Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja da's ook lekker, verschuiven we het speciaal voor jou een hele week, ga je weer niet mee, nee da's lekker! :mad::mad:

Néé, daar scoor je geen punten mee loser :rolling:
Gebruik dat woord nu niet want dan ga ik boos worden meneer Bym.
Kan je op de Savage kortere veren plaatsen voor on-road te rijden of moet je ook het hele chassis aan passen:rolleyes:
heeft iemand hier ervaring mee
Heb over 2 weekjes vakantie wil zeker een keer mee

Laatst bewerkt:
Néééééé die mensen zijn er niet.
Nee, absoluut niet!

:rolling::rolling::rolling::rolling:

Volgende week vrijdag, te weten 11-07-2008, zal ik op de Mach zijn om mijn brandstof auto in te rijden, en heb ik mijn bigscale ook mee.
Als het goed is dan is Gladoor er ook, en heeft hij ook zijn bigscale mee.
Dat zijn er dan al twee.

Duszzzz :thumbsup:

En ik geloof dat dat lekkere ding hier beneden mij ook heen zou willen ???
(Snoekie?)

Ik ga kijken of ik een beetje eerder weg kan van de zaak. Moet wel te doen zijn. Dan ben ik ook van de partij.

Gebruik dat woord nu niet want dan ga ik boos worden meneer Bym.
Kan je op de Savage kortere veren plaatsen voor on-road te rijden of moet je ook het hele chassis aan passen:rolleyes:

Zoveel mensen die nitro hebben gereden is er niemand die dat weet :p

Kortere veren of in ieder geval goed verlagen. (voor het zwaartepunt) Verder dikke olie in de schokbrekers. De banden zijn zacht genoeg. Een on-road word het niet maar hij blijft dan wel beter op de weg. ;)

Die junkie toch.... Viezerik! 8O
2eyc000.jpg

Zoveel mensen die nitro hebben gereden is er niemand die dat weet :p
Ja dat kan. Ik heb het ook op mijn Ravage. De draagarmen staan gewoon horizontaal als bij een truggy. Hoe doe je dat dan? Je neemt een stuk brandstofslang en knipt vier exact gelijke stukjes van circa 10 tot 20 millimeter, al naar je eigen wens om alles te verlagen (dat is wat experimenteel). Haal de schokbrekers uit elkaar en plaats de stukjes slang aan de binnenkant over de schokbrekerstangen. Hiermee beperk je de afstand die de schokbreker maximaal uit kan veren (en dus "korter" wordt). Gebruik alleen slappere schroefveren, bijvoorbeeld rode of groene anders is alles veel te stug afgeveerd en ga je stuiteren. Ik heb eventueel nog wel groene schroefveren om te proberen. ;)

Zo maak je dat (ik geloof dat mijn stukjes iets van 18mm waren)
ravage_shortened_shocks.jpg

En dit is het verschil: links ingekort, rechts standaard
ravage_low_high_difference.jpg

*vroeger knutselde ik ook al veel :?*

-edit-
Oh ja, je ziet op de onderste foto ook nog velgen met 6mm offset gemonteerd zodat alles nog breder werd. Mijn Ravage kon snoeihard de bochten door zonder om te slaan (was breder dan lang 8O :nooo:).

-edit 2-
@Philliams: Komend weekend kun je gewoon gaan vliegen. Ik heb een schilder voor je geregeld. :thumbsup:
@junkie: Jammer dat je het dit weekend te druk hebt om te gaan vliegen, volgende keer beter. 8O :rolling:
10ndpio.jpg

Laatst bewerkt:
:lol: , ik ben weer lekker de lul ;) , ik hoop dat ik mijn hand daar weer uit krijg :puppydogeyes:. btw ,weer lekker gevlogen ,hopelijk heeft phil nog wat mooie pic's en jawel ..... een crash in the air on tape :cool: , sleur kon het niet hebben dat ik net onder hem door wou vliegen en tikt me gewoon het zand in :puppydogeyes: , ben benieuwd naar het filmpie :D , het word steeds gekker ,er word gewoon een touw laag over de grond gespannen om er vervolgens onderdoor te vliegen :eek:, en junkie zou junkie niet zijn als dat niet zou lukken :cool:. was weer gezellig

