Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet vliegen bij de ACH niet .....
Misschien morgen ....

Heb vanavond een strandfeest en gaat daar lekker drie accutjes in de schemering ledigen ...

Posted via Mobile Device

Hehe, eindelijk terug. Altijd een dooie boel zo'n begrafenis. :? ;) In ieder geval weer koffie, cake en broodjes gescoord. :(

*gaat snel weer bouwen maar concludeert dat er morgen nog niet mee gevlogen wordt* :cry:

Posted via Mobile Device

Waar waren jullie nou, stond ik daar als enigste HT'er :sleepy: Maar lekker gevlogen vandaag. Verder was het erg druk op het veld en in de lucht dus niet voor niets het gras gemaaid :thumbsup:
Jasper had vandaag de Maiden van de Somethin Extra en hij is goedgekeurd :mrgreen: :mrgreen: Ook heb ik met zijn Calmato-3D kist mogen vliegen.... wat een kracht zit daarin zeg :yes:
Op een gegeven moment was het mooi geweest, dat vond Jasper ook, die zei: nog één afscheidstork en dan de boel opruimen :rolleyes: :D

Morgen niet vliegen, dan is het namelijk moederdag.

Sleur ik had nog ff bij rob gekeken voor die bec stekkers, maar die kloteklapper had ze niet, dus zou jij eventueel heel mischien als het uitkomt en als ik jou daar niet mee ontrief genegen zijn om er 1 mede te nemen als je onverhoopt dinsdag naar de club gaat.

Dat valt heels nog niet mede dat slijmen.

Hoef je niet te slijmen hoor. ;) Geeft zo'n rotzooi. :lol: Ik neem ze mee hoor, komt helemaal goed. Kost je wel twee biertjes. :celebrate:

*voorziet weer overmatig alcoholgebruik als gevolg van een slinkende voorraad* :mrgreen:

Posted via Mobile Device

Heeft/weet iemand nog een leuk scootertje te koop staan? Ik zoek er één :yes: Gewoon een bromscooter :cool:

tssk , HOMO !

ik geniet weer volop van mijn japanse ducati , is toch echt wel genieten dat motor rijden :p
Vooral in amsterdam werken is het een uitkomst , 's ochtends een lekker ritje ,dan werken ,en heerlijk langs de file weer terug , plus het scheelt nog 26 euro parkeergeld :shock:

nee, ik weet geen snorbrommer voor je ;) , marktplaats staat er vol mee

Zo was weer mooi weer voor de dames,lekker gevlogen meiden :mrgreen:.Waait morgen ook niet zo hard dus denk dat de Baja weer naar buiten mag.Even opladen dat ding en lekker raggen.Vanmiddag even de boel bij zijn Pa en Ma voorzien van vers sauswerk.Ga morgen weer even lekker raggen met de Baja inmiddels ook alweer 2 weekjes geleden :-D

Zo was weer mooi weer voor de dames,lekker gevlogen meiden :mrgreen:.Waait morgen ook niet zo hard dus denk dat de Baja weer naar buiten mag.Even opladen dat ding en lekker raggen.Vanmiddag even de boel bij zijn Pa en Ma voorzien van vers sauswerk.Ga morgen weer even lekker raggen met de Baja inmiddels ook alweer 2 weekjes geleden :-D

ik vliegen :confused: ,ik heb nooit gevlogen :nooo: ,het leek alleen zo :mrgreen:

nou je de baja noemt , zoiets heb ik ook op zolder liggen ;) , ik zal hem straks weer ff opladen , morgen na moederverwendag een rondje in het park raggen :cool:

Even een "Sleur's Knutsel Update". ;)

Alle servo's zitten in de Dimona. In plaats van twee gewone 3kg servo's zitten er low-profile 7kg gelagerde servo's met metalen tandwielen in. Uiteraard past zoiets net niet dus moest er uit het houten plaatje een klein randje gevijld worden (omdat het al ingelamineerd is in de romp kon ik er niet echt met een Dremel bij)
dimona-build04.jpg

