Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En natuurlijk de GeeBee aan flenters vliegt (graag in ieder geval ontvanger en regelaar met motorresten terug). :thumbsup: :lol:

Vanmiddag dat ding helemaal opgeknapt, landingsgestel voorzien van een nieuw carbonstokje (oude was stuk), motormount vastgeplakt (hing bijna los 8O), vleugel geplakt, her en der bijgestift :yes: Dus ik hoop dat hij weer heel meegaat :D

spijker ; hoe ga je dat eigenlijk doen met de hobby ?

jij hebt genoeg kleine vliegers , maar ook serieuze kisten , dat zal best lastig worden , ook je starterkist erin ,nog wat extra vliegers .

De ACHterbank platliggen en de passagier stoel kan helemaal naar voren geschoven worden. Een vaste vleugel kan dan helemaal tot aan het voeteneind komen. Ruimte zat dus :banana:
De Calmato electro kan ik zonder hem uit elkaar te halen meenemen :D

Mijn C1 rijdt gemidddeld 1:18. Dus snelweg en stadsritjes door elkaar genomen.All risk verzekering nog geen 300 per jaar en geen wegenbelasting :cool:

Oh ja, vroeger was het veel kouder met meer donkere en natte dagen. Dus de winterdepressies zijn meer een beleving dan onderbouwd...

Vroeger vlogen we niet met vliegtuigjes maar liepen we tijdens dagen dat er sneeuw lag ACHter auto's aan rennen om te ritje pikken.
En warm kreeg je het vanzelf als je handschoenen voor de zoveelste keer aan de bevroren bumper bleven kleven zodra je los liet :D

De ACHterbank platliggen en de passagier stoel kan helemaal naar voren geschoven worden. Een vaste vleugel kan dan helemaal tot aan het voeteneind komen. Ruimte zat dus :banana:
De Calmato electro kan ik zonder hem uit elkaar te halen meenemen :D

Mijn C1 rijdt gemidddeld 1:18. Dus snelweg en stadsritjes door elkaar genomen.All risk verzekering nog geen 300 per jaar en geen wegenbelasting :cool:

dat klinkt leuk , maar zou het zoveel schelen ? mijn volvo zal zo'n 1;10 verbruiken , verzekering wa diefstal is ook 300 E
alleen de wegenbelasting is 520 per jaar , ook al staat hij voor de deur :???:

zoals volgende week moet ik 5 dagen naar friesland op en neer , dan ga ik hem voelen , al staat er wel ruim geld voor die klus , ben niet gek natuurlijk :wink:

De laatste jaren moet, voor mijn gevoel/naar mijn beleving, alles steeds gehaaster en wordt er minder logisch nagedacht voordat beslissingen worden genomen. Gevolg daarvan is een zekere ontevredenheid over de ondernomen actie/geleverde dienst en dat resulteert in een gevoel van gaarheid. Eerder een soort van machteloosheid omdat je achteraf (meer) gelijk had met andere langdurigere acties.

Ondertussen is het op kantoor bijna dagelijks aan de orde en wijs mensen dan wel eens op het fenomeen paniekvoetballen. Hebben ze eindelijk de bal, worden ze helemaal nerveus omdat ze niet goed weten wat te doen dus moet de bal zo snel mogelijk weer weggetrapt worden. Van georganiseerd spelen is dan geen sprake. Maar een goed georganiseerd team is het enige team dat succesvol zal scoren. En dat overtuigend scoren geeft voldoening, euforie, enthousiasme etc.

De laatste jaren moet, voor mijn gevoel/naar mijn beleving, alles steeds gehaaster en wordt er minder logisch nagedacht voordat beslissingen worden genomen. Gevolg daarvan is een zekere ontevredenheid over de ondernomen actie/geleverde dienst en dat resulteert in een gevoel van gaarheid. Eerder een soort van machteloosheid omdat je achteraf (meer) gelijk had met andere langdurigere acties.

Ondertussen is het op kantoor bijna dagelijks aan de orde en wijs mensen dan wel eens op het fenomeen paniekvoetballen. Hebben ze eindelijk de bal, worden ze helemaal nerveus omdat ze niet goed weten wat te doen dus moet de bal zo snel mogelijk weer weggetrapt worden. Van georganiseerd spelen is dan geen sprake. Maar een goed georganiseerd team is het enige team dat succesvol zal scoren. En dat overtuigend scoren geeft voldoening, euforie, enthousiasme etc.

bovendien leven we in een wereld waarin we geleefd worden , alles gaat razend snel , en jaar lijkt een maand te duren , woon /werk /gezin , geen tijd meer voor je zelf , in het weekend allerlei verplichtingen , pfff , daarom junkie ook erg gaar , een stervende vader maakt dat je het eigenlijk niet meer trekt , maar toch moet je door .

