Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ps ; net nog even het battle filmpje bekeken , maar eigenlijk is er gewoon zeer mooi gevlogen , formatie vliegen is trouwens heel normaal lijkt me , als je mooi wilt formatie vliegen ,heeft dat oefening nodig , dus wat gisteren gebeurde was geen uitlokking tot midair , want liever hadden we elkaar niet geraakt .

wel zeg ik ,is dat we de volgende keer uit de duikvlucht komen ervoor zorgen dat we meer afstand houden ter hoogte v/d pits .

toevallig was de timing precies goed uit de duikvlucht zodat we op de zelfde plek uitkwamen.

dus volgende keer afspreken bij zo'n zelfde situatie dat het onderste vliegtuig iets daalt en de bovenste iets gaat stijgen , dan is er niets aan het handje .

dus ..

toevallig was de timing precies goed uit de duikvlucht zodat we op de zelfde plek uitkwamen.

dus volgende keer afspreken bij zo'n zelfde situatie dat het onderste vliegtuig iets daalt en de bovenste iets gaat stijgen , dan is er niets aan het handje .

dus ..

Alsof dat gaat lukken. Ik heb menig kist verspeeld tijdens een midair samen met m'n pa. Omdat we voortijdig afspraken dat hij laag zou gaan en ik ietsjes hoger.. Kom aan zeg!! Hij laag? Ikke laag. (klaboem!)

En daarnaast, wat is de definitie van iets lager of iets hoger ;)

• A1 Amersfoort richting Amsterdam tussen knp. Diemen en knp. Watergraafsmeer dicht, wegens wegwerkzaamheden. duur: 11.03.2011 21:59 uur tot 14.03.2011 05:00 uur
Zal s proberen, misschien dat ik er net voor de A9 kan pakken..

Alsof dat gaat lukken. Ik heb menig kist verspeeld tijdens een midair samen met m'n pa. Omdat we voortijdig afspraken dat hij laag zou gaan en ik ietsjes hoger.. Kom aan zeg!! Hij laag? Ikke laag. (klaboem!)

En daarnaast, wat is de definitie van iets lager of iets hoger ;)

tja , ik weet niet hoe die formatie vlieg gasten dat doen , maar daar moet toch een regeltje voor zijn .

maargoed , gewoon ter hoogte v/d pits elkaar niet teveel opzoeken , als je elkaar geheel links of recht bij het inzetten van de duikvlucht raakt is dat voor het publiek niet onveilig .

voor de rest , vliegen blijft altijd wel gevaarlijk , gisteren ging ik ook dicht bij het hek staan , omdat een oncontroleerbare funjet geen ontvangst meer had ,en best met vaart raar ging doen :???:

en we hebben ook zoiets als crash v/h jaar , dat waren er ook best veel , ook een aantal neergestort in de pits , ook allemaal met een duidelijke of onduidelijke reden .

dan kunnen we beter een klaverjas club oprichten ,veel veiliger ;)

Vraagje voor de elektronerds onder ons:

Kan ik een 4000 mah 3S lipo als voeding gebruiken voor mijn lader? Voltage cutt-off op de lader is 10 volt, dus 3,33 volt per cel. Het is alleen voor het laden van de indooraccu's. Mij lijkt het te kunnen maar ben er niet zeker van.

Kan ik een 4000 mah 3S lipo als voeding gebruiken voor mijn lader? Voltage cutt-off op de lader is 10 volt, dus 3,33 volt per cel. Het is alleen voor het laden van de indooraccu's. Mij lijkt het te kunnen maar ben er niet zeker van.

Ik denk ook wel dat t kan, maar is 4 amp niet wat weinig? Ik bedoel.. 4x een 1000mah accu laden en je bent leeg

Yep, gaat prima. Ik heb in mijn laadkoffer toch ook drie van die dikke bommen zitten. In totaal een 3S6P pakket (enkel pakket is 3S2P), goed voor 12000mAh. 8O (zal een beste vlam geven bij kortsluiting :mrgreen:) Zelf het laden van een 6S 3300mAh lukt prima hiermee. 8)

Yep, gaat prima. Ik heb in mijn laadkoffer toch ook drie van die dikke bommen zitten. In totaal een 3S6P pakket (enkel pakket is 3S2P), goed voor 12000mAh. 8O (zal een beste vlam geven bij kortsluiting :mrgreen:) Zelf het laden van een 6S 3300mAh lukt prima hiermee. 8)

Thanx, scheelt weer een hoop gesjouw :thumbsup:

O ja, iets waar iedereen blij van wordt... Ik vond nog de functie BEEP OFF op mijn lader, die piept dus niet meer als mijn accu vol is :banana: was een beetje veel takkeherrie :wink:

tja , ik weet niet hoe die formatie vlieg gasten dat doen , maar daar moet toch een regeltje voor zijn .
Ten eerste heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel vlieguren maken. Ten tweede oefenen met precisievluchten (telkens op dezelfde plek uitkomen en langskomen, oefenen met markeringen). Ten derde een maatje vinden die ook zijn gemak houdt. Ten vierde communiceren tijdens het vliegen. Ten vijfde rustig beginnen met lagere snelheden. Ten zesde....

Dus niet een paar uurtjes per week knallen. Dan kom je er niet zonder schades. ;)

maargoed , gewoon ter hoogte v/d pits elkaar niet teveel opzoeken , als je elkaar geheel links of recht bij het inzetten van de duikvlucht raakt is dat voor het publiek niet onveilig .
Precies, gewoon wat "dieper" vliegen en niet boven het veld zelf. Daarmee maak je je veiligheidsmarge aanmerkelijk groter en als er wat gebeurt dan heb je een beter overzicht om te corrigeren (in plaats van boven je hoofd en achter je). :yes:

gisteren ging ik ook dicht bij het hek staan , omdat een oncontroleerbare funjet geen ontvangst meer had ,en best met vaart raar ging doen :???:
En ook recht op het hek afvliegen en dan vol omhoog. Ook daarvan staat in het reglement dat het niet mag. :teacher:

en we hebben ook zoiets als crash v/h jaar , dat waren er ook best veel , ook een aantal neergestort in de pits , ook allemaal met een duidelijke of onduidelijke reden .
Maar de meeste allemaal in de klei ver buiten het veld en dat betreft incidenten. Niet stoer vliegen en de veiligheidsregels negerend. :pim:

dan kunnen we beter een klaverjas club oprichten ,veel veiliger ;)
Lariekoek. Als iedereen zich nou eens een keer een beetje meer aan de regels ging houden, verandert dat niets aan het vliegen en de gezelligheid maar verbetert wel de veiligheid. Regels zijn er niet om te pesten maar in het belang van iedereen. :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back