Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Robert ik heb niets kunnen over die super brain roggelaar,hem hem gister wel aan mijne gehangen en die was wel uit te lezen,dus mischien toch je roggelaar kapoere wietes.

Robert ik heb niets kunnen over die super brain roggelaar,hem hem gister wel aan mijne gehangen en die was wel uit te lezen,dus mischien toch je roggelaar kapoere wietes.

Sank joe!. Ja, ik weet ook niet wat het is. Misschien toch wel een goed plan om een nieuwe roggelaar te bestellen, voordat ik weer met een nieuwe kist ga vliegen..

*denk* *denk*

@ Gorby

Ga jij zometeen nog vliegen ?
Zoja,zou jij een tubetje 5 min. epoxy voor mij mee willen nemen.
Die 30 minuten werkt inderdaad wel erg traag.
Nieuwe voorraad staat in bestelling,is dus onderweg ;)

Kwam dit tegen op hobbycity,lijkt wel heel erg op jouw probleem.
Ja, dat is dat probleem. En ja, dat is een kwestie van de timing en cut-off goed instellen. Eerste dat ik altijd doet is de cut-off op soft zetten. Vervolgens kijken of alles goed loopt en bij twijfel testen met de eLogger/Watt's Up om te zien of het vermogen wel klopt (eLogger is makkelijker omdat die ook toerental kan meten tegen het vermogen). Datzelfde misschien ook nog tijdens een vlucht. Ik heb het met één setup gehad met een niet-Turnigy motor. Na aanpassen van de timing liep alles perfect (en nog steeds). Heeft niet met 3D te doen, kans is alleen groter dat het dan optreedt.

Dat "vast slaan" is puur een beveiliging als gevolg van verkeerde timing, te hoge aanloopstromen (die makkelijk het dubbele kunnen zijn van het nominale) of terugvoeden van de motor naar de accu (yep, dat doen ze, het is niet veel maar de regelaar kan behoorlijk de weg kwijt raken). Dus: Hele dikke regelaar van tenminste 1,5x de nominale stroom, cut-off op soft zetten en de timing goed controleren.

Heb deze roggelaar nog liggen, van Phil gekregen bij de CopterX:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Heli Series 70-80A ESC w/UBEC $20.41
Die kan ik ook eens proberen..
Dan zou ik ook een extra Katana/Angel S meenemen voor de breek. :yes: :?

Sleur had gister meer weg van een kaalkontige warhoofd baviaan,ik vond hem een beetje afwezig.
Que? Ik ben er toch de hele dag geweest. :mrgreen: Maar verklaar u nader...

Weertje hoor, even de brommert van de Sleurphira nakijken, lagertjes zoeken en dan weer fladderen. Anders de Monsun i.p.v. de Sleurphira mee. Heeft die ook zeer eens gevlogen. Even de disc testen en vanmiddag rond 15:00 richting FMS even kijken. :yes: Daar gelijk maar blijven plakken i.v.m. het nachtvliegen. 8)

Vrouwtje werkt nu, de ochtend dus. Ik dacht dat ze vanavond moest werken. Ik ben dus vanavond ook bij de nachtvliegshow, alleen zonder vliegert.... dan maar ff filmen :yes:

---gaat weer verder op de kinderen passen :rolleyes:---

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back