:lol: , ik ben weer lekker de lul ;) , ik hoop dat ik mijn hand daar weer uit krijg :puppydogeyes:. btw ,weer lekker gevlogen ,hopelijk heeft phil nog wat mooie pic's en jawel ..... een crash in the air on tape :cool: , sleur kon het niet hebben dat ik net onder hem door wou vliegen en tikt me gewoon het zand in :puppydogeyes: , ben benieuwd naar het filmpie :D , het word steeds gekker ,er word gewoon een touw laag over de grond gespannen om er vervolgens onderdoor te vliegen :eek:, en junkie zou junkie niet zijn als dat niet zou lukken :cool:. was weer gezellig
Hehe, tsja, als je bij mij eenmaal als knipsel in de computer staat.... ;) Maar je staat er wel telkens gezellig op. ÿes:

Vanavond inderdaad lekker gevlogen. En uh, het konijntje jagen was ook erg leuk. Vooral toen ik vlak bij dat beest ineens vol gas gaf met de brushless. Of de vliegende kip die toch licht geïrriteerd raakte doordat een zo'n toeterding naast hem vloog. :rolling:

Vliegen wordt voor mij ook pas weer volgende week. Thuis druk aan het herverbouwen. :evil: Misschien dat ik zondag nog even wat aan de Monsun ga doen op kantoor, lekker in alle rust tussen alle werkzaamheden door. :?

hmmm , zondag avond ga ik toch echt ff fladderen , morgen naar quartel om de regelaar in te stellen of omruilen tegen beter . en ook de 2e ez moet nog verknutseld worden , dus phil moet toch echt ff zelf schilderen :).. en phil , waar blijft de movie :confused:

sleur ik wil graag een bec kopen . ik gebruik nu de bec die in mijn esc zit . heb je mischien een idee welke bec ik het beste kan nemen ?

vandaag lekker gevlogen maar helaas wel weer gecrashed ( hoort erbij )

Hooveren gaat goed , om z,n as laten draaien ook , maar nose in valt vies tegen.

Ik probeerde een cirkel te vliegen maar kwam niet verder dan een halve cirkel :p

heli is morgen weer vliegklaar en ik ga weer oefenen......

Ah, okay. Dan heb ik goed en slecht nieuws voor je. Eerst maar het slechte: Je bent niet uniek want in mijn Scalpel zit al sinds februari LiPo. 8O Het goede nieuws is dat je twee goedkope 850mAh 2S1P's kunt nemen zoals die gebruikt worden in de Lama helikoptertjes. ;) Haal de plastic steuntjes van de 2/3A cellen helemaal weg en plak aan elke kant zo'n LiPo. Dat pas net. Schakel de LiPo's parallel en je hebt spontaan 7,4V aan 1700mAh. 8O En dan ben je ook nog eens 15 gram lichter als met 4 stuks 2/3A cellen. 8)

scalpel_2x2s1p_lipos.jpg

J e kunt natuurlijk ook een 6 cellen chassis aanschaffen ;), meer ruimte voor de lipo etc.

P.S. @ Sleur waar plak je de regelaar?

wat voor regelaar en motor heb jij er in hangen en bij welke top winkel heb je die hopups vandaan?

heb sinds gister een scalpel in bezit (leuk tweedehands prijsje), opgehaald vanuit het vakantie adresje op de terug weg in limburg ;)

Ik zie dat er een uitverkoop is van Baja's? Gebeurd een hoop als je even een paar dagen weg bent :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw ,phil , dat staat er super op :D, niet te geloven dat de funliner hier tegen bestand is :cool: , mooi om te zien in de vertraging ,lijkt wel of hij onder de grond verdwijnt :confused:, ook mooie plaatjes ! , eindelijk iets moois op tape ;) . zo en nu mag je gaan schilderen :mad:

Hoi Fritsie,welkom terug jongen :lol:

Dat was zeker een gaaf filmpje mannen ;)
Voor de rest geen schade opgelopen aan je funliner Junkie ?
Het was best een aardige klap tegen de grond .

