Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, nu eerst even oud papier wegbrengen, dan boodschapjes doen, bij de Blokker kijken voor een 15" televee voor de FPV koffer en dan...

Huishoudelijke meuk doen.. :)

is de reden geheim ?

Reden is meer prive dan geheim. En omdat ik Phil eerder had laten weten wel te komen, vond ik het wel zo netjes uitleg te geven.

Moeten we kunnen roggelen :yes: ff afstemmen hoelaat en zo.

Gaat dus helaas even niet door (wel de koop, maar niet het op/af halen morgen).

pm gelezen :yes: en beantwoord

Thnx, lief bericht van ome Phil ;)

Mogguh vrinduhn :-)

Het is prachtig windstil weer maar inderdaad wel heel erg koud.
Zojuist eventjes buiten geweest.brrrrr je handen vallen er bijna af :-)

Vandaag een beginnetje maken aan de microjet,leuk vliegertje voor komende zomer.

@Sleur
Byms baksteen blijft een leuk ragbakje,is er nog iets als clubkorting? ;-)

Ik gebruik hier cannon foto-stich voor, super proggie wat ook alles zelf herkent en samensmeld. laat maar weten of ik die ff voor je moet meenemen..
Dat is een programma voor 2D. Dit gaat iets verder en stukken complexer. Ten eerste zit je met heel veel foto's die niet alleen op een horizontale lijn aan elkaar moeten maar ook vertikaal.
metric-aware.jpg

Daarbij moet rekening gehouden worden met een vervorming (equirectangular). Dat resulteert in van die heel vage plaatjes met 360x180° beeld. Je kunt er wel enorm leuke effecten mee bereiken.
equirectangular-pano.jpg

Vervolgens moet dit plaatje omgezet worden in zes vlakken van een kubus omdat 3D engines werken met óf een bolvormige omgeving óf met een kubus omgeving. De bolvormigeomgeving is geen goede keuze voor dit soort 3D omdat je heel veel "tegeltjes" op de bol moet plakken. Dat is veel data en stelt extreme eisen aan je videokaart. Het beeld is overigens wel veel strakker en het 3D-gevoel is veel beter. Uiteindelijk bestaat je omgeving dan dus uit zes afzonderlijke plaatjes.
tocube01.jpg

Dus volgende keer als je een 3D spelletje (of sim) speelt, denk dan eens na dat je in een kubus speelt en niet kijkt naar een achtergrond. Alles voorbij de kubus is leeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
moguuhhh allemaal,

Geen voelbal vandaag en geen vliegen. Moet zo naar Alkmaar om even 40 zonnepanelen van een dak te schroeven. Denk alleen dat het ook niet door gaat gezien het ijs op het dak. Gaat even bellen............

@Sleur,
Ziet er allemaal goed uit. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

*Gaat even boodschappen doen.*
*Kan iemand even de zon aanzetten.*:-)

Goednondeju, is de vaatwasser stuk aan het gaan. 8O :evil: Er breekt nu enige paniek uit in Huize Sleur... :schrik:

gewoon ff op het handje ;) , of voel je je daar te goed voor ?

Mogguh vrinduhn :-)

Het is prachtig windstil weer maar inderdaad wel heel erg koud.
Zojuist eventjes buiten geweest.brrrrr je handen vallen er bijna af :-)

ja , die tijd van moeten vliegen hebben we wel gehad , nu snap ik waarom de oude ach garde allang niet meer in de winter vloog , armoede dat is !!

nee , buiten vliegen bewaar ik voor het lekkere vliegweer ,voorlopig lekker indoor vliegen !

zo even de stad in met de motor , kappertje doen , even langs minicars ,en een computer shop bezoeken .
En daarna lekker niets doen :p

@ Sleur: www.datrepareerikzelfwel.nl de witgoed onderdelen winkel, onderdelen voor uw koelkast, afwasmachine, vaatwasmachine, droger, wasmachine, stofzuiger

En wat blijkt, alle vaatwassers hebben allemaal dezelfde onderdelen :hammer: De mijne had ik laatst ook zelf gemaakt (inbouw). Alles werkt weer perfect :yes:
Onderdelen is het probleem niet zo. Alleen lijkt het erop dat de microcontroller het begeven heeft. Alle lampjes blijven branden of knipperen, pompen gaan spontaan lopen en stoppen, watertoevoer aan en uit. Een reset heeft niet geholpen. Ik ben bang dat het vanmiddag even een bezoekje aan de BCC wordt. :?

gewoon ff op het handje ;) , of voel je je daar te goed voor ?
Daar hebben we geen tijd voor. :nooo: Alles wordt zo dat ding in geketst, druk op de knop en dan kunnen we lekker bouwen, computeren en andere dingen doen. ;) Wij wassen 1x per jaar met de hand af en dat is met de vakantie. Is de afgelopen 15 jaar prima bevallen. Dus na 15 jaar intensief gebruik mag-ie best stuk gaan hoor. :yes:

Hier misschien ook eens kijken ? Heb ik ook gedaan toen mijn Siemens stuk ging , scheelde bijna €300,00 met de BCC en aanverwante winkels en kon hem direct meenemen en installeren (wat het aller belangrijktste was) :D
Fijne van BCC is kijken op je mobiele telefoon wat de prijzen bij die stunters zijn en daar zeggen dat je ze voor zoveel kunt krijgen. Kun je keihard laten zien op het schermpje. Verkopertje gaat dan bellen en zeggen dat hij het ook gezien heeft. Iets met laagste prijsgarantie en anders geen klant. Fijn dat zulke grote toko's hun targets moeten halen, kun je prima afdingen. :yes:

Maar ondertussen... Hele controllerprint eruit geknutseld. Viel nog niet mee want al het plastic is na 15 jaar behoorlijk uitgehard en breekt spontaan af. Maar het euvel gevonden, een slechte soldering van een voedingsconnector die door alle jaren losgetrild is en nu dus wat storing veroorzaakte. Even de soldeerbout gehanteerd, alle solderingen opnieuw gedaan, print erop en hij doet het weer. Nu alle plasticdelen met epoxoplast permanent vastgezet. Dus de volgende keer kan-ie niet meer open. :oops: :mrgreen:

Ondertussen is de Xeno opgehaald, scheelt weer ruimte. Volgende patiënten zijn de Baksteen, de Swift II en de Blizzard. :bye: Ruimt allemaal lekker op.

Onderdelen is het probleem niet zo. Alleen lijkt het erop dat de microcontroller het begeven heeft. Alle lampjes blijven branden of knipperen, pompen gaan spontaan lopen en stoppen, watertoevoer aan en uit. Een reset heeft niet geholpen. Ik ben bang dat het vanmiddag even een bezoekje aan de BCC wordt. :?

Daar hebben we geen tijd voor. :nooo: Alles wordt zo dat ding in geketst, druk op de knop en dan kunnen we lekker bouwen, computeren en andere dingen doen. ;) Wij wassen 1x per jaar met de hand af en dat is met de vakantie. Is de afgelopen 15 jaar prima bevallen. Dus na 15 jaar intensief gebruik mag-ie best stuk gaan hoor. :yes:

Ik was nog altijd op het handje,ook niet echt plaats voor een vaatwassert.

#posted vanuit da kappert#

Ps ; best lekket weer om motor te rijden,als je maar binnen de bebouwde kom blijft;)

Die bij de sluis op de Peperstraat is een goeie :yes: Die bouwt ook pc's naar eigen specificaties

Sercompa pc
Daar was ik net ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back