Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een set (8 stuks) van die alu shocks onderweg en een setje kunststof, en als alles goed gaat kan ik een setje van Sleurhutje over nemen... dan heb ik er voorlopig genoeg. :cool:
Tsja, ik weet niet hoe jullie dat telkens doen, maar ik heb bij mijn Baja nog geen draagarm of shockdingplaatgeval stuk gereden en ook bij mijn Savage nog nooit een schokbreker of andere noemenswaardige onderdelen stuk gereden. Jullie moeten gewoon wat zuiniger met je spullen om gaan, :mrgreen: :rolling: :fuckyou2:

Voor die 100 lagers ga je dan wel kijken naar SKF neem ik aan?

De schoks voor een Savage heb ik ook een paar keer gesloopt (lees een beetje krom :D) wel raar, ik spring er nooooooit mee..

Voor die 100 lagers ga je dan wel kijken naar SKF neem ik aan?
Misschien. Maar ik rij nu al een jaar met joepie-de-poepie lagers en die zijn even ernstig versleten als de SKF lagers (links SKF, rechts merk onbekend). Maar het scheelt nogal of je 8 of 3 euro per lager betaald en ze even snel om zeep gaan in die zandbak. :? ;)

-edit-
Sorry, het zijn FAG i.p.v. SKF lagers die ik heb. Zijn hetzelfde als SKF alleen dan uit een ander europeesch land. :yes:

-edit 2-
Voor de motor heb ik wel kwaliteitslagers omdat flutlagers in gradatie 3 (high speed/high tension) niet bestaan. Maar zal het voor je wielen veel uitmaken denk je? Zoalng de seals knap blijven, en dat doen ze, is alles toch prima? Andere onderdelen zijn eerder versleten dan de lagers zelf. Ik heb die van mij achter zaterdag toevallig vervangen omdat ze sinds augustus 2007 niet meer zijn gecontroleerd. Slechts één van de vier lagers zat iets speling in, en dat was er één van FAG. :? Dus of dat zoveel uitmaakt...

-edit 3-
Dit zijn leukere prijzen. En maakt het dan nog uit als ze twee maanden eerder stuk gaan?

Laatst bewerkt:
Misschien. Maar ik rij nu al een jaar met joepie-de-poepie lagers en die zijn even ernstig versleten als de SKF lagers (links SKF, rechts merk onbekend). Maar het scheelt nogal of je 8 of 3 euro per lager betaald en ze even snel om zeep gaan in die zandbak. :? ;)

-edit-
Sorry, het zijn FAG i.p.v. SKF lagers die ik heb. Zijn hetzelfde als SKF alleen dan uit een ander europeesch land. :yes:

-edit 2-
Voor de motor heb ik wel kwaliteitslagers omdat flutlagers in gradatie 3 (high speed/high tension) niet bestaan. Maar zal het voor je wielen veel uitmaken denk je? Zoalng de seals knap blijven, en dat doen ze, is alles toch prima? Andere onderdelen zijn eerder versleten dan de lagers zelf. Ik heb die van mij achter zaterdag toevallig vervangen omdat ze sinds augustus 2007 niet meer zijn gecontroleerd. Slechts één van de vier lagers zat iets speling in, en dat was er één van FAG. :? Dus of dat zoveel uitmaakt...

Ik heb dan wel SKF lagers , maar kort nadat ik de mijne kocht , heb ik in de voorwielen , lagers met stalen seals geplaatst en die draaien nog als een tierelier zonder knarsje oid. en dat schiet toch ook al lekker op richting één jaar :D :cool:

Tsja, ik weet niet hoe jullie dat telkens doen, maar ik heb bij mijn Baja nog geen draagarm of shockdingplaatgeval stuk gereden en ook bij mijn Savage nog nooit een schokbreker of andere noemenswaardige onderdelen stuk gereden. Jullie moeten gewoon wat zuiniger met je spullen om gaan, :mrgreen: :rolling: :fuckyou2:

caravan.gif

Jij en nog nooit wat stuk gereden ?? :showass:

:lol: :rolleyes: :worship:
Uhuh! ;)