Ik ga vandaag weer even lekker fladderen op HT,ga jij ook Fritsie :zon:
De rest heeft vandaag geen tijd begreep ik dus hebben we lekker de ruimte ;)

Hoi Fritsie,welkom terug jongen :lol:

Dat was zeker een gaaf filmpje mannen ;)
Voor de rest geen schade opgelopen aan je funliner Junkie ?
Het was best een aardige klap tegen de grond .

Ik ga vandaag weer even lekker fladderen op HT,ga jij ook Fritsie :zon:
De rest heeft vandaag geen tijd begreep ik dus hebben we lekker de ruimte ;)

hoe laat ga je?

Leuk, kom ook uit zaandam en wil een Traxxas E-Max gaan kopen. Als ie er is kom ik zeker een keer kijken (JUllie zijn daar aan dat stuk braakliggend terrein langs de weg naar Beverwijk right?)

sleur ik wil graag een bec kopen . ik gebruik nu de bec die in mijn esc zit . heb je mischien een idee welke bec ik het beste kan nemen ?
Nee, het enige dat ik weet is dat je wel op moet passen met het aansluiten van een aparte BEC en een ESC met BEC want je kunt hele rare dingen krijgen met voedingsspanningen en de boel zo opblazen als je geen maatregelen neemt. Bij een aparte BEC moet je dus de BEC op je regelaar uitschakelen. Meest veilige manier is een opto-coupler ertussen, je maakt dan een elektrische scheiding tussen de regelaar en de ontvanger (je ziet wel eens de optie OPTO bij een regelaar staan, die heeft dat dan). Hoe het allemaal precies zit weet ik (nog) niet. Ik kan niet alles weten hè... :? ;)

J e kunt natuurlijk ook een 6 cellen chassis aanschaffen ;), meer ruimte voor de lipo etc.

P.S. @ Sleur waar plak je de regelaar?

wat voor regelaar en motor heb jij er in hangen en bij welke top winkel heb je die hopups vandaan?

heb sinds gister een scalpel in bezit (leuk tweedehands prijsje), opgehaald vanuit het vakantie adresje op de terug weg in limburg ;)

Ik zie dat er een uitverkoop is van Baja's? Gebeurd een hoop als je even een paar dagen weg bent :rolleyes:
Een 6-cellen chassis is een optie maar dan moet je ook gelijk weer een andere body en je sleept 50 gram extra gewicht mee. Door die twee LiPo's in een 4-cellen chassis te proppen heb je veel meer power met minder gewicht. Dus kan je veel sneller.

Mijn regelaar is een GM-Racing SX3R die ontdaan is van de behuizing en zo helemaal plat op een LiPo past (zie bovenin op het fotootje). De motor is de LRP Fusion 370HT uit de TamTech en de belangrijkste hop-ups zijn een alu diff plate en alu A-armpjes. Uiteraard gehaald bij de ons bekende modelbouwwinkel. Duidelijk het zoveelste gevalletje van knutselen... :? ;) Ooit een weblog gestart op het MBF, kun je meer lezen.

En helaas is professioneel vliegspul niet veel goedkoper dan een mooie auto. :evil: En omdat een mens nu eenmaal keuzes moet maken... :cry: Het gaat me best wel aan het hart, neem dat van mij aan.

Leuk, kom ook uit zaandam en wil een Traxxas E-Max gaan kopen. Als ie er is kom ik zeker een keer kijken (JUllie zijn daar aan dat stuk braakliggend terrein langs de weg naar Beverwijk right?)
Hoi, Fwnk. Je bent van harte welkom. Ook voordat je je auto al hebt ben je uiteraard welkom voor een gezellig praatje. In dit topic kun je tussen alle flauwekul door lezen wanneer er mensen aanwezig zijn. En we zitten inderdaad op dat stukje zand langs de Westzanerweg op HoogTij.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back