Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een lage bromtoon als de sub actief is.

Ahum :-( 50kw in een woonwijk is zowieso discutabel ?

Watt is nu 50 KW ? de locale omroep beslist niet.....
Is het die tower in je achtertuin ?

inderdaad ferrit in de leidingen , zo dicht mogelijk bij de ingang van je sub. Afscherming gebruiken..

Maar ook was Sleur zegt.... is het wel toegestaan / in orde ?

Kun je de kippeboer inseinen dat ie op jouw balkon gratis zijn kippen mag roosteren...

Watt is nu 50 KW ? de locale omroep beslist niet.....
Is het die tower in je achtertuin ?

inderdaad ferrit in de leidingen , zo dicht mogelijk bij de ingang van je sub. Afscherming gebruiken..
Hoogfrequent hou je niet tegen met ferrietkraaltjes. :nooo: Da's bedoeld tegen elektromagnetische knakpulsen (glitches), niet tegen instraling. Ook afschermen zal weinig bijdragen omdat de instralling juist op de afscherming is. Hoogfrequent verplaatst zich juist graag aan oppervlaktes (skin effect, hoe hoger de frequentie des te beter dat gaat) en uiteindelijk zal dat zijn uitwerking hebben op de apparatuur die aan het einde van de kabel zit.

Snelste methode is, als het inderdaad sinds de plaatsing van een specifieke antenne is en stoort op radio en tv, contact opnemen met je kabelmaatschappij en zeggen dat je sinds enige tijd storing hebt wat voorheen niet optrad. Vraag of zij langs willen komen om te controleren (veelal gratis als je uitlegd dat je al andere kabels hebt geprobeerd en op alle apparatuur het geval is). Als er zo'n monteur is, leg hem dan uit dat er sinds kort een nieuwe antenne/zenmast in gebruik is genomen (dit dus niet telefonisch melden!). Hij zal dan een procedure moeten starten om de externe invloeden te laten onderzoeken.

Nog wat achtergrond info m.b.t. stralingniveau's: hier (PDF), info KPN, filmpje... Die Arjen Witzel van het laatste filmpje ken ik persoonlijk. Grappig genoeg was-ie vroeger vervent radiopiraat (vanaf/vanuit Euratom flat in Heemskerk) maar nu heftig tegen GSM-masten etc. :? Indien gewenst wil ik hem wel eens vragen langs te komen.

Even een vraagje vliegvrienden.

Ik heb een ontzettende inslag op mijn subwoofer welke veroorzaakt wordt door de zendmast voor mijn huis :-(

Iemand een idee om dit af te schermen ?

Ferrietkralen ofzo ?

Heb je toevallig niet een audiokabel op je TV aangesloten of een coaxkabel op je audio receiver/versterker. Dit kan een aardlus geven. Is een bekent probleem. Oplossing antennekabel ontkoppelen met 1nf C'tjes. Dus zorgen dat je een galvanische scheiding krijgt. Ctje tussen de binnenkern en Ctje tussen de buitenmantel.

Gr. Jasper

Ohh ja,

Goedemorgen allemaal.
Staat een behoorlijk briesje en de temp. is ook behoorlijk naar beneden.

*gaat richting Utrecht*

Heb je toevallig niet een audiokabel op je TV aangesloten of een coaxkabel op je audio receiver/versterker. Dit kan een aardlus geven. Is een bekent probleem. Oplossing antennekabel ontkoppelen met 1nf C'tjes. Dus zorgen dat je een galvanische scheiding krijgt. Ctje tussen de binnenkern en Ctje tussen de buitenmantel.
Which reminds me: Hij heeft een nieuwe televee aangesloten en geeft nu de KPN de schuld dat het niet werkt. :? ;) :lol:

mogge

geen verstand van al die hightech audio/televee gedoe enz heeft , ik heb er ook niets mee , nu ik een weekje alleen ben ,heb ik nog geen tv gekeken , en de audio nog niet aangeweest is , ik weet niet eens hoe het werkt , gaat vanzelf weer aan als maris weer thuis is ;)

zo , uitgeslapen en wel richting wilp achterhoek rijden gaat , eerst ff mijn wagon door de wasstraat , er begint mos op te groeien en hij is vrijwel matgroen :eek:

aufwiedersnitsel

:nooo::nooo: teveel andere dingen aan mijn hoofd, ik kom wel kijken maar niet vliegen niet ....

Alsof ik geen dingen aan mijn hoofd heb (voelt de grappen alweer aankomen :rolleyes:), vliegen is ter ontspanning en juist om dingen even te vergeten.... ze noemen het ook wel: hobby :teacher:

Junkie, junkie, junkie.... Dit kan echt niet hoor.... :? :nooo:

18369_podborka_05.jpg

@Sleur en Jasper

Er is geen verbinding tussen mijn tv en het audiogedeelte.

Staat dus los van elkaar.
Het Hf slaat volgens mij in op de spoelen van de subwoofer.
Ik gebruik hele dikke en goed afgeschermde kabels en ook de kabel van de tuner is met een demping van 90db goed afgeschermd :-)

Ik merk dat als ik met de kabels ga rommelen dat het gebrom dan meer en minder wordt.Dus het komt vrijwel zeker van de zendmast voor mijn woning.

Volgens mijn vrienden bij het antenneregister is er gecontroleerd op ERP, dit bleef binnen de maximaal toegestane waarde.

Ik word hier niet echt vrolijk van en zou toch wel eens precies willen weten of hun informatie wel klopt.

Die gasten hebben er gewoon muziek bij he de hele dag. Dat wil ik ook op het veld:(

Ik zit alleen op een bejaardeclub dus zal er wel weer ouwe pokke muziek gedraaid worden dan:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back