Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Synchroonvliegen of lessen? Echt, ga nog twee keer vliegen met Ronald naast je. Hij verteld je wat hij ziet en wat je moet doen. Vooral het landen is een kunstje dat eenvoudiger wordt als je weet wat je kist doet. Die instructies zijn echt van overlevingsbelang. ;) Zoals ik al zei, je ervaringen met de MM zijn voldoende voor het netjes vliegen met je Climato. De rest is ervaring door telkens weer te doen en zelfvertrouwen.

Rommel op het veld

Mike had het ook al aangegeven een zak met Mc Donalds is blijven staan op het veld. Dit is inderdaad opgelost en in de container bij de Drossel gedaan. Er lag nog meer afval op het veld. Deze is ook gelijk opgeruimt. Hierbij dan ook de vraag of iedereen er op wil letten dat er geen vuil blijft liggen. Het wil niet zeggen dat het leden zijn die dit laten slingeren, want er blijken af en toe ook vreemden (recreanten) of wat dan ook op ons veld te komen. Misschien een tussenstop tijdens het fietsen. Ze laten hun vuil achter. Als je wat ziet liggen ruim het alstublieft op. Mocht je een clublid afval zien achterlaten spreek die persoon er dan even op aan. Kan echt geen kwaad.

Alvast bedankt

GrTz Jasper

Vandaag heerlijk gevlogen. Na een paar weken droogstand het no steeds niet verleerd. De Pipercup ging prima, Ronald wilde ook nog even en opeens stopte de motor ermee, landing was voor hem geen probleem natuurlijk. Morgen even de slangen vervangen.

De Velox ging weer als vanouds, vliegt heerlijk. Ook de Junior heeft het luchtruim gezien, lekker ontspannen kistje.

En Sleur, dat het morgen geen brandstofdag is maakt niet uit, ik heb ook electrokisten :thumbsup:

@BYM, ik heb veel interesse in de Spit dus ik denk dat ik er wel met Ronald uit ga komen ;)

YESSSS !! junkie is weer thuis , home sweet home :thumbsup:
in 1 keer terug geraced , voor je het het door hebt ,zitten de 1400 km erop , tja volvo he !!!:p echt kicken ,vooral duitsland is het erg genieten op de wegen waar je nog ongestoord op 200 kmpu kunt cruis ctrl 'en :cool:

maar enfin , 12 dagen genoten van de vakantie ,waarvan 2 reisdagen , maar dat is ook meer dan genoeg ,en heb ik (we) het wel weer gehad , nu nog een klein weekje thuis rommelen ,beetje fladderen uiteraard , en dan weer lekker werken :p

morgen alles weer een beetje op orde brengen , auto opruimen ,tent schoonmaken , vliegers weer vliegklaar maken /laden van de zenders/lipo's , en zaterdag maar weer eens proberen te vliegen .
morgen ga ik het niet redden denk ik ,bovendien worden mijn brandstof vliegers niet op vrijdag gewaardeerd :showass: dus ...

nu maar is mijn nest in

see you later

groetjes junk

@ Junkie,

Welkom thuis. Je moet nog even uitrusten zo te horen............

Ik ga zaterdag niet vliegen, maar zondag.
Nu nog even een paar uurtjes werken en dan...... WEEKEND.....

Zijn Phil en Sleur ook al weer Back in Town.............????????

GrTz Jasper

@Junkie, welkom thuis!

@Burp, ah!! Eindelijk een gezicht bij de nickname :D

@marcelsiggery, ah!! Eindelijk een gezicht bij de nickname :D hehe

Gister heerlijk gevlogen. a.s. weekend zit er niet in voor mij helaas. Misschien volgende week donderdag weer als het weer het toelaat.

Ook ontzettend gelachen gisteren... Diverse discs probeerden mijn easystar uit de lucht te vliegen en wel geteld zijn er 3 discs stil gevallen in de lucht, omdat of hun motor dienst weigerde na een klap met de EZ, of een prop van de motor afvloog na een klap met de EZ.. ;) 1 iemand wist het voor elkaar te krijgen om mijn conopy van mijn EZ af te vliegen en heb ik uit voorzorg maar even geland.. Deze zelfde persoon.. (grmbl) vloog mijzelf op de grond aan en hapte met de prop in mijn arm *au*

Al met al een zeer geslaagde avond :D

Nu nog een dagje training geven, mensjes opleiden en dan WEEKEND!!!!

satstok;1339071Zijn Phil en Sleur ook al weer Back in Town.............????????[/QUOTE zei:
Ik heb even overleg gehad met moeders de vrouw en wij gaan vandaag naar huis. Vanmiddag tot morgenmiddag gaat het regenen dus wij hopen alles droog in te kunnen pakken. Aangezien ik maandag weer moet werken heb ik anders geen tijd om de wagen op korte termijn weer te laten drogen ;) Dus heb ik tijd om morgenmiddag even naar het veld te gaan :thumbsup:

Sleur blijft gewoon voor de tijd waarvoor hij betaald heeft. :p Lekker kijken naar de opruimpraktijken van philliams. :lol: Die drie druppels water die misschien vallen is voor een echte kampeerder natuurlijk geen punt. ;)

@philliams: Zaterdagavond even de Emato bij je oppikken? Kan ik de accuconnector even vervangen door een Deans en zondag testen.

