Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt mij een mooie tijd , we gaan morgen ochtend eerst even naar ikea om iets van een lade kastje te kopen , als ik terug ben moet ik nog in één kamer een paar plintjes aanbrengen, twee hoogslapers in elkaar zetten, twee kastjes, evt. twee lampen (als we iets leuks vinden) en dan kan ik naar hoogtij :cool: (mag ik wel niet vergeten om de baja en zender op te laden) :rolleyes: ;) :lol: Ik heb er wel weer eens zin in , het is al een tijdje geleden :)

vandaag ook weer ff ikea spul gescoord ,houd er wel rekening mee dat je nog wel de zooi zelf moet opbouwen , maar als modelbouwer hoeft dat geen probleem te zijn ;)

er komen vast nog wat baja / savage rijders , laten we het hele spul los op de baan ,ff terug naar de vroegere tijden :cool:

vandaag ook weer ff ikea spul gescoord ,houd er wel rekening mee dat je nog wel de zooi zelf moet opbouwen , maar als modelbouwer hoeft dat geen probleem te zijn ;)

er komen vast nog wat baja / savage rijders , laten we het hele spul los op de baan ,ff terug naar de vroegere tijden :cool:

Elles zei al dat zij evt. de kastjes wel in elkaar wil zetten , als ik dan wel de bedden doe ,zodat ik naar hoogtij kan :cool:

Als ik straks hopelijk iets meer tijd heb , moet ik ook nog het spur van melvin zijn savage rep. en mijn savage verder afmaken , kan ik daar ook eens mee knallen ;)

Idd, was nog niks. Ik had gehoopt dat ik de Calmato nog een zwieper kon geven, dat kon ook maar het landen vind ik nog te eng :p
Straks nog maar eens kijken om 22.45 uur, dan zal er vast wel iemand zijn want het veld lag er super bij :yes:
Vanwege :onweer: zijn ze naar spaarnewoude gegaan daar zou het nog wel droog zijn.

0592 sleur, 0592 .
Thanks. ;) Ik was er bijna van overtuigd dat de rest van Nederland begon met 06... 8O :lol:

En voor wat betreft het weer een kleine correctie: Het is hier twee uur lang WAANZINNIG NOODWEER geweest met non-stop bliksem, enorme hoeveelheden stortregens en hagelstenen van ca. 1cm diameter. Veel veldjes op de camping staan blank en er zal bij menig kampeerder de nodige schade ontstaan zijn. Wij staan (in november 2007 bewust gekozen) op een ophoging van zo'n 30cm dus we hadden nog 15-20cm water op het veld kunnen weerstaan. :lol: :?

Maar het was weerkundig een fantastisch schouwspel met rolwolken, hele kleine tot wervelwind vormende draaiingen (na het ontstaan van zo'n trechtervorm viel alles weer uiteen dus niet echt stabiel :cry:), weerlichten, bliksemschichten etc. etc. Sleur houdt wel van een beetje meteorologisch natuurgeweld. :yes:

Posted vanuit een overdreven vochtig 0592 ;)

In zowel Haarlem als Zaandam heeft het wel geregend maar niet overdreven hard ofzo. Een beetje water om het stof weg te spoelen zeg maar.

Baja moet ik morgen alleen nog even de trekstarter schoonmaken, was wat vies na de vorige keer geloof ik. Schakelaar is nu ook echt rot maar niet getreurd want.....

KILLSWITCHES ZIJN ONDERWEG EN VERWACHT IK MAANDAG IN HUIS!!

De uitdaging om een paar rondjes te knallen ga ik graag aan met Kobus en Junk, begrijp ik dat we morgenavond pas gaan?

Whehehe .....

Ik hoorde dat er morgen een primeur plaats gaat vinden.
Iets met "vrouw" en "Baja 5B" in combinatie met "Hoogtij" ;)

Mijn Baja staat onder de lader, alsmede de zender accu's.
De dirt buster is vervangen, na hem vorige keer kapot gereden te hebben :shock:

Mij LiPo's hangen ook aan de lader, alsmede mijn vliegtuigzender accu's.

Mijn geLEDpimpte EZ zit nog niet in elkaar, dus die blijft in de hangar.

Hoe laat is iedereen er morgen met rollend materieel ?

@Burp
Zou je die 3 servotjes mee willen nemen morgen?
Dan heb ik de magneetjes bij me :thumbsup:

Magneetjes zijn voor jou 5 euro.

@Phil
Morgen heb ik de magneetjes mee, ook voor jou 5 euro :thumbsup:

@Siggery
Morgen heb ik ook voor jou de magneetjes mee, voor jou 7,80 euro :thumbsup:

Nogmaals, belangrijk voor de magneetjes :

Belangrijke aanwijzingen voor het omgaan met neodymiummagneten
Aansprakelijkheid
Webcraft GmbH (als exploitant van supermagnete.de) stelt zich niet aansprakelijk voor schade, die uit het ondeskundig gebruik van de magneten voortkomt. Met de aankoop van de magneten bevestigt u dat u de volgende waarschuwingen gelezen en begrepen heeft. Gelieve ook als u SuperMagneten cadeau geeft dit informatieblad bij te voegen en leg uw kinderen de potentiële gevaren van de magneten uit.

Broosheid, splintergevaar
NdFeB-SuperMagneten kunnen breken. De meest voorkomende oorzaak voor een breuk der magneten is, dat ze ongecontroleerd met elkaar in botsing komen. Vooral wanneer een magneetschijf in botsing komt met een sterke bolvormige magneet, bestaat een grote kans dat de magneetschijf dit niet overleeft. Het is ook mogelijk dat bij zo'n botsing splinters in het rond vliegen. Bij het hanteren van grotere magneten zou u daarom handschoenen en een veiligheidsbril moeten dragen. In elk geval moet u steeds voorzichtig met de magneten omgaan en botsingen tussen magneten zoveel mogelijk vermijden.

Gevaar voor kinderen
Het gevaar bestaat dat kinderen kleine magneten in het stopcontact steken. Houd uw kinderen daarom in de gaten als ze met magneten spelen. Houd, om het gevaar voor kneuzingen te vermijden, de grote magneten buiten het bereik van kinderen, zoals u dit ook doet met scherpe messen en andere gevaarlijke voorwerpen. Vanwege het inslikgevaar zijn NdFeB-Magneten bovendien absoluut ongeschikt als speelgoed voor kinderen jonger dan 9 jaar. Wanneer meerdere kleine magneten ingeslikt worden, kunnen deze in de darmen blijven steken en levensgevaarlijke verwondingen veroorzaken.

Kneuzingen
Grotere magneten kunnen, zodra ze dicht genoeg bij elkaar gebracht worden, een verbazingwekkende kracht uitoefenen. Een vinger is snel tussen twee magneten ingeklemd met een bloeduitstorting als gevolg. Draag bij het hanteren van grote magneten handschoenen en ga er voorzichtig mee om. Oefent u eerst met kleinere magneten. Test de magneten nooit uit op één van uw (of andermans) lichaamsdelen, zoals oorlelletjes, neusvleugels etc. Wees gewaarschuwd!

Magnetisme - Gevaar voor apparaten
NdFeB-magneten zijn veel sterker als 'gewone' magneten. Houd daarom een veilige afstand tussen de magneten en alle apparaten en voorwerpen die door magnetisme beschadigd kunnen worden. Daartoe behoren onder andere televisie, computerschermen, creditcards, bankkaarten, computers, diskettes en andere informatiedragers, videotapes, mechanische uurwerken, gehoorapparaten en luidsprekers. Ook pacemakers kunnen door grote magneten gestoord worden - wees in geval van twijfel uiterst voorzichtig.

Slijtage of afsplinteren van de oppervlaktelaag
De SuperMagneten zijn gewoonlijk van een dunne laag nikkel, goud of zilver voorzien. Deze laag kan bij normaal gebruik na verloop van tijd afslijten. Vooral het herhaaldelijk tegen elkaar botsen van bolvormige magneten resulteert in een zeer hoge druk aan de contactpunten met het gevolg dat de oppervlaktelaag na verloop van tijd verdwijnt of zelfs afschilfert. Grote bolvormige magneten moeten daarom door een stuk karton of zacht papier van elkaar gescheiden bewaard worden en mogen hierbij niet langdurig direct op een metalen oppervlak liggen.

Bewerken, boren, zagen, vuur
NdFeB-magneten kunnen met lijm bevestigd worden, of nog beter, verzonken en vastgelijmd worden. Probeer in geen geval de magneten doormidden te zagen of in de magneten te boren. Ten eerste breken de magneten op die manier en ten tweede is het boorsel dat hierdoor ontstaat zeer licht ontvlambaar. De magneten kunnen alleen met speciale diamantwerktuigen en met een goede waterkoeling bewerkt worden. Houd de magneten van open vuur en hitte vandaan. (Bij temperaturen vanaf 80 graden Celsius neemt de magnetisering van neodymiummagneten trouwens ook snel af.)

Nikkelallergie
De meeste SuperMagneten zijn met een laagje nikkel bedekt. Nikkel is een metaal waarop sommige mensen allergisch reageren. Een nikkelallergie kan zich blijkbaar ontwikkelen door een langdurig contact met voorwerpen die nikkel afgeven. In de meeste gevallen ontstaan deze allergische reacties door het dragen van sieraden die nikkel bevatten, zoals bijvoorbeeld oorringen, oorclips, piercings, ringen, halskettingen. Vermijd voorzichtigheidshalve langdurig contact met magneten die voorzien zijn van een nikkellaag (bijvoorbeeld sieraden) en vermijd er elk contact mee indien u reeds een nikkelallergie heeft. Hoeveel of hoe weinig nodig is om een nikkelallergie te veroorzaken is omstreden (zie ook de discussie betreffende de euromunten die 25% nikkel bevatten).

Uitwerkingen op mensen
Of permanente magneten een invloed hebben op het menselijke organisme, is omstreden. Therapeuten, die magneten als geneesmethode gebruiken, zullen dit natuurlijk beamen. Tot dusver hebben wetenschappelijke onderzoeken echter steeds aangetoond, dat de kracht van permanente magneten te zwak is om enig meetbaar effect op mensen te kunnen veroorzaken. Definitief bewijs is hier echter nog niet voor geleverd en het is goed mogelijk dat deze problematiek in de toekomst met nieuwe meetmethoden anders beoordeeld zal worden. Of de uitwerking op mensen dan uiteindelijk gezondheidsbevorderend of eerder schadelijk zou zijn, is echter nog een andere vraag. Vermijd een langdurige beïnvloeding door magneetstraling, als u geen risico wilt nemen. Vermijd voortdurend contact en berg grote magneten op een afstand van minstens één meter van uw lichaam vandaan op.

In zowel Haarlem als Zaandam heeft het wel geregend maar niet overdreven hard ofzo. Een beetje water om het stof weg te spoelen zeg maar.

Baja moet ik morgen alleen nog even de trekstarter schoonmaken, was wat vies na de vorige keer geloof ik. Schakelaar is nu ook echt rot maar niet getreurd want.....

KILLSWITCHES ZIJN ONDERWEG EN VERWACHT IK MAANDAG IN HUIS!!

De uitdaging om een paar rondjes te knallen ga ik graag aan met Kobus en Junk, begrijp ik dat we morgenavond pas gaan?

Toppertje , het is toch wel een "plug en play" uitvoering ?? ;) ;) ;) ;) :lol:

Whehehe .....

Ik hoorde dat er morgen een primeur plaats gaat vinden.
Iets met "vrouw" en "Baja 5B" in combinatie met "Hoogtij" ;)

Mijn Baja staat onder de lader, alsmede de zender accu's.
De dirt buster is vervangen, na hem vorige keer kapot gereden te hebben :shock:

Mij LiPo's hangen ook aan de lader, alsmede mijn vliegtuigzender accu's.

Mijn geLEDpimpte EZ zit nog niet in elkaar, dus die blijft in de hangar.

Hoe laat is iedereen er morgen met rollend materieel ?

Do tell ! wie is het ?? of is het top secret , hush hush ?? :lol:

Junkie , had het over 20.15 uur , wat mij ook wel goed uitkomt :D

Goedenmorgen
De batterijen van de Savage liggen lekker op te laden even als de gloeiplug.Even de on-road bandjes vervangen voor de dirtbonsjes en dan zijn we er klaar voor.
@Kobus je kan beter eerst aan de Savage sleutelen en dan aan de bedden,doe je het andersom heb je geen zin meer in sleutelen;)
@BYM je micro heli neem ik mee vanavond

@Snoeksel, de savage doe ik vandaag helemaal niks aan , ik bedoelde eigenlijk over een week of twee weken , als ik weer aan het werk ben , maar misschien is het verstandig om het komende week te doen , want ik heb begrepen dat wij voor na de bouwvak bijna een keer zoveel werk hebben als voor de bouwvak :rolleyes: volgend jaar word helemaal een gekken huis , er zit nu al meer in de order portefuille , dan wij nu voor het hele jaar hebben gemaakt/gaan maken :shock:

gezellig dat er vanavond wat meer rollend materiaal aanwezig is ..

keep them rolling :p

tot rond achten ;)

ps; hopen dat het vanavond droog is, er komen fikse buien , en de rest v/d week ziet er ook niet best uit , de zomer is een beetje over .
morgen weer lekker werken :p , centjes raken toch langzaam op als je niet werkt :mad:

Laatst bewerkt:
@Snoeksel, de savage doe ik vandaag helemaal niks aan , ik bedoelde eigenlijk over een week of twee weken , als ik weer aan het werk ben , maar misschien is het verstandig om het komende week te doen , want ik heb begrepen dat wij voor na de bouwvak bijna een keer zoveel werk hebben als voor de bouwvak :rolleyes: volgend jaar word helemaal een gekken huis , er zit nu al meer in de order portefuille , dan wij nu voor het hele jaar hebben gemaakt/gaan maken :shock:
Hou je vast wat asfalt over voor op HT krijgen die jongens eindelijk een knappe landingsbaan.
Dacht dat je vandaag ging sleutelen als je de bedjes af had,maar als je die IKEA meuk af hebt heb je nergens geen zin meer in het is wel knap spul hoor maar je moet een halve ingenieur zijn zoveel schroefjes en rotzooi zit erbij zoveel schroefjes :schrik: dit gaat niet lukken :( 8uur later toch gelukt :D

volgend jaar word helemaal een gekken huis , er zit nu al meer in de order portefuille , dan wij nu voor het hele jaar hebben gemaakt/gaan maken :shock:

Maar dan doe je niet meer mee aan het programma 'ik wed dat ik het kan' dus hou je meer tijd over om de aarde te stofferen :D ;)

Ik denk dat ik er vanavond niet bij ben, vanmiddag namelijk ff vliegen in Heemskerk :yes: Vanavond mag ik dan denk ik niet meer naar HT :nooo:

Ach, wordt toch alleen maar gereden op HT :yes: :thumbsup:
Ik heb er nu al spijt van dat ik de Baja heb weggedaan :rolling:

Maar dan doe je niet meer mee aan het programma 'ik wed dat ik het kan' dus hou je meer tijd over om de aarde te stofferen :D ;)

Ik denk dat ik er vanavond niet bij ben, vanmiddag namelijk ff vliegen in Heemskerk :yes: Vanavond mag ik dan denk ik niet meer naar HT :nooo:

Ach, wordt toch alleen maar gereden op HT :yes: :thumbsup:
Ik heb er nu al spijt van dat ik de Baja heb weggedaan :rolling:

tussendoor fladderen is toegestaan hoor :D
ik neem de leger ez mee , uitgevoerd in 4004 electro :cool:

Vanavond gaat mij denk ik niet lukken, bbq bij vrienden. Even kijken wat het weer wordt en anders vandaag gewoon lekker een beetje sleutelen. De FG onroad moet nog een nieuwe ontsteking hebben en de Savage nog een nieuw diff. Heli nog drie nieuwe servo's dus ik kan alles ook gewoon lekker weer heel maken om het de volgende keer weer lekker te slopen :D

Gaan er vanmiddag ook nog wat lui rijden/vliegen?

Vanavond gaat mij denk ik niet lukken, bbq bij vrienden. Even kijken wat het weer wordt en anders vandaag gewoon lekker een beetje sleutelen. De FG onroad moet nog een nieuwe ontsteking hebben en de Savage nog een nieuw diff. Heli nog drie nieuwe servo's dus ik kan alles ook gewoon lekker weer heel maken om het de volgende keer weer lekker te slopen :D

Gaan er vanmiddag ook nog wat lui rijden/vliegen?

ai , daar hebben we de 2de afmelding , zo gaat het nooit lukken de boel bijelkaar te krijgen :puppydogeyes: , jij hebt altijd wel een bbq ;).
word trouwens geen bbq weer , komen pittige buien aan en kunnen zowel s'middags vallen als 's avonds .
dus moeten maar ff aanzien of vanavond droog is ....

maar als iedereen s'middags wil gaan is mij ook best , heb dan wel dochterlief bij me

Nu kijkend naar de buienradar ziet het er prima uit. BBQ is lekker en daarom doe ik er graag aan mee :mrgreen:. Tevens op loopafstand van huis dus een biertje drinken kan zonder problemen.

Even afwachten wat de anderen gaan doen dan maar.

Moeten we Kobus niet even helpen met die bedjes dan die hij in elkaar moet zetten anders kan die vanmiddag niet rijden :rolling::rolling:

Vanavond komt mij ook erg slecht uit guys and galls ....

Wekkertje gaat morgen weer om half 6 dus ik ben er vanmiddag dan denk ik.

@Snoeksel

JEEUUJJJJJ, HELIKOPTEREUHHH ;)

Laatst bewerkt:
Vanavond komt mij ook erg slecht uit guys and galls ....

Wekkertje gaat morgen weer om half 6 dus ik ben er vanmiddag dan denk ik.

@Snoeksel

JEEUUJJJJJ, HELIKOPTEREUHHH ;)

anders maar ff afstemmen opelkaar .

ik begrijp dat de meeste dus s'middags gaan ?
Hoe laat op ht ?
nog ff wat accu's laden

hopend dat iedereen het forum op tijd leest .

siggy, gladerig oor , fritsie ( heeft nog een baja ,toch ? ) ,bym , snoeksel,burp ,junkie , kobus ? , sleur? ( je zit toch in de buurt 8-O ),edwin ?
bobertje met zoon ?

al met al zou het druk kunnen worden ;)

Net weer terug van ikea , dus vanmiddag word niks voor mij :( en vanavond schijnt het idd. weer los te barsten :nosmile: , dus schuift het gewoon op naar een avondje van de week en anders volgend weekend ???

Ps. Fritsie heeft zijn baja gister verkocht !

@snoeksel, zal ik mijn adres even pb,en ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back