Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraagje voor de netwerkmannen onder ons.

Op het werk hebben wij een modem/router, de modem is ook draadloos. De modem staat bij de server en is te ver van het kantoor af voor een goed draadloos bereik. Ik wil natuurlijk lekker op mijn telefoon kunnen wi-fi'en in de pauze maar helaas is er dus geen signaal.
Is dit simpel op te lossen zonder de huidige modem te moeten verhuizen... dat is namelijk echt not-done :cry:

Qua netwerkzooi ben ik echt een leek :yes:

Als je er geen verstand van hebt, moet je er ook niet mee gaan zitten klooien :-)
Je kunt met 1 kleine fout gerust een heel bedrijfsnetwerk plat leggen.
Was er regelmatig bij dat je iemand zijn handjes af gehakt moesten worden omdat ie dacht er ook verstand van te hebben...

Effin, kleine firma? klein probleem? Zoek en utp kabel op (welk je normaal in je desktop plugged) , hangt er een wireless accesspoint aan en voila. Password hoef je niet meer in te stellen, want het is toch niet meer strafbaar. Zet het hele bedrijfsnetwerk maar open voor de wereld.

Neem een MAC of een knap 3G abbo... :-)

Nog een vraagje voor de netwerkmannen onder ons.

Op het werk hebben wij een modem/router, de modem is ook draadloos. De modem staat bij de server en is te ver van het kantoor af voor een goed draadloos bereik. Ik wil natuurlijk lekker op mijn telefoon kunnen wi-fi'en in de pauze maar helaas is er dus geen signaal.
Is dit simpel op te lossen zonder de huidige modem te moeten verhuizen... dat is namelijk echt not-done :cry:

Qua netwerkzooi ben ik echt een leek :yes:
Yep, gewoon een netwerk repeater, kabelloos te monteren (alleen de adapter dan), geeft alles van je bestaande WLAN door op een tweede WLAN. Ik heb er denk ik nog wel eentje liggen van Sitecom. Geen racemonster maar voor hobby-netwerken tot 54Mbps prima. Zal hem zo opzoeken en morgen meenemen. :yes:

volgende keer met ragger een andere vliegroute zien te vliegen , maar is best lastig , want wat ragger al zei , het veld ligt gewoon geheel verkeerd :???:

als je voor het hek staat te vliegen ,heb je rechts steeds de zon vol in je porum , en vlieg je over het fietspad , zou je met rug naar de zon staat vlieg je weer teveel naar de snelweg .

hopen dat het nieuwe veld wel gunstig ligt .
Links van je heb je enorm veel ruimte. Dus bij het einde van het hek gaan staan (yep, da's een eind lopen hè vanaf je auto hè ;)), win je al 40 meter mee. Je keerlus net voorbij de dijk en aanduiken vanaf boven het veld. Dan weer keren bij die stalen Romney-loods (wat daar van over is). Hoezo geen ruimte en veld ligt verkeerd? Beetje verder weg durven vliegen is ook een optie. :teacher:

Als je er geen verstand van hebt, moet je er ook niet mee gaan zitten klooien :-)
Je kunt met 1 kleine fout gerust een heel bedrijfsnetwerk plat leggen.
Was er regelmatig bij dat je iemand zijn handjes af gehakt moesten worden omdat ie dacht er ook verstand van te hebben...

Effin, kleine firma? klein probleem? Zoek en utp kabel op (welk je normaal in je desktop plugged) , hangt er een wireless accesspoint aan en voila. Password hoef je niet meer in te stellen, want het is toch niet meer strafbaar. Zet het hele bedrijfsnetwerk maar open voor de wereld.

Neem een MAC of een knap 3G abbo... :-)

Hahaha, zelfs de IPad van collega heeft daar geen bereik... en over knap 3G abbo gesproken, volgens mij was jij gisteren degene die geen bereik had in de hal :mrgreen: Ik zit bij Vodafone dus dat zit wel goed.

Even zonder gekheid, het is dus niet voor een leek makkelijk op te lossen concludeer ik uit jou verhaal. Laat dan maar zitten voordat alles plat ligt, al is het een klein bedrijfsnetwerk.

