Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jij kan prima zelf landen , twijfel je bij de landing inzetten ,breek je de landing af en dan weer opnieuw proberen :p

tja ,het is geen piepschuim ,dus flink de billen samenknijpen :showass:
Ik denk dat juist de gedachte dat je veel werk hebt om een houtbouw/bespanning kist te herstellen de beperking is om daar "zo mee weg te vliegen". Verder is het zo dat het opstijgen niet zo'n probleem is. Veel van onze kistjes zijn akelig over-powered en zijn zo los en op flinke hoogte. Maar het landen is een bezigheid die meer kunsten vereist. Zelfs ervaren vliegers zie je bij een beetje wind toch soms 3 of 4 pogingen doen om te landen. :? ;) Uiteraard omdat de landing ook perfect moet zijn, in geval van een noodlanding lukt het de meesten om het ook netjes aan de grond te zetten. :thumbsup:

Weerbericht geldig tot morgen middernacht. Opgesteld op vrijdag 22 mei 2009 om 08.51 uur.
Vooral in de noordelijke helft enkele buien
Er zijn vooral in het noorden wolkenvelden met enkele buien, lokaal met onweer. In het zuiden is er meer zon, maar ook daar kan vanochtend en begin van de middag een enkele bui ontstaan. In de loop van de middag breekt van het westen uit de zon steeds vaker door en de buien verdwijnen. De middagtemperatuur ligt rond 17 graden De wind draait naar zuidwest tot west en neemt toe tot matig, kracht 3 of 4, aan de kust tot vrij kracht, 5.
Prima weer om te MiniMaggen dus. :yes: :p 8)

@Burp: Had je nog 3 of 4 HXT900's over? Neem die even mee. Ik hoor wel wat de schade is. :thumbsup:

@BYM: Toppertje. Donatie komt wel goed, regelen we wel. :yes:

BYM; topperrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!

kan eindelijk de blizzard is fatsoenlijk vliegen ... tenminste dat hoop ik :mrgreen:
en de funjet 4 cel fladderen , of nog harder de grond in boren :yes: :thumbsup:

kom je straks nog naar het veld , kan ik gelijk aftikken , en de infinity aan je overdragen ;)

Ik denk dat juist de gedachte dat je veel werk hebt om een houtbouw/bespanning kist te herstellen de beperking is om daar "zo mee weg te vliegen". Verder is het zo dat het opstijgen niet zo'n probleem is. Veel van onze kistjes zijn akelig over-powered en zijn zo los en op flinke hoogte. Maar het landen is een bezigheid die meer kunsten vereist. Zelfs ervaren vliegers zie je bij een beetje wind toch soms 3 of 4 pogingen doen om te landen. :? ;) Uiteraard omdat de landing ook perfect moet zijn, in geval van een noodlanding lukt het de meesten om het ook netjes aan de grond te zetten. :thumbsup:

Prima weer om te MiniMaggen dus. :yes: :p 8)

De Minimag gaat gewoon mee hoor,ik kijk ter plaatste wel even of het voor mijn gevoel te doen is ja of nee :D

Siggy kun je niet meer gek maken.

:rolling::rolling::rolling::rolling:

Dit is namelijk jaren geleden reeds gebeurd ;)

Ik waai hier toch behoorlijk uit mijn verschoning. Bij teveel wind gaat hij gewoon niet de lucht in, NO WAY!! ;)

zoals je al zegt sleur, de lucht in krijg ik hem zonder problemen maar weer landen is lastig als de wind wat hard is. Met peipschuim ook geen probleem maar hier ben ik op zijn minst een landingsgestel kwijt of eger als het mis gaat. Nu hebben we de laatste weken geen mazzel met de wind. Ik ga de junior maar beginnen met in elkaar zetten. Eerst even een paar meter servokabel aan elkaar solderen, neem ik meteen de servokabels van de velox even onder handen.

Sleur, ik heb 12 servo's (SG90) dus kan er wel 4 missen. kosten zijn gewoon 4/12 van het totaal, zal een paar euro zijn dus ga maar vast sparen :)

Inmiddels al een poosje niet gevlogen, laatste keer met de funjet op het veld. Ik begin redelijk down te worden van die wind.

De Minimag gaat gewoon mee hoor,ik kijk ter plaatste wel even of het voor mijn gevoel te doen is ja of nee :D

Siggy kun je niet meer gek maken.

