Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Moggel, op naar mijn werk, gisteren toch weer vroeg erin en vandaag weer helemaal het mannetje. Wordt er nog gereden/gevlogen deze week?

Sleur, ziet er goed uit, hoeveel scheelt dit nu in het gewicht?

Goedenmorgen,zo heerlijk geslapen zeg.
Ziet er netjes uit Sleur,mocht ik nog eens een nieuwe kap hebben voor de Savage kan ik dan een beroep op je doen :cool:
Gaat toch maar eens even onderzoeken waar dat rare tikkende/rateltje vandaan komt bij zijn Savage,het klonk niet helemaal jovel :(
Mwah, ik heb het erg druk dus je moet er geen haast mee hebben. ;) :?

Dat rateltje kan zijn:
- Ruimte tussen de tandwielen in het diff
- Cups van outdrives op diffs en versnellingsbak versleten
- Uitgelopen lagers (bij een Savage redelijk zeldzaam)
- Versleten spur gear/pinion
- Versleten lager in pinion

Moggel, op naar mijn werk, gisteren toch weer vroeg erin en vandaag weer helemaal het mannetje. Wordt er nog gereden/gevlogen deze week?

Sleur, ziet er goed uit, hoeveel scheelt dit nu in het gewicht?
Watje....
watje.jpg

*mompelt nog iets over echte mannen* :? :p

En voor wat betreft het extra gewicht zal het reuze meevallen, hooguit een paar gram. Ondanks dat het metallic is (extra glimmerfactor) zit er niet meer dan 1/3 fles je op. De verf is enorm verdund omdat het op dat Depron niet zoveel nut heeft om dik te spuiten, het wordt er zelfs lelijker van omdat je kleurverschil krijgt door de putjes in het Depron (donkere stipjes). Uit voorzorg zijn de bellen gevuld met Helium. :lol:

Mwah, ik heb het erg druk dus je moet er geen haast mee hebben. ;) :?

Dat rateltje kan zijn:
- Ruimte tussen de tandwielen in het diff
- Cups van outdrives op diffs en versnellingsbak versleten
- Uitgelopen lagers (bij een Savage redelijk zeldzaam)
- Versleten spur gear/pinion
- Versleten lager in pinion
Heb nog geen nieuwe kap,springen lukt nu aardig dus blijft de kap iets langer heel :teacher:.Wat betreft het rateltje kwam volgens mij ergens bij het achterdiff/bevel gear vandaan.Maar moet hem even uit elkaar halen en alles na lopen(heb daar eigenlijk geen zin in :oops:) maar dat zal volgende week wel worden als ik vakantie heb.Heb ook een vermoeden dat ie er ergens bij de carb nitro er uitperst(moet eerst wat HT zand verwijderen:lol:)In ieder geval even schoonblazen met de compressor en dan op onderzoek uit :rolling:

Laatst bewerkt:
Heb ook een vermoeden dat ie er ergens bij de carb nitro er uitperst(moet eerst wat HT zand verwijderen:lol:)In ieder geval even schoonblazen met de compressor en dan op onderzoek uit :rolling:
Ook daarvan weet ik wel wat het kan zijn. Je brandstofleiding heeft bij een klappertje een beetje klem gezeten tussen je body en de koelkop. Hierdoor is een minuscuul gaatje ontstaan. Brandstof lekt eruit en luchtbellen trekken erin (ga je in ieder geval sneller van rijden, alleen starten gaat knt).

ik heb gisteren een foutje met mijn marder gemaakt heb 10 liter bezine 95 ong.en 500 ml 2t olie der bij gedaan en nu start hij niet zou het nou door mijn olie komen of omdat ik hem net opnieuw op heb gebouwd

ik heb gisteren een foutje met mijn marder gemaakt heb 10 liter bezine 95 ong.en 500 ml 2t olie der bij gedaan en nu start hij niet zou het nou door mijn olie komen of omdat ik hem net opnieuw op heb gebouwd

Je verhouding is nu wel iets te rijk maar op zich zou hij moeten aanslaan, zelf denk ik dan toch dat hij verkeerd in elkaar is gezet, kijk je ontsteking eens na of hij vonkt, of dat hij ergens valse lucht trekt. Dit zijn de meest voorkomende oorzaken bij een niet-startende motor.

Jou verhouding is nu 1 op 20, voor de zekerheid:

Mengverhouden Benzine-olie 1 op 25.

ml olie per 1 liter benzine.
40 ml
------------------------------
ml olie per 2 liter benzine.
80 ml
ml olie per 3 liter benzine.
120 ml
ml olie per 4 liter benzine.
160 ml
ml olie per 5 liter benzine.
200 ml

Hij zal wat meer roken (1:20 i.p.v. 1:25) en de kans op roetaanslag op je bougie en zuiger is groter. Maar als-ie goed liep dan moet dat geen probleem zijn. Dus hou het op een montageprobleem, waarschijnlijk ergens valse lucht of niet goed afgestelde naalden.

