Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de vleugels ook keurig plat gedrukt maar in je eentje is het niet goed mogelijk om dat te doen. Ik heb hulp van mijn buurman gehad en mijn vleugels zien er dan ook prima uit.

Als ze bij mij kroim zouden zijn is het ook niet makkelijk recht meer maken omdat de staaf er goed in zit en je die niet zo makkelijk kan verwijderen.

Totaal zit er bij mij zo'n 96cm staaf in, 48 cm aan beide kanten.

@Sleur, foto's heb ik op mijn webservertje gegooid en was te lui om ze te verkleinen omdat het forum dat nu voor mij doet :D Kan je wel in detail zien wat ik gedaan heb :rolling:

Er zit in één vleugel duidelijk een onevenheid, en dat geeft een probleem.
Gewoon met zijn tween doen is idd de beste optie

1 van mijn vleugels heb ik er niet recht op gelijmt ,maar vliegt prima rechtuit , dus snap niet dat die van fritsie niet werken , ik heb er ook carbon staven in zitten . net nog ff bij quartel de servo verlengers en y-kabeltjes gescoord just in case;)

ga nu ff naar ht , heb 1 accu bij me om de ez te testen en dan vlug weer terug ,vrouwtje moet zo werken :mad:, en vanavond heerlijk voetbal:D

Er zit in één vleugel duidelijk een onevenheid, en dat geeft een probleem.
Gewoon met zijn tween doen is idd de beste optie
1 van mijn vleugels heb ik er niet recht op gelijmt ,maar vliegt prima rechtuit , dus snap niet dat die van fritsie niet werken , ik heb er ook carbon staven in zitten . net nog ff bij quartel de servo verlengers en y-kabeltjes gescoord just in case;)
Ook mijn eerste vleugelset (die met tijgerprint) zijn niet helemaal vlak (eigenwijs en al doende leert men nu eenmaal :oops:) maar ook die vliegen maai rechtuit. En ook als je vleugel om wat voor reden dan ook er half uit hangt en/of volledig scheef zit, vliegt een EZ nog rechtdoor. Ik hou het nog steeds op iets wat niet goed vast zit om kan bewegen. Dat is iets wat ik namelijk zelf ook enige malen heb mogen ervaren. :? ;)

Net even bij Speedworld geweest. Peter ziet er zeker een stuk beter uit (ik wil niet zeggen dat hij weer helemaal stralend eruit zag, maar wel een stuk beter dan een paar weken geleden toen de toko ook nog open was). Wat een beetje rust en goede zorg al kan doen met iemand. :thumbsup:

Helaas kriebelde het teveel en kon ik het niet laten een Graupner BO209 Monsun te kopen, inclusief alle toeters en bellen die erbij horen (dus gewoon de hele set). :cry: :cry: ;)

Ziet er grappig uit, wat voor motor ligt erin? Prijs is ook leuk, vergeleken bij de auto's koop je hier gewoon een vliegtuig of 5 per jaar en dan nog ben je goedkoper uit dan 1 keer een auto en vervolgens de vele reserve delen :rolling:

Ziet er grappig uit, wat voor motor ligt erin? Prijs is ook leuk, vergeleken bij de auto's koop je hier gewoon een vliegtuig of 5 per jaar en dan nog ben je goedkoper uit dan 1 keer een auto en vervolgens de vele reserve delen :rolling:
Alles wat aanbevolen was. Een Graupner Compact 480 Brushless met Genius 70 ESC op een 4S/3400mAh LiPo, prop van 11x6. Het vliegtuig zelf is wel betaalbaar, de toeters en bellen maken het duur. Maar eenmaal in het bezit kan het later altijd nog in een ander toestel als deze wat dieper in de klei zit. 8O ;) :lol:

Waarom heeft mijn EZ dan ook precies hetzelfde probleem als de vleugels van Fritsie op mijn EZ zitten? :confused:
Misschien ligt het aan de piloot? 8O :p ;) En wat als je die stokken eruit haalt? Dan zouden de vleugels weer gewoon moeten zijn. Als je ze naast elkaar legt, zou je zo het verschil moeten kunnen zien.

