Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Sleur: ik wist dat er meer speelde.. Ik volg het nieuws al een poosje ;) Ging mij ook puur om de suggestie dat de CC gegevens op straat lagen.. Daarom heb ik mijn CC ook laten blokkeren inmiddels.

@3DFresh: kom eens online joh en lees je pm... :)
Kom je vanavond ook? ifso en akkoord met pm, stuur me je rekeningnummer dan even.. maak ik geld over :)

@Sleur: ik wist dat er meer speelde.. Ik volg het nieuws al een poosje ;) Ging mij ook puur om de suggestie dat de CC gegevens op straat lagen.. Daarom heb ik mijn CC ook laten blokkeren inmiddels.
Tsja, dat heeft weinig nut en dupeer je jezelf meer mee als je online aankopen wilt doen. Blokkeren van je CC zal ook gevolgen gaan hebben voor PayPal als je daar je CC bij had staan als primair of alternatief betaalmiddel.

Indien ze wel iets zouden aanschaffen met je CC dan kun je daartegen een klacht indien bij de CC-maatschappij (lees aangifte doen van fraude). Je krijgt dan het hele bedrag en eventuele extra kosten als rente gewoon terug. Alle CC-maatschappijen zijn op de hoogte van wat er gebeurd is en houden dit ook in de gaten. Dus je bent nu de dupe van paniek in de media. :?

Nog even wat verder gezocht. De kans dat je bankpas hier in Nederland geskimmed wordt, is 3x groter dan dat jouw CC wereldwijd misbruikt wordt. Dus ook je bankpas maar blokkeren? Zal je wel veel geld overhouden, ruimte op zolder krijgen etc. :rolling:

PSN komt misschien in de loop van volgende week weer (gedeeltelijk) online. Waarschijnlijk eerst de blog en nieuwssite. Pas eind volgende week weer PSN Online. Kans is groot dat er een mega-update nodig is voor de PS3 waarin wat zaken toch echt anders geregeld worden. Als dat klaar is komt alles weer online.

Beste storm buiten. Hoop dat het straks minder wordt. Nog maar even wat virtuele kilometers wegvreten met NFS Shift 2 Unleashed.

En uh....
MOTIVATIONAL_Barrel_roll.jpg

Ja, het waait aardig. Eerst maar eens de koffie naar binnen gieten en dan even de boodschappen doen. Winkels zijn morgen natuurlijk dicht.

IF wind="te hard" THEN "bootje schuren" OR "Mustang knutselen" ELSE "Piper uitlaten"

Ohja, werkze voor degene op het werk :twisted:

flinke woei idd , maar buiten dat heb ik geen zin in vliegen , behalve met de xtra , maar dan moet er wel wat vliegkundig personeel op het veld lopen ;)

dus ik houd het lekker op zondag , zaterdag lekker rondstruinen te krommenie met das gezin .

net nog bij Q geweest , weer de nodige brandstof gehaald , en nog wat klein spul voor de graupner , dus daar lekker mee verder .

Nog even wat verder gezocht. De kans dat je bankpas hier in Nederland geskimmed wordt, is 3x groter dan dat jouw CC wereldwijd misbruikt wordt. Dus ook je bankpas maar blokkeren? Zal je wel veel geld overhouden, ruimte op zolder krijgen etc. :rolling:

PSN komt misschien in de loop van volgende week weer (gedeeltelijk) online. Waarschijnlijk eerst de blog en nieuwssite. Pas eind volgende week weer PSN Online. Kans is groot dat er een mega-update nodig is voor de PS3 waarin wat zaken toch echt anders geregeld worden. Als dat klaar is komt alles weer online.

