Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maiden van de Urinoir voel ik ook aan komen. Velox gaat mee maar of hij de lucht in gaat zie ik nog wel (denkt ook aan reparaties terwijl de rustige zomeravonden in het verschiet liggen ;))

Koffie en ontbijt gaan erin.

* gaat ook straks naat het veld, eerst ff varen dus veld rond 12.30 *

blij dat te horen ronald , indien ik niet meer durf verder te vliegen met de blizzard ;)

heeft er zin an , en is er rond 11;30 u:banana:

zonnebrand mee /broodjes/drinken/snoep /enz mee

ben blij dat ik net weer mijn warmte meter heb gevonden :D
hoe warm mag zo'n 2700kv motortje eigenlijk worden ,zodat hij heel blijft ??

tot straks

Ahh, ik wist niet dat dat dezelfde was... , zag er wel "massief "uit ;)

Dit komt me bekend voor... 8O :mrgreen:
- (gaat op zoek naar een kleine aanhanger)-

* gaat ook straks naat het veld, eerst ff varen dus veld rond 12.30 *

Kun je niet beter meteen een grote aanhanger nemen Ronald?
Je weet toch hoe dat gaat.
Koop je nu een kleine aanhanger zit je volgend jaar weer met hetzelfde probleem ;-)

De FF7 hangt nog even aan de lader.
Siggy gaat tandjes poetsen en inladen.
11.00 uur op het veld gaat zeker lukken :-)

Gallon nitro voor Ali of een andere liefhebber niet vergeten.
Alle lipo's bomvol geladen:

IK HEB ER WEER ZIN IN !!!!!

Posted via Mobile Device

Maiden van de Urinoir voel ik ook aan komen. Velox gaat mee maar of hij de lucht in gaat zie ik nog wel (denkt ook aan reparaties terwijl de rustige zomeravonden in het verschiet liggen ;))

Koffie en ontbijt gaan erin.

word nog druk vandaag schat ik in .:p

zelfs burp komt :confused::confused::confused::confused::confused::confused:8O8O8O8O8O ;)

Kun je niet beter meteen een grote aanhanger nemen Ronald?
Je weet toch hoe dat gaat.
Koop je nu een kleine aanhanger zit je volgend jaar weer met hetzelfde probleem ;-)

Hmmmm, ik zit inderdaad nu de Jaques bijna af is al te denken aan een nieuw project (je) :rolleyes:

-edit- volgens de windmolen staat de wind bijna lengte veld

Laatst bewerkt:
ben blij dat ik net weer mijn warmte meter heb gevonden :D
hoe warm mag zo'n 2700kv motortje eigenlijk worden ,zodat hij heel blijft ??
Als grens moet je maximaal zo'n 50°C buitentemperatuur meten, dus op de huls. Boven de 70°C buitentemperatuur betekent schade aan de magneten binnenin omdat die temperatuur vele malen hoger is. Beste is dus flink raggen, snel landen en gelijk meten. Geen cool-down periode dus. ;)

Is het veld goed kort gemaaid?
Anders kan ik dat wel met de Dimona regelen. Grondspeling tussen tip van de prop en de grond is slechst 3,2cm. 8O Dit is een 11x5,5E prop. Als dat teveel blijkt te zijn dan ga ik terug naar een 10x5E prop en heb wat meer ground clearance. ;) Of misschien straks een mooie 3-blads 9,5x5,5 erop. Staat wel heel erg hip op zo'n schaalvlieger. :yes: 8)

-edit- volgens de windmolen staat de wind bijna lengte veld
Yesssss...... :banana: :worship: Thank You...

Alles ligt in de auto: Dimona, Monsun, DepDart, FuckJet, Disc (nou ja, wat daar van over is na de FMS), laders, LiPo's, zender, liters nat tegen uitdroging, zonnebrand factor 100, (over)dosis goede moed/hoop/zelfvertrouwen/zin. Kortom: Ik ben er klaar voor, neem nog een bakkie pleur en ga richting het veld. Rond 10:45 onsite... :bye:

Heeft de Twister nog ff gauw voorzien van een Hype Alpha 4004, en een 4S LiPo ...
Volgens mij moet dat goed komen :p
Nog ff gauw broodje proppen en dan ga ik ook naar het veld toe :)

Zooooooo, dat was wel weer een dagje dood en verderf. 8O :? :cry:

Overmoedig als we waren natuurlijk lekker even taxiën met de Dimona. Ging prima allen een afwijking naar links. Loopwerk bijgesteld en een tweede taxi-ritje. Daar ging het mis. 8O Te veel snelheid en *hop* ineens hangt de Dimona op 2,5 meter hoog boven het veld. Beetje gas erop dan maar en vliegen. FAIL!!! Enorm staartlastig resulteerde elke poging om gas te geven in een flinke neiging tot een looping (prop hangen was een eitje met een 2,4 meter zwever). Zelfs met vol down nog achterover. Na een worsteling van recht proberen te krijgen en niet in een stall te raken maar ook geen loopings te maken nog geprobeerd tegen de wind in te komen maar bij het aanvliegen voor de landing ging het weer mis. Vette stall en *klats* ietwat hard plat op de bodem. Schade valt mee, een scheurtje tussen de twee romphelften, wat beschadigde gelcoating en een krom landingsgesteld aan één kant. :oops: Pijnlijk moment maar desondanks toch geen spijt van het avontuurtje. Wel van het feit dat er op de club diverse keren gezegd is dat het zwaartepunt goed zou zijn terwijl op de internets hier en daar gezegd werd dat het zwaartepunt tenminste 3cm voor het opgegeven zwaartepunt zou moeten liggen. Voortaan geloof ik de internets en niet de kenners. :p :?

Verder lekker gevlogen met de MiniMag die met 150 gram extra LiPo en verlichting lekker gaat met de harde wind die later op de ochtend kwam opzetten. De DepDart vloog ook prima, zelf in windje kracht 4 oplopend naar 5. En.... De FuckJet gevlogen. Junkie had hem als FuckJet Expert even voorgevlogen en samen getrimd op de zender. Pfff, eerste vlucht was 30 seconden spannend (eerste twee bochten) en daarna redelijk saai. Ik had met een 2700Kv op een 3S 2500mAh met APC-E 5.25x4,75 meer verwacht. Motortje bleef redelijk koel een ruime 8 minuten gevlogen en slechts 1850mAh bijladen. Dus 10 minuten is haalbaar. Maar de honger naar 4S is nu zeker een feit. Van mij mag het sneller. Desondanks wel 4 mooie vluchten gemaakt. :yes:

Er is nog meer dood en verderf gezaaid maar dat vertellen de betrokkenen zelf maar. 8)

Ik houd het kort wegens klaarmaken voor uit eten :p

maar het was een geweldige vliegdag ,met zeer hoge opkomst .

helaas wat ongelukjes , waarvan de vlieger van burp met de trainer van corby on film .

hoog funjet gehalte ,ik ben echt helemaal gaar gevlogen :p

ook de nodige vluchten gemaakt met de blizzard ,dus dat gaat de goede kant op .

ook de onverwachte vlucht van de dimona on film , maar geen tijd om alles te uploaden

wellicht vanavond meer ;)

hoog funjet gehalte ,ik ben echt helemaal gaar gevlogen :p

ook de nodige vluchten gemaakt met de blizzard ,dus dat gaat de goede kant op .

ook de onverwachte vlucht van de dimona on film , maar geen tijd om alles te uploaden
Yep, dat met de drie FunJets was leuk. Jammer dat mijn snorfietsbrommer niet mee kon komen met jullie opgevoerde racermachines. :? ;) Volgende keer beter. :yes: Alleen in HK geen goede LiPo's nu op voorraad dus kijken voor Graupners. 8O Kosten een paar centjes extra maar de kwaliteit is niets mis mee.

En met de Blizzard vloog je mooi. Nette bochten, achter het hek (slechts 1x ;)), veel aan de goede kant van het hek, dus dat gaat helemaal een succes worden. :thumbsup: Op naar de keer dat je met fluitende wind langs de vleugels het gras komt maaien. :rolling:

En de Danone... :oops: Ik heb net op de sim bij een iets grotere Dimona (5 meter/10kg) het zwaartepunt 2% meer naar achteren gezet (amper 2cm op de veel grotere vleugels) en het is gelijk een onhandelbaar ding geworden met precies dezelfde responses als ik had. Full down is kansloos en heeft weinig invloed, rollen als een gek en lekker prophangen. :? Landingsgesteld is weer recht, steuntje achterwiel wat schuin maar die stond ook al wat schever dan de andere dus nu zeker goed. ;) De scheiding van de twee romphelften onder opgevuld met 5 minuten epoxy en weer helemaal vast. Alleen nog even de gekraakte gelcoat aan de binnenkant voorzien van een laagje 5 minuten epoxy. Gelijk de staaldraad van de neuswiel wat oprekken zodat de voorkant 1cm hoger komt te staan. Wordt het volgende keer minder grasmaaien.

Overigens heeft de motor van de Danone wel het bekende loslatende magneetjes probleem. Twee magneten zitten niet meer vast en lopen wat aan op de spoelen. Geen ramp, die was een 42mm cilinder en BYM had een 48mm cilinder geregeld (resp. 1000Kv en 800Kv), wat minder Kv is geen enkel probleem bij amper 1/4 gas kwam dat domme ding al los. :? Bijkomend voordeel is dat de grotere motor in ieder geval 30 gram zwaarder is. Nu nog 150 gram extra bijplakken. 8O ;) Optie is om 2x 2650mAh 4S parallel te zetten. Dat is voldoende gewicht en de 2650's kunnen ook mooi in de FuckJet.