Oke, dus nog een 2 tot 2,5 meijer erbij. Blijft toch ruim onder de prijs van een Auto en zoals je zegt, zeer simpel te gebruiken in andere modellen.

Misschien ligt het aan de piloot? 8O :p ;) En wat als je die stokken eruit haalt? Dan zouden de vleugels weer gewoon moeten zijn. Als je ze naast elkaar legt, zou je zo het verschil moeten kunnen zien.

Er zit wel verschil in de vleugels maar dat is minimaal. Het lijkt erop dat de EZ aan één kant veel zwaarder is. Totaal naar links sturen en hij gaat nog naar rechts, zowel met de EZ van Fritsie als die van mij 8-O

Er zit wel verschil in de vleugels maar dat is minimaal. Het lijkt erop dat de EZ aan één kant veel zwaarder is. Totaal naar links sturen en hij gaat nog naar rechts, zowel met de EZ van Fritsie als die van mij 8-O

we hadden de staaf ter plaatse ingekorte met een cm of 20, ging al stukken beter waarschijnlijk zit het probleem in de laatste tien cm, volgens mij wipt de staaf daar de vleugel iets op, probleem ligt echt in één van de vleugels.
@
sleur als het aan de piloot ligt mag jij er ook wel even mee vliegen hoor ;)

Maarruh, gaat er nog iemand vliegen? Ik ga nu die kant op en mijn maiden beleven.

Ben net terug , en...... WAUW , wat vliegt dit gaaf , inverted ,ff een tikkie tegen de stick en in a split of a second op zijn kop , en schroeven om zijn as gaat echt heel snel , het is gewoon een compleet ander vliegtuig ,laten we zeggen stunt vliegtuig :p dus de vleugels zijn best aardig verkort maar zweeft nog prima ( wel iets minder zo'n 15 % ) verder weet ik niet wat jullie bedoelen met de vleugels recht maken ,maar dit lijkt me nergens voor nodig :confused:

enige nadeel is ,alles word wat warmer door het gestuntel in de lucht ,je gebruikt toch meer je motor ;), dus mijn huiswerk is nu de koeltechniek op de motor en regelaar toe te passen .
en er een paar lipo's bij te kopen ,want nu vlieg ik zo'n 10 minuten per lipo, maar daar krijg je een hoop lol voor terug :D

we hadden de staaf ter plaatse ingekorte met een cm of 20, ging al stukken beter waarschijnlijk zit het probleem in de laatste tien cm, volgens mij wipt de staaf daar de vleugel iets op, probleem ligt echt in één van de vleugels.
@
sleur als het aan de piloot ligt mag jij er ook wel even mee vliegen hoor ;)
Lijkt mij gewoon een kwestie van even uitbalanceren in de lengte en breedte. Dan zie je dat toch snel genoeg? :? Als het zo overduidelijk is, dan is het misschien toch verstandig om die 8mm boor eerst uit de vleugel te halen. 8O :rolling:

Oke, dus nog een 2 tot 2,5 meijer erbij. Blijft toch ruim onder de prijs van een Auto en zoals je zegt, zeer simpel te gebruiken in andere modellen.
Hehe, Gladoor heeft gelijk een tweede setje besteld. Iedereen gaat immers doen wat Sleur doet. :cool: :lol: ;)

Lijkt mij gewoon een kwestie van even uitbalanceren in de lengte en breedte. Dan zie je dat toch snel genoeg? :? Als het zo overduidelijk is, dan is het misschien toch verstandig om die 8mm boor eerst uit de vleugel te halen. 8O :rolling:

Misschien moet je dan toch beter mijn berichten lezen want ik heb het niet geboord.:rolleyes:

Ik doe waar ik zin in heb ;), wordt m`n vrouw af en toe knettergek van :confused:

Leuk hoor, net een stuk of tien korte vluchtjes gemaakt en negen geslaagde landingen, schade: 1 afgebroken staartvlak en een stomp neusje, lipo is nog mooi recht vanwege een speciale alu lipo houder :rolleyes:
Ohja, ook nog een scheurtje in de romp vlak bij de staart, lang leve de Uhu por.
Al met al ging het best wel aardig voor een eerste keer, misschien straks nog even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back