Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koopziek, ook wel compulsief kopen of compulsive buying of compulsive shoppers genoemd, is een serieus probleem. Eerst dacht men dat vooral jonge vrouwen aan deze dwangmatige aandoening lijden, maar het komt bijna even vaak bij mannen voor. Het is dwangmatig omdat het koopgedrag niet te beheersen blijkt, of het is slechts heel beperkt te beheersen. Deze mensen komen in de problemen en hebben hulp nodig.

Koopziek, ook wel compulsief kopen of compulsive buying of compulsive shoppers genoemd, is een serieus probleem. Eerst dacht men dat vooral jonge vrouwen aan deze dwangmatige aandoening lijden, maar het komt bijna even vaak bij mannen voor. Het is dwangmatig omdat het koopgedrag niet te beheersen blijkt, of het is slechts heel beperkt te beheersen. Deze mensen komen in de problemen en hebben hulp nodig.

Probeer je iets duidelijk te maken?

Tja... aan de andere kant. Ik koop tenminste nog eens een (grote) kist. Jou hoor ik er alleen maar over... :p
Precies. Mijn aankoop is wel overwogen. Eerst keuzes maken en dan pas kopen kan veel geld besparen. Eerst kopen en dan er niets mee doen heb ik nu wel vaak genoeg met kleine modelletejs gedaan. Been there, done that, lost lots of money... :( :D

Is een handschoen waarbij alle vingers, behalve de duim in één ruimte zitten. :rolling:

Precies. Mijn aankoop is wel overwogen. Eerst keuzes maken en dan pas kopen kan veel geld besparen. Eerst kopen en dan er niets mee doen heb ik nu wel vaak genoeg met kleine modelletejs gedaan. Been there, done that, lost lots of money... :( :D

Mja, ik ben nog lerende (hardleers) hehe. :yes:

moet je nog wel op zoek naar een vleugel , want die heb ik al voor 5 E :yes:

maar je vader knutselt vast wel een vleugel ;)

M'n pa bouwt niet alles... ;) Ik herstel ook wel eens wat..

@Gorby: Laat me nog even weten hoe je de Brio en de Spit afgeleverd wilt krijgen.

Zojuist even een Swift II herstelt, ook weer op de berg gegooid met vliegers. (nee niet voor de verkoop, voor ik daar weer commentaar op krijg) :)
De Graupner Nemesis (grote versie) weg getieft.. stom schuim, dat van graupner (niet alle trouwens..)

De Graupner Nemesis (grote versie) weg getieft.. stom schuim, dat van graupner (niet alle trouwens..)
Huh? Het is wel harder schuim (EPO-achtig) maar met epoxy prima te lijmen. Ter versterking heb ik over de lengte twee carbon strips van 3x0,8mm gekleefd. Sindsdien brak-ie niet meer bij een landing. 8) Dingetje moet ik ook maar weer even opgraven. Altijd leuk... :yes:

En de Monsun v2.0 schiet al lekker op. Servootjes in de vleugeltjes, stangetjes en heveltjes klaar. Regelaar vastgezet, ontvanger ingeregeld, alles getrimd. Motorkap gemonteerd met 2mm ruimte tussen de kap en de spinner. Resteert alleen nog de montage van de cockpit en wielen. Helaas waren de bijgeleverde wielen groter (55mm) waardoor ze rondom klem zitten in de wielkappen. :evil: Dus even op zoek naar 45-48mm wieltjes (50mm kan nog net met iets schuren). En ik moet een nieuwe stang hebben voor het hoogteroer, de meegeleverde leek wel zacht aluminium en knikte spontaan en brak vervolgens (luchtbel in het staal :?). Dus nu op zoek naar 3 stangen van minimaal 70cmx2mm met aan minimaal één uiteinde M2 draad. :worship: Als dat er is, kunnen we weer wat ontmaagden. 8)

monsun_v2_build05.jpg

Huh? Het is wel harder schuim (EPO-achtig) maar met epoxy prima te lijmen. Ter versterking heb ik over de lengte twee carbon strips van 3x0,8mm gekleefd. Sindsdien brak-ie niet meer bij een landing. 8) Dingetje moet ik ook maar weer even opgraven. Altijd leuk... :yes:

En de Monsun v2.0 schiet al lekker op. Servootjes in de vleugeltjes, stangetjes en heveltjes klaar. Regelaar vastgezet, ontvanger ingeregeld, alles getrimd. Motorkap gemonteerd met 2mm ruimte tussen de kap en de spinner. Resteert alleen nog de montage van de cockpit en wielen. Helaas waren de bijgeleverde wielen groter (55mm) waardoor ze rondom klem zitten in de wielkappen. :evil: Dus even op zoek naar 45-48mm wieltjes (50mm kan nog net met iets schuren). En ik moet een nieuwe stang hebben voor het hoogteroer, de meegeleverde leek wel zacht aluminium en knikte spontaan en brak vervolgens (luchtbel in het staal :?). Dus nu op zoek naar 3 stangen van minimaal 70cmx2mm met aan minimaal één uiteinde M2 draad. :worship: Als dat er is, kunnen we weer wat ontmaagden. 8)

monsun_v2_build05.jpg

Mooi ding man! Wat is de span van deze? Flinke jongen zo te zien.. Ben benieuwd..

zo , funjet 1 staat rtf , v/d week ff testen op ht , lekker om de hoek ,en ik mot gewoon ff vliegen :yes:

nu mijn ouwe funjet opleuken , krijgt balsa roeren , de originele waren niet recht meer , verder bekleden met mooie spanfolie ,en een flinke setup erin , paar tandjes tamer dan funjet 1 .
en als ik de setups heel wil houden , dan gewoon 2s vliegen ;)

@Pieter Bass: 3D vliegen met heli's is voor mietjes. Dit is pas leipe shit. Doet die gasten met hun pieschuim FlutJets verbleken en 6 stappen extra achteruit maken. :yes: :mrgreen:

De uiteindelijke snelheden van de wedstrijden staan in dit topic (kwam het filmpje ook vandaan). Opvallend dat met elektro hogere snelheden zijn gehaald. :p :D

En nog een filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm, valt wel mee toch ? gemiddelt snelheidje van een funjetje .

de funjet die ik nu heb heeft 284 kmpu gejetst , dus we hebben een winnaar ;)

de setup die er nu in zit is iets tammer , maar laat ik eerst maar is leren vliegen ;)

Iets met drie letters ruimt op flut en een behoort toe aan het vrouwelijk geslacht. :evil: :snipersmile::nooo: Net post in de mailbox. Die Monsun ist nicht mehr verfügbar. :cry: Goedverdegoedverdegoedver. :hammer: Balen <lelijk woord> <ander lelijk woord>. Kl0te hobby, nu ben ik er klaar mee. :bye:

Positief bekeken scheelt het weer een keuze. Helaas wel de meest favoriete keuze. :? Maar kwam dan weer wel een 2,8m Jodel Robin DR400 tegen. Dat dan weer wel. 8)

*slecht slapen gaat*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back