Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is of de duvel er mee speelt :oops: maar hier ging de wind ook rond 20.15 uur liggen ;)

Een Baja en een FG op HT :confused: die dingen zijn zo 2007 hoorde ik laatst iemand zeggen,heb je er wel snel even een foto van gemaakt,is tegenwoordig vrij uniek om bigscale's tegen te komen op HT :rolling: ;)

Het is of de duvel er mee speelt :oops: maar hier ging de wind ook rond 20.15 uur liggen ;)

Een Baja en een FG op HT :confused: die dingen zijn zo 2007 hoorde ik laatst iemand zeggen,heb je er wel snel even een foto van gemaakt,is tegenwoordig vrij uniek om bigscale's tegen te komen op HT :rolling: ;)

Ik denk dat sleur het bewijs wel gaat leveren dat er bigscale reed ,maar dan vanuit de lucht :D;)

Dat is karakter Junkie,maar de EZ is absoluut kansloos tegen de wind die er op het moment waait :lol:

Dus neem genoeg ander speelgoed mee,anders sta je daar echt je tijd te verdoen ;)
Hoe groot is de uitdaging om met slechts 60 euro aan piepschuim windkracht 4 te trotseren? Los van de net zo dure accu's en 4x zo dure zend/ontvanger. 8O ;)

Peter in Heemskerk heeft op korte termijn ook vliegtuigen in het assortiment :

Kijk hier :
Yep, dat hebben we vrijdagmiddag geregeld. Wat EZ kitjes, een lading Fox'jes die ontzettend leuk zweven. Dat bleek vanavond wel want dochterlief heeft zich er kostelijk mee vermaakt. :yes:

Wat zei je siggery ??? ,was weer geweldig vliegen ,was toen we net aankwamen best pittig ,maar met de camera aan boord (dus zwaarder) vliegt de ez prima ,maar moet je wel wat geoefend zijn met vliegen ,en dat gaat de goede kant op ;)
sleur en ik hebben weer flink gevlogen en genoeg gefilmd , met bijna crashes in de lucht ( 2x ) enz
ik was alleen mijn 128 mb kaarje vergeten te legen dus vlucht 1 niets gefilmd, vlucht 2 waren de batterijen op :hammer:, maar de 3e en 4e vlucht werkte alles weer :D
meer wind begint ook leuker te worden ,om dat je dan voortdurend moet corrigeren ,en geeft wat meer adrenaline :cool:

hier weer een filmpje , al zal sleur mooier materiaal hebben ,hij heeft ook veeeeel meer gefilmd :D
Ik weet niet of ik mooier materiaal heb. Maar wat ik wel zeker weet, is dat als de boomtoppen flink bewegen en de vlaggen redelijk strak wapperen, je de EZ gewoon de lucht in kan gooien en er lekker intensief me kan bezig zijn. Hoewel, eenmaal de neus netjes in de wind en alles in balans was het een kewstie van mooi blijven zweven met de motor uit. Vertikaal zwevend landen (niet op de neus, maar gewoon zoals het hoort :fuckyou2:) is erg leuk.

En ook met de camera op de neus geplakt was er nog best mee te vliegen. Inderdaad ging later op de avond de wind liggen. Toen hadden we de eerste filmsessie en luchtgevechten met cam's aan boord er al op zitten.

Ik denk dat sleur het bewijs wel gaat leveren dat er bigscale reed ,maar dan vanuit de lucht :D;)
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Ik heb er spijt van dat ik de tweede sessie de cam iets meer naar beneden heb gezet. De hoek is te klein en de grond raast voorbij als je op een paar meter boven de grond overscheert.

Mijn eerste filmpje wordt geupload. Een paar mooie momenten waar één of andere EZ met blauwe vleugels telkens door het beeld schiet. ;) Plaatjes van onze Oval Track. De toeschouwers en de geparkeerde auto's en hele mooie luchten. :D

@Kevertje:

:thumbsup:
Ziet er goed uit!
Heb je de clutchbellholder ook van alu, i.c.m een hardstalen clutchbell en teflon koppeling?

De clutchbellholder van alu zit er al op, maar een een stalen clutchbell en elcon koppeling nog niet, maar dat komt ook wel.
Zo kappie in de 2 e kleur gezet, morgenavond de rest wel.
Moet eerst weer die werkmaandag achter de rug hebben.

stanley;)

Joep Tsjoep heeft geen haast vanavond, het zal best dat het filmpje het later op de avond gaat doen. :? Voor nu :sleepy::sleepy::sleepy:

Filmpje met de camera horizontaal en iets schuin naar voor gericht. Hier waaide het nog behoorlijk... :?

