Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Anders je vrouwtje een keer meenemen als andere ook de vrouwtjes meenemen. Dan kunnen ze tegen elkaar een beetje klagen maar zien ze in dat wij dan veel lol hebben en vinden ze het automatisch ook wel weer goed. Beetje spychologisch in die vrouwen breintjes vogelen :)

Ik stel voor om op korte termijn even samen een borrel te drinken en eventueel met de vrouwtjes, dan komt alles weer goed :yes:
Wat heb ik het toch goed, mijn vrouwtje vindt het fijn als ik weer naar de ACH, HoogTij of Speedworld ben geweest want ze weet dat ik daar veel plezier aan beleef. En een blije Sleur heb je thuis geen last van. ;)

Borrel: Ja! :yes: Vrouwtjes erbij: Nee! :nooo: :rolling:

ps; haar grootste ergernis is ook meer het geforum ,en overal vliegers op zolder , en niet het erop uit trekken om te vliegen .
al moet je wel bedenken ,dat als je 3 of 4 uur naar ht gaat ,het feitelijk de hele dag neemt :( dwz voorbereiding,voorpret , op ht zijn ,en de napret , en de spulletjes weer schoonmaken opbergen = 8 uur bezig :-):turn-l:

al met al neemt de hobby gewoon veel tijd , maar dat is jullie ook wel bekend ;)
Ik kan haar geen ongelijk geven ,ik ben gewoon een botte boer die doet wat hij wilt ,en het zal allemaal wel , maar zo werkt het natuurlijk niet :(
Ik zou zeggen: Neem een notebook. Mijn PC staat in de kamer (en anders nog 2 notebooks), Burp heeft een notebook in de kamer en philliams heeft de PC ook in de kamer. Lekker forummen en toch in de huiskamer om wat te kletsen etc. Verder plakken wij drieën het schuim in de woonkamer (in overleg) zodat we gedurende de plaksessie ook gewoon sociaal contact hebben.

Dat er overal vliegers staan is een nare bijkomstigheid van hun omvang. Alle autootjes konden op een stelling in de garage. De meeste vliegers hangen/staan daar ook behalve twee Depron vliegers (Nexus/Index) en wat lopend knutselwerk (nu mini Nemesis en de Eurofighter).

*geeft zijn vrouwtje een extra knuffeltje* :mrgreen:

Het meest belangrijke is,dat je de tijd die hebt samen op een goede manier met elkaar verdeelt.

Als je vrouw weg is om te werken,kun jij (als eerst goed voor je dochtertje hebt gezorgd) doen wat je wil.
En proberen regelmaat aan te brengen in hoe je de vrije tijd die je hebt,gaat besteden.

Dan weet je vrouw ook waar ze aan toe is en wordt het over het algemeen al een stuk beter geaccepteerd.

Sleurhutje heeft het er ook al eens over gehad:"timemanagement"

Burp weet ook hoe dat moet,want dat is ook een manager in het beroepsleven.;)

quality time Neem maar eens de moeite om deze grappige colomn door te
lezen.;)

ik weet natuurlijk ook wel hoe het werkt ,en uiteraard doet iedereen het beter dan ik , of ze hebben makkelijkere vrouwen ,die het allemaal wel best vinden ,zolang de centjes maar binnen komen ;)

ik heb echt geen moeilijke vrouw en ze doet erg veel ,probleem ligt echt bij mij .
hier is siggy getuige van , we waren laatst gezellig aan de koffie/bier met zijn drieën,en hebben het nog even over de hobby gehad, en siggy ,was mijn vrouw een monster ? :nooo:

het is een lekker ding ,die ik te weinig aandacht geef ,en ik gewoon mijn eigen plan trek

*ich bin ein einzelganger *,altijd al geweest ,en voor je het weet heb je een gezin :eek:;)

ps ; vroeger was het niet veel anders ,toen zat ik elke avond in de schuur streetfighters te bouwen ( motoren ) ,alleen was er toen geen forum .