Er is een set (8 stuks) van die alu shocks onderweg en een setje kunststof, en als alles goed gaat kan ik een setje van Sleurhutje over nemen... dan heb ik er voorlopig genoeg. :cool:

Verder gaat het wel met je ;) 3 x 8 = 24 shocks :confused::confused::confused:, in twee jaar tijd heb ik er nog nooit een gesloopt (van de 16) en maar twee keer olie vervangen (1 keer per savage), mocht ik er eentje slopen (wat ik absoluut niet verwacht), weet ik in ieder geval waar ik er snel één kan leasen ;)

Conclusie: Gewoon cheap-ass lagers erin want je hebt twee setjes rondom voor de prijs van één particulier gekocht SKF lager. 8O ;) Misschien alleen voor de clutchbell SKF/FAG/INA gebruiken omdat die wel heel snel draait (tot 16.000 toeren, dus een ***/3R uitvoering).

Zo net weer even de Bajalicious in orde gemaakt. Laat het maar weer weekend worden. Alhoewel dit weekend is het pasen dus ik heb alleen zaterdag een paar uurtjes de tijd om te rijden denk ik :(
Maar in iedergeval denk ik dat het gas nu beter werkt. Even de gasstang (die van je servo naar de rem loopt) gepolijst en de veren wat strakker gezet. Nu alleen nog wachten op het ruitje van Siggery :yes:

Lagertje lagertje aan de wand ,wie heeft de beste lagers in het land ?

Het gaat gewoon allemaal stuk,ik heb nu skf in de clutch belt holder ,maar daar begint ook al spelling in te ontstaan :mad:

dus hpi lagers 4 keer rijden, skf 6 keer rijden = gewoon flut lagers rijden :rolleyes:
Of niet meer in het zand rijden,en een gras baan zoeken ;)

Lagertje lagertje aan de wand ,wie heeft de beste lagers in het land ?

Het gaat gewoon allemaal stuk,ik heb nu skf in de clutch belt holder ,maar daar begint ook al spelling in te ontstaan :mad:

dus hpi lagers 4 keer rijden, skf 6 keer rijden = gewoon flut lagers rijden :rolleyes:
Of niet meer in het zand rijden,en een gras baan zoeken ;)

En het eerste wat je zou kunnen doen is : je seals eraf halen en er knap vet indoen , want de kwaliteit en kwantiteit laat nogal te wensen over , en dan voor je clutch bell HTG (high temp grease) ;)

Dan is je clutchbell ten opzichte van je koppeling niet goed uitgelijnd. In het Baja-topic uitgelegd hoe je kunt uitlijnen met een laser waterpas. 8O :thumbsup: Als alles goed uitgelijnd is, heb je weinig tot geen last van warmteontwikkeling in je lagers. En met een Elcon heb je sowieso minder warmteontwikkeling dan met de standaard koppeling. :yes:

Zojuist mijn Multiplex EasyStar (nieuwe grijs/oranje SS versie :cool:) besteld. Als de DX6 binnen is even een uurtje simmen met FMS (bij gebrek aan beter en omdat het project low budget is ;)). Daarna wachten op een dagje windstil en dat stuk piepschuim hard in de grond boren. 8O :cry: :evil:

Nu alleen nog wachten op het ruitje van Siggery :yes:

Ik heb die plaatjes hier liggen hoor Phil,even in de vorm dremelen en klaar is je zijruitje ;)

Voor de clutchbellholder zijn dit overigens prima lagers ;)

spacer.gif
Artikelnr.6901 ZZType lager1-rijig groefkogellager - ZZOmschrijving2-zijdige stalen afdichting (stofdicht)FabrikaatEZOd12 D24 B6 Prijs€ 5,22 Vrd
1.jpg
Gewicht gram11.0 Max. toeren per minuut (tpm)25600Max. draaggetallen (kg)Dynamisch (Cr) : 280 / Statisch (Cor) : 140Diversen1Toleranties volgens P6 (ABEC-3) - EZO JapanDiversen2= 61901-2Z

Bajadude; een alu holder ;)

Zijn er nog liefhebbers voor de baja meeting in almere ,30 Maart ?
Heb ik vernomen van bajadude :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back