*wacht met enig schaamtegevoel op het filmpje* :oops: ;)

Johhhhh,

En of het geslaagde vliegdag was !!!!

Opkomst was super en de sfeer was nog beter :-)

Is weer het nodige gebeurd vandaag.

Van schrik geen Gorby meer op het forum ?
Jezus, wat zat hij er mee in z'n maag zeg dat hij de junior van Burp uit lucht vloog :-(

Was natuurlijk geen enkele vorm van opzet in het spel maar ik weet als geen ander hoe lullig je jezelf voelt als zoiets als dit gebeurd ;-)

Wat veel erger is,er wordt sinds begin van de avond een vliegtuig van air france vermist.
Verdween boven de oceaan ineens van de radar en er is geen radiocontact meer...
De Brazilaanse luchtmacht is op zoek naar het toestel.....

Wat veel erger is,er wordt sinds begin van de avond een vliegtuig van air france vermist.
Verdween boven de oceaan ineens van de radar en er is geen radiocontact meer...
De Brazilaanse luchtmacht is op zoek naar het toestel.....
Tsja... Brandstofvliegers en elektronica... :nooo: Misschien zijn ontvangeraccu leeg. 8O :?

Missing Air France jet suffered electrical failure

-edit-
Al om 03:33 uur (01:33 GMT) afgelopen nacht verdwenen van de radar dus drijft al een tijdje rond in de vijver.

brazil.plane.jpg

Laatst bewerkt:
Mmmmmm,

Heb ik net dit weekend zoveel moeite gedaan om mijn broer,welke vliegangst heeft,over te halen om deze zomer mee naar griekenland te gaan :-(

Dat wordt dus een No-Go vrees ik :-)

Nee niet van schrik maar inderdaad ik voelde me knap lullig.
Reden van afwezigheid op het forum is het volgende.
Ben begonnen met het rep van de vleugel.
2hebxhd.jpg

Eeerst even de boel gestript en toen nieuwe ribben gemaakt.
118q7wh.jpg

Hier zitten de ribben weer op zijn plek.
2wqwlxw.jpg

En hier de neus lijst erin geepoxoplast.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.Ben morgen niet op de club want deze jongen is jarig.

Ben morgen niet op de club want deze jongen is jarig.
Jippie, zuipen bij Gorby. :banana: Geheel volgens het principe: Biertje als je hem raakt. ;) Ziet er goed uit die reparatie. Donderdag weer vliegklaar en vliegen? :yes: :thumbsup: ;)

Als mijn batterijtjes zijn weer geladen. Morgen tussen de middag eens kijken of ik de FuckJet zelf de lucht in kan krijgen. Mode 1 vliegen of linkshandig zijn heeft zo zijn voordelen. :? Dat wordt dus gooien en snel duim op de stick, hoewel ik het schommelen wel mee viel vallen. Of gewoon onder een hoek van 35° à 45° graden de hoogte in zoals in die filmpjes.

@junkie: Ik ben de kleurstalen helegaar vergeten. Ik zag ze liggen en eenmaal thuis dacht ik *knip*. Morgenavond op de club aanwezig?

-edit-
Als we dan toch enge plaatjes posten... De gekraakte romp. Valt op zich wel mee. Door de klap plat op de grond is de staart opgebogen geweest. Aan één kant zijn er wat barstjes in de gelcoat gekomen en hier en daar zelfs er af gesplinterd. Maar de structuur van de glasvezel eronder is nog helemaal in tact. Cosmetisch dus niet meer zo fraai maar technisch in orde.

dimona-cracked_fuse_090601.jpg

Laatst bewerkt:
Zo voorlijst is geschuurd en klaar om beplankt te worden waren het niet dat ik geen balsa meer heb.
Ondertussen ook nog ritueel vlees verbrand.
Dus morgen of woensdag maar even naar rct voor wat hout en mooie gele oracover.
Ja ik ben gewoon een vies goor bouw beest.
Waneer komt de midair online?ik heb het van schrik gemist.

Jippie, zuipen bij Gorby. :banana: Geheel volgens het principe: Biertje als je hem raakt. ;)

Als mijn batterijtjes zijn weer geladen. Morgen tussen de middag eens kijken of ik de FuckJet zelf de lucht in kan krijgen. Mode 1 vliegen of linkshandig zijn heeft zo zijn voordelen. :? Dat wordt dus gooien en snel duim op de stick, hoewel ik het schommelen wel mee viel vallen. Of gewoon onder een hoek van 35° à 45° graden de hoogte in zoals in die filmpjes.

Morgenavond biertje bij Gorby klinkt mij prima ;-)

Je houdt hem wel heel he Sleur,we hebben een afspraak ;-)

Neem die chinatown - funjet maar mee om de grond in te boren ;-)

Posted via Mobile Device

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back