Ik vraag het wel eens t.z.t. aan de systeembeheerder (als ze weer eens langskomen) :yes:

Thanx

EDIT
*gaat het verhaal van Sleur lezen*

Wauw Sleur :worship: ben erg benieuwd :yes:

Laatst bewerkt:
Even zonder gekheid, het is dus niet voor een leek makkelijk op te lossen concludeer ik uit jou verhaal. Laat dan maar zitten voordat alles plat ligt, al is het een klein bedrijfsnetwerk.
JAWEL!!!!! Als je de coderingssleutel weet en je hebt een notebook (die heb je) dan is dat Sitecom ding zo te configureren. Kun je voor het tweede netwerk dezelfde SSID en coderingssleutel kiezen of gewoon een ander (net of het van de buren is ;)).

JAWEL!!!!! Als je de coderingssleutel weet en je hebt een notebook (die heb je) dan is dat Sitecom ding zo te configureren. Kun je voor het tweede netwerk dezelfde SSID en coderingssleutel kiezen of gewoon een ander (net of het van de buren is ;)).

Het verhaal van beveiligen en coderingssleutels weet ik wel raad mee... maar dat komt puur door eigenbelang. Bij diverse kennissen de modem v/d buren (welke buren dat waren weet ik niet) aangepast en een vers wachtwoord ingezet :p Hadden zij ook maar de gebruiksaanwijzing moeten lezen :rolling:
Dit verplicht je natuurlijk wel tot het netjes bijhouden van de firmware en instellingen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Okidoki dan, hier (PDF!) alvast leesvoer, iets met :rtfm:

Dit ding maar dan met een lange 6dBi antenne (standaard 3dBi). Zit er nu eenmaal op, overgehouden bij een klant die overgestap is op *kuch* Cisco (verwacht dat Frank fappend zit te lezen :lol:).
wl-130.jpg

Weet iemand waar ik hier in de buurt van die krmpkous kan krijgen die om de lipo's heen zit? Mischien niet alleen bij modelbouwshop's?

Links van je heb je enorm veel ruimte. Dus bij het einde van het hek gaan staan (yep, da's een eind lopen hè vanaf je auto hè ;)), win je al 40 meter mee. Je keerlus net voorbij de dijk en aanduiken vanaf boven het veld. Dan weer keren bij die stalen Romney-loods (wat daar van over is). Hoezo geen ruimte en veld ligt verkeerd? Beetje verder weg durven vliegen is ook een optie. :teacher:

zoiets had ik ook bedacht , maar de keerlus vlak bij het publiek is ook close , dus dan de keerlus boven de dijk rechts in de hoek van het veld .

we zien het de volgende keer wel , mits raggerrr nog durft te battlen :lol: ;)

Zojuist een bezoekje gehad van MadDuc en voorzien van een Graupner Cirrus (vintage vlieger).

cirrus.jpg

En zojuist cadeau gedaan aan paps.. Paps, veel plezier ermee!

Wat id dat DigiD toch een onvergetelijke k*tsite. Wil je een keer op tijd je belastingzaken regelen, werkt het niet. Probeer je het via de andere manier, krijg je de melding dat elektronische verwerking niet mogelijk is en dat ze alles per post opsturen. Echt, van mijn belastingcenten worden dit soort malafide kneuterige websites gemaakt. :evil:

*Greet Widlers mailen gaat* :pc:

Goedenavond heren:D

De meesten zullen me al gezien of gesproken hebben maar bij deze probeer ik me juist in dit draadje alsnog even voor te stellen ivm dit veelbezochte draadje.
Ik ben Patrick en kom uit purmerend(zoon van frank) en ga morgenavond even langs ACH om de inschrijfformulieren te regelen.
Zoiezo iedereen bedankt voor zijn intresse en tips want de sfeer bij jullie zit wel goed heb ik gemerkt8-)
Had een aantal kleine filmpjes gemaakt gisteren maar geen programma bij de hand om ze netjes te knippen-plakken.
Mocht iemand ze nog willen bekijken heb ik hier een link.
dMIUZzOBPY0[/media] - 00001
Voor sommigen waarschijnlijk tot morgenavond of zondag op het veld:D

GR patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back