Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben het er onlangs op de club over gehad om een dartbaan aan te leggen daar. Dat blijkt gewoon te mogen/ kunnen. Zijn er mensen die hieraan mee willen doen?

ja maar jij bent er maar eens in a blue moon ;)
Das niet vaak volgens Wikipedo:

Blauwe maan
Als er twee keer in dezelfde maand een volle maan optreedt, wordt de tweede volle maan een blauwe maan genoemd. Dit verschijnsel komt ongeveer om de twee à drie jaar voor. Wat de 21e eeuw betreft zijn er zulke blauwe manen geweest in de maanden november 2001, juli 2004, juni 2007 en december 2009.

Ongeveer om de twintig jaar zijn er twee blauwe manen in een jaar. Die vallen dan in de maanden januari en maart, wanneer februari geen volle maan heeft. Voor het laatst gebeurde dit in 1999. In 2018 zal dit opnieuw het geval zijn.

De naam blauwe maan (in het Engels Blue Moon) had oorspronkelijk een andere betekenis en wordt in feite ten onrechte op de hierboven beschreven manier gebruikt, ten gevolge van een fout in het blad Sky and Telescope in 1946. In 1999 werd er in het zelfde blad een artikel aan deze fout gewijd. Het is al lang gebruikelijk om de volle manen namen te geven die verwijzen naar een gebeurtenis of activiteit die rond die periode plaatsheeft, zoals de 'Harvest Moon' in de herfst. De namen van de volle manen hangen samen met hun plaats in het seizoen: de laatste volle maan van de winter bijvoorbeeld is de 'Lenten Moon' . In principe heeft ieder seizoen drie volle manen. Als er in een seizoen vier volle manen vallen, dan is zo de naam voor de laatste van de vier al vergeven en wordt de derde volle maan aangeduid als blauwe maan. Deze blauwe manen vallen altijd rond de 21e van de maand februari, mei, augustus of november, en zijn dus heel andere dan de tweede volle maan in één kalendermaand.

Oh ja, morgenavond komt er een nieuw iemand even kennismaken op de club. Komt uit Zaanstad. Niets bijzonders, komen wel meer malloten vandaan. Maar deze meneer heeft een handicap maar wil wel graag vliegen of in ieder geval uitviogelen wat mogelijk is. Stel je even netjes voor (met je linker hand 8O), via mij komt hij bij de club terecht. :thumbsup:

We hebben het er onlangs op de club over gehad om een dartbaan aan te leggen daar. Dat blijkt gewoon te mogen/ kunnen. Zijn er mensen die hieraan mee willen doen?

+1. Daar kom ik wel voor langs.. Kunnen mijn eigen dart pijlen ook weer uit het stof gehaald worden.. :)

Allright.

1 handige mensen kunnen ook gewoon vliegen hoor.
Weet ik. Dit naar aanleidign van een eerder topic waarbij ik de F3A-X piloot heb genoemd die op de FMS ook vloog. Die had een prothese dei op zijn ene stick klikte. Deze meneer mist alleen zijn hand en kan zijn pols nog gebruiken om te typen dus genoeg controle om met een dikke duim stick (zo'n opzetstuk) genoeg grip te hebben om een pult-zender te gebruiken.

Overigens kan het wel gekker. Curtis Youngblood, een redelijk goede heli-piloot. heeft een aangepaste zender met 3 assen op 1 stick. 8O

IRCHA2009_24.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back