Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo lijkt het wel ja ...., zeker gezien mijn afwezigheid de laatste maanden.

Maar nee, ik ben aan het uitdunnen, of prioriseren, net hoe je het noemen wilt.

Ik heb teveel projecten liggen waardoor ik het kwijt ben, en er eigenlijk geen zin meer in heb. Zodoende dat ik een heleboel weg wil gaan doen, en enkel een paar stukjes over wil houden en er hopelijk weer wat zin in ga krijgen.

ja , je bent rustig de laatste tijd , maar dat komt ook door je rug dacht ik .

gewoon straks weer lekker gaan vliegen , is lekkerrrrrr :yes:

laatste bod op je SE , ik geef je 100E ,maar dan zonder blok , die kun je ook los verkopen , evt binnen da club .

dan trek ik die folie er wellicht af , want ik wil de SE die ik had .

roept u maar , kom ik hem vanavond bij je oppikken :yes:

ps ; stel me niet teleur :mad: ;)

zet maar op het verkoop gedeelte hier op het forum , staat er nog 1 voor 130 meen ik , maar niemand die het koopt , te ouderwets ;)

ik zoek evt een kale SE , mijne was ook veel mooier trouwens , en ik wil er geen 2 tact motor op .
ik heb verder ook niks aan 7,5 of 8,55 cc motoren , als het nieuwe veld klaar is ga ik toch met groteren modellen vliegen .

net ff bij lynx geweest voor wat folie voor de madness , komend weekend vies weertje , dus lekker knutselen :yes:

bovendien heb ik gisteren een deuk in mijn ego opgelopen , heels ff geen zin meer om te vliegen .

kan dat gevoel
maar ehh gewoon doorgaan en niet meer aan denken
je volgende vlieger wordt veel beter mooier enz
je zal effe met een klote gevoel zitten maar t is maar materiaal
altijd vervangbaar
tja je zal wat voorzichtiger vliegen maar dat geeft niet leer je weer netjes vliegen

Hey Vinni,

Ik heb ons vaste beletterbedrijf ook even om folie gevraagd, ik ga er één dezer dagen heen om daar ff wat kleurtjes te struinen :thumbsup: Hebben we weer een voorraadje voor onze Funjetclubgangers :yes:

Voorraad propjes heb ik binnengekregen voor de Fuckjet, van alles wat besteld, kan ik ff vogelen :)
Ook is de Funjet alweer rechter dan gisteren dus vanavond ff plakken. Grootste probleem is nog de hap uit de vleugel 8O

Laatst bewerkt:
Hey Vinni,

Ik heb ons vaste beletterbedrijf ook even om folie gevraagd, ik ga er één dezer dagen heen om daar ff wat kleurtjes te struinen :thumbsup: Hebben we weer een voorraadje voor onze Funjetclubgangers :yes:

Voorraad propjes heb ik binnengekregen voor de Fuckjet, van alles wat besteld, kan ik ff vogelen :)
Ook is de Funjet alweer rechter dan gisteren dus vanavond ff plakken. Grootste probleem is nog de hap uit de vleugel 8O

gaaf die folie is altijd handig
en elk een eigen kleur is wel zo handig
goed om telezen dat hij weer gaat vliegen
vleugel /scheur kan je met piep op vullen
als je een piepschuim plaat schuurt komen de bolletjes los
dat in combo met hot glue krijg je t weer net zo goed en sterk
makkelijkst is t onder de scheur een hout plaat liggen evt met tape effe vast zetten
dan een klein laagje hot glue
dan combo hotgleu bolltjes
en als laatst t stukkje afvullen met hotglue
zie je er bijna niet meer van en is net zo sterk

kan dat gevoel
maar ehh gewoon doorgaan en niet meer aan denken
je volgende vlieger wordt veel beter mooier enz
je zal effe met een klote gevoel zitten maar t is maar materiaal
altijd vervangbaar
tja je zal wat voorzichtiger vliegen maar dat geeft niet leer je weer netjes vliegen

yep ,. v/d SE vind ik het echt zonde , heerlijk rag kistje dat was !!
vooral de manier waarop het gebeurde was raar , ik stond erbij en keek erna , totaal bevroren .

