Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vrees ook hier met vrezen.

Voor morgen de accu's vanavond maar weer ff wat bijladen, neem verder geen accu voertuig mee, of zal ik de scalpel proberen op de MACH :rolling:

Volgens mij zie je dat helemaal niet meer terug en heb ik na twee rondjes barstende koppijn van het turen :p
Als je de Scalpel op de MACH gaat rijden dan kom je tot 3/4 van een volle ronde. Daarna staat de Scalpel hyperventilerend met een lege accu stil. :rolling:

En als het zo giet als nu, mag je wel lieslaarzen meenemen. :? Een schepnet om je auto uit het water te vissen kan ook handig zijn. :cry: ;)

*heeft heel veel leuke opties ontdekt op zijn nieuwe lader*

*heeft een meter Oracover, balkjes balsahout en grotere wieltjes voor de kleine Monsun gehaald*

Als je de Scalpel op de MACH gaat rijden dan kom je tot 3/4 van een volle ronde. Daarna staat de Scalpel hyperventilerend met een lege accu stil. :rolling:

En als het zo giet als nu, mag je wel lieslaarzen meenemen. :? Een schepnet om je auto uit het water te vissen kan ook handig zijn. :cry: ;)

*heeft heel veel leuke opties ontdekt op zijn nieuwe lader*

*heeft een meter Oracover, balkjes balsahout en grotere wieltjes voor de kleine Monsun gehaald*

Daar lijkt het tot nu wel op... Jammer hoor.

Ik ben er zojuis achter gekomen dat de accu's die ik heb helemaal niet te barsten zijn. Bij de eerste keer weer laden hoefde de lader er maar 1.5 volt op te zetten op er wat in te kunnen krijgen. Bij iets meer dan 300 miliamp sloeg de lader al af. Nu heb ik er 4968 milliamp in gekregen. En dat voor een 4200 pack.:yes::thumbsup:

Ik heb ruitenwissers en regenbanden besteld, en heb de radiobox ingekit met siliconekit :rolling:

Maar als het morgen is zoals het vandaag is ga ik de deur niet uit :nooo:

Misschien vanavond de accu's van de rc-speedboot maar eens laden, ga ik daar morgen mee varen op de MACH :p

Ik heb ruitenwissers en regenbanden besteld, en heb de radiobox ingekit met siliconekit :rolling:

Misschien vanavond de accu's van de rc-speedboot maar eens laden, ga ik daar morgen mee varen op de MACH :p

Ik gooi mijn materiaal in de auto en ga dan rijden. :D Maar je hebt gelijk. Als het morgen net zo is ga ik ook niet.... Ik ga gladoor even verblijden met een servo van de scalpel. Moest ik ook nog terugbrengen....:oops:

---Phil ziet op buienradar dat het weer vanavond wat beter wordt---
Vanavond maar vliegen denk ik :yes: Ik ben er rond 18.00 uur

Ik ben zo e.e.a. aan het testen met de LiPo's. Gewoon voorbeeldige batterijtjes zijn dat. Alle LiPo's die ik heb geven op een tiental mAh na (iets meer) de juiste capaciteit. 8O ;) Ook mijn 2S 3200mAh van een jaar oud gaf nog netjes 3236mAh aan. En met de mooie software (half Duits/half Engels :?) krijg je alle gegevens ook nog zo op je scherm getoverd.

ri7kig.jpg

Geen weer om wat te doen buiten, dus mar effe bakkie doen bij de vakhandel, de baby Monsun ophalen en gelijk de losse cellen adapter voor de Duo Plus 50 meenemen. Kunnen we daarvoor een verloopje knutselen van Sub-C naar 2/3A. :D

Met dit weer is het geen outdoor vlieg of rijden voor Burpje. Hopen dat ik wat onderdeeltjes binnen krijg (verwacht een pakje of 4 de aankomende dagen :D) dan kan ik morgen iets afbouwen. Anders moet de heli er toch aan geloven, kan ik die ook weer luchtwaardig maken. Snel wat oefenen en dan die rare vent met zijn blote billen op HT verrassen :rolling:

Met dit weer is het geen outdoor vlieg of rijden

Let maar op, vanavond wordt het beter

---kijkt nu naar buiten en hoopt hopenloos dat het beter wordt :puppydogeyes:---

:zon::zon::zon::zon::zon::zon::zon: KOM NOU!!!!!!

Laatst bewerkt:
Ik ben zo e.e.a. aan het testen met de LiPo's. Gewoon voorbeeldige batterijtjes zijn dat. Alle LiPo's die ik heb geven op een tiental mAh na (iets meer) de juiste capaciteit. 8O ;) Ook mijn 2S 3200mAh van een jaar oud gaf nog netjes 3236mAh aan. En met de mooie software (half Duits/half Engels :?) krijg je alle gegevens ook nog zo op je scherm getoverd.

ri7kig.jpg

Geen weer om wat te doen buiten, dus mar effe bakkie doen bij de vakhandel, de baby Monsun ophalen en gelijk de losse cellen adapter voor de Duo Plus 50 meenemen. Kunnen we daarvoor een verloopje knutselen van Sub-C naar 2/3A. :D

Ja dat is een mooi proggie dat logview,en is nog gratis te downloaden/gebruiken ook.
Kan volgens mijn laatste informatie ook icm met de ultramat 16 gebruikt worden :lol:

Ja dat is een mooi proggie dat logview,en is nog gratis te downloaden/gebruiken ook.
Kan volgens mijn laatste informatie ook icm met de ultramat 16 gebruikt worden :lol:
Yep, meer dan 50 verschillende typen laders van diverse merken worden ondersteund. Ook bij het opladen ziet het er fantastisch uit.

1t902f.jpg

Ik hoop het ook, in iedergeval om 18.00 uur een droog plekkie ;) dan maar ff vliegen :yes:
Voor de rest is het weer niks :(
Ik heb dinsdag ontdekt dat vocht een balsahout niet lekker samen gaan. Ronald zei toch dat de vleugels wat opgespannen moesten worden? Maar wat dinsdagavond nog kon, ging de volgende dag al veel moeilijker. Ook het deksel met cockpit sluitte moeilijk/klemde dinsdagavond. Gisteren was dat niet aan de orde. Kortom, vocht is je grootste vijand.

Vanavond maar even naar de ACH om te kijken voor wat hulp bij het restaureren van de vleugels van de kleine Monsun. :D Kan die weer lekker vliegen en Sleur lekker weer oefenen met wiebelen en hoog houden. 8O :oops: ;)

Verder het setje van de Ultra Duo Plus 50 maar compleet gemaakt met de losse cellen balancer. Die is bedoeld voor Sub-C cellen maar met stalen M3 afstandsbusjes is daar wel wat op te maken. :yes: iemand toevallig stalen busjes van 40mm lang met M3 draad in de binnenkant? En ook maar alle verloopjes naar de diverse merken LiPo's erbij. Mocht iemand onverhoopt leeg komen te staan met een LiPo warvan de balancer-aansluiting niet Type 1 is, dan kan ik ze toch laden. Vriendelijke van mij hè, zo ben ik dan ook wel weer. :p ;)

Word morgen beter wel kans op een buitje maar zeker niet zo heftig als vandaag.Je smelt niet van een paar druppeltjes.Komt goed morgen geloof me maar

Auto is ingepakt, straks naar het veld. Mijn Calmato is toch een ragbak :D
Daar beslis ik wel of ik ga vliegen of dat ik doorrij naar de club :rolleyes:

Hoi Sleur,

Het is hier nu wel droog...., maar water en hout is geen fijne combinatie, ook electro en water niet.
het veld zal wel vochtig zijn, maar ik denk dat het nu een uurtje of 1 -1,5 droog blijft.
zeg het maar, ik wil zo wel ff in de auto stappen, of wachten op een mooie zomerdag?

laat maar ff weten,

ronald

vlieg toch op , ga eens bij je vrouw op de bank zitten ,steek een paar kaarsjes aan ,wijntje er bij ,en ..... :cool:, of is de verliefdheid er een beetje af :confused::rolleyes:;)

ik hoop dat je het droog houd :???:

En ook maar alle verloopjes naar de diverse merken LiPo's erbij. Mocht iemand onverhoopt leeg komen te staan met een LiPo warvan de balancer-aansluiting niet Type 1 is, dan kan ik ze toch laden. Vriendelijke van mij hè, zo ben ik dan ook wel weer. :p ;)

Heb ik ook altijd bij me, vier verschillende soorten adapters voor de verschillende balancer connectoren. Net als een 60Ah accu. Ook aardig he? :D

:yes:
Yep, meer dan 50 verschillende typen laders van diverse merken worden ondersteund. Ook bij het opladen ziet het er fantastisch uit.

Heb het proggie zojuist ook even geinstalleerd,ziet er zeker interessant uit ;)

btw.

Bij die Ultramat 16 zitten standaard meerdere verloopjes.

tw. TP adapter

PQ adapter

en natuurlijk ook de meest gangbare JST adapter

Ben nog steeds erg blij met deze lader,zeer eenvoudige bediening en zoveel mogelijkheden :yes:

Laatst bewerkt:
Hoi Sleur,

Het is hier nu wel droog...., maar water en hout is geen fijne combinatie, ook electro en water niet.
het veld zal wel vochtig zijn, maar ik denk dat het nu een uurtje of 1 -1,5 droog blijft.
zeg het maar, ik wil zo wel ff in de auto stappen, of wachten op een mooie zomerdag?

laat maar ff weten,

ronald
We doen het op een mooie (na)zomerdag. ;) Gisteravond heb ik mezelf betreft op een klein oneffenheidje wat ik ook op de sim had en stukje bij beetje wegoefen. Dus de grote Monsun blijft nog een paar weekjes in de Hangar. Waarschijnlijk tot groot ongenoegen van een aantal andere HoogTij-ers. :p ;)

Ik wacht op de koerier die mijn voer komt brengen. Dan stap ik ook in de uto richting het veld met de kleine Monsun. Die ga ik daar wel even vliegen. :yes: ;) Op een afstandje zie je het verschil in grootte toch niet meer. :rolling:

ik hoop dat je het droog houd :???:
Hehe, Snowman hoopt dat zijn vrouwtje het ook droog houdt tot 00:00 uur. Dan is het 08-08-08... :D

Heb ik ook altijd bij me, vier verschillende soorten adapters voor de verschillende balancer connectoren. Net als een 60Ah accu. Ook aardig he? :D
Jajaja, ik heb ook een 110Ah accu bij me als ik met de SUV ben. 8O

Net even de grotere wielen op de kleine Monsun gezet, kijken of je daarmee door het gras kunt komen. Zal wel een redelijk prutje zijn na 60mm water. :evil: Misschien toch floats monteren i.p.v. wielen. :lol: Alleen die vleugel hè... :?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back