Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag allemaal..

@Siggery: Vette filmpjes.. Die lach, geweldig! En die delta van Burp. Ging erg goed.. Vliegt erg leuk..

*misschien toch weer eens een EDF proberen...*

@spijker ; uit ervaring weet ik dat jij graag impulsief koopt :mrgreen: je mag nu echt mijn v70 kopen :p , als je een proefrit hebt gemaakt , wil je hem zeker kopen :cool:

Lief aangeboden Junk, maar heb met het meissie besloten om dit jaar flink te gaan sparen en een mooie nieuwe auto te kopen voor ongeveer 8 duizend (ex inruil). Zal wel een kleinere auto worden, maar ik verzin wel wat anders voor de grote bakken :)

Names Julian die even mee zit te lezen naar alle felicitaties, hartstikke bedankt :thumbsup:

Julian! Gefeliciflapstaart!

Ik wil ook full contact air combat doen... :yes: Gezellig druk in de lucht en hoeft niet veel te kosten (paar uurtjes plakken, setup is snel over te zetten, als het moet op het veld 8)).

Count me in Sleur.. Lijkt me wel erg stoer inderdaad. Misschien alvast oefenen de eerst volgende keer in de Walvis? (met pak hem beet: 20 discjes) ? :)

Ook stoer... Watervliegen met een grote Yak.
Pond%20Knife%20edage-2.jpg

Wow 8-O. 1 stuurfoutje (lees: te weinig rudder) en je kist hapt water. Wel erg mooi shotje.

Sleur? Heeft die BMI Super Dimona 2400 van jou eigenlijk al gevlogen? En wat is de spanwijdte van dat ding ?

*vind het een erg mooie kist*

- edit - ik zie het al, 2 mtr 40 :). Ben wel benieuwd naar de vlieg eigenschappen.

siggy ;

hellcat is af , geheel versterkt , dus niets flexed meer , ook de stabilo stond niet gelijk aan de vleugel , dus dat staat ook weer recht .
verder de neus iets verlengt ,want het originele balans punt vertrouw ik niet , dus nu kan de 3s 610 lipo meer naar voren , staat nu ook maximaal naar voren ,zodat de vlieger iets naar voren wil vallen .
ben benieuwd of hij nu wel wil vliegen ,anders hebben we gewoon een miskoopje gedaan van 15 E ;)

zie jouw blauwe klittorisband , accu zit iets verder
en zie al de koolstof staafjes

ik denk dat deze vrachtkist (225 gram ,inc 610 lipo) wel kan vliegen met deze wind , dus misschien straks ff testen op ht 3 :-D

IMG_1988.jpg

IMG_1990.jpg

Zojuist even mijn belastingaangifte ingevuld en verzonden..... budget voor de modelbouw is weer aangevuld :banana: :thumbsup:
als ik dat doe , gaat me dat zo'n 8 ruggen kosten :rolleyes: :( :):cool:
+1 Dat gaat weer een hoop budget van de hobby kosten. :evil: Nou ja, het is 25% van wat het uiteindelijk opgebracht heeft dus klagen mogen we niet.

Count me in Sleur.. Lijkt me wel erg stoer inderdaad. Misschien alvast oefenen de eerst volgende keer in de Walvis? (met pak hem beet: 20 discjes) ? :)
Eerder met DepDarts of andere vleugeltjes. Een Disc is te groot en wordt te makkelijk geraakt en dan gelijk een groot gat erin (getuige mijn glasvezeltape Disc). Dat blijkt al met 5 Discs in een sporthal.

Sleur? Heeft die BMI Super Dimona 2400 van jou eigenlijk al gevlogen? En wat is de spanwijdte van dat ding ?