Storm?? Hier is het bladstil weer, 020 Diemen that is..
Hier al vanaf vanmorgen een uur of 10:00 gewoon een dikke 5 Bft. 8O En volgens de korte termijn berichten zal het vanavond nog wat toenemen. :evil: :( Nou ja, we zien wel.

sleurfrut, hoelaat ga je lope legge vliegen?dan kom ik even kijken.
Vanmiddag niet. Ik word altijd zo emotioneel van wind in mijn ogen. :cry: Ik kan daar slecht tegen. Vanavond dus gewoon eerder naar het veld en dan eerst wat gewoon fladderen om door te halen naar het nachtvliegen. :yes:

12S pakketten zijn verstuurd vanuit HK. 12S motor komt zodirekt binnen als het goed is. En de 10S pakketten zijn verkocht. Nu de scorpion 4025-740 motor nog verkopen. Niks voor vliegtuigvliegers hier?

Hier al vanaf vanmorgen een uur of 10:00 gewoon een dikke 5 Bft. 8O En volgens de korte termijn berichten zal het vanavond nog wat toenemen. :evil: :( Nou ja, we zien wel.

Och, met windkracht 8 valt nog wel te vliegen.. Het zijn immers de ledjes die je ziet bewegen in de lucht.. Geeft ook leuk effect, met de EZ* achteruit vliegen..

Je zou eens Twitter moeten gaan gebruiken. Dan had je veel eerder geweten dat:
- PSN niet gehackt is door Anonymous maar door een paar sukkels van Skynet
- De hack geen fluit te doen had met de meningsverschillen tussen GeoHot (George Hotz) en Sony
- PSN tijdens de hackpogingen overal zelf radicaal de steker uit heeft getrokken
- PSN direct mensen heeft ingeschakeld en traces heeft van de sukkels
- De FBI druk bezig is die gasten op te zoeken
- Er zo'n 44 miljoen van de 75 miljoen accounts benaderd zijn
- Van die 44 miljoen accounts zijn voor zo'n 2,2 miljoen accounts gedetailleerde gegevens opgevraagd
- De NAW-gegegens plat tekst zijn opgeslagen en dus in het bezit zijn van sukkels
- De CC-gegevens encrypted zijn en dus niet direct leesbaar
- Van de CC-gegevens de CVC/CVS code niet is opgeslagen en dus nie bruikbaar is voor online aankopen bij betrouwbare webshops
- Het helemaal niet zeker is of de CC-gegevens ook opgehaald zijn want die staan op een heel ander systeem dat niet benaderbaar is van het internet
- Sony momenteel in de VS een enorme rechtszaak boven het hoofd hangt vanwege schending van de privacywetgeving en het niet voldoen aan de veiligheidsrichtlijnen (claim is $318 per account, totaal goed voor $24.000.000.000,00 8O)
- In het paasweekend Microsoft voor de recordpoging ging zoveel mogelijk mensen gelijktijdig online te krijgen (geslaagde poging)
- Microsoft weer gehackte XBoxen toe laat op zijn XBox Live diensten :rolling:
- PSN een soortgelijk record vestigde met het minst aantal mensen online (precieze aantal is 0 mensen :lol:)
- Heel PSN en Qriocity streaming diensten naar een compleet ander serverpark/provider verhuizen
- Ook Amazon, Reddit, Hulu, Apple iTunes en vele andere Cloud-diensten compleet onderuit gingen voor een paar uur tot aantal dagen
- Het nog wel een week kan duren voordAT PSN weer online komt
- Alle poehaa over PSN en de CC's in de media nogal overdreven en half verteld wordt (controleer uw bronnen, de Telegraaf is slechts een bron van onzin)

En zo zijn er nog heel veel meer feiten. Er circuleren al verhalen van mensen die beweren dan hun CC leeggetrokken is. Gelukkig zijn er onder de interwebsers ook mense die bij de CC maatschappijen werken en die gasten even haarfijn vertellen dat hun account heuls niet gehackt is en zij zelf vanaf hun eigen IP een MacBook Pro hebben gekocht en nu dus frauderen. :yes: Sony geeft alleen aan op te letten voor phishing, scamming en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien het gebruik van de CC-gegevens.

Daarnaast gebruik ik pre-paid vouchers. Bij de Wehkamp waren die twee weken terug €16,50 voor een €20,00 voucher. Dus daarvan een aantal gekocht. Is toch weer snel verdient. 8) :p ;)

En jij gelooft alles wat ze je voorschotelen? :rolleyes::rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back