Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik slaap dan vind ik het niet erg hoor, anders wordt het als je lekker aan het knallen bent met je baja ofzo en dan breekt het los (al meegemaakt :D)

Ik was gisteren bij Accu-Zaan en de aldaar aanwezige verkoper (oudere man) vroeg waar ik de Semi tractie accu voor ging gebruiken, dus ik caravan, boot en als accu voor bron om op het veld LiPo's te laden ivm modelvliegen.

Hij riep me meteen achter de balie en liet mij hun website zien, Modelvliegtuigclub Crash modelvliegclub in Waterland modelvliegen met een modelvliegtuig en modelhelikopter (toepasselijke naam :rolling:)

Die man vliegt al jaren in Katwoude (omgeving Purmerend-Volendam), zag er leuk uit.

Kijk maar eens bij het kopje "gezien op het veld" Eeen beetje naar beneden scrollen en...... Zo te zien is Fritsie daar ook al eens geweest :rolling:

Om 16:00u ophalen.

Dus nu nog wat minder dikke draden aan mijn accu's sleutelen voor de Scalpel. Met de dikke is het niet meer flexibel zodat je alles onder de kap moet proppen. dan maar iets dunnere draden.

Scalpel vrijwel gereed. nu alleen even kijken hoe die Robitronic micro speed geprogrammeerd moet worden.

si si io soi loco , mucho loco .

loco para ti :D

zucht wat is de taal der liefde toch mooi he phil ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke ervaring is er met de verschillende pinions met de Scalpel? 14T lijkt mij wel wat maar het kan wat groot zijn. Verder is hij rijklaar :thumbsup:

Mijn voorkeur heeft ook ergens het einde van de week, vrijdag, donderdag of woensdag. Maandag in ieder geval niet.

Mijn zodiac is zeker een leuke en heel snelle boot. Ik heb er een 40 pk 4-takt Yamaha achter (3 cylinder met ongeveer 750cc)

Een keer met de boot op het alkmaardermeer lekker knallen is zeker mogelijk hoor. Beetje waterskien ofzo :D

Ik heb vanmiddag een elektromotor gekocht om in de slootjes hier te varen met een semi tractie accu van 80Ah. Die kan je lekker ontladen dus ook geschikt voor het veld. Ongeveer een uurtje of 8 varen is mogelijk. Ruim voldoende dus.

Dan gaan wij elkaar vast wel eens tegen komen op het water hier, alleen jammer dat jij dan niet harder mag dan 6km/h met 40pk :( en ik wel in mijn 1m(an)k(racht) aangedreven luxe jacht;) van 56 breed en 490 lang :rolleyes: (centimeters dus)

Laatst bewerkt door een moderator:
Acabo de hacer un nuevo Easy Star BL. 8O :?

Jaja, ik heb dus even een kitje piepschuim opengetrokken en mezelf een standaard EZ in elkaar geplakt. Maar dan wel met de Hype IL28/4004 erop. :D Kan ik in ieder geval weer wildvliegen op HT. 8)

Verder even een moeilijke keuze: Een Graupner Carisma GT14 Pro (vol carbon 1:14 4WD) autootje met Inline 380 brushless en Genius 30R regelaar om dan mee te gaan doen aan de nieuwe klasse bij de M-Auto Wintercompetitie. Of een Kyosho Calmato Sport 1400EP met een Hype AL35/1580 brushless motor. :?

Back to basic Sleur,maar wel erg gezellig :zon: ;)
Yep, de ACH is absoluut een blijvertje maar als het op vliegen aan komt, is het op HT toch wel wat losser allemaal. Ook heb je op HT meer de ruimte voor gekkigheid (who cares ;)). Verder is voor mij (misschien) de kleine Monsun een stapje te wiebelig als er ook maar iets wind staat. De grote zal toch een keer het luchtruim in moeten onder begeleiding en ondertussen kan ik lekker oefenen met de EZ. Dan eerst maar een piepschuimbrevet. :lol:

Yep, de ACH is absoluut een blijvertje maar als het op vliegen aan komt, is het op HT toch wel wat losser allemaal. Ook heb je op HT meer de ruimte voor gekkigheid (who cares ;)). Verder is voor mij (misschien) de kleine Monsun een stapje te wiebelig als er ook maar iets wind staat. De grote zal toch een keer het luchtruim in moeten onder begeleiding en ondertussen kan ik lekker oefenen met de EZ. Dan eerst maar een piepschuimbrevet. :lol:

zo,had je hem ook door ;)

ik ga ook zeker lid worden en een pieperdepiep brevet halen .
maar hoogtij is vrijheid blijheid :p ,en daar lopen geen mensen te klagen als je geen brevet hebt :rolleyes:
dus jij bent er ook bij morgen avond ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back