Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik neem voor de zekerheid wel ff mijn camera mee !!

veel drukte in de lucht ,kan voor zekere ongelukjes zorgen :rolleyes: :mrgreen:
toch corby ? :rolling:

ik ga waarschijnlijk alleen met de 2-stroke ez vliegen , als die crashed vind ik dat niet zo'n probleem ;)

Oeh een EZ* nitro.. Eens zien of ik die kan raken morgen...... ;)

De rolroeren werken, hoop dat het ook zo in de lucht gaat zijn. Inmiddels ben ik accu's aan het laden en nog een foampy in orde aan het maken. Nieuwe torr op uit proberen..

Natuurlijk is het leuk en lachen voor de filmpjes en de foto's als er eens iets crashed,maar dit lachen vergaat ooit eens als er serieuze ongelukken gaan gebeuren.

We moeten er toch niet aan denken dat wij als club onze vergunningen,en dus ook het veld kwijt zouden raken :(

Hoe meer mensen er op het veld zijn,des te groter is deze kans aanwezig.

Dus nogmaals:Neem je verantwoordelijkheid qua veiligheid en toon repect voor je clubgenoten :D

Jasper, als er meer komen dan lekker is om te vliegen kan er toch gewoon bij toerbeurten worden gevlogen? Gewoon met elkaar even afspreken wie er wanneer vliegt. Moet volgens mij geen probleem opleveren.
Precies, zoals ook al eerder besproken. Zal wel een cultuurschok geven bij sommige mooi-weer-vliegers. :? Met 3 of 4 tegelijk is dan te doen. En die mensen kunnen onderling afspreken waar in het luchtruim ze wensen te vliegen. Dat heb ik al veel vaker gedaan als ik samen met Jasper, Erik en/of philliams vloog en leverde nooit problemen op. :thumbsup:

Pas op met wat je zegt.. Straks staan we een uur aan de grond :p
Echt niet. Als je zo nodig een liter aan brandstof mee moet nemen, is na 6 à 7 minuten je tijd toch om. 3 à 4 Minuten om te landen en weg te wezen en de nieuwe lichting kan zich melden. Met 3 vliegers tegelijk is de raakkans klein als je afspreek zoals eerder aangegeven. Per uur kunnen 18 piloten vliegen. Zoveel zijn er nooit dus langer dan een uur ga je niet redden. :mrgreen:

zo regelden we dat op HT ook als het moest, hier dus niet anders, zo zijn wij ;)
*zucht* HoogTij *zucht*
italiamac_amore.gif

Geloof mij,ik ken Jasper lang genoeg om te weten dat hij hier geen misbruik van zal maken.

Hij weet ook dat respect een wisselwerking is ;)
Precies, samen met een aantal andere zeer gerespecteerde vliegers is er altijd iets af te spreken. En als zo'n iemand graag even alleen wil vliegen of trainen dan is dat ook geen enkel probleem. :nooo:

Als je bezig bent met lesvliegen, is het fijn als je het luchtruim alleen hebt. Daardoor heb je geen afleiding en kun je je volledig concentreren op je vliegkunsten. Maar... Dan moet je niet gaan lessen tijdens spitsuren op zonnige dagen. Dan weet je zeker dat je tussendoorvliegers krijgt. Ook is het zo dat een lesvlucht dan niet langer dan 5 minuten moet duren. Ik heb vaak genoeg gezien dat de eerste 5 minuten gewoon solo gevlogen wordt door leerling/instructeur maar daarna begint de rest zijn boeltje op te starten en gaat ook vliegen.