:rolling::rolling::rolling::rolling:

Dit is namelijk jaren geleden reeds gebeurd ;)
Kwestie van in stapjes doen. Ik help hem de hoogte in, jij vliegt je rondjes en zult merken dat er niets aan de hand is. Bij het landen help ik je wel weer. Belangrijkste is dat je niet kijkt naar hoe snel je vliegt maar weet hoeveel gas je geeft. Jij gaat gewoon straks bij een windje kracht 4 zelfstandig vliegen. :yes:

@sjoerd: Burp 8idSeSiIdWs[/media] zo. Meestal ook vlak voor het landen. Wielen rondom zou ook een oplossing zijn. :lol: ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik waai hier toch behoorlijk uit mijn verschoning. Bij teveel wind gaat hij gewoon niet de lucht in, NO WAY!! ;)

zoals je al zegt sleur, de lucht in krijg ik hem zonder problemen maar weer landen is lastig als de wind wat hard is. Met peipschuim ook geen probleem maar hier ben ik op zijn minst een landingsgestel kwijt of eger als het mis gaat. Nu hebben we de laatste weken geen mazzel met de wind. Ik ga de junior maar beginnen met in elkaar zetten. Eerst even een paar meter servokabel aan elkaar solderen, neem ik meteen de servokabels van de velox even onder handen.

Sleur, ik heb 12 servo's (SG90) dus kan er wel 4 missen. kosten zijn gewoon 4/12 van het totaal, zal een paar euro zijn dus ga maar vast sparen :)

Inmiddels al een poosje niet gevlogen, laatste keer met de funjet op het veld. Ik begin redelijk down te worden van die wind.

Kom dan gewoon met de funjet vliegen Burp,is toch ook lachen ;)

Of zal ik de EZ voor je meenemen :confused:

Plakt een prop piepschuim met wat draadjes en plastics onder zijn arm en gaat richting het veld.

TOT ZOMETEEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maakt een paar broodjes en gaat naar het veld. Wind valt reuze mee :yes:
Gisteren was het net zo en ook prima te vliegen.

Is klaar met alle servokabel, van zowel de velox als ook het verlengen van de kabels voor de Junior. Moet straks ook nog boodschappen doen dus veld wordt niks. De junior is straks een kwestie van in elkaar drukken. Phil, moest jij ook de servouitsparingen wat groter maken?

*Gaat alle servo's van de Junior in de middenstand zetten*

Het is wel gezellig met de HT-gang (7 man sterk incl. kijkers).

*gaat zo de 4e accu leeg MiniMaggen*

Posted via Mobile Device

De Junior is klaar op de vleugels na. De body zit in elkaar, ontvanger en regelaar geplaatst. Alle electronica is getest dus deze kan spoedig het luchtruim kiezen. Een klein foutje gemaakt bij het plakken van de body, de servostang van het rudder heb ik nu nog los liggen, krijg je met twee z'jes er niet meer in. los ik wel op uiteraard ;)

Zooooo, dat was fase 1. Zeven heerlijke vluchten bij een flinke wind. Lekker oefenen met vlakke bochten maken, viel nog niet mee. :?

Het bolletje trekt al aardig. In het zonnetje met zo'n storm merk je niet echt dat je gegratineerd wordt. ;)

*gaat via de McD naar de FMS*

Posted via Mobile Device

Idd Burp, de servogaten moesten iets aangepast worden :yes:

Was gezellig op het veld maar mijn kopf begint ook aardig te trekken en rood te worden :rolleyes: :p

Straks rond 20:00-20;30 richting FMS. Hoe kom je daar?

Met de auto :mrgreen:

Mensen met een navigatie systeem hebben de volgende mogelijkheden bij het opgeven van een eindbestemming:
Mogelijkheid 1: Spaarndammerweg in Velsen Zuid
Mogelijkheid 2: Spaarndammerweg en 1981 Velsen
Mogelijkheid 3: 52°26'295N / 4°41'860E

Zo,ook weer thuis van een heerlijke middag vlieeeguhn;-)

Stond wel een flinke bries maar dat is voor ons HT'ers natuurlijk geen enkel probleem.

Totaal 4 lipo's leeggeknald,wel flink moeten sturen om goed op het veld te kunnen landen.

Zonnetje pikte inderdaad best op het toch iets wat kalend wordende hoofdje ;-)

Was weer gezellig mannen,chapeau :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back