Laatst bewerkt:
Moet je op dinsdagavond even je tijd anders indelen en naar de ACH komen. :mrgreen:

@ Sleurhutje: Ik zie je dinsdagavond. :thumbsup:

@Junkie,
..het waren slechts een paar goed bedoelde tips en absoluut NIET bedoelt om je af te zeiken of iets dergelijks!
Zoals je in het verleden ook van mij zelf hebt gehoord en hebt meegemaakt,heb ik ook best wel wat "moeilijke momenten" gehad door het uit onbalans laten raken van tijd voor je gezin,je werk en je hobby's. :shock: ;)

Het zou ontzettend vervelend( zwak uitgedrukt) zijn als je relatie naar de kl#te zou gaan omdat de "modelbouw" de overhand neemt ten koste van je leven samen met je vrouw en dochter.:? :-| :oops:

@ Sleurhutje: Ik zie je dinsdagavond. :thumbsup:

@Junkie,
..het waren slechts een paar goed bedoelde tips en absoluut NIET bedoelt om je af te zeiken of iets dergelijks!
Zoals je in het verleden ook van mij zelf hebt gehoord en hebt meegemaakt,heb ik ook best wel wat "moeilijke momenten" gehad door het uit onbalans laten raken van tijd voor je gezin,je werk en je hobby's. :shock: ;)

Het zou ontzettend vervelend( zwak uitgedrukt) zijn als je relatie naar de kl#te zou gaan omdat de "modelbouw" de overhand neemt ten koste van je leven samen met je vrouw en dochter.:? :-| :oops:

was ook niet negatief bedoeld hoor ;)

thanks voor de tip's ;)

en kom ook gezellig naar de ach !

en leren vliegen kan jij ook ,al duurt het wat langer 8-O;)

en koop niet gelijk professionele modellen ,maar ga eerst met de ez vliegen ;)

en leren vliegen kan jij ook ,al duurt het wat langer 8-O;)

:rolling: :D

ik ga mijn best doen ;)

werken_met_pers_beschermingsmid-32.png

ik weet natuurlijk ook wel hoe het werkt ,en uiteraard doet iedereen het beter dan ik , of ze hebben makkelijkere vrouwen ,die het allemaal wel best vinden ,zolang de centjes maar binnen komen ;)

ik heb echt geen moeilijke vrouw en ze doet erg veel ,probleem ligt echt bij mij .
hier is siggy getuige van , we waren laatst gezellig aan de koffie/bier met zijn drieën,en hebben het nog even over de hobby gehad, en siggy ,was mijn vrouw een monster ? :nooo:

het is een lekker ding ,die ik te weinig aandacht geef ,en ik gewoon mijn eigen plan trek

*ich bin ein einzelganger *,altijd al geweest ,en voor je het weet heb je een gezin :eek:;)

ps ; vroeger was het niet veel anders ,toen zat ik elke avond in de schuur streetfighters te bouwen ( motoren ) ,alleen was er toen geen forum .
*ziet hierin herkenbare feiten en is daarom gestopt met bigscale* 8O

*gaat om 12:00 uur met de kids op de koffie bij Ronald zodat het vrouwtje lekker kan studeren* :?

*gaat om 16:00 uur naar Wormer om te vliegen* 8)

*gaat na het eten wat sleutelen in de garage aan een bigsale* :yes:

*gaat om 22:00 uur naar bed want morgen om 04:00 uur moet er gekeken worden of de vrachtwagentjes van de klant de juiste gegevens ontvangen* :( :morning:

"in my wildest dreams" :D

@Junkie:

ik heb geen "professionele" vliegtuigen meer...(verstandig geweest en verkocht)
De EZ* en de twinII* heb ik nog en mijn nieuwste aanwinst:

skippyrob.jpg
Gewoon met de EZ of TS gaan vliegen. Dat Depron dingetje is al een stap te ver. :yes: J Je weet wel, roze is een snelle kleur etc. :? :lol: Dan moet je indoor komen vliegen met bijv. een Nexus die heeeeel langzaam kan vliegen. Maar enige vliegervaring is wel een must in een sporthal. Maar dan wordt het weer extra veel knutselen. :turn-l:

Persoonlijk zou ik de EZ aanraden omdat die na het loslaten van alle knuppels weer redelijk vlak gaat vliegen. De TS blijft door de platte vleugels schuin hangen (rollen). En gewoon eerst een super standaard EZ, geen rolroeren, standaard Permax 400 en een 3S 2000-2500mAh LiPo (wel een ander regelaartje nodig). Ik heb gisteren in de harde wind ook gevlogen met een Permax 400 op een 3S 2000mAh LiPo. Dan weer wel met rolroeren maar da's omdat je dan wat meer kunt als je eenmaal het vlieggevoel hebt. ;)

Voor de EZ* heb ik deze regelaar: (GENIUS 30/GRAUPNER)
2895.jpg

en dan kan de MPX ESC X-16 die uit de EZ* vandaan kwam,weer in de Skippy ;)

@ Burp:
welke ESC heb jij in de TwinII* zitten?

