marcelsiggery
Forum veteraan
Vandaag PRIMA gereden met mijn DX3.0R.
Niks aan het handje, nouja, de DX3.0R in het handje dan :rolling:
Blij dat de boel weer goed werkt Mikey

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag PRIMA gereden met mijn DX3.0R.
Niks aan het handje, nouja, de DX3.0R in het handje dan :rolling:
Blij dat de boel weer goed werkt Mikey![]()
Hmmz... :? Voor mijn motorblok geen chinese lagertjes maar gewoon kwaliteitslagers. Feestlagers voor het motorblok kosten zo'n 3 euro per stuk. Een SKF/FAG/INA betaal je toch nog 5 euro voor. In mijn 30cc blok hebben de SKF's het toch 20 liter raggen volgehouden. En ik weet zeker dat bij normaler gebruik ze makkelijk nog 20 liter mee hadden kunnen gaan. En de lagers in het blok zijn afgezonderd van de buitenwereld door een setje oliekeerringen. Ik heb die van Eriks erin zitten en die voldoen prima.
Morgen ga ik mijn 30cc reviseren vanwege uitgelopen lagers. En dan gewoon even nieuwe SKF-lagers, keerringen en pakkingen. Vrijdag weer klaar om te knallen.![]()
bym/ bart ; ziet er allemaal leuk uit ,we moeten maar eens een baja onroad competitie opzetten op de mach![]()
@ phil ik denk dat ik de vloeibare pakking weer nodig heb![]()
Ten eerste moet je nooit vloeibare pakking gebruiken. Als je dat nodig hebt, is je pakking zelf al niet goed. Op zo'n klein cilindertje is het goed aandraaien van de twee cilinderkopbouten voldoende om alles dicht te houden. Zo ook voor de carter. Ik heb twee blokjes extra gratis mogen ontvangen van gasten die hun 26cc'tje "kl0te blokjes" vonden en beiden hadden vloeibare pakking gebruikt waarbij sporen van de pakking aan de cilinderwand kleefden (van één weet ik dat het echt heeeel dun tussen de pakking zat maar desondanks).Ik ga vanavond even het blokje op trekken en bekijk de cillinder en zuiger even,als dat er goed uit ziet ,haal ik morgen even skf lagers bij op den velde.
Hebben die ook keerringen?
Of weet iemand voor de lagers en keerringen nog een adresje in de buurt die morgen open is?
@ phil ik denk dat ik de vloeibare pakking weer nodig heb![]()
Bod van € 35,00 voor het versleten blokje staat nog steeds.sleur ; Ik ga echt niet mijn blokkie weer opentrekken :? , als hij nou weer snel stuk gaat ,gaat hij naar de afdeling " marktplaats " te koop aangeboden gepimpte baja met tikjes en rateltjes ,nieuw reserve blok is aanwezig , onder de 1500 E bieden heeft geen zin![]()
Oja ; met baja standaard :rolling:
bym/ bart ; ziet er allemaal leuk uit ,we moeten maar eens een baja onroad competitie opzetten op de mach![]()
Ik denk dat je ruzie met Hans gaat krijgen vanwege zijn gras. :?
@ Bart had jij nog een extra set banden voor de savage denk niet dat de dirt bonsjes morgen binnen komen , of iemand anders![]()
Die ligt nog bij jou
Ik kom vanavond ook wel ff kijken![]()
Je ziet me wel op msn als ik thuis ben, eet namelijk ook bij je broer![]()
Zo, junkie is weer ff bezig geweest
ditmaal zonder de lagers,maar aan beide kanten rubberen keeringen gemaakt .
dus de veer vervalt , hiervoor komt een stukje sileconen slang voor in de plaats die tevens een afstandhouder is en ook nog eens voor een extra afdichting zorgt op de al aanwezige keering ( zie foto's ).
De terugslag veer word nu extern geplaatst 2x , dit nog niet op de foto.
deze optie lijkt me prima en niet zo omslachtig als met lagers.
uit ervaring is gebleken dat de rubber afdichting ( de niet veer kant ) prima werkte ,dus die zit nu aan beide kanten
we zullen het wel weer zien na een aantal liter op ht......
zo, ben op dit moment in de race voor een fg on-road. Ik ben benieuwd wat ie ervoor hebben wil. Nog tips?