Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Burp,

Zal vanavond even foto's maken. Hopelijk is hij dan nog wel heel.
Ga er van uit dat alles klopt.

Ik had nog wel een vraag. Had jij er nu een 7,4 of een 11,1 volt cel in zitten?

GrTz Jasper

3S 1000 15C HiModel

Ik heb nog een 2050 2S liggen en wil dat ook wel eens proberen. Zeker gezien het feit dat ik nog niet echt veel volgas heb gevlogen.

@Burp,

Zal vanavond even foto's maken. Hopelijk is hij dan nog wel heel.
Ga er van uit dat alles klopt.

Ik had nog wel een vraag. Had jij er nu een 7,4 of een 11,1 volt cel in zitten?

GrTz Jasper

Kom op Jasper, niet zo pessimistisch hoor! :mrgreen:

Heb net even in de pauze met de Hydrofoam gevlogen. Moet zeggen dat ik verbaast
ben over de resultaten. Er is 1 min puntje dat ik ga aanpassen. De uitslagen van de
rudder zijn er weinig. Als hij over de grond gaat of op het gras dan stuurt hij beter
naar links dan naar rechts. Roer dus aanpassen en moter iets meer site-trust.
Verder kan ik zeggen dat het een geslaagd kopie is van het orgineel.

Uit het werk zal ik hem even op het ACH veld vliegen 17:25
De basla achterkant zet ik vanavond even in de 2K lak. Dan kan hij ook het
water op.

Foto's plaats ik vanavond.

GrTz Jasper

Jasper, die van mij doet hetzelfde. Naar links gaat prima maar naar rechts lukt het bijna niet op de grond. Dit is bij mij ook een van de dingen die ik nog wil aanpassen. Met de uitslagen kan ik niet meer doen dus ik dacht aan een andere hevel op de servo.

@Phil,

Ja dat is goed. Ik blijf niet al te lang maar zal zeker even wachten tot je er bent.
Dan kan je het meemaken en heb ik een getuige.

@Burp,

Ik denk dat het heveltje CQ carbonstaafje op de Rudder korter moet.
Daardoor worden de uitslagen groter.

We gaan er mee aan de slag. Hopelijk ben ik donderdag nog even op de club.
Zal wel wat larter zijn dan normaal . De komende twee dagen er druk met afspraken.

Daarom moest de Hydrofoam nu al klaar zijn, dan kan hij mee onderweg.

GrTz Jasper

:)

Staafje op de rudder korter kan ook natuurlijk maar als ik nog ruimte op de servohevel heb dan doe ik het liever daar. Iets meer werk maar de resolutie blijft dan ook wat beter. Als je goede servo's hebt dan maakt het niet heel veel uit maar alle beetjes helpen.

@Burp,

Voor de beste uitslagen zou je de servo op de staart moeten plakken aan de
voorkant. Nu staat de verbinding naar de rudder onder een hele rare hoek.
Eigenlijk kan het nooit helemaal perfect werken. De aansturing op de rudder korten
maken geeft toch mijn voorkeur. Als je de arm van de servo gaat verlengen dan
raakt hij ook zijn kracht kwijt. Deze moet je eigenlijk ook zo kort mogelijk houden.
Ga hier vtoch even over brainstormen.

Nog 10 min. en dan op naar het ACH veld.
HYDRO TIME...................

GrTz Jasper

Nou dat was hem dan. Hij heeft gevlogen op het veld. Phil heeft er een fimpje van gemaakt. Deed het prima, maar opeens begon hij te zwabberen. Ik denk dat de achtervleugel het een beetje begeven had. Hierdoor werdt hij moeilijk bestuurbaar en kreeg ik hem niet echt meer de juiste kant op. Met veel kunst en vliegwerk toch net naast het veld gecrasht. Jammer maar hij ging stuk.

Geeft niets. We maken gewoon een nieuwe. Ga ik gelijk de achter constructie even aanpassen en zet hem gelijk in de folie. Dit maakt hem ook veel sterker.

@Burp. Wil jij die van jou even wegen. Graag met en zonder accu.
Ben even benieuwd naar het gewicht. Die van mij woog 322 gram.

Ben even naar een afspraak, maar hoop later nog het filmpje te zien.

