Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij dus ook ;)

De lijst tot nu toe:

Siggery
Junkie
Burp
Philliams
Pffff, of eerste psssssch, ik lijk wel een lucifer. Witte stok en een knalrode kop. Lekker 6 uur rondgetuft in de brandende zon. Haartjes zomers kort (beetje net als Dr.Dre ;)) dus het velletje goed ingevet, maar desondanks. :oops:

Ik ga kijken of ik het ga redden. De kans is klein want we eten vandaag vrij laat. En om nu rond 19:45 pas aan te komen is wat laat. Dan heb je nog 20 à 30 minuten en dan is het klaar. Ik ga denk ik gewoon lekker afpilsen in de tuin naast de BBQ. Nog even nagloeien... :thumbsup: :celebrate: :sleepy:

ik ga op verzoek wat eerder eten ;)

dan ben ik er rond 19;15

jammer dat ik de regelaar v/d funjet niet van soft start afkrijg :mad::mad::mad:

dat is ook het enige wat ik haat a/d vlieghobby

waarom moet alles steeds op softstart staan :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
worden er alleen heli's verkocht ofzo :confused::confused::confused::confused::confused:

het is een himodel FLY regelaar en wel in te regelen ,behalve door mezelf dan :rolleyes:

is hij met een turnigy kaart in te regelen ?

verder een lekker dagje gefietst ,op zich best leuk ,alleen de terugweg is wat minder :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

maar wel net zo'n rode harses als sleur ;)
sleur ; we zijn er wel tot 22;00 u hoor , dus tot straks ;)

nemen jullie genoeg lipo's mee ,vooral erge zware :cool:

tot straks :-D

19:00u precies weet ik ook niet. Ik eet ook nooit zo vroeg. Misschien wordt het wel 19:30 maar het blijft lang genoeg licht om even te fladderen met mijn vrienden.

Besloten om toch maar weer een EZ te maken. Zoek nog een mooi motortje, tips? (Hobbycitty)

Blijft een leuk raggertje. Nu de TwinStar niet meer bij mij is moet ik wel een vliegertje hebben om even op te gooien en leuk mee te spelen. De Velox is niet zo'n kistje en de Mite is te licht als het teveel waait. De EZ is dan perfect!! :yes:

De Funjet is weer voorzien van zijn eigen motor maar dan met de Robbe ESC die tot 40A en 6 LiPo's aan kan (piek 50 maar afgelopen vrijdag ging hij over de 70A heen :shock:). Nu nog kijken of die motor dat kan hebben.

Ik ben er ook rond 19.15 uur. Net even een nieuwe gadget voor de EZ inelkaar gezet, al met al 15 minuten werk. Ik zeg nog niet wat het is maar leuk is het wel :yes: :thumbsup: Wellicht een nieuwe rage :p ;)

Zo net weer thuis van het veld.
Vanmorgen heerlijk en kneiterhard gevlogen met de Ez.
Loopings,rolls etc etc.
Tot er opeens iets naars gebeurde.

De schrik van iedere modelvlieger.

Ik zat op een metertje of 40 hoogte toen ik ineens merkte dat de Ez wel heel erg raar tot nauwelijks reageerde op de rolroeren.

Het toestel bleef naar 1 kant rollen.
Wat ik ook deed er gebeurde niet wat er moest gebeuren.

Kreeg met een hoop moeite het toestel met de neus in de wind,en met behulp van het richtingsroer heb ik de Ez net over het pad in de greppel maar wel zonder schade aan de grond kunnen krijgen.

(brevethouder he) ;-)

Bij nadere inspectie bleek dat 1 van de rolroeren in de UP stand vast was blijven staan.

Nu blijkt dat de betreffende servo bij inschakeling van de stroom,dus zonder enige vorm van commando,direct volle uitslag geeft??

Zojuist de servo eruit gehaald voor nader onderzoek maar kan er niets vreemds aan ontdekken.
Deze vliegt dus nog maar 1 keer.
En wel met een mooie boog de prullenbak in :-)

Nieuw servootje aangesloten en deze werkt prima,dus wat er nu precies loos geweest is ?

Het gaat hier om het type HXT 500 van hobbycity.
Iemand ooit soortgelijke ervaringen gehad met deze servo's ?

Weet nog niet zeker of ik nog naar Ht2 kom vanavond.
Vrouwtje is ook de hort op dus weet niet hoelaat wij gaan eten.