Laatst bewerkt door een moderator:
@Sleurhutje:

Is dit met je nieuwe Casio gefilmd?
Nee, als die zo beroerd zou filmen dan was die al weer teruggestuurd. ;) De Casio komt van de week binnen als het goed is. Dan ga ik de nieuwe romp van mijn EZ Kit pasmaken voor de camera zodat-ie mooi in het piepschuim weggewerkt is. Dan de camera openslopen, LiIon-accu eruit, spanningregelaar voor op de vliegaccu maken, stukje elektronica aan de ontspannerknop maken (geen geklooi met een servoortje maar gewoon 100% Solid State). Dus dat duurt nog wel even.

Dit filmen heb ik nu wel gezien na 6 filmpjes. Dus de volgende stap is de goedkope camera te voorzien van een ontspannerfunctie. Misschien dat ik hiervoor een microcontrollertje programmeer die elke 4 seconde een plaatje schiet of misschien maak ik hem wel via een extra kanaal op de zender. :? ;)

blijft leuk allemaal , alleen jammer dat je nu nog geen geluid hebt ,blijft toch leuk het motor/wind geluid ;), volgende keer wat meer volg acties filmen ,moet er wel iets minder wind staan . als ik van de tamtech cellen een 7 cel pack maak 8,4 v dus, is hij maar 3 gram zwaarder als de huidige 7,2 v 6cel ,dat houd in dat ik dan 2 pack's kan maken van 1400ma 8.4 v en nog een 1400ma 7,2v heb ,dus met 3 accu's kan ik continue blijven vliegen, verder ben ik wel blij met wat extra gewicht ,dan vliegt de ez veel stabieler naar mijn gevoel ,plus kan je wat meer wind hebben:D. welterusten beste rc gabbers ;)

Hehe, toch nog even het andere filmpje erbij geprakt. Is wat snel geknipt en geplakt. Hierbij is de camera zo'n 5° naar beneden gericht waardoor er "meer grond" op de beelden staat. Alleen dat in combinatie met laag overvliegen was geen succes. De hoeksnelheid is dan te hoog. :? Het lukte wel aardig om snelle korte bochten te maken. Hierbij zag je de vleugels behoorlijk opkrullen door de krachten die erop kwamen. 8O

Af en toe zie je een glimp van een rijdende Baja maar dat is nog geen succes en vraagt om wat meer oefenen (of minder wind).

Laatst bewerkt door een moderator:
gladoor; dit filmpje was ons al bekend en is zeker gaaf , nog een paar keer vliegen en sleur en ik maken ook dit soort filmpjes :cool: sleur; 2e film is al leuker :D

Is dit met je nieuwe Casio gefilmd?
Wel verd***e, staat de Casio in backorder. :evil: Order dus geannuleerd, nu komt er morgen een Fuji Z10fd. Is qua specs iets minder maar die heeft geen uitstekende lens dus dat is wel weer prettiger. ;) Maakt het inbouwen ook makkelijker en ik denk dat ik hem gewoon voorop plak in een laagje schuimrubber en niet inbouw. Snel klaar en kan ik van de week alweer in hi-res filmen en foto's maken.

Wel verd***e, staat de Casio in backorder. :evil: Order dus geannuleerd, nu komt er morgen een Fuji Z10fd. Is qua specs iets minder maar die heeft geen uitstekende lens dus dat is wel weer prettiger. ;) Maakt het inbouwen ook makkelijker en ik denk dat ik hem gewoon voorop plak in een laagje schuimrubber en niet inbouw. Snel klaar en kan ik van de week alweer in hi-res filmen en foto's maken.

Ben benieuwd naar de fuji, voorlopig ben ik erg tevreden over mijn trust van 30 Euro,en zit hij prima hoe ik hem nu monteer,kan hij ook niet beschadigen bij een rug landing ( wat me nog niet is gelukt ) .

en nu weer werken :shock::bad-words::cry::fuckyou2:

Ben benieuwd naar de fuji, voorlopig ben ik erg tevreden over mijn trust van 30 Euro,en zit hij prima hoe ik hem nu monteer,kan hij ook niet beschadigen bij een rug landing ( wat me nog niet is gelukt ) .

en nu weer werken :shock::bad-words::cry::fuckyou2:
Zit ik net de handleiding van dat cameraatje door te lezen, zit er gewoon een heeeel interessante optie op: Bij het ingedrukt houden van de ontspanner blijft de camera elke 1,6 seconde een foto maken. Dus dat is 37,5 foto's per minuut. Op een standaard 2GB SD-card gaan in hi-res (7 megapixel) zo'n 560 foto's. Dat is dus non-stop ruim 15 minuten hi-res plaatjes schieten. 8O Dus het lot heeft weer bepaald dat de Casio Z80 geen goede keuze was en de eerder uitgezochte Fuji Z10fd toch beter zou zijn. :hammer: ;)

@Siemme: Ik heb nog steeds dat SD-kaartje van je in de auto liggen. Wanneer ben je weer op HoogTij? Moet ik hem anders per post opsturen of aan iemand meegeven?

Iemand nog interesse in een Losi Micro-T voor € 50,00? Zo niet dan gaat-ie in de publieke verkoop. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back