Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blij dat de boel weer goed werkt Mikey ;)

Ja ben er zelf ook erg content mee :yes:

Snoeksel ook zometeen, op de "monitor" stand was goed af te lezen dat ook zijn zender genezen is verklaard.




Heb een topdag gehad vandaag, lekker met de bigscale en mijn zojuist in in elkaar geknutselde full-alu TG10 (we blijven bling bling) 1:10 nitro ook een beetje op de MACH geraced, erg gaaf om het circuit over te jagen!

Helemaal leuk om dan die kleine autotjes bangig op afstand te zien blijven, bang om overreden te worden :rolling:

Op sommige bochten, en vlak voor de grote bocht naar het rechte stuk een spelletje gedaan tussen de bigscale en een nitro, mooi dat hij me niet bijhield, pas op het rechte stuk ging het me voorbij :rolling:

Bart z'n Monster Beetle rijdt ook erg leuk trouwens, al heb ik daar het idee dat het wel iets langer duurt voor de banden op temperatuur zijn.
Wat ik jammer vond is dat bij de MB het achterwiel aan de binnenzijde tov de bocht steeds een beetje werd opgetild, maar het reed best wel grappig, stuurt ook erg goed moet ik zeggen.

En vanavond op Noorderveld ook nog even een half tankje Baja gedaan, tot het nat werd ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje voor Bym:
(mooi hè, zo'n "Citroën C5") :p
IMG_0636.jpg
 
Hmmz... :? Voor mijn motorblok geen chinese lagertjes maar gewoon kwaliteitslagers. Feestlagers voor het motorblok kosten zo'n 3 euro per stuk. Een SKF/FAG/INA betaal je toch nog 5 euro voor. In mijn 30cc blok hebben de SKF's het toch 20 liter raggen volgehouden. En ik weet zeker dat bij normaler gebruik ze makkelijk nog 20 liter mee hadden kunnen gaan. En de lagers in het blok zijn afgezonderd van de buitenwereld door een setje oliekeerringen. Ik heb die van Eriks erin zitten en die voldoen prima.

Morgen ga ik mijn 30cc reviseren vanwege uitgelopen lagers. En dan gewoon even nieuwe SKF-lagers, keerringen en pakkingen. Vrijdag weer klaar om te knallen. :yes:


sleur ; Ik ga echt niet mijn blokkie weer opentrekken :? , als hij nou weer snel stuk gaat ,gaat hij naar de afdeling " marktplaats " te koop aangeboden gepimpte baja met tikjes en rateltjes ,nieuw reserve blok is aanwezig , onder de 1500 E bieden heeft geen zin :rolleyes:
Oja ; met baja standaard :rolling:

bym/ bart ; ziet er allemaal leuk uit ,we moeten maar eens een baja onroad competitie opzetten op de mach :cool::D
 
Ik ga vanavond even het blokje op trekken en bekijk de cillinder en zuiger even,als dat er goed uit ziet ,haal ik morgen even skf lagers bij op den velde.
Hebben die ook keerringen?
Of weet iemand voor de lagers en keerringen nog een adresje in de buurt die morgen open is?

@ phil ik denk dat ik de vloeibare pakking weer nodig heb ;)
 
@ Bart had jij nog een extra set banden voor de savage denk niet dat de dirt bonsjes morgen binnen komen , of iemand anders :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond even het blokje op trekken en bekijk de cillinder en zuiger even,als dat er goed uit ziet ,haal ik morgen even skf lagers bij op den velde.
Hebben die ook keerringen?
Of weet iemand voor de lagers en keerringen nog een adresje in de buurt die morgen open is?

@ phil ik denk dat ik de vloeibare pakking weer nodig heb ;)
Ten eerste moet je nooit vloeibare pakking gebruiken. Als je dat nodig hebt, is je pakking zelf al niet goed. Op zo'n klein cilindertje is het goed aandraaien van de twee cilinderkopbouten voldoende om alles dicht te houden. Zo ook voor de carter. Ik heb twee blokjes extra gratis mogen ontvangen van gasten die hun 26cc'tje "kl0te blokjes" vonden en beiden hadden vloeibare pakking gebruikt waarbij sporen van de pakking aan de cilinderwand kleefden (van één weet ik dat het echt heeeel dun tussen de pakking zat maar desondanks).