verder , een nieuwe pc is ook niet goed voor je gezondheid , alles moet up to date , zelfs je printer wil alles online ingesteld hebben ,anders werkt hij niet , gek word ik van deze tijd , het zelfde met modelbouw , alles gaat snel , weer een nieuw model , straks is het met indoor wedstrijden ook niet meer bij te houden , zelfs ronald klaagt erover , straks moet het nog lichter , blijft er nog iets depron op zitten de rest word folie :???: lekkerrrrrr

nee , gelukkig heb ik geen behoefte meer aan nieuwe vliegers , f3p gaat hem ook niet worden , lekker raggen , leer je het ook wel van ;)

vntm

Laatst bewerkt:
He Hoogtij tuig:D
Hier een berichtje van waarschijnlijk de oudste en meest wijze oud hoogtijer:rolleyes:
Ja ik rijd in een Daas, en hij bevalt nog steeds zeer goed.
En wat nog meer zegt, ik zie er steeds meer rijden, en o ja nog wat, staar je niet blind op wegenbelasting vrij, zodra de regering doorheeft dat het geld kost wordt het de nek weer omgedraaid.
Mijn Oost Europese tank rijd gemiddeld 1 op 14, en dat is niet slecht voor een bestelwagen, c.q. camper.
Groeten Edwin, en als het weer beter wordt en mijn medewerkers niet steeds ziek zijn :2gunfire:kom ik weer ff gluren op het veld.:cool:

dat klinkt leuk , maar zou het zoveel schelen ? mijn volvo zal zo'n 1;10 verbruiken , verzekering wa diefstal is ook 300 E
alleen de wegenbelasting is 520 per jaar , ook al staat hij voor de deur :???:

zoals volgende week moet ik 5 dagen naar friesland op en neer , dan ga ik hem voelen , al staat er wel ruim geld voor die klus , ben niet gek natuurlijk :wink:

Tsja, keuzes maken en wat rekenwerk verrichten.De uitkomst kan voor een ieder verschillen.
Voor mij was dit een goede keuze.Heb ook wat concessies moeten doen, de C1 is zeker niet mijn favoriete auto maar in mijn huidige situatie heb ik er vrede mee ;)

het zelfde met modelbouw , alles gaat snel , weer een nieuw model , straks is het met indoor wedstrijden ook niet meer bij te houden , zelfs ronald klaagt erover , straks moet het nog lichter , blijft er nog iets depron op zitten de rest word folie :???: lekkerrrrrr

nee , gelukkig heb ik geen behoefte meer aan nieuwe vliegers , f3p gaat hem ook niet worden , lekker raggen , leer je het ook wel van ;)
Yup, transparant folie met een Depron geraamte gaat het helemaal worden komend seizoen... 8O :hammer:

qnrcyu.jpg

En nee, ik ga echt niet elk jaar een nieuwe vlieger kopen. En nee, ik doe niet mee aan de hype van de lichtste (<95 gram) vliegert. Mijn lompe Zicral van 123 gram vliegt uitstekend (hoewel wel een probleempje ontdekt met het richtingsroer dat bleef "plakken" maar da's zo op te lossen door opnieuw te tapen). Voor het C-programma niets mis mee. ;) En ook voor buiten geen nieuwste van het nieuwste. Gewoon de klassieke Monsun, mijn Sleurphira, de Super Danone en wat nog te restaureren en bouwen valt. Iets nieuws zie ik er komend jaar niet echt bij komen. :nooo:

Zo, alle vlaggetjes en balonnen hangen. Nieuwe fiets staat te pronken en de muzikale verrassing is ingepakt terwijl de kleine etter heerlijk ligt te slapen. Ik verheug me nu al op morgen(avond rond 20:00 als iedereen opgehoepeld is). ;)

*weinig van bovenstaande meent, zie onderschrift* :D :?

spijker ; hoe ga je dat eigenlijk doen met de hobby ?

jij hebt genoeg kleine vliegers , maar ook serieuze kisten , dat zal best lastig worden , ook je starterkist erin ,nog wat extra vliegers .

Bedoeling was... Een nieuwe auto kopen en de Astra aanhouden.
Aangezien de Astra nu redelijk wat opbrengt nog op de inruil (meer dan het mij waard is), doen we de Astra weg..

Dus straks 1 auto.

Mettertijd een tweede auto erbij (twee rijbewijs bezitters = 2 auto's :)), dan gaan we een "grotere" auto aanschaffen. Ofwel, dit jaar nog even geen gevlieg met de grote jongens :(

Aangezien de Astra nu redelijk wat opbrengt nog op de inruil (meer dan het mij waard is), doen we de Astra weg..

Dus straks 1 auto.

Klopt hoge oud ijzer en koper prijs:wink::wink:

Goedemorgen allemaal,

FF een broodje eten en dan Phl ophalen.
Ik zeg, Op naar Zevenbergen voor het NK F3P.

@Sleur,

Gefelicitaart met Sleur jr. Maak er een feestje van vandaag.:music:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back