de diablotin vind ik niet zo erg , was toch al van plan de madness weer klaar te maken .

vanavond alles leegplukken , ook best een werk zeg !
restanten den kliko in ,en verder werken a/d madness :yes:

maar vindt t bij de funjet wat lastiger omdat hij altijd weg draaid
Komt omdat je torsiekracht van de propellor te groot is. Er is een bepaald toerental waarbij je bij gooisnelheid weinig last van deze kracht hebt (meestal rond half gas). Zet op een schakelaar zo'n 3° up en een beetje rollen naar rechts. Als je dan gooit, zakt de FunJet wel wat omlaag tijdens het oppikken van snelheid maar vliegt wel rechtdoor. :yes:

Komt omdat je torsiekracht van de propellor te groot is. Er is een bepaald toerental waarbij je bij gooisnelheid weinig last van deze kracht hebt (meestal rond half gas). Zet op een schakelaar zo'n 3° up en een beetje rollen naar rechts. Als je dan gooit, zakt de FunJet wel wat omlaag tijdens het oppikken van snelheid maar vliegt wel rechtdoor. :yes:

Gewoon je gas doseren met weggaan, geen schakelaar nodig hoor ;-)
Na een paar keer weet je precies hoe hard je weg moet gaan ;-)

Gewoon je gas doseren met weggaan, geen schakelaar nodig hoor ;-)
Na een paar keer weet je precies hoe hard je weg moet gaan ;-)
Die van vinni is vrij zwaar met al die plakplaatjes. Dus zul je meer dan wenselijk gas moeten geven om hem zelf weg te gooien. Misschien een lancering met zo'n elastiekje? Tentharing in de grond, onderaan de neus van de FunJet (of welke EDF of zwever dan ook) een haakje en *poef*

Of zo.... :D

Kennelijk bepaal je zo de juiste snelheid om te gooien (via RCGroups): De FunJet moet tegen je hand blijven hangen. Kinderlijk eenvoudig om vervolgens onder 45 graden weg te gooien. 8O

En komende winter gewoon lekker indoor. :hammer:

Laatst bewerkt door een moderator:
Die van vinni is vrij zwaar met al die plakplaatjes. Dus zul je meer dan wenselijk gas moeten geven om hem zelf weg te gooien. Misschien een lancering met zo'n elastiekje? Tentharing in de grond, onderaan de neus van de FunJet (of welke EDF of zwever dan ook) een haakje en *poef*

Of zo.... :D

Kennelijk bepaal je zo de juiste snelheid om te gooien (via RCGroups): De FunJet moet tegen je hand blijven hangen. Kinderlijk eenvoudig om vervolgens onder 45 graden weg te gooien. 8O

En komende winter gewoon lekker indoor. :hammer:

gaaf :yes:

het is ook allemaal zo gemakkelijk :)

op fms zag ik ook een gast die met elastiek zijn funjet kinderlijk eenvoudig wegschoot , dat is echt op zeker .

Laatst bewerkt:
Zo, ook maar eens begonnen met de schade op te nemen..

Valt toch altijd meer tegen dan het op het eerste gezicht lijkt, mede door het feit dat ie natuurlijk net gerepareerd was :???:

Alles toch nog even meer stuk dan de eerste keer, ook motorkap , wielkappen en landingsgestel zijn aardig krokant geworden :(

nu maar gewoon alles wat nog een beetje in model zit maar epoxoplasten, en kijken of er nog een beetje constructie in te krijgen is..

Zal niet meer de mooiste worden, dan maar een stevige oefenkist ervan maken, en op z'n tijd maar eens uitkijken naar een verse :cool:

Zo, ook maar eens begonnen met de schade op te nemen..

Valt toch altijd meer tegen dan het op het eerste gezicht lijkt, mede door het feit dat ie natuurlijk net gerepareerd was :???:

Alles toch nog even meer stuk dan de eerste keer, ook motorkap , wielkappen en landingsgestel zijn aardig krokant geworden :(

nu maar gewoon alles wat nog een beetje in model zit maar epoxoplasten, en kijken of er nog een beetje constructie in te krijgen is..

Zal niet meer de mooiste worden, dan maar een stevige oefenkist ervan maken, en op z'n tijd maar eens uitkijken naar een verse :cool:

zonde dat hij zoveel schade heeft :(

je maakte een mooie landing ,paar meter verder ,wiel in da geul :mad:

ikke ook druk met de madness , wil hem weer netjes hebben ,en vind zo'n kist leuk om in de hangar te hebben .
gaat wel wat tijd in zitten.

Leuk om te lezen dat er lekker geknutseld wordt..

Ik ben met de Dazzler bezig, laatste beetje folie erop en dan roeren lijmen en aansturing in orde maken..

Volgend weekend maar eens een maiden plannen..

Leuk om te lezen dat er lekker geknutseld wordt..
Yep, lekker weertje om buiten aan de knutseltafel wat te doen. :yes: 8) Een oud project opgegraven in de garage. Op twee busjes na voor de roeren alles alweer gevonden. :D Motor-as blijkt 2mm te lang te zijn waardoor de spinner niet netjes aansluit. Geeft wel wat extra koeling zo. Setupje is een Torcster Purple 3536-1450kV, Graupner Compact Control 45A regelaar, Aeronaut Carbon 10x6" klapprop, twee HS-56HB servootjes op de staart en HS-65HB servootjes komen nog op de rolroeren. Moet alleen nog de servootjes voor de rolroeren erin fröbelen, draadjes op de MPX connector solderen en de stangetjes erop. Misschien volgend weekend of de week erop een eerste testvluchtje maken. :? ;)

blizzard_banana_top.jpg

blizzard_banana_bottom.jpg

@ Vinni: Thanx voor de tip voor de reparatie van de vleugel, werkt echt perfect. Eerst begonnen met het maken van een mal, daarna alles een laagje bakpapier aangebracht, hierdoor hecht de hotglue niet op de mal. Daarna alles goed vastzetten op de vleugel en het eerste laagje hotglue aanbrengen. Ondertussen een stuk piepschuim verpulveren tot bolletjes. Toen de eerste laag droog was kon ik het grote gat vullen met nog meer hotglue en bolletjes piep, dit moest ook in meerdere lagen gebeuren. Als laatste nog een laagje hotglue bovenop. Daarna beetje opschuren en ter afwerking nog een dun laagje epoxy :thumbsup: Het resultaat is mooier dan verwacht. Verder is de Funjet ook weer helemaal recht dus een nieuwe bestellen stel ik nog even uit. Eén dezer dagen de fuckjet voorzien van folie en dan is hij weer helemaal af om weer te knallen :yes:

2011-06-15215221.jpg

2011-06-15215038.jpg

O ja, in de tussentijd de verf van de funjet afgehaald, dan hecht de folie straks beter.

Leuk dat iedereen aan de knutsel is :banana:

Laatst bewerkt:
@ Vinni: Thanx voor de tip voor de reparatie van de vleugel, werkt echt perfect. Eerst begonnen met het maken van een mal, daarna alles een laagje bakpapier aangebracht, hierdoor hecht de hotglue niet op de mal. Daarna alles goed vastzetten op de vleugel en het eerste laagje hotglue aanbrengen. Ondertussen een stuk piepschuim verpulveren tot bolletjes. Toen de eerste laag droog was kon ik het grote gat vullen met nog meer hotglue en bolletjes piep, dit moest ook in meerdere lagen gebeuren. Als laatste nog een laagje hotglue bovenop. Daarna beetje opschuren en ter afwerking nog een dun laagje epoxy :thumbsup: Het resultaat is mooier dan verwacht. Verder is de Funjet ook weer helemaal recht dus een nieuwe bestellen stel ik nog even uit. Eén dezer dagen de fuckjet voorzien van folie en dan is hij weer helemaal af om weer te knallen :yes:

2011-06-15215221.jpg

2011-06-15215038.jpg

O ja, in de tussentijd de verf van de funjet afgehaald, dan hecht de folie straks beter.

Leuk dat iedereen aan de knutsel is :banana:

ziet er goed uit:yes:
door schade leert men
mooi spul dat piepschuim
als hij geplakt is zie je er niets meer van

@Phil: Hoe heb je de verf eraf gehaald? Zit te denken om de mijne ook te strippen. De rode verf laat uit zichzelf steeds meer en meer los.. Ziet er niet meer uit :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back