Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke oke.. Ik kom ook wel :)

Ik zie aanvang 13.00 uur. Kan ik ook eerder komen? ;)

@RonaldR: Zie jij kans om dan ook zondag de dubbeldekker en mallen overdracht
te laten plaatsvinden?

De elipsia heb ik al vaker voor bij horen komen, moet ik maar met een plaatje depron richting de ach komen. Deze vliegt toch met zo'n 19grams brommertje en een kleine 2s lipo?

Verkoopt er niemand een mooie indoor vliegert? (met mallen)
Ik heb misschien nog een reeds gesneden Elipsia in de garage liggen (tussen een halve kuub Deron platen). Ga ik morgen even kijken voor je. Hier alvast de bouwbeschrijving (PDF). En die vliegt uitstekend met de gouden 19 grams motor, 10A ESC, 3x HXT500 en 2S 240mAh LiPootje. Kom je rond de 140 gram maar dat is prima te doen met een Elipsia.

Ikke (met twee PC's), Dr.Pils komt met zijn PC en verder.... Geen idee. :( Ik heb een netwerkswitch en bak ethernetkabels mee zodat we een LAN party kunnen houden, gewoon lokaal een sessie hosten anders heten we straks allemaal weer P51K3. :mrgreen:

Komen ook nog een aantal laptops, pc's denk ik ook wel

te laten plaatsvinden?

Neem een pc of laptop mee en je mag eerder komen ;)

Ik heb misschien nog een reeds gesneden Elipsia in de garage liggen (tussen een halve kuub Deron platen). Ga ik morgen even kijken voor je. Hier alvast de bouwbeschrijving (PDF). En die vliegt uitstekend met de gouden 19 grams motor, 10A ESC, 3x HXT500 en 2S 240mAh LiPootje. Kom je rond de 140 gram maar dat is prima te doen met een Elipsia.

zou mooi wezen!
ik heb enkel nog geen goede manier gevonden om ze een kleurtje te geven, de verf krijg ik er niet mooi op. ik ben wel wat aan het proberen met restjes oracover. dat werkt best goed.
misschien toch maar eens zo'n simpel single action airbrush scoren.

groeten sjoerd

Oracover is te zwaar voor een indoor kistje. Er zijn er die spuitbusjes van de Action gebruiken en zeer nette resultaten daarmee boeken. :yes:

Gezien en beantwoord :)

Even ruim 20GB downloaden in ongeveer 45 minuten :thumbsup: Ook leuk voor zondag a.s. :yes:

fs.jpg

;)

@ Sleur: Heb jij voor zondag misschien een tweede scherm voor mijn PC, ik wil hierop FSX laten draaien, dan kun je mooi vliegen met front- en sideview.

@ Nijssie: kun jij je throttlesticks meenemen?

Helaas, maar waar. Ik moet de simulatordag skippen :(

@Phil: zie pm met reden.

:(

is de reden geheim ?

ik zeg , brrrrrrrrrrrrrrrrr , wat koud buiten zeg , lijkt mooi vliegweer , maar je klauwen vriezen eraf .

bovendien dient het gezin zich ook aan , dus weinig gefladder .
straks ff kappertje pakken :D , lekker , en mij even laten voorlichten over over een goeie allround desktop .

en hoe het morgen allemaal gaat lopen zie ik nog wel .

voelt dat het al bijna weer maandag is :(

10 foto's geschoten bij weinig licht, zon was al ongeveer bij de horizon. Niet de meest ideale omstandigheid om op 180 graden overal hetzelfde licht te hebben. Elke foto kent een vreselijk kleurverschil. Ondanks handmatig ingestelde witbalans, focus, diafragma en ISO-getal. De 10 foto's ingelezen met PTGui (Photo stitching software 360 degree Panorama image software - PTGui) en met twee keer op een knop drukken waren de foto's naadloos samengesmolten. Inclusief de nodige kleurcorrecties, dat proggie ziet gewoon wat lucht en gras is, geeft dat ook aan. 8O :hammer: Ik heb natuurlijk een demo gebruikt maar het eerste resultaat voor een 180 graden strook is erg mooi (zie dit plaatje met watermerken :().

Morgenmiddag een eerste poging voor 360 graden als de zon hoog staat en opbouwen uit meerdere lagen (1x bijna helemaal naar beneden gericht, dan 3x 20 graden hoger) en dus 20 foto's rondom. Misschien nog wat inzoomen voor meer detail maar dat levert gelijk heel veel rondjes extra met extra foto's op. Dus eerst voor de 80 foto's gaan voor de eerste bol. 8)
Ik gebruik hier cannon foto-stich voor, super proggie wat ook alles zelf herkent en samensmeld. laat maar weten of ik die ff voor je moet meenemen..

te laten plaatsvinden?

Moeten we kunnen roggelen :yes: ff afstemmen hoelaat en zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back