenkabel en plastic buitengeleider, daar zit minder ruimte tussen. Neem de boel dinsdag maar even mee.
m.v.g. Erik
Halla Halla, senk joe ferry mug. :thumbsup: Dinsdag zal het worden. :banana:

-edit-
Erik 3D een extra knuffeltje geeft. Ik vond nog een meter 1mm staaldraad. Nylon binnenkabel eruit gehaald en met wat gepast geweld prima door de geleider te krijgen. Z'tjes erin gebogen en inderdaad probleemloze besturing. 8) :yes: :thumbsup:

Laatst bewerkt:
---funnymode on---

@ Sleur: voortaan geen rare vragen hier stellen, eerst even opzoeken met de zoekmode van het forum, zal vast wel ergens beschreven worden :rolling: :mrgreen:

---funnymode off---

---funnymode on---

@ Sleur: voortaan geen rare vragen hier stellen, eerst even opzoeken met de zoekmode van het forum, zal vast wel ergens beschreven worden :rolling: :mrgreen:

---funnymode off---
/hapmode on
Hohoho :xmas: Sleur had al hier op het MBF gezocht en ook op RCGroups (zelfs in het Super Dimona topic op het specifieke probleem). Ook mijn creativiteit laat me wel eens in de steek. En zie hoe snel een serieus antwoord op een serieuze vraag. Over een uur zijn we het al lang weer vergeten want dan zijn we 5 pagina's verder. Maar ik ben geholpen. :mrgreen:
/hapmode off

/hapmode on
Hohoho :xmas: Sleur had al hier op het MBF gezocht en ook op RCGroups (zelfs in het Super Dimona topic op het specifieke probleem). Ook mijn creativiteit laat me wel eens in de steek. En zie hoe snel een serieus antwoord op een serieuze vraag. Over een uur zijn we het al lang weer vergeten want dan zijn we 5 pagina's verder. Maar ik ben geholpen. :mrgreen:
/hapmode off

/biermode on
Krijg ik nu een pintje van je Slurrie? :D
/biermode off

Ja hoor, vanmorgen aangekomen. Morgen naar familie, dinsdag pintjestijd!!
Wat een rotweer hiero. Ben het gewend om buiten te ontbijten. Het was daaro rond de middag zo'n 25 graden.
m.v.g. Erik

He Erik drie B !!!!!! Ben je er weer, ghetto child ;)

Welcome home kiddo ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
/biermode on
Krijg ik nu een pintje van je Slurrie? :D
/biermode off
/euforiemode on
Tuurlijk krijg jij pintjes van Sleur :yes: :celebrate: ;)
/euforiemode off

Wat een rotweer hiero. Ben het gewend om buiten te ontbijten. Het was daaro rond de middag zo'n 25 graden.
Hier kun je ook prima buiten ontbijten, je moet alleen onder de parasol blijven zitten. Zo niet dan kon het wel een svochtiger worden. En alle temperaturen bij elkaar opgeteld is het hier ook makkelijk 23,5 graden. :evil: :cry: :(

Whoehoe, der Super Dimona ist schon wieder flugfertig. :banana:
Alleen de foam wielen hebben een platte kant gekregen van het lange wachten in de garage. Volgende keer maar op kratjes zetten. :lol:

Toch wel op lege kratjes hoop ik he ;)
Uiteraard....
dI4WxYxs.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back