GrTz Jasper

Nou dat was hem dan. Hij heeft gevlogen op het veld. Phil heeft er een fimpje van gemaakt. Deed het prima, maar opeens begon hij te zwabberen. Ik denk dat de achtervleugel het een beetje begeven had. Hierdoor werdt hij moeilijk bestuurbaar en kreeg ik hem niet echt meer de juiste kant op. Met veel kunst en vliegwerk toch net naast het veld gecrasht. Jammer maar hij ging stuk.

Geeft niets. We maken gewoon een nieuwe. Ga ik gelijk de achter constructie even aanpassen en zet hem gelijk in de folie. Dit maakt hem ook veel sterker.

@Burp. Wil jij die van jou even wegen. Graag met en zonder accu.
Ben even benieuwd naar het gewicht. Die van mij woog 322 gram.

GrTz Jasper

dat filmpje willen wij ook wel zien hoor :p

stelletje junken :mrgreen:

morgen gaat junkie ff naar ht2 om de parkmaster te vliegen met wat sterkere lipo's .

ik heb nu de hyperion VX 1800 20c
en vanmiddag bij quartel een nieuwe graupner 2100 40A gekregen .

dus ben benieuwd hoe hij morgen vliegt :p

GrTz Jasper

Was idd erg jammer Jasper, maar je hebt wel goede testdata verkregen met deze vlucht :cool:.... gelukkig hebben we de foto's nog (en een belabberd filmpje, filmkwaliteit is zwaar ruk v/d Samsung Omnia :()

ASNC00165.jpg

ASNC00166.jpg

ASNC00167.jpg

Hier nog een paar foto's v/d nieuwe toegangsweg. Mij benieuwen hoelang we het veld nog kunnen bereiken :confused:

ASNC00168.jpg

ASNC00169.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog een paar foto's v/d nieuwe toegangsweg. Mij benieuwen hoelang we het veld nog kunnen bereiken :confused:

ASNC00169.jpg

Het ziet er naar uit alsof ze voorbereidingen aan het treffen zijn om er een laagje asfalt overheen te gaan aanbrengen.
Maar dat weet Kobus natuurlijk veel beter...Koooobus??

@ Satstok:

Respect voor de ultra snelle bouw van je Hydrofoam!
Hopelijk is de schade goed te repareren en "het waren 3 fantastische minuten!" :lol:

@Junkie:

wanneer heb jij gelegenheid om even af te spreken? (tuin)

@diegene die er verstand van heeft:

advies gevraagd

@Phill,Junkie en andere filmers: no offence!
Veel respect voor alle leuke filmpjes die gemaakt worden,maar ik wil mijn digitale spiegelreflexcamera gaan verkopen omdat ik het een groot,lomp ding vind. (Canon 40D + verschillende objectieven)

Daarvoor komt in de plaats een goede camera die een erg goed beeld en geluid weet te produceren en waar je ook nog steady shots mee kan maken.(in & outdoor)

bart ;

morgen ben ik de gehele dag thuis ,met uitzondering van een proefvlucht betreffende de parkmaster :p

ik ga mijn huis pimpen , dus geef ff een pb'tje of belletje ,dan spreken we wat af voor morgen ( kunnen natuurlijk ook eerst ff een lipootje leegvliegen ;) )

camera's ; daar heb ik de ballen verstand van , ik weet wel dat mijn canon powershot me goed bevalt ,die heb jij me zelfs aangeraden ;)

een beetje windruis vind ik zelfs wel wat hebben ,kan iedereen horen met welke windkracht je vliegt :cool:

maar die telefoon van phill spant de kroon , met wk 2 lijkt het wel orkaan sterkte:mrgreen:

maar die telefoon van phill spant de kroon , met wk 2 lijkt het wel orkaan sterkte:mrgreen:

:mrgreen: filmen blijft ruk op de Omnia :yes:, dan maar foto's maken... die zijn wel goed :thumbsup:

Dan laat ik het filmwerk wel over aan Junkie of HD Bart :worship:

@ bart: waarom zou ik offence tegen jou hebben, ik zie het alleen maar als een grote vooruitgang om onze dagelijkse hobbymatige bezigheden op youtube te archiveren in HD kwaliteit :rolling: ;)

@Phil,

Kom net thuis en heb het filmpje en de foto's bekeken.
Phil, bedankt voor de leuke beeelden en plaatjes. De HydroFoam ga ik nog even plakken en een ander vleugeltje er op dan proberen we hem weer. Als het niet werkt maak ik een nieuwe. De schade is goed te verhelpen.

Ik wil niet veel zeggen, maar de kwaliteit valt best mee. Alles was goed te zien.

GrTz Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back