Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoepla, de Chiquita Blizzard nadert toch echt het eindstadium (van bouwen, dat is). Verfjes schiet al lekker op. Lekkere vliegende banaan, knalgeel. Accenten worden donkerblauw of zwart: Bovenop overdwars op de voorlijst en de wing tips, onderop strepen in de lengterichting. Zwarte Duct Tape onder de romp om lekker door het gras te schrapen. 8O :yes:

blizzard_banana_paintjob.jpg

gniffel :mrgreen:

vond het zelf ook wel geinig ;)

jammer dat ik mijn lipo verloor , want ondanks de wind voelde hij goed aan , ik moest gelijk aan de mite denken , daar ben ik dus blij mee .
ik ga van de hellcat ook mallen maken en er een zeer lichte kopie van maken voor indoor .

siggy ; de reden dat hij bij jouw beroerd vloog was dus de stabilo die te veel zwieberde en de lipo had meer naar voren gemoeten .

de hellcat net weer gemaakt ,en staat alweer klaar voor morgen :p

Hoepla, de Chiquita Blizzard nadert toch echt het eindstadium (van bouwen, dat is). Verfjes schiet al lekker op. Lekkere vliegende banaan, knalgeel. Accenten worden donkerblauw of zwart: Bovenop overdwars op de voorlijst en de wing tips, onderop strepen in de lengterichting. Zwarte Duct Tape onder de romp om lekker door het gras te schrapen. 8O :yes:

blizzard_banana_paintjob.jpg

jij bent weer goed bezig ;)
kleurtje valt wel op ,is ook wel nodig bij een blizzard .,maak wel de andere kant hard roze ,zodat je weet hoe je vliegt :mrgreen:
zit aardig wat werk in de blizzard , daar weet ik alles van :mad: ;)

jij bent weer goed bezig ;)
kleurtje valt wel op ,is ook wel nodig bij een blizzard .,maak wel de andere kant hard roze ,zodat je weet hoe je vliegt :mrgreen:
zit aardig wat werk in de blizzard , daar weet ik alles van :mad: ;)
Haha, dat het veel werk was, had ik bij die van jou al gezien. Alles was al redelijk glad maar na de paintjob is het nog gladder geworden. 8) Geen roze, alleen maar contrasten dus met strepen oplossen. Standaard regeltje (zoals hiervoor al genoemd): Op de voorlijst bovenop een dwarse streep (hulpmiddel bij aanvliegen/landen), onder strepen in de lengterichting (goed zichtbaar vanaf de grond).

Had jouw Blizzard ook last van flutter op de vleugels bij vol gas/aanduiken van grotere hoogte?

Super Junkie,hij vliegt nu zeker gaaf :D

Die verstevigingen op de tail hebben er veel stabiliteit ingebracht.

En zoals je zelf al zei: Je bent natuurlijk wel een meesterbouwer he.:thumbsup:

Super Junkie,hij vliegt nu zeker gaaf :D

Die verstevigingen op de tail hebben er veel stabiliteit ingebracht.

En zoals je zelf al zei: Je bent natuurlijk wel een meesterbouwer he.:thumbsup:

je weet ,ik heb nog 1 in da box , als ik die meesterlijk gebouwd heb , geef ik jouw ex hellcat weer terug , ik kan hem je zeker aan raden .
ben ook erg benieuwd hoe die bij weinig wind vliegt

Haha, dat het veel werk was, had ik bij die van jou al gezien. Alles was al redelijk glad maar na de paintjob is het nog gladder geworden. 8) Geen roze, alleen maar contrasten dus met strepen oplossen. Standaard regeltje (zoals hiervoor al genoemd): Op de voorlijst bovenop een dwarse streep (hulpmiddel bij aanvliegen/landen), onder strepen in de lengterichting (goed zichtbaar vanaf de grond).

Had jouw Blizzard ook last van flutter op de vleugels bij vol gas/aanduiken van grotere hoogte?

volgens mij geen last van gehad , ik had er ook sterke metalgear servo's in geplaatst , dat werd wel aangeraden .
maar er zijn veel tip's en modificaties te vinden op de internets , maar die heb jij al gevonden schat ik in ;)

volgens mij geen last van gehad , ik had er ook sterke metalgear servo's in geplaatst , dat werd wel aangeraden .
maar er zijn veel tip's en modificaties te vinden op de internets , maar die heb jij al gevonden schat ik in ;)
Ja, er is zelfs een officieel persbericht van Multiplex USA hoe je met glasvezeltape de wing tips moet beplakken om flutter te voorkomen. Ik gebruik Hitec HS-56HB's, die zijn al sterker dan de MG's (die niet opvoorraad waren). Ik denk dat ik toch maar voor een 4S setup ga, kun je tenminste een echte HoogTij start maken. 8O

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, er is zelfs een officieel persbericht van Multiplex USA hoe je met glasvezeltape de wing tips moet beplakken om flutter te voorkomen. Ik gebruik Hitec HS-56HB's, die zijn al sterker dan de MG's (die niet opvoorraad waren). Ik denk dat ik toch maar voor een 4S setup ga, kun je tenminste een echte HoogTij start maken. 8O

tja , gewoon vanuit je luie stoel :mrgreen:

je moet wel even weten /aanvoelen ,hoe ermee te vliegen , hij is best trikkie.
bijvoorbeeld een looping te kort nemen ,en hij valt als een baksteen uit de lucht , strak rechtdoor vliegen en ineens full up , hop ,als een baksteen uit de lucht :mrgreen:
in nood nu wetende gewoon gas erop en vaart maken , en het beestje komt wel weer goed ;)
ronald /ragger hebben ook met mijn blizzard gevlogen ,commentaar was ; leuk ding ,maar hij kan heel vals zijn , daar kom je nog wel achter ;)

tja , gewoon vanuit je luie stoel :mrgreen:

je moet wel even weten /aanvoelen ,hoe ermee te vliegen , hij is best trikkie.
bijvoorbeeld een looping te kort nemen ,en hij valt als een baksteen uit de lucht , strak rechtdoor vliegen en ineens full up , hop ,als een baksteen uit de lucht :mrgreen:
in nood nu wetende gewoon gas erop en vaart maken , en het beestje komt wel weer goed ;)
ronald /ragger hebben ook met mijn blizzard gevlogen ,commentaar was ; leuk ding ,maar hij kan heel vals zijn , daar kom je nog wel achter ;)
Dat van bij hoge snelheden ineens up (of down) geven heeft te maken met teveel uitslag op het hoogteroer. Dat mag niet meer dan 4mm zijn biven de 80km/u. Doe je dat wel dan krijg je een zogenaamde high speed stall en gebeurt precies wat jij (en Ronald/Ragger) ook hebben ervaren. Soms helpt veel lezen best wel.

*leest pagina 39 van 99* :rtfm:

Zo weer terug van de hal van Vinni, was weer erg gezellig. Ragger, Pieter, Tito en Vinni met vrouw en kinders waren er ook.
Lekker gevlogen.... knaller ook :mrgreen: die maakte weer zijn welbekende indoor-flip met de 250 :hammer: ;)

Thanx Vinni voor het vliegen :worship: Ik heb trouwens geem mail van jou gehad, zelfs niet in de spam :nooo:

Laatst bewerkt:
Zo weer terug van de hal van Vinni, was weer erg gezellig. Ragger, Pieter, Tito en Vinni met vrouw en kinders waren er ook.
Lekker gevlogen.... knaller ook :mrgreen: die maakte weer zijn welbekende indoor-flip met de 250 :hammer: ;)

Thanx Vinni voor het vliegen :worship: Ik heb trouwens geem mail van jou gehad, zelfs niet in de spam :nooo:

was idd weer gezellie
geen dank hoor graag gedaan
alleen die knaller moest weer slopen:mrgreen:
heb ie weer wat tedoen
maar knaller nog bedankt voor t plaatje carbon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back