Junkie, kom je ook? Is heel sociaal voor het gezinsleven. Ik neem wel mijn notebook met UMTS modem mee, kunnen we daar lekker forummen. :rolling: ;)

uiteraard , als ik vrijgezel was ,was ik zeker komen vliegen ,heb inmiddels genoeg vliegend depron .:p

maar ik heb vandaag/vanavond andere verplichtingen ;)

bart; tip !..... ik merk dat je het virus weer te pakken krijgt :D ,maarrrrrrrr, koop niet gelijk een huis vol vliegers waar je geen raad mee weet :(

zoals sleur zegt ,gewoon lekker met de ez ,of van mijn part een funliner achtige met rolroeren , kan je ook erg goed mee oefenen .

wij helpen je wel de lucht in ,daarna zoek je het maar uit :mrgreen:

geintje , dat gaat prima lukken ;)

de depron cessna is bijna af , maar ik vraag me af hoe ik de besturing regel .
hij heeft geen rolroeren ,dus zal ik dan gas en richting roer op links doen en hoogte op rechts ?
zo kan ik wel goed oefenen op richting roer,aangezien die als je rolroeren hebt ook op links zitten .

makkelijker is natuurlijk alle roeren op rechts

Goedemorgen, Hmmmm, hier haden we een theorievraag van kunnen maken.:rolleyes:

Indien ailerons niet aanwezig zijn, verhuist je richtingroer naar de rechterstick. Alle hoofdfuncties van het vliegen houd je rechts.
Mijn gedachte over de roer bediening lijkt me juist goed , misschien dat onze instructeur ronald het ook toejuicht ?
Helaas nee dus....
:oops:
Helaas nog niet,want ik weet niet precies hoe ik met de aktivator en de secondenlijm om moet gaan :confused:

Er zitten geen rest stukjes in de bouwdoos dus ik kan het niet even "uitproberen" :(

Op verf lijmen is niet ideaal, waarschijnlijk trekt de lijm wel door de verf heen, maar een betere verbinding vraagt toch wat schuurwerk.
Ff algemeen, wees voorzichtig met activator, je lijm wordt hierdoor warm en droogt je depron uit waardoor het bros wordt. liever even wachten dan activator gebruiken!!
*gaat om 12:00 uur met de kids op de koffie bij Ronald zodat het vrouwtje lekker kan studeren* :?
Huh :shock:, kunnen ze dat evennement niet verplaatsen naar een andere gemeente? 8-O:nooo::wink:, of naamwijziging?:rolleyes:
(je mag altijd een bakkie komen doen hoor)

uiteraard , als ik vrijgezel was ,was ik zeker komen vliegen ,heb inmiddels genoeg vliegend depron .:p
Nee slappe, we gaan pas later in de middag vliegen. Eerst het sociale leven met de kids. :p ;) :lol:

Huh :shock:, kunnen ze dat evennement niet verplaatsen naar een andere gemeente? 8-O:nooo::wink:, of naamwijziging?:rolleyes:
(je mag altijd een bakkie komen doen hoor)
Tsja, had je maar bezwaar moet aantekenen bij de aanvraag van de vergunning. :rolling:

Op zich is het nu wel mooi weer om te vliegen op HT. Minder wind en evenveel water als gisteren. :mrgreen: Of was het nu dat de wind niet zo erg was en het water wel... :?
*pakt nog een keer de theorieboeken* :mrgreen:

ronald; maar je snapt wel wat ik bedoel , met rolroeren zit je richting op links.

bij wijze van oefenen ,dacht ik dat het wel nuttig was om richting roer links te zetten en hoogte gewoon op rechts .

maar ik zet hem graag ook op rechts ,wel zo makkelijk :D

Vandaag wordt het outdoor vliegen niets zo te zien :(

Maar, de Nexus en de Disc kunnen hun kunsten in de zaal gaan vertonen natuurlijk. Voor de Nexus wordt dat de maiden :yes:

En de tijd en hobby gaat wel samen maar je moet het goed verdelen al valt dat lang niet altijd mee.

*zoekt verder in de puinhopen naar de CC programmeerkabel voor Ronald*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back