Uiteraard een lekkere dikke brommer van 1000Kv. Dit komt op een Tunigy 60A Plush ESC in combinatie met een Zippy FlightMax 3000mAh 4S LiPo. Propellor wordt een 11x6 zoals ook op de Monsun zit. Gewicht is ongeveer gelijk (2,1kg) allen wat meer vleugeloppervlak.
dimona-build05.jpg

De constructie van de besturing van het neuswiel is 3x ruk. De bussen lopen aan op de romp en het verstevigende klosje hout. Dus in het hout moet een busjes komen en wat vulringetjes zodat alles soepel beweegt. Een andere denkfout is de stuurstang die dwars door de romp loopt. Gevolg is dat je de accu niet dwars voorin kunt leggen. Daar moet dus een flexibel stukje control linkage op komen zodat de besturing helemaal via de zijkant kan.
dimona-build06.jpg

Met het landingsgestel erop ziet het er heel stoer uit. Voorste kapje zit niet degelijk vast en moet dus opgelost worden. De veerstang voor het neuswiel stond onder een heel verkeerde hoe en heb ik bijgebogen zodat alles weer klopt. Twee schroeven voor de achterste wielpoten waren te lang zodat ze uiteindelijk door de romp zouden drukken. Die maar even wat ingekort. De motormontage schiet ook wat tekort. Met slechts twee schroefjes zit de motor vast (kan op zich wel) maar de voorgeboorde gaten zitten vertikaal op een verkeerde afstand.
dimona-build07.jpg

Maar.... Wel kamerbreed zo'n vlieger.
dimona-build08.jpg

Actiepunten:
- Control Rods zijn van een vaag soort kunststof en veeeeeel te lang. De Linkages zijn van een zeer belabberde kwaliteit en met wat kracht schieten ze over het schroefdraad. Dus daar komen andere in.
- Carbon staaf in de vleugel gaat er niet helemaal in omdat de gaten aan het einde van de vleugen en de geleider niet overeen komen. Alleen op 40cm in de vleugel is daar beroerd bij te komen.
- 40mm Spinner organiseren.
- Cockpit verstevigen met multiplex en met magneetjes en canopy lock vastzetten om deze eenvoudig weg te kunnen halen en terugplaatsen om de accu te wisselen.
- Ontvanger inbouwen en de connectoren voor de ailerons een vast plekje geven zodat ze niet telkens in en uit de ontvanger hoeven maat in een verlengkabeltje (verkleint de kans op breuk in printsporen en dus vage storingen).
- Accuhouder monteren/vastzetten met glasvezeldoek.
En nog veel meer... 8)

Conclusie: De kist is te duur (€190,00) ten opzicht van de kwaliteit van bijvoorbeeld Graupner. De afwerking is matig, pasvormen kun je niet echt van spreken, de handleiding bestaat uit 4 kantjes A4 die incompleet zijn en de helft van de montage uitleggen, stickers laten al los etc. Maar hij is wel mooi, dat dan weer wel. :yes:

Tsssss, mooi hoor :)

Wanneer is de maiden :p
Met een week of twee denk ik. Grootste zorg is de bediening van hoogte- en richtingsroer. En het vastzetten van de cockpit vergt ook wel wat aandacht. De Epoxy van de rolroeren was ook nog niet helemaal uitgehard dus die gaan nog wat stroef. De servoheveltjes van de rolroerservootjes zijn wat te kort. Dus even zoeken naar langere dan de bijgeleverde. ;)

Posted via Mobile Device

Hmmmm, nou ben benieuwd!

Had Ronald zijn maiden nou gehad vandaag, of had hij die angstvallig stil gehouden :p

Op pagina 1438 moet het daar geen 7aderige stekker zijn? (voor 6 cells)
Heb net bestelling gedaan voor alle jst stekkerts, mij benieuwen want ik heb vandaag mijn nieuwe Ultramat 14 Plus bij Peter opgehaald.
Kan ik zometeen een heleboel tegelijk opladen :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back