Ik ben er ook rond 19.15 uur. Net even een nieuwe gadget voor de EZ inelkaar gezet, al met al 15 minuten werk. Ik zeg nog niet wat het is maar leuk is het wel :yes: :thumbsup: Wellicht een nieuwe rage :p ;)

ben benieuwd phil ;)

laten we het anders op 19;30 houden , hebben we allemaal wat meer tijd

burp ; ik neem wel een mooi 3740 kv motor voor je mee ( nieuw )
als siggy hem niet neemt kunnen we praktisch ruilen met spul v/d twinstar ;)

hoef je maar 7 e bij te betalen

tot straks

Weet nog niet zeker of ik nog naar Ht2 kom vanavond. Vrouwtje is ook de hort op dus weet niet hoelaat wij gaan eten.

Nee geen probleem gehad met die servo's :nooo:

Gewoon komen straks en ff op de terugweg naar de M :mrgreen:
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

laten we het anders op 19;30 houden , hebben we allemaal wat meer tijd

Het wordt dan wel een kwartiertje sneller donker, ik ben er om 19.15. Ik ben toch al bijna klaar met eten.
(voor de rest is 19.30 ook prima hoor :wink:)

Laatst bewerkt:
Gebruiken jullie ook een Y-kabel voor de rolroerservo's op de EZ* ?
Zoja, welke lengte ? 15 of 30 cm ?

alvast bedankt

niels

Nee, geen Y-kabels. Gewoon 2 aparte servo's op de ontvanger.

BTW :thumbsup:
az_kampioen_eredivisie_2008_2009_tshirt-p235263425625590150o78u_325.jpg

1. Hoe stel ik dat dan in op mijn mx-12 ? Is het niet makkelijker met een Y-kabel ?

2. Voor mij bedoeld ? :)

niels

1. Gewoon op kanaal 2 en 5 van je ontvanger. 1 aileron is de aileron op de mx-12 en de andere is flap. Kwestie van je servo's evt. reversen en servo uitslag instellen. Gewoon doen, is een makkie.

2. Nee, dit is voor in het algemeen hier :mrgreen:

*heeft een lekkere grote sorbet van de ijsboer aan de overkant van de straat* :bye:

Lekker hoor, een heeeeerlijk toetje en even nakaarten. Geen HT1/HT2/ACH meer. :nooo:

vrouwtje komt net thuis en we moeten nog eten.
wordt voor siggy dus geen HT meer.
eigenlijk is het ook wel weer mooi geweest voor vandaag,stond om half elf vanochtend al op het veld.
samen met ali toch lekker gevlogen.
later kwamen bart,bym,ragger en jeroen teeling ook nog even,maar hebben niet gevlogen.

siggy gaat lekker op de bank in chill modus ;-)

later kwamen bart,bym,ragger en jeroen teeling ook nog even,maar hebben niet gevlogen.

Sorry,maar dat klopt niet helemaal...ik heb 1 rondje gevlogen met MiniMag,wilde vooral het starten en landen gaan oefenen,maar bij de eerste landing brak de prop :oops:

Daarna begon het langzaamaan steeds meer te waaien...:?

Als "brevetloze" is dat nog best wel een beetje scary ;)

Sorry,maar dat klopt niet helemaal...ik heb 1 rondje gevlogen met MiniMag,wilde vooral het starten en landen gaan oefenen,maar bij de eerste landing brak de prop :oops:

Daarna begon het langzaamaan steeds meer te waaien...:?

Als "brevetloze" is dat nog best wel een beetje scary ;)

Posted via Mobile Device

Sorry Bart,das waar;-)

oei , dat was aardig druk op ht2 , ik geloof dat de halve ach dat plekje wel aanspreekt :cool:
ik denk dat we er toch met 10 man aanwezig waren

arjan was er ook met zijn maatje ,frein en zijn zoon incl vriendin ,kevertje ,gorbatjov , verder nog wat ht gasten;)

bier was aanwezig , en ineens weer veel verlicht depron in de lucht .
we waren er tot 22;15 dus de lichtjes waren hard nodig

verder nog de maiden met de funjet gemaakt , dit vliegt als een eitje en superstrak , mag nog wel wat getuned worden :p

gewoon weer erg gezellig .

morgen filmpjes en foto ... ben nu gaaaaar :mrgreen:

welterusten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back