@Siggy: Gewoon je rondjes vliegen, dan komt het helemaal goed. Met de Monsun worden de bochten nu ook steeds vlakker en korter dus gewoon een kwestie van doen. ;)

hahahahaha, alle smoesjes gebruiken om maar snel thuis te zijn en te kunnen gaan vliegen met de echte mannen ;)

@Spijker46, ah!! Eindelijk een gezicht bij de nickname :D

Vandaag even nog wat losse stukjes folie vast zetten en de accu's weer aan de lader. Als het een beetje mee zit dan zaterdag nog even vliegen. Vanmiddag wordt toch niet veel ivm werkzaamheden in en om het huis.

Junkie, welkom terug man!!

ohw, ik ook weer wakker :sleepy: , soort van lichte reis kater ;)

maar wat is het hier benauwd in hollandia :? , ik hoopte op een koel regenachtig nederland , ik heb nl al weken geen regen meer gehad :(

kamperen beviel me grotendeels ,alleen miste ik mijn eigen douche en toilet .
en word het gauw een rommeltje in de tent , maar dat zal er wel bij horen .
verder veel leuke mensen ontmoet ,waar we contact mee blijven houden , en zelf nog wat schilders opdrachten erbij gekregen :p, zaten nogal wat hollanders op de campif ;)
voor floor was het echt geweldig , heeft daar nog verkering gekregen ,en was het 1 grote speeltuin met zeer veel kinderen .

dus volgend jaar trekken we er weer met de tent op uit ,maar dan een keer naar midden frankrijk of nederland ,maar dan voor een dag of 8 , dat is lang genoeg ;)

straks de boel ff ordenen ,en een beetje rommelen , morgen wellicht ff vliegen mits droog .

laterrrr

Welkom thuis Junkie :-D

Mijn werkdag zit er op,rij zometeen even langs de big M in Beverwijk en dan door naar het veld om even lekker te vliegen :D

@ Sleur

Ik heb gisteravond geen enkel onzeker gevoel gehad tijdens het vliegen met de Calmato.

Het is net een grote zware minimag,gewoon goed tempo erin houden en even rekening houden dat hij wat kriebeliger op de rolroeren is.
Vlieg overigens linear dus kan eventueel nog wat expo toevoegen maar denk niet dat dit echt nodig is.

See ya'll later ;)

Vandaag alles weer geladen. Tank van de Piper er even uit gehaald. Er zit een metalen clunk in maar als ik de tank op zijn kop hou dan valt hij niet lekker naar de andere kant. Morgen even nieuwe slangen en een vilt clunk halen bij Lynx.

Ook de losse folie stukjes weer vast gestreken. Morgen weer vliegen.

@Siggy: Zet voor de grap eens 30% expo op rol- en richtingsroer en 40% expo op hoogteroer. Dat vliegt een stuk rustiger. De Clitmato heeft grote roeren en reageert best direct/fel. Met wat expo zijn kleine correcties wat nauwkeriger en als het echt moet kan je meer met de sticks bewegen voor de volle uitslag (want er is meer tussen rust en volle uitslag ;)). Wel al gelukt met starten en landen? Als je dat kunt is er weinig belemmering voor het brevet. 8)

een joehoe voor mij !! , de depron yak die in de boom hing ,heb ik weer terug :p
belde een straat genoot aan , die hem had gevonden , moet hier wel hevige wind gestaan hebben dat hij uit de boom los kwam .

dus straks maar ff kijken of de regelaar en ontvanger nog werken ,de lipo stond geheel bol , die maar snel weggegooid :mrgreen:

jongens wat is het een benauwd pleurisweer hier zeg , in italie was het 30+ graden en prima toeven ,'s ochtends en s'avonds lekker koel ,daartussenin heerlijk warm .
ik hoop dat het hier snel gaat regenen of afkoelen :p

*gaat weer verder de zooi opruimen *

yak werkt gewoon nog :p , goed spul hoor die futaba ontvangers , gewoon diverse regenbuien doorstaan .
de hk meuk werkt ook gewoon nog , dus de enige schade is een 3s flightpower lipo die vet bol staat .

vntm

Da's mooi junkie. Altijd een meevaller als een verloren beschouwd vliegtuig gewoon weer terecht komt. Die LiPo kom jij wel over heen. ;)

Spulletjes al aan de lader gezet om morgen te kunnen vliegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back