Vliegersvergadering 9 December in Arnhem (ALC club gebouw)

Frans Bal zei:
Eric,

Hans is ook gerechtigd om examens af te nemen. Dus wellicht is er wat te regelen om KNVvL leden een brevet te laten vliegen.
Waarom alleen KNVvL leden???, da's simpel het brevet is alleen geldig als je ook lid bent van de KNVvL.
Er moet dan wel bij Peter Keim worden nagevraagd of het zweefbrevet al is aangevuld/aangepast naar de DLG modellen.

Peter Keim schreef in het Brevet draadje

Gezien de bovenstaande discussie is er een voorstel uitgewerkt om met DLG-modellen het A-veiligheidsbrevet voor zweefmodellen te kunnen behalen. Verschillen worden de startmethode en (uiteraard) een kortere eis voor de vliegduur.
Net als bij alle andere RB-klassen kan er dan vanaf volgend jaar de eis voor het A-brevet komen om aan wedstrijden te kunnen deelnemen. Dat brevet hoeft niet met een DLG-model behaald te zijn!
Op basis van een bepaald, minimaal wedstrijdresultaat kan straks het B- of C-brevet aangevraagd worden.

Dit voorstel is naar de subcommissie RB-zweef gestuurd voor een reactie.

Peter Keim
Sportzaken
KNVvL afdeling Modelvliegsport

Ik heb een aanvraagformulier F3K voorbij zien komen, helaas is ook mijn laptop gecrashed... dus heb nog niet alle bestanden weer terug gevonden. danwel kunnen restoren. Zal bij Peter eens navragen of het al officieel is en of we (al) mogen afvliegen. Indien ja, verwacht ik dat je/we een aantal formulieren mee zullen moeten nemen zondag a.s.

ps: bedankt voor de opsomming van de agendapunten.

Ik kreeg nog een agendapunt binnen:

misschien is het verstandig een sub-comissie F3K te vormen ( een sub-sub commissie dus om zo het best wel vele werk wat er ligt te verdelen over meerdere schouders.
ik noem het sub commissie maar noem het mijn part werkgroepje om zo niet één man met alle werk te belasten.
Als voorbeeld hier de vrije vlucht wereld die van een nagenoeg gelijke omvang is. Hier nemen de deelenemrs zelf, om tourbeurt plaats in de sc om zo alles te regelen voor hun collega's. Lijkt me niet verkeerd om dit in F3K eender aan te pakken.

Ik zet hem bij de lijst.

(Oh ja, de lijst ga ik definitief maken na 4 oktober. Zal dit gehele draadje dan nogmaals doorspitten en alle punten opsommen)

de materiaalverzamelaar zei:
Eric,

Kan je dan ook een datum 'prikken' en een locatie voorstellen voor onze vliegersvergadering ?
Heb dank,

Bart

Hoi Bart,

Natuurlijk kan ik dat, wil alleen proberen om het niet "mijn" vergadering te laten worden. Vandaar ook mijn terughoudendheid met het organiseren van deze vergadering. Maar plannen wil ik hem wel. Mag ik jouw dan als voorzitter aanwijzen? Dan hebben we alleen nog een notulist nodig, iemand die zich vrijwilliger stelt voor deze functie?

Nog een paar puntjes van zorg:
- Hoe zorgen we ervoor dat F3K vliegers, die mogelijk niet aanwezig (kunnen) zijn toch hun eigen inbreng kunnen leveren?
- Hoe communiceren we de resultaten van deze vergadering?
- Hoe zorgen we ervoor dat we deze besluiten na de vergadering blijven uitdragen als de mening van alle F3K vliegers in Nederland.

Groeten, Eric.

Eric,

Ik wil best voorzitter voor die dag zijn maar misschien zijn er anderen die dit graag doen....

Om even in te gaan op je vragen:

- bij VV laten we ruim van te voren weten wanneer de vergadering gehouden zal worden en waar (standaard
in de Coehoorn in Arnhem)

- iedereen kan voorstellen indienen voor de vergadering (via de mail EMFF)

- als je er niet bent kan je niet mee stemmen en moet je er van uit gaan dat de aanwezigen weten wat ze doen

- op zich zijn de VV vliegers wel een homogene groep, maar je zult altijd mensen hebben die het niet eens zijn
met wat er in de vergadering is besloten, ook is er menig verhitte discussie en het gaat al jaren over het selectie
systeem voor de Nationale ploeg, sponsoring, de KNVvL, ook wordt er veel tijd gespendeerd aan de wedstrijdkalender.

- We beginnen meestal rond 10:00 en gaan door to 12:00, hebben dan een pauze van een uur, en gaan 's middag's verder tot 14:30,
waarna we een zgn middag programma hebben, waar we bv iemand van het KNMI uit nodigen om wat over thermiek
te vertellen, of een vlieger om wat over zijn nieuwe modellen, bouw technieken te vertellen. Zo rond 16:00 stoppen we
ermee

- Op het ogenblik hebben we een 3 mans VV subcommissie waar ik ook lid van ben (ik vind dat je af en toe wat moