Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Siggery: De Balanca staat op zijn pootjes hoor ;)
Roeren zijn eveneens verlijmd inmiddels.

Nu wachten op de benodigde electronica en dan nog een leuke avondvlieger erbij..

Leuk Robert,,

Als hij klaar is zou ik er graag eens rondje mee rondfladderen ;-)

@Sleur

Piepie gaat het helemaal worden deze summer :-)

HT flash back ;-)

Uh ja, nee, nou... :? Ik had nog een dun ijzerdraad liggen. Binddraad voor in de tuin dat was. Zat plastic omheen maar goed, het idee was dat als-ie op smelttemperatuur zou zijn, dat plastic ook wel zou verdwijnen. Er werd wel wat heet, maar niet de draad. De transformator ging spontaan in rook op. 8O :oops: Kennelijk was, 3A niet genoeg voor dit soort draad. :evil:

Ik heb bij Conrad diverse soorten weerstandsdraad en Isachrom 60 besteld. Alleen is Conrad nooit zo vlot met uitleveren dus dat is pas in de loop van volgende week op kantoor. :cry:

Maar als je je geroepen voelt, mag je er wel één knutselen. Moet zo'n 65cm breed kunnen snijden (breedte standaard plaat piepschuim). :thumbsup:

Oppassen dat je ei niet in de klutser achterop komt. Anders heb je een prenatale kip op je staart hangen. :rolling:

Deze funvlaai wordt helemaal in het kader van piep dus. Er zijn ook al wat MiniMaggers. :thumbsup:

Ik heb een piepsnijder liggen. Zal hem wel even langs brengen.

GrTz Jasper

Beste ACH en HT gasten, ik ga ermee stoppen.

Dit is een weloverwogen keuze, en jullie hebben voorrang op marktplaats uiteraard :)

Eerst maar eens de onaangeroerde dozen te koop aanbieden.

Doe er je voordeel mee ...., of doe er niks mee, mij ook goed :thumbsup:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeiemoggel,

Ik niet... vrouwtje moet werken dus ik heb de oppas :yes:

Volgens mij gaat BYM alleen stoppen met alles dat drijft :wink: Piep en een bootje :rolleyes:

Ik heb een piepsnijder liggen. Zal hem wel even langs brengen.
:thumbsup: :worship: 8) :banana:

Sleur ik wil graag een lipo voor de dx7 . welke moet ik pakken ?:)
Ik heb een Graupner 9,9V 2100mAh LiFePo en die bevalt prima. Het is me nu helaas één keer overkomen dat ik eerder in de week de zender in huis had aangezet en was vergeten uit te zetten. Aangekomen op het veld de zender dood. In 10 minuten weer 80% geladen en fijn urenlang vliegen. Een LiPo heeft wat langer nodig om te laden.

Beste ACH en HT gasten, ik ga ermee stoppen.

Dit is een weloverwogen keuze, en jullie hebben voorrang op marktplaats uiteraard :)

Eerst maar eens de onaangeroerde dozen te koop aanbieden.

Doe er je voordeel mee ...., of doe er niks mee, mij ook goed :thumbsup:

Ruimte nodig? Of ben je het bokkie? 8O 35 eypo voor de Dyson Tigershark. 8) :? ;)

Je gaat toch niet helemaal stoppen met vliegen ?
Of hou je het bij de bootjes en autootjes ;-)
Nah, hij heeft die rioolpijp met accu nog. :mrgreen: En van die stinkvliegers. :yes: En recentelijk heeft-ie nog e.e.a. aan de verzameling toegevoegd. :teacher: :lol:

Oja,

Zijn er vanmiddag nog ATV vliegers ?
Ik ga vanmiddag wel even naar het veld.
Zal zo rond 13.00 uur worden :-)
Nope, ik denk het niet. :nooo: :(

Zoooooooo, pffffff, nog een paar uurtjes op een houtje bijten en dan weer lekker aan de knutsel. :yes: :alien:

Laatst bewerkt door een moderator:
@BYM: Jeetje zeg.. wat is die Jules Verne een &^$@56#@ mooie boot zeg!.
Het is dat ik helemaal niets met mijn varend tuig doe.. Anders had ik het wel geweten.. haha..

Oh, heb je wel even een pm gestuurd voor de GF15.. ;)

Weet iemand misschien nog een mooie DX7 zender te koop voor niet al te veel? :lol:

Misschien toch maar eens ruiken aan een ander merkje dan ASSAN..

Vandaag een drukke dag. Veel boodschappen doen, vanavond 25 man op visite inclusief bbq :shock:

Vrouwtje was een paar dagen terug jarig dus dat moet even gevierd worden natuurlijk. Fustjes bier halen, slager even een goed weekend bezorgen, jullie kennen het wel :)

Vliegen wordt niet heel veel denk ik. Moet ook nog hout halen voor de boot maar of het sleutelen wordt weet ik niet :(

Sleur ik wil graag een lipo voor de dx7 . welke moet ik pakken ?:)

Sleur heeft van die dikke bommen erin zitten, ondanks dat je ze op het veld lekker snel kan laden een nogo voor mij, veel te zwaar. Eventueel kun je een LiPo op het veld ook laden in een half uurtje, ruim voldoende om de dag mee door te komen. Om je zender lekker licht en mooi in balans te houden moet je deze LiPo nemen:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack $14.95

Zit er bij mij ook in. Hoeft niets voor aangepast te worden, zelfs het goede kabeltje zit er al aan. Plug & Play zeg maar.

@Nageltje, dat dan weer wel ;) Nadeel daarvan is weer dat ik met al die spare parts blijf zitten... :D

Net nog even de packs de maten van opgemeten, op de site van HC staat Pack Size: 137 x 43 x 41mm
In het echt is dat (lengte niet gemeten) x 45 x 44

Dus even een negatieve review achter gelaten aldaar. Iemand interesse in deze gloednieuwe packs? Ik ga dan wel voor een paar mooie Hyperions. Kosten wat maar daar betaal je dan ook voor :mrgreen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3300mAh 6S 30C Lipo Pack (Great for T-rex 500) $53.04

Er zitten XT60 connectoren aan, ik het er ook wel de mannetjes bij voor de liefhebber. Hebben mij totaal 160 euro gekost.

Vandaag een drukke dag. Veel boodschappen doen, vanavond 25 man op visite inclusief bbq :shock:

Vrouwtje was een paar dagen terug jarig dus dat moet even gevierd worden natuurlijk. Fustjes bier halen, slager even een goed weekend bezorgen, jullie kennen het wel :)

Vliegen wordt niet heel veel denk ik. Moet ook nog hout halen voor de boot maar of het sleutelen wordt weet ik niet :(
Feli, doe maar wat extra koe/schaap/varken/pintjes, kom ik ook. :rolling:

Sleur heeft van die dikke bommen erin zitten, ondanks dat je ze op het veld lekker snel kan laden een nogo voor mij, veel te zwaar. Eventueel kun je een LiPo op het veld ook laden in een half uurtje, ruim voldoende om de dag mee door te komen. Om je zender lekker licht en mooi in balans te houden moet je deze LiPo nemen:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack $14.95

Zit er bij mij ook in. Hoeft niets voor aangepast te worden, zelfs het goede kabeltje zit er al aan. Plug & Play zeg maar.
Dikke bommen? Mijn accu weegt 170 gram en die van HK 160 gram. :? Daarbij komt dat het zwaartepunt van een DX7 niet helemaal goed ligt en meer gewicht aan de onderkant voor een betere balans zorgt. Daarom zijn al die haakjes ook zo raar naar achteren. Ontwerpfoutje. :( Er schuilt een heel klein risico in LiPo's bij het ontladen met lage stromen, ze zijn ineens leeg. Een LiFePo heeft net als NiMH nog een beetje ontlaadkromme aan het einde. Dus als je de accu echt zover leeg haalt dat op de waarschuwingspiepjes komt, dan is een LiPo echt al leeg (8,6V is de grens, da's 2,86V/cel). Een LiFePo mag je tot 2,3V leegtrekken.

Toegegeven: Dat ik mijn accu bestelde waren alle TX LiPo's in HK op en de LiFePo was direct leverbaar. En er was nogal een discussie gaande over de maximale spanning van de accu. Een LiFePo levert 9,9V gemiddeld terwijl een LiPo 11,1V doet (piek resp. 10,8 vs. 12,6V). In de praktijk maakt het geen ruk uit. ;)

Ohja,

Die 6S G3 VX 2600 35C is wel een heel andere accu. Veel power en doordat hij zo licht is merkte ik dat meteen aan de heli. Even een climb out :shock: Hij vloog als een speer omhoog.

De Zippy 3300 met zijn 528 gram tegenover de Hyperion met zijn 405 gram was dus echt een belachelijk verschil :yes:

Toen ik de heli weer op de grond zette was de accu niets warmer geworden, de zippy wordt altijd wel een beetje warm. Verschil moet er zijn blijkbaar.

Feli, doe maar wat extra koe/schaap/varken/pintjes, kom ik ook. :rolling:

Je weet waar ik woon :)

Dikke bommen? Mijn accu weegt 170 gram en die van HK 160 gram. :? Daarbij komt dat het zwaartepunt van een DX7 niet helemaal goed ligt en meer gewicht aan de onderkant voor een betere balans zorgt. Daarom zijn al die haakjes ook zo raar naar achteren. Ontwerpfoutje. :( Er schuilt een heel klein risico in LiPo's bij het ontladen met lage stromen, ze zijn ineens leeg. Een LiFePo heeft net als NiMH nog een beetje ontlaadkromme aan het einde. Dus als je de accu echt zover leeg haalt dat op de waarschuwingspiepjes komt, dan is een LiPo echt al leeg (8,6V is de grens, da's 2,86V/cel). Een LiFePo mag je tot 2,3V leegtrekken.

Toegegeven: Dat ik mijn accu bestelde waren alle TX LiPo's in HK op en de LiFePo was direct leverbaar. En er was nogal een discussie gaande over de maximale spanning van de accu. Een LiFePo levert 9,9V gemiddeld terwijl een LiPo 11,1V doet (piek resp. 10,8 vs. 12,6V). In de praktijk maakt het geen ruk uit. ;)

Je moet die dingen ook helemaal niet leeg vliegen :rolleyes:

Maar inderdaad, alles is beter dan de standaard accu, grootste voordeel van de lipo in mijn link is dat je hem meteen in je zender kan plakken zonder maar iets te hoeven solderen of aanpassen. (en zeg nou eerlijk, Knaller wil je niet aan zo'n ding laten prutsen ;))

En verschil 170 tov 160 gram, een bom dus :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back