BYM
Forum veteraan
mijn volgende zender word gewoon een spectrum !
die leggen wel uit wat erop zit en hoe het werkt .
of anders gezegd , daar zit gewoon alles op![]()
DX8 is zóóóón fijne zender

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
mijn volgende zender word gewoon een spectrum !
die leggen wel uit wat erop zit en hoe het werkt .
of anders gezegd , daar zit gewoon alles op![]()
Het is weer eens zover, BYM is hekkensluiter :sleeping: :sleepy: :sleeping: :sleepy: :sleeping: :sleepy:
Moet je hem wel dicht doen en niet bij het hek blijven liggen slapen. :teacher:Het is weer eens zover, BYM is hekkensluiter :sleeping: :sleepy: :sleeping: :sleepy: :sleeping: :sleepy:
Hahaha, toch sneu dat een Spektrum gebruiker een Futaba gebruiker moet vertellen hoe het werkt. :rolling:
En dat van die 5V zal niet echt uitmaken. Je levert zo'n 15 tot 20 procent aan kracht in. Dat wil je niet op zo'n kist. :nooo: En Spektrum heeft op de AR7x00/9x00 ontvangers de printsporen doorgesoldeerd.Ter bescherming van onnozele gebruikers.
![]()
vraagje ;
in welke modes zal ik mijn ontvanger zetten ? in de HS of FS modes ? ik heb veelal digitale servo's ,dus in de HS mode , of om de spanning lager te houden in de FS modus zetten ? zodat mijn ontvanger er minder snel uitfikt![]()
Ja hoor, dan heb je dezelfde problemen. Spektrum slikt ook alles tussen de 3,6V en 9,8V maar dat staat los van het feit dat als je hoge stromen door dunne printspoortjes trekt dat je printsporen wegsmelten. :teacher:Jeti duplex ontvangers kunnen gewoon 8.4v hebben (2s lipo), bovendien kun je de ontvangers ook gewoon programmeren, heb je dit soort problemen dus niet................16 kanaals zenders komen eind dit jaar of begin volgend jaar uit............
In High Speed Mode worden alleen kanaal 1 en 6 sneller en met een hogere resolutie (meer stappen) aangestuurd. Dit in verband met de staartservo voor heli's.iemand een idee ?
Ja hoor, dan heb je dezelfde problemen. Spektrum slikt ook alles tussen de 3,6V en 9,8V maar dat staat los van het feit dat als je hoge stromen door dunne printspoortjes trekt dat je printsporen wegsmelten. :teacher:
Jeti duplex ontvangers kunnen gewoon 8.4v hebben (2s lipo), bovendien kun je de ontvangers ook gewoon programmeren, heb je dit soort problemen dus niet................16 kanaals zenders komen eind dit jaar of begin volgend jaar uit............
De spanning heeft niets met de printsporen te maken. Die kan wel 1000 Volt zijn en dan gaat het nog goed (los van het feit dat de elektronica zelf er niet tegen kankunnen hebben is iets anders dan slikken.........bij Jeti schijnen die printspoortjes het dus WEL te kunnen hebben...........
Bij jou blijft de ontvanger toch wel heelde gemiddelde levensduur van een kist bij jou is toch 3 vluchten
![]()
![]()
De spanning heeft niets met de printsporen te maken. Die kan wel 1000 Volt zijn en dan gaat het nog goed (los van het feit dat de elektronica zelf er niet tegen kan).
De stroom is beperkt door de breedte en dikte van de printsporen. Standaard printplaat heeft een koperdikte van 35 micron (=0,035mm), de breedte is beperkt tot 1,1mm omdat er nog pennen van de aansluitingen naast zitten (pen-afstand is 2,5mm en nog een scheiding tussen de sporen). Je "draaddiameter" is dus 0,0385mm². Conform de standaards is dat 1,3A continu (10°C temperatuurstijging) en 2,4A piek gedurende 10 seconden (40°C temperatuurstijging). De gebruikte printplaat is dubbelzijdig dus je kan de maximale stroom dan verdubbelen.
Dit geldt voor alle merken ontvangers.Het is dan ook verstandig om bij hoger stroomverbruik door digitale servo's gebruikt te maken van een dubbel voedingspunt d.m.v. een Y-kabel op 1/3 en 2/3 van de totale rij van aansluitingen.