*vind het een erg mooie kist*

- edit - ik zie het al, 2 mtr 40 :). Ben wel benieuwd naar de vlieg eigenschappen.
Ik ook wel... :oops: :rolling: Je weet toch: Zoekt en gij zult vinden. ;) YouTube staat er ook vol mee. Die van mij heeft wel gevlogen. De eerste keer conform de verhaaltjes in de handleiding. Zwaartepunt lag veel te ver naar achteren, bijna 4cm teveel. Er moest ruim 190 gram lood bij. 8O De eerste vlucht eindigde in een abusievelijke take-off, een vreselijk worsteling om dat ding half torquend in de lucht te houden en na een flat-spin tijdens de landingspoging plat in de klei. Gevolg was een gekraakte romp. :evil: Tijdens een tweede poging de 1000kV 3542 motor vervangen door een 1450kV 3542 motor en de 4S 3000mAh vervangen door een 3S2P LiFePo4 5300mAh pack om gewicht in de neus te krijgen. Tweede poging ging stukken beter alleen toen bleken er problemen met het nulpunt van de servo's en de Sulivan-stangen liepen erg stroef. Hierdoor veel worstelen met het hoogteroer dat telkens net voor of na het middenpunt bleef staan. Maar wel heel aan de grond gezet.

Ik heb al servo's besteld gisteren. Want dit is wel een koele vliegert. Mooi schaalkistje. Maar door het extra gewicht dat nodig is, zijn de zweefeigenschappen redelijk beperkt geworden.
dimona-rtf_maiden2.jpg

-edit-
Filmpje van de herkansing met plakkend hoogteroer. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Pff.. 2,60 mtr vleugel is best veel op een veel te kleine, rommelige werkbank..

En wat een werk zeg, die Cularis.. Wel heel vernuftig gedaan door Multiplex moet ik zeggen.
Mooi vleugel mechanisme. Insteekvleugels met de aansluitingen vast gemonteerd voor de aansturing. Geen gekloot meer met snoertjes.. :nooo:

Dit is het stuk dat in de romp gelijmd wordt:
a1460667-82-DSC07371.jpg

En zo zit het dan vervolgens in de vleugel gemonteerd:
a1460669-121-DSC07369.jpg

en alstie af is, istie zo groot:
2_6m%20Multiplex%20Cularis%20with%20optional%20electro%20pack,%20with%20Britta!%20%28available%20extra%20-%20you%20negotiate%20the%20terms!!%29.jpg

Mooi filmpie sleur.

Lol @Siggery in dat filmpje: Dat ding zweeft als de pleuris man! (gek he? het is een zwever :rolleyes:) :-D

Ben jij ook zo op de club dan? Of moet ik eerst langs je kasteel rijden :rolling:

Dan ff pintje halen op de club :celebrate:

Laatst bewerkt:
zo net ff 2 lipo,s leeg gemaakt achter in de tuin met de copter X
best wel spannend met die wind.
vind het alleen nog een beetje raar dat na 1 min vliegen m,n throtle stick
op 80% staat.
motor en regelaar en lipo worden niet eens heet:confused: beetje raar.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn:D

op hoeveel procent staat je pitch in het swash menu van je zender? En is op half gas en je flybar horizontaal je blad 0 graden ( dus vlak) Zo ja heb je op vol pitch en op vol negatieve pitch even veel uitslag van je blad?

Als dat allemaal goed is dan zijn het de lipo's denk ik ja:)

Maar als het de lipo's zijn moet je ook lage toeren hebben toch? Dat zou dan de rede zijn dat hij niet omhoog wil........

@Punaise46: Filmpje gevonden van de eerste ongeplande take-of van de Super Dimona. 8O :oops: Staartlastig en een beetje wind. Ik keek of hij wilde rollen op het veld en kwam ondanks doen geven gewoon los. Het vliegen in het filmpje was bijna non-stop vol down (alleen in het begin dat-ie een looping maakte even losgelaten 8O).

Ook goede instructies van junkie... :? :hammer: :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ knaller

swash menu rate-ail>+50%
ele>+50%
pit>+60%

Ja ok dat is wel goed dan. Maar heb je ook op half gas dat je bladen vlak staan als je de flybar haaks op de hoofdas houd( zoals we in het bouwlokaal hebben gedaan) Als je een pitch gauge hebt inmiddels meet dan is hoeveel graden pitch je hebt met vol collective( vol gas dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back