Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
*gaat een bus LPG starterhulp halen*

sleur; nogmaals, een beetje benzine in de cilinder doen ,als hij dan even start zit je vonk huishouding goed .
indien hij ff start is het je benzine toevoer of carburateur
Ik hoor net dat hij op HT anders wel een onderhoudsbeurtje krijgt :D

Failsafe of kill switch niet in werking getreden? :rolling:
Net zo'n spuitbus etherspul gehaald (starthulp), dat erin gespoten en dan slaat hij nauwelijks aan. Je hoort wel dat hij wil maar pakt niet op. Ik heb de hele carburateur en ontsteking los gehad. Carburateur is nog brandschoon, alles even gecontroleerd en niets mis mee. Ontsteking is ook goed. Met de spoel naar de autoboer geweest, die heeft hem getest met een Megger en daar is ook niets mis mee. Bougie en zuiger worden mooi vochtig en er zijn ook wel vonken maar ik heb het idee dat het toch echt met het type bougie te maken heeft. Als er een normale bougie in moest dan zou merk Joepie (Kinzo) zeker besparen op het gebruik van dure onhandige bougies.

*prutst verder*

Ja volgens mij voor de soep ik bedoel voor de koffie
Dus.... ;) Inderdaad. Soepbakjes en lepels heb ik mee. Maar geen koffiebekertjes. :nooo:

ik blijf vanmiddag lekker thuis mensen ( zit niet zo lekker in m,n vel vandaag )

Veel plezier allemaal !

ik blijf vanmiddag lekker thuis mensen ( zit niet zo lekker in m,n vel vandaag )

Veel plezier allemaal !

geeft niet hoor , hoeven we ook niet gelijk de filmpjes te plaatsen 8O;)

sleur ; tja ,en is de benzine nog een beetje vers ?

moet ik nog wat frisdrank en bekertjes regelen ?

*auto is vol , baja past er niet meer lekker bij 8O*
had ik maar een grandis ...zucht ;)

Wat voor vonkies gaan erin zit hier in de Bronx ook een autoonderdeleboer misschien dat die wat heeft
Erat een Chinese F7TC is. Dat zou volgens NGK niets bijzonders moeten zijn want die zit in veel wat oudere auto's. Ik heb dus op basis van de tabel van NGK een BPR7ES erin gedaan maar geen sjoege. Ook een BPR6ES (wat warmer, wel lekker met dit weer) doet ook weinig. De ontsteking vonkt als de neten maar weinig *boem*.

sleur ; tja ,en is de benzine nog een beetje vers ?
Ja, twee weken. Maar ik ga straks inderdaad maar even langs de pomp twee cannetjes scoren: 1x5 liter voor de Baja en 1x5 liter voor het aggregaat. Ik laat de benzine die erin zit wel weglopen op.... 8O :teacher: :nooo:

*gaat nu zijn auto inladen*

Erat een Chinese F7TC is. Dat zou volgens NGK niets bijzonders moeten zijn want die zit in veel wat oudere auto's. Ik heb dus op basis van de tabel van NGK een BPR7ES erin gedaan maar geen sjoege. Ook een BPR6ES (wat warmer, wel lekker met dit weer) doet ook weinig. De ontsteking vonkt als de neten maar weinig *boem*.

misschien vonkt ie niet onder compressie.!!!!!!!!!!!

bougietje erin- ander bougietje tegen de cilinder en ff trekken.

Gaat zo peut halen voor de Sav in heemskerk en dan naar HT waarom langer wachten als nodig ben niet meer te HOUDEN
De laatste koffie druppelt door en dan hop :music:tot zometeen

Laatst bewerkt:
Niet alles meteen stuk rijden zodat er ook voor vanmiddag, als de andere er ook zijn, wat lol te beleven is he ;)

misschien vonkt ie niet onder compressie.!!!!!!!!!!!

bougietje erin- ander bougietje tegen de cilinder en ff trekken.
Hij vonkt prima onder druk. Ik heb voor de full scale klassieker van die bougies met kijkglaasje. 8O En je ziet keurig een heldere blauwe vonk. Dus daar kan het niet aan liggen. Maar eerst maar nieuwe benzine scoren.

Alles zit in de auto: Ravage, anderhalve Baja 5b in onderdelen (on-site assembly 8O), Disc, Nexus, alle toeters en bellen als nitro/starter/etc., kookstel met peut, 10 liter soep, pannetje en lepel, bakjes en lepels, een partij tent....

Effe de rug leegdrukken en ontwateren, dan via de benzinepomp langzaam aan richting HT. :banana:

*stopt snel nog het fototoestel in zijn zak*

Bij mij zit ook alles in de bus , past allemaal makkelijk :D ;) er kunnen makkelijk nog een paar vliegers bij :cool:

Nog ff een bakkie en een broodje , en dan kom ik eraan :banana:

Ik neem ook mijn fototoestel mee , eens kijken voor een paar leuke shots :rolleyes:

@ Pieter , ik hoor net dat je de link al hebt ? Rustig aan !

Zo, net thuis, even omkleden, een broodje, de spullen inpakken en hop, naar HT. Koffie in de befaamde kan gaat ook mee.

761.jpg

Een kwartiertje geleden (12.30 u.) stond er langs de Nauernase Vaart een mobiele flitser van de KLPD... voor diegenen die daar nog langs gaan richting Hoogtij is deze melding hopelijk nog op tijd. ;)
(na de 1e rotonde ,gezien vanuit de Watertoren van Assendelft)

Laatst bewerkt:
@ Bart D.: die staan daar bijna wekelijks :shock: ;)

@ De rest: Ik ga het niet redden, ik ben nog te druk op mijn werk bezig :( Nog een uurtje en dan vakantie :banana:

Ik zie de foto's later wel :p

Zo net thuis vanuit hoogtij
Was rete gezellig en druk en een aantal man na een lange tijd weer eens gezien.

Erwtensoep van sleur was top
cake van kobus, super
en de krentenbollen van sjoerd? waren uit de kunst.
verder lag de tafel nog vol met koek snoep etc.

In één woord Geweldig!! :thumbsup: :worship:

Nou, nou, nou. Het was toch weer een waar succes. :thumbsup: Inderdaad overheerlijke appelcake van mevrouw Kobus, koffie van Snoeksel en Burp, olieballen van Sjoerd, diverse koekjes, andere cake, chips en snoepgoed. Gezellig vuurtje in de korf van Snoeksel met de houtjes van Wolfje. Feesttentje stond er voor het idee en een twee bakkies erwtensoep gingen er uitstekend in. Mooi rij- en vliegwerk gezien. En wat lui van de ACH (fam. Rijkhof, Look en Tito) weten nu hoe je iets groots ongeorganiseerd regelt. ;) Mooie afsluiting met een ballon van Sjoerd. Het was geweldig. 8)

Kom maar op met die foto's :yes:

Even een snelle reactie want ik moet zo weer weg. Het was in een woord weer

GEWELDIG

Rete gezellig en ruim voldoende te kanen en te drinken. Top weer mannen, bedankt. Foto's zien we graag tegemoed (vooral de afsluiter richting schiphol :rolling:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back