Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, wij hebben nog die echte ouderwetse manier van brevetvliegen gedaan en landen niet in het mais. Alleen die nieuwelingen met hun bierbrevet doen dat. :yes: ;)

Sinds wanneer ben jij moraalridder? :mrgreen: :nooo:

Whahaha, ik dacht al, waar blijft ie toch?

* werkelijke rede om niet naar het veld te gaan is dat Silly pas om 19.30 uur thuis is, en wij dan pas eten ;-)

Ik wil de MS Composit Unique gaan bouwen, maar mis de inspiratie :-)
ACH, als hij voor het winterseizoen maar klaar is.

En de:

Floats onder de Minimag
De Easycub
De Dogfighter
De Bixler
De easystar
De twee Funjets
De tweede Merlin

Wel zin, maar nog geen VUT :-)

Ik rij sowieso even langs het veld straks :yes:

sterkte ,ps ; komt ook een buitje aan ;)

Waarom zou je 300 eypo uitgeven als nu ook alles werkt? ;-)

precies , voorlopig red ik me er wel mee , de bigscales kunnen allemaal vliegen incl smoke , en dat is mij best .

de kans is erug klein dat er snel nog een dikke vliegert bijkomt , voordat ik kan lezen en schrijven met de extra/xtra/cap/mustang ben ik heel wat jaartjes verder ;)

Dames (zijn die er eigenlijk?) en Heren,

Ik ben Sander en woon in Bussum. Sinds enkele weken vlieg ik met een easystar. Na voldoende crashes, afgebroken delen en teleurstellingen lukt het mij nu om de easystar aardig goed in de lucht te houden. Mijn collectie is inmiddels aardig gegroeid met nog twee nieuwe easystar exemplaren en een multiplex cessna.

Toch blijf ik voorlopig vliegen met de eerste easy omdat deze toch al geen airodinamica heeft wegens alle tape,epoxy en secondelijm.

Vandaag mooi nog even wezen vliegen op de hij tussen Bussum en Hilversum bij windkracht 6. 2 lipo's leeggevlogen en nagenoeg zonder crashes (blijft lastig met die rukwinden).

Verder heb ik ook al een kodak zx1 liggen, deze kan filmen op 720p maar weegt wel 150 gram. Het vliegen met de kodak was nog geen succes omdat mijn easy zowel met als zonder het extra gewicht enorm afwijkt naar rechts. Het idee is dat dit mijn probeersel word en de volgende easy build gewoon een mooi videoplatform word waarmee ik een mix ga zoeken tussen hoge snelheden, en lange vliegtijd.

Dit was even mijn verhaal, ik sta ook met een topic in het beginnersdeel, maar wilde mij ook graag hier tussenmengen als aanvulling voor beide partijen.

Dit is overigens op aanraden van marcel

Dus hallo :-)

@ Marcel, Als ik nou straks redelijk/goed kan vliegen, zou jij dan misschien 1 of 2 vliegtuigjes van mij kunnen bekleden met dat mooie plakplastic ? Uiteraard niet voor niks :-)

Laatst bewerkt:
sterkte ,ps ; komt ook een buitje aan ;)

precies , voorlopig red ik me er wel mee , de bigscales kunnen allemaal vliegen incl smoke , en dat is mij best .

de kans is erug klein dat er snel nog een dikke vliegert bijkomt , voordat ik kan lezen en schrijven met de extra/xtra/cap/mustang ben ik heel wat jaartjes verder ;)

Tegen die tijd zitten we samen in de VUT, en hebben we alle tijd om te oefenen en te bouwen ;-)

Kunnen we samen met Co ( me 109 ) onder de parasol zitten ;-)

Dames (zijn die er eigenlijk?) en Heren,

Ik ben Sander en woon in Bussum. Sinds enkele weken vlieg ik met een easystar. Na voldoende crashes, afgebroken delen en teleurstellingen lukt het mij nu om de easystar aardig goed in de lucht te houden. Mijn collectie is inmiddels aardig gegroeid met nog twee nieuwe easystar exemplaren en een multiplex cessna.

Toch blijf ik voorlopig vliegen met de eerste easy omdat deze toch al geen airodinamica heeft wegens alle tape,epoxy en secondelijm.

Vandaag mooi nog even wezen vliegen op de hij tussen Bussum en Hilversum bij windkracht 6. 2 lipo's leeggevlogen en nagenoeg zonder crashes (blijft lastig met die rukwinden).

Verder heb ik ook al een kodak zx1 liggen, deze kan filmen op 720p maar weegt wel 150 gram. Het vliegen met de kodak was nog geen succes omdat mijn easy zowel met als zonder het extra gewicht enorm afwijkt naar rechts. Het idee is dat dit mijn probeersel word en de volgende easy build gewoon een mooi videoplatform word waarmee ik een mix ga zoeken tussen hoge snelheden, en lange vliegtijd.

Dit was even mijn verhaal, ik sta ook met een topic in het beginnersdeel, maar wilde mij ook graag hier tussenmengen als aanvulling voor beide partijen.

Dit is overigens op aanraden van marcel

Dus hallo :-)

@ Marcel, Als ik nou straks redelijk/goed kan vliegen, zou jij dan misschien 1 of 2 vliegtuigjes van mij kunnen bekleden met dat mooie plakplastic ? Uiteraard niet voor niks :-)

hoi sander ,

ik zeg , kom eens langs op het veld waar we vliegen , laten we jouw cessna los , onder begeleiding van ons blijft hij wel heel ;)

Tegen die tijd zitten we samen in de VUT, en hebben we alle tijd om te oefenen en te bouwen ;-)

Kunnen we samen met Co ( me 109 ) onder de parasol zitten ;-)

duurt nog wel ff , en anders ff een periode in de deeltijd gaan :p

Het is kennelijk echt slecht weer. Ik sta nu bij het veld en zelfs 3DFris is er niet. 8O Helaas niet vliegen, het begint te regenen. :(

*naar het wekelijkse zuip en vreet festijn gaat* :bye:

hoi sander ,

ik zeg , kom eens langs op het veld waar we vliegen , laten we jouw cessna los , onder begeleiding van ons blijft hij wel heel ;)

Lijkt me wel een goed idee ja. Zou mezelf voor mijn kop slaan als ik hem in de prak vlieg. Heb trouwens ook een DX6i met leraar leerling kabel :D

Toch nog even een vraag waar hier ongetwijfeld iemand het antwoord op heeft, ik heb 3 lipo accu's 2 x 2200mah 3s 25c voor de easy en 1 x 1600 mah 3s 15c voor de cessna.

Wanneer ik vlieg met die 2200's vlieg ik totdat de ESC hem knijpt. Dan is cel 1 3,3xv
cel 2 3,1x volt
cel 3 2,8x volt

Wanneer ik weer thuis aankom, meet ik alles weer boven de 3 volt per cel.

Lipo's mogen niet onder de 3 volt komen, is het erg dat net na het vliegen cel 3 onder de 3 volt is ?

Het is kennelijk echt slecht weer. Ik sta nu bij het veld en zelfs 3DFris is er niet. 8O Helaas niet vliegen, het begint te regenen. :(

*naar het wekelijkse zuip en vreet festijn gaat* :bye:

ik zei toch dat het ging regenen :wink:

Lijkt me wel een goed idee ja. Zou mezelf voor mijn kop slaan als ik hem in de prak vlieg. Heb trouwens ook een DX6i met leraar leerling kabel :D

Toch nog even een vraag waar hier ongetwijfeld iemand het antwoord op heeft, ik heb 3 lipo accu's 2 x 2200mah 3s 25c voor de easy en 1 x 1600 mah 3s 15c voor de cessna.

Wanneer ik vlieg met die 2200's vlieg ik totdat de ESC hem knijpt. Dan is cel 1 3,3xv
cel 2 3,1x volt
cel 3 2,8x volt

Wanneer ik weer thuis aankom, meet ik alles weer boven de 3 volt per cel.

Lipo's mogen niet onder de 3 volt komen, is het erg dat net na het vliegen cel 3 onder de 3 volt is ?

voor vragen over lipo's moet je bij sleurhutje zijn , die weet er alles van .

ik ben meer een brandstofman :cool:

misschien heb je zelfladende lipo's gekocht :???: ;)

Siggy zijn jouw werkgever en de mijne soms vrienden?
Ben godgloeiend net pas thuis.
Toen ik langs het veld reed was er heel niemand, raaaaaaaaaaaar!

Wat is daar nieuw aan?
Zo zet ik altijd mijn lipo's vast.

Ik ken iemand die dat bij zo'n ouwe Volvo P-nogwat deed, kattenrug ...
Tenminste, hij zette de radio vast met lange schroeven of zoiets, dwars door het schutbord heen hahaha ...

En het maar vreemd vinden dat de startmotor zo langzaam ging :rolling:

Zou best eens kunnen, wij zijn echt de werkpaarden van de club Gorby :-)

tja , is maar net waar je inrolt ;)

ik buffel ook aardig , maar ik heb wel respect voor die lange werk dagen van jullie :cool:

net het webra blokje opgepoetst , is weer bling bling , morgen pakkingen knutselen .

oja en voor de atv vliegers , vrijdag word de mooiste vliegdag v/h weekend .

ik weet nog niet of ik ga , ten eerste zijn er geen bigscale begeleiders op vrijdag , want die werken gewoon , en ik wil alleen nog bigscale vliegen.
ten 2e , ik moet eigenlijk ook gewoon buffelen :???: ;)

*slapen gaat *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back