Mochten ze bij Op Den Velde geen oliekeeringen hebben en je wilt het klusje natuurlijk afmaken.... ;)
 
sleur ; Ik ga echt niet mijn blokkie weer opentrekken :? , als hij nou weer snel stuk gaat ,gaat hij naar de afdeling " marktplaats " te koop aangeboden gepimpte baja met tikjes en rateltjes ,nieuw reserve blok is aanwezig , onder de 1500 E bieden heeft geen zin :rolleyes:
Oja ; met baja standaard :rolling:

bym/ bart ; ziet er allemaal leuk uit ,we moeten maar eens een baja onroad competitie opzetten op de mach :cool::D
Bod van € 35,00 voor het versleten blokje staat nog steeds. :yes: ;)

Een onroad Baja is hopeloos. Waar het voordeel in het terrein de extra lengte is, is dat op zo'n klein bochtig circuit hopeloos. Ik heb onroad-banden op de Baja gehad en op een flinke plak asfalt gereden (nog met 23cc en ADA Racing Stalker). Leuk om donuts te draaien maar grip met die HPI banden heb je niet. Opwarmen doen ze nauwlijks. Het rubber is veel te hard en de keuze is beperkt tot alleen Medium Compound. Ik denk dat je ruzie met Hans gaat krijgen vanwege zijn gras. :?

baja5b_fast_pink_ready.jpg
 
Zo, junkie is weer ff bezig geweest :p

ditmaal zonder de lagers,maar aan beide kanten rubberen keeringen gemaakt .
dus de veer vervalt , hiervoor komt een stukje sileconen slang voor in de plaats die tevens een afstandhouder is en ook nog eens voor een extra afdichting zorgt op de al aanwezige keering ( zie foto's ).
De terugslag veer word nu extern geplaatst 2x , dit nog niet op de foto.

deze optie lijkt me prima en niet zo omslachtig als met lagers.
uit ervaring is gebleken dat de rubber afdichting ( de niet veer kant ) prima werkte ,dus die zit nu aan beide kanten :D

we zullen het wel weer zien na een aantal liter op ht......




IMG_0765.jpg


IMG_0767.jpg


IMG_0769.jpg
 
Zo, junkie is weer ff bezig geweest :p

ditmaal zonder de lagers,maar aan beide kanten rubberen keeringen gemaakt .
dus de veer vervalt , hiervoor komt een stukje sileconen slang voor in de plaats die tevens een afstandhouder is en ook nog eens voor een extra afdichting zorgt op de al aanwezige keering ( zie foto's ).
De terugslag veer word nu extern geplaatst 2x , dit nog niet op de foto.

deze optie lijkt me prima en niet zo omslachtig als met lagers.
uit ervaring is gebleken dat de rubber afdichting ( de niet veer kant ) prima werkte ,dus die zit nu aan beide kanten :D

we zullen het wel weer zien na een aantal liter op ht......

Ziet er spannend uit Junkie :) weer een nieuw probeersel in de strijd tegen de slijtage door het harde en vlijmscherpe HT zand :sniper:

Hoop dat je nu ook wat meer geluk met je blokje hebt dan de afgelopen
2 keer zodat je inderdaad een aantal liters kunt rijden ;)
 
zo, ben op dit moment in de race voor een fg on-road. Ik ben benieuwd wat ie ervoor hebben wil. Nog tips?

Foto's ;)

De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht:
  1. Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 10 tekens.
 
Nog even afgemaakt , als ik op de servo het gas open maak ,trekken de veren het gas weer dicht ,dus dat werkt ook prima :cool:

verder ook a/d niet veer kant een sileconen brandstof slang tussen keering en hevel geplaatst , nu is het echt helemaal af .

ik zal jullie er nu niet meer mee lastig vallen ;)

straks nog ff naar spaarnwoude voor wat vlieg gestuntel ,schijnt een mooie show te zijn


IMG_0771.jpg


IMG_0772.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top