Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Check, goede terugreis Junkie.

Gorby, alweer een mid-air?? Begint een gewoonte te worden? :)

Als ik vanavond/morgen de Pipercup gereed krijg, wil je mij dan morgen even helpen Jasper? Robert, ben jij er morgen ook?

Burp,

Ja natuurlijk wil ik helpen. Moeten alleen eerst alles goed nakijken.
Nog een belangrijk ding. Mais staat al erg hoog. Dit jaar staan we aan
beide zijde lengte veld ingesloten. Piper is volgens de berichten 2m dus
moet wel genoeg ruimte hebben. We zien het wel.

Tot morgen.......

GrTz Jasper

Check, goede terugreis Junkie.

Gorby, alweer een mid-air?? Begint een gewoonte te worden? :)

Als ik vanavond/morgen de Pipercup gereed krijg, wil je mij dan morgen even helpen Jasper? Robert, ben jij er morgen ook?

Hey Burp..

Ik ben er morgen niet.. Denk niet dat ik dat kan maken.. Me meissie wou mijn aandacht geloof ik..

Misschien wel dat ik er a.s. weekend een dagje erbij ben.

Robert,
Die Pipercup moet toch wel kunnen landen op het veld of is hij daar te groot voor? Volgensm ij moet hij redelijk rustig kunnen vliegen zodat stijgen/landen geen probleem moet zijn.......toch?

Robert,
Die Pipercup moet toch wel kunnen landen op het veld of is hij daar te groot voor? Volgensm ij moet hij redelijk rustig kunnen vliegen zodat stijgen/landen geen probleem moet zijn.......toch?

@Burp,

Alles is te landen op ons veld, maar het mais gaat steeds hoger staan, dus als de wind verkeerd staat is landen voor grotere toestellen een probleem. Je ziet het wel ons je op het veld komt. Mais staat nu +/- 2m hoog. Dit is dus lengte veld en aan het einde.
We gaan het gewoon bekijken. Kom nou eerst maar eens vliegen.......(Grapje oude watersporter,tannusrecreant.)

GrTz Jasper

Dat vliegen komt wel goed. De Velox is er weer klaar voor en de Funjet en Junior kan je overal stijgen/landen.

Bij deze morgen vrij genomen dus het gereed maken van de Pipercup is geen probleem meer. Zal morgen alles plaatsen, testen en afregelen zodat de enige beperking is; "kan hij landen op het veld"

Zender is geladen, alle accu's zijn vol dus ik heb geen excuus meer.........voor nu :mrgreen:

Robert,

In spaarnwoude valt ook te landen met de hoge bomen eromheen toch? Komt wel goed hoor burp. Die piper zweeft erg goed, dus die is ook langzaam neer te zetten..

Misschien dat ik morgenavond wel even kom kijken, weet niet hoelaat er al mensen zullen zijn? Denk dat ik dan wel rond kwart voor 6 a 6 uur daar zijn kan. Moet eerst me dinnetje even lief aankijken.

Easystar...

En daar istie weer ;)

178.jpg

Zoooo, weer nachtgefladderd. Heel wat bekijks na een paar minuten vliegen, ongeveer 20 ettertjes en wat bijbehorende volwassenen. Helaas heb je altijd een paar ettertjes die meer ettertjes zijn dan de rest dus zijn we uit veiligheidsoverweging maar gestopt. :? Pech voor de kindertjes. :bye: Met de baldadige missie om door het speelhuisje te vliegen twee props ingekort, een aardig kartelrandje in het Depron gemaakt en een geknakt richtingsroer. Ondertussen met wat POR en glasvezeltape gerepareerd. 8) En het probleem met de DX5e dat de ailerons spontaan uitvielen en na een klap op de zender weer werkten is ook opgelost. Er zat een touwtje wat strak waardoor een connectortje net wel of niet contact maakte. Draadje loopt nu anders en geen problemen meer. :D

Zo vanavond even hulp gevraagd aan Bart Kaptein sr. Hij had een trekhaak en kon de maaier halen.
We hebben vanavond met z'n tween het veld gedaan.

22:00 waren we klaar

Er kan gevlogen worden.

GrTz Jasper en Bart

@Spijker46

Heb jij toevalling in die EasyStar een Lipo gehad 11,1v 1700mA.
Deze ben je gisteren kwijt geraakt tijdens die Mid-air denk ik.
Heb hem niet kunnen redden want hij verdween in de maaier.
Gaf namelijk een beste klap. Sorry maar we hadden hem niet zien liggen. Verder waren er geen onderdelen gevonden

Iedereen tot morgenavond..........

Top voor het maaien :thumbsup: HULDE!!

Morgen ben ik er, vanaf hoelaat gaan we vliegen? Zoals gezegd heb ik vrij, morgen in de ochtend even de Pipercup gereeed maken, daarna lekker wat gaan varen en daarna weer vliegen, soort van te land, ter zee en in de lucht :rolling:

@Spijker46733845793, ik neem de propjes mee.

@Spijker46

Heb jij toevalling in die EasyStar een Lipo gehad 11,1v 1700mA.
Deze ben je gisteren kwijt geraakt tijdens die Mid-air denk ik.
Heb hem niet kunnen redden want hij verdween in de maaier.
Gaf namelijk een beste klap. Sorry maar we hadden hem niet zien liggen. Verder waren er geen onderdelen gevonden

Iedereen tot morgenavond..........

Yep, dat was hem... :( Hoop niet dat er iets aan de maaier stuk gegaan is?

:zon: Goedemorgen heren .....................

Jasper en Bart,bedankt voor het maaien :thumbsup:

Kunnen we vanavond tenminste weer veilig stijgen en landen.

Ik verwacht zo rond een uur of 18.00/18.30 uur op het veld te kunnen zijn.

Na het werk even langs huis om te eten en de spullen in te laden.

Neem vanavond zowieso de Depdart en de minimag mee, even kijken of er ook nog ruimte is voor de Clementinato :p

Tot zometeen allemaal :cool:

:zon: Goedemorgen heren .....................

Jasper en Bart,bedankt voor het maaien :thumbsup:

Kunnen we vanavond tenminste weer veilig stijgen en landen.

Ik verwacht zo rond een uur of 18.00/18.30 uur op het veld te kunnen zijn.

Na het werk even langs huis om te eten en de spullen in te laden.

Neem vanavond zowieso de Depdart en de minimag mee, even kijken of er ook nog ruimte is voor de Clementinato :p

Tot zometeen allemaal :cool:

@Siggy,

Ga proberen om eerder te komen, maar denk dat het 19:00 gaat worden. Neem de Clementinato maar mee. Je hebt nu nog de mogelijkheid om te vliegen. Mais gaat straks echt een probleem worden. Wordt straks een soort Fun-Fly denk ik. Zal hopelijk allemaal wel mee vallen.

Alles ligt er weer strak bij. Zag vanmorgen mijn witte gympen staan maar die waren aardig groen. Het weer is goed dus we kunnen genieten.

Vanavond weer een historisch moment DURP komt ook vliegen.
Nou niet te vroeg juichen. Hij is er nog niet :smile: :smile:

Eerst nog even werken. Baal, Baal, Balen, Balen. Er is niet echt veel te doen op dit moment.

Nou tot vanavond allemaal.....

GrTz Jasper :cool: :smile: :rolling:

Oeh! Oeh!, kan ik eindelijk zien wie Burp en marcelsiggery zijn... ;)

Ik heb mijn easystar bij me, die weer fixuleerd is..

En goedemorgen allemaal weer, ben ook weer terug van vakantie... :evil:,

maar ja, nu ook mooi weer hier :yes:, maakt het leed wat zachter... :D

Ben je 3 weken weg, zijn ze xxx pagina's verder :confused:...., heeft het zin om deze terug te lezen?, of weinig echt bijzonderheden en slap geouwedinges?..

(hoort de samenvatting waarschijnlijk vanavond op de ACH wel... :yes: )

* Gaat vanavond in iedergeval naar het veld om alle verhalen aan te horen *

* neemt waarschijnlijk ook wat vliegwerk mee *

gr. Ronald

Hey Ronald en natuurlijk ook Niels,

Welkom thuis. Lekkere vakantie gehad?
Inderdaad erg warm weer vandaag. Forum is niet echt veel nieuws te melden.
Een paar pagina's terug heb ik wat foto's geplaatst van mijn nieuwe YAK-54 indoor.
Een copy van jullie versie. De romp is bijna klaar. Ga nu aan de vleugelzijde beginnen met Airbrushen. Zit op de zaak en er is bar weinig te doen.
Beetje interneppen en wat orders verwerken. Verder het forum een beetje in de gaten houden. Leuk dat je er vanavond ook weer bent. Neem inderdaad even een leuke vlieger mee. (Wel met Nitro en niet de Twinstar........)

Goed plan is misschien om ook de nachtvliegers mee te nemen, want ik denk dat we nog lang gaan vliegen vanavond.

Ik heb er zin in.............. Wat een lange dag vandaag......zucht, pufffff !%^$@....

GrTz Jasper

Hey Ronald en natuurlijk ook Niels,

Welkom thuis. Lekkere vakantie gehad?
Leuk dat je er vanavond ook weer bent. Neem inderdaad even een leuke vlieger mee. (Wel met Nitro en niet de Twinstar........)

Zal eens kijken wat er klaar staat, moet uiteraard alles weer laden..., dus het zal wel electro worden...

Vakantie was inderdaad lekker, elke dag +30 graden ga je ook aan wennen :mrgreen:, alleen de laatste 24 uur sloeg de regen toe, en de eerste dag een bekend "`Italiaans hagelbuitje` :onweer:
werk ze. :nooo:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back