-edit-
Oh oh, zit je net te typen (en te koffieleuten), post een ander hetzelfde verhaaltje... :rolling:

Heb nog geen nieuwe kap,springen lukt nu aardig dus blijft de kap iets langer heel :teacher:.Wat betreft het rateltje kwam volgens mij ergens bij het achterdiff/bevel gear vandaan.Maar moet hem even uit elkaar halen en alles na lopen(heb daar eigenlijk geen zin in :oops:) maar dat zal volgende week wel worden als ik vakantie heb.Heb ook een vermoeden dat ie er ergens bij de carb nitro er uitperst(moet eerst wat HT zand verwijderen:lol:)In ieder geval even schoonblazen met de compressor en dan op onderzoek uit :rolling:

tja ,als je sav gebruikt voor lekker springen en raggen , dan is er 1 schakel het zwakst en dat is de bevelgear of te wel het div :mad:

gaat voornamelijk stuk bij volgas landen .
kijk en hoor maar bij mijn jump van filmpje van zondag ,hoor je duidelijk dat ik het gas eraf gooi voor ik land :teacher:

en als je spur te strak staat,wil ook wel is een aandrijf as eruit knallen .

altijd rustig op dit draadje de eerste dag na zondag ;)

Heb gelukkig nog reserve onderdelen,dus hij is te maken.Maar ik ga zeker even alles nalopen.Kom in principe neer zonder gas te geven,heb alleen een hekel aan stilstaan dus rijdt ik vaak meteen weg waardoor het lijkt of ik mijn gas erop houdt :cool:

heren,

wie is er stinkie poepie goed (of kan er) solderen.

ik heb die materialen er niet voor en mijn onvanger antenne moet opnieuw vast gemaakt worden!

dus sjoerdje zat te denken als ik hem nou eens naar 1 van de heren opstuur.......;-)

heren,

ik heb die materialen er niet voor en mijn onvanger antenne moet opnieuw vast gemaakt worden!

dus sjoerdje zat te denken als ik hem nou eens naar 1 van de heren opstuur.......;-)

gewoon bij de bouwmarkt een soldeer boutje kopen +een beetje soldeersel ;)

of als je het niet kan,of niet denkt te kunnen , ff meenemen naar ht ,dan zijn er wel een aantal die het daar ter plekke kunnen doen .
plus heb je weer een goede reden om naar ht te komen :p

heren,

Stuur maar op, soldeer ik het netjes voor je en stuur ik hem weer terug. Adres komt via PB. Zondag ben ik er sowieso niet bij dus in het veld wordt het niets. :? ;)

dat is een nobele actie sleur ;)

ps ; mooi spuitwerk op je vliegertje :cool:
Zo werkt dat toch op HoogTij/bij HoogTij-ers. Elkaar afzeiken op de internets maar met raad en daad klaar staan voor elaar bij RC-problemen. :yes:

Heb jij nog nooit eerder gedaan zeker, een antennedraad vastsolderen?
LOL :lol: Yep, dit is de zoveelste antennedraad. Maar ook draadjes van motoren, regelaars, killswitches etc. is natuurlijk kinderspel voor een proffesional (goeie speling ;) 8O)).

@Philliams: Sorry, op het filmpje leek het zo makkelijk. :? Die meneer zij nog: "Eerst wat streepjes, dan de randjes naar elkaar spuiten, lichter kleurtje hetzelfde trucje etc.". Mwah, dat was op het filmpje makkelijker. Wel om twee redenen: Licht op donker is makkelijker en ik heb niet voldoende gelijkende kleurtjes. Maar ik maak er nog wel wat van, anders maak ik het mat zwart met een roller. 8O :rolling:

philliams_clik_preview3.jpg

even stiekem vanaf het werk.

toppertje sleur!:worship:

deze zondag kan ik toch niet naar de ht. (ik werk in de zorg)
maar het zal niet al te lang duren voor sjoerdje er weer bij is.

ik moet me wel beheersen. ik had al zoiets van sav kopen, leren vliegen, maar eerst even de xray op orde krijgen voordat ik mijn handtekening ga uitbreiden! ;)

pfff eerst maar even opzoek naar een goedkope compressor. want die kwast kan ik niet meer zien.... :rolling:

Vandaag Assendelft weer een beetje mooier gemaakt , morgen gaan we verder ;) :D

Zonet een beetje aan de piktor geknutseld , dat is lachen :lol: vier kleine schroefjes los en je hebt de hele achterkant in je handen :cool: Het one way slipte , dus ik dacht ; even schoonmaken , maar het bronzen keerringbusje lekt een beetje , dus dat word een nieuw blokje , ($ 18.95) :rolling: laat ik meteen een nieuw blanco kapje meekomen :p Pssst , Sleurhutje , ik zoek nog een spuiter tegen die tijd ;) ;) ;) ;) ;) ;) :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back