Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Phil jij mag het wel zeggen hoor ;) Jij kan het tenminste nog mooi verwoorden :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Even normaal doen he jullie. Crashen hoort bij heli 3d vliegen. Zeker als je dingen doet die je aan het leren bent. Alleen deze crash was behoorlijk eng ;) Ik vloog het hek in toen ik uit inverted kwam en ik vloog inverted in de lengte van het veld. Wel heel laag maar toch heel raar. Experts die aanwezig waren en uit reflex wegdoken achter het hek zeggen dat het met de wind te maken had. Ik heb nog mijn twijfels.

Even normaal doen he jullie. Crashen hoort bij heli 3d vliegen. Zeker als je dingen doet die je aan het leren bent. Alleen deze crash was behoorlijk eng ;) Ik vloog het hek in toen ik uit inverted kwam en ik vloog inverted in de lengte van het veld. Wel heel laag maar toch heel raar. Experts die aanwezig waren en uit reflex wegdoken achter het hek zeggen dat het met de wind te maken had. Ik heb nog mijn twijfels.

Gast... Hullie moeten niet denken dat inverted vliegen makkelijk is....
Kijk, ik heb de vliegskills en doe het zelfs met een EZ*..

Gorby verspilt er zijn cessna aan en Knallert zijn heli..

Wel zonde! Ben benieuwd naar de picca's :cool:

Ik denk ook niet dat het makkelijk is maar door doen leer je . En ik heb het al aardig onder controlle. Ik ben er nog niet helemaal maar, dat komt vanzelf door het te blijven doen. En een heli is anders als een vliegtuig ben ik van overtuigd. Het hoort er allemaal bij ....... Ook de pro's crashen regelmatig.

Phil jij mag het wel zeggen hoor ;) Jij kan het tenminste nog mooi verwoorden :)
Conclusie is in ieder geval dat een heckrotor een ander principe is. :mrgreen:

* heeft nog geen :proost: gezien, 8O dus stelt de vraag of hij al geldig is..:hammer: :mrgreen:
Alcohol en vliegen gaan niet samen, deel van de theorie dus daarvoor weer een pluspunt. :yes: ;) Knaller probeerde alleen maar hetzelfde als voor het brevet maar dan inverted. :thumbsup:

Daarom ga ik niet 3D-en, ik leer het wel zonder dat crashgedoe. :yes: Ook gezien vanaf de andere kant van het hek was het een vreemde gewaarwording. In ieder geval is het hek op veiligheid getest en door de aanwezige commissieleden als betrouwbaar bevonden. Geen brokstukken aan de andere kant. 8) :?

*weer een doosje HK heeft dat al onderweg was*

@BYM: Je accu's zijn weer beschikbaar. Ik zal ze vanavond even in de Nemo passen. 8O Of moesten ze nou in de Revo? :? ;)

Heli is alweer weer aardig terug in elkaar aan het komen nu:) Rotorkop weer perfect. Boomstruts weer op zijn plaats gelijmd in de alu busjes. Gyro weer op zijn plekje terug gezet. Staartblaadjes er weer op. Main gear ook vervangen. Nu nog even de main shaft bearings vervangen en de rotorkop erop zetten. Dan is hij wel weer vliegbaar. Enige dat nog rest is een s9257 tailservocase bestellen bij hobbymaniac. Maar daar zijn nu even geen centjes voor dus vliegen zal de heli voorlopig nog niet. Eind van de maand komt eerst :) Al met al lijkt het op het veld weer een gigantische schade maar uiteindelijk is het makkelijk weer in elkaar geknutseld en voor weinig geld.

Wat ik moest vervangen:

Tailservocase S9257
Tail blades KBDD
Padlestang
Main gear 120T
Main blades 360mm.
main shaft
Main shaft bearings ( moet nog kijken of ik die op vooraad heb trouwens )
En een upper carbon frame die ik nog moet fabrieken. Maar voor nu repareer ik die met een opzet plaatje carbon.

De meeste crashes zijn niet zo uitgebreid als deze, maar dat is ook niet zo gek als je het hek in vliegt ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk ook niet dat het makkelijk is maar door doen leer je .

Helemaal mee eens. Ik leer ook constant weer bij en dat doe je het snelst door risico's te nemen. Ik wel tenminste. Met nog geen 10 cm over de grond razen met een EZ* op zijn rug geeft veel meer kick dan hoog in de lucht. En gaat het fout, dan is het echt je eigen schuld. :mrgreen:

ik vind heli's enge onbetrouwbare projectielen
Voortaan snel landen als een heli gaat vliegen ,kan ik de boel in de gaten houden en ontwijken ;-)

Heli is alweer weer aardig terug in elkaar aan het komen nu:) Rotorkop weer perfect. Boomstruts weer op zijn plaats gelijmd in de alu busjes. Gyro weer op zijn plekje terug gezet. Staartblaadjes er weer op. Main gear ook vervangen. Nu nog even de main shaft bearings vervangen en de rotorkop erop zetten. Dan is hij wel weer vliegbaar. Enige dat nog rest is een s9257 tailservocase bestellen bij hobbymaniac. Maar daar zijn nu even geen centjes voor dus vliegen zal de heli voorlopig nog niet. Eind van de maand komt eerst :) Al met al lijkt het op het veld weer een gigantische schade maar uiteindelijk is het makkelijk weer in elkaar geknutseld en voor weinig geld.

Wat ik moest vervangen:

Tailservocase S9257
Tail blades KBDD
Padlestang
Main gear 120T
Main blades 360mm.
main shaft
Main shaft bearings ( moet nog kijken of ik die op vooraad heb trouwens )
En een upper carbon frame die ik nog moet fabrieken. Maar voor nu repareer ik die met een opzet plaatje carbon.

De meeste crashes zijn niet zo uitgebreid als deze, maar dat is ook niet zo gek als je het hek in vliegt ;)

Hey Knaller,

Dat is zonde man. Ja, kan natuurlijk gebeuren.
Ik keek naar het lijstje, maar volgens mij is de main gear 150T.
Heb overigens nog een tailservo voor je liggen. Die grotere broer van de 9257.
Deze zat bij de GY401. Als je die wil lenen kan dat. Ik gebruik hem niet.
Kan je in ieder geval weer vliegen.

GrTz Jasper

Kom net van t veld af en heb mijn edge ingevlogen.
Vliegt super strak, Heerlijk kissie....:-)
index.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back