Ik heb nooit problemen gehad met lessen. De lessen waren voornamelijk op dinsdagavonden (mijn vaste vlieg-/clubavondje ;)) en wachtte tot na 20:00 uur zodat de meesten het wel gezien hadden en vertrokken of minder vliegbehoeften hadden. Even vragen of je 5 minuutjes solo mocht lessen en dat was geen enkel probleem. Ook toen ik mijn brevet net had heb ik vaak genoeg met die-hards als Jasper en Erik overlegd om een stukje luchtruim te claimen voor mijn vluchten. Ook nu zal dat nog het geval zijn. Ik heb weinig behoefte aan een verkreukelde Monsun, Dimona of zelfs Calmato. Piepschuim is niet zo'n ramp, da's snel gerepareerd. 8)

Oh ja, de Chillmato is helemaal up-and-running. Aansluiting op de regelaard aangepast van 4mm pen/bus naar Deans, ontvanger erin geplakt (AR500 uit de Camping Disc), LiPo erin gehangen (4S 3000mAh) en alles afgesteld op de zender. De uitslagen van de rolroeren vind ik wat matig. :? En hoogteroer lijkt niet helemaal lineair te lopen. Het neuswieltje staat nog wel wat scheef dus die buig ik morgen wel wat bij. 8O Maar vliegen gaat-ie. :yes:

Oef.. wat een serieus gebla zeg op de late avond :)

Ik denk dat we, als volwassen kerels prima weten wat wel en wat niet goed is om te doen.. Los van veiligheid, ik ga mijn kist niet expres laten collapsen met een ander toestel, er zit ook nog een stukje electronica in dat me geld gekost heeft.

Heb al redelijk wat mid-airs mee gemaakt, allen liepen goddank goed af, maar je moet er niet aan denken dat het een keer fout zou aflopen..

Ik denk dat we, als volwassen kerels prima weten wat wel en wat niet goed is om te doen.. Los van veiligheid, ik ga mijn kist niet expres laten collapsen met een ander toestel, er zit ook nog een stukje electronica in dat me geld gekost heeft.

Heb al redelijk wat mid-airs mee gemaakt, allen liepen goddank goed af, maar je moet er niet aan denken dat het een keer fout zou aflopen..
Niemand gaat expres een ander aanvliegen. Dat voorop gesteld (tenzij anders afgesproken als tikkertje spelen met weet ik veel wat). Maar als je het kunt voorkomen dan is dat altijd beter dan achteraf zeggen dat het misschien beter was om met minder te vliegen. En geen enkele mid-air lootp goed af, gelukkig is er geen schade aan materiaal van derden maar de mid-airs die ik gezien heb, hebben allemaal een (zwaar) teleurgestelde/bedroefde eigenaar opgeleverd. Ook al doen ze heel stoer op dit forum (een nieuwe vlieger is een hoop bier en bitterballen laten :mrgreen:).

tja ,wat een serieus gebrabbel zeg , lijkt wel zo streng als thuis te worden :rolleyes:

dan word het een scheiding thuis en van de club :mrgreen:

ik neem morgen ook de funjet mee , mag ik ook even alleen vliegen!! beter voor ieder zijn veiligheid !!! :cool:

Tsja, dan ben je zelfs achter de hekken niet meer veilig, net als met die pruttel-EZ. :? ;)

:rolling::rolling::rolling::rolling:

Siggy gaat bedje veren,morgenochtend rond 11.00 uur Look met zijn speedkisten even ophalen uit haarlem en dan door naar het veld :mrgreen:

Tot morgen vrienden :sleepy:

( Ik neem zonnenbrand mee,vrijwilligers om mijn rug even in te smeren ? )

Hey allemaal,

Kom net weer even op zolder na wat TV kijken om te zien hoe het op het Forum gaat.

Jullie dachten toch niet dat ik morgen thuis bleef zitten he.
IK GA ECHT WEL VLIEGEN !!!!!!!!!!!!!!!

Ik zag Gorby een grap maken en dacht Zal ik ook eens doen.

Nou ik moet zeggen er wordt goed op gereageerd. Ben blij dat iedereen mee denkt. Mochten er mensen zijn die het niet leuk vonden :Sorry, maar ik was benieuwd naar de reacties.

Die waren zoals ik verwacht had :Goed.

Hieruit blijkt wel weer dat we met de ACH een goede club hebben met goede mensen die elkaar verstaan.. Inderdaad moeten we wel uitkijken dat er geen Mid-Air of andere ongelukken plaatsvinden morgen, maar dat komt wel goed.

We hopen op een mooie dag morgen.

GrTz Jasper

Laatst bewerkt:
@sleur:

Het is niet altijd zo dat er teleurstellende gezichten naar voren komen. Erik kan dat beaamen. In de tijd van de MVZ heb ik diverse Mid-airs gehad, zowel met mijn vader (2 rasants waarbij de mijne loodrecht omlaag ging en die van mijn pa met 1 rolroer wist te landen) als met Peter K. (welke ik 4 keer uit de lucht vloog en hij mij 3 keer).. En alle keren waren niet opzettelijk, maar als je achter elkaar aan gaat vliegen, dan kan het een keer fout aflopen.

Phil, geef even je adres door in een PM, dan kom ik morgen even bij je langs :P

jasper ; ouwe geinjurk!! :mrgreen:

sleur ; wel respect voor mijn pruttel ez he :evil: !!

ik vind het mijn leukste kissie ,en hoef me ook niet zorgen te maken voor midairs ;)

sleur ; wel respect voor mijn pruttel ez he :evil: !!

ik vind het mijn leukste kissie ,en hoef me ook niet zorgen te maken voor midairs ;)
Nee, zonder gekheid. Ik heb dat ding twee keer richting het hek zien gaan bij het starten (amper een meter boven het hek uit en al helemaal schuin) en stond in dubio: Mijn Monsun beschermen of wegrennen en mijzelf beschermen. :? Ik vind het geen goede vlieger (of het zijn de skills van de piloot, dat kan ook ;)), HoogTij-waardig maar voor op het veld als het druk is... :nooo:

Oef, foampy heeft iets teveel power gekregen geloof ik.. Morgen eens zien.. maar torquen moet nu zeker wel lukken hehehe..

Hoop alleen niet op erg veel wind morgen.. beetje windstil kan geen kwaad :D

Truste allemaal..

@Phil, ik heb je nog even een pm gestuurd

Nee, zonder gekheid. Ik heb dat ding twee keer richting het hek zien gaan bij het starten (amper een meter boven het hek uit en al helemaal schuin) en stond in dubio: Mijn Monsun beschermen of wegrennen en mijzelf beschermen. :? Ik vind het geen goede vlieger (of het zijn de skills van de piloot, dat kan ook ;)), HoogTij-waardig maar voor op het veld als het druk is... :nooo:

ja en dat is gewoon gelul , moest nog wat afgesteld worden lijkt me , want de laatste keren vloog hij prima ,en hebben er verschillende piloten mee gevlogen !
dus gaat ondanks de drukte gewoon de lucht in , je zoekt maar een veilig plekje ;)

tot straks , ik ga niet te laat ,anders kan je er niet meer parkeren :mrgreen:

ps; ik neem niet mijn serieuze kisten mee , als het echt heel druk word lijkt me dat niet verstandig , te veel ogen op me gericht heb ik ook geen zin in ,ik moet weer ff inkomen :)
4stroken en de SE doe ik wel op dinsdag als het wat rustiger is ;)

Laatst bewerkt:
iedereen weet toch dat ik niet kan vliegen , ik klooi maar wat aan ;)
Alleen die junk die met schuim vliegt. Die junk die met zijn Jeff Stroker vliegt houdt zich veel beter aan de regeltjes. ;)

Neem je de skibak mee? :thumbsup:

Ook weinig wind,dus een ideale vliegdag.
Een lekker NNO 3, dus komende vanaf het mais. Starten richting het mais en landen over de dijk. Mooier kan niet hè. 8)

*twijfelt om ook de Monsun mee te nemen*

Hoe vroeg gaan we aanwezig zijn? Misschien kom ik wel op de fiets. 8O Laadkoffertje en zender achterop, Chillmato in de hand. :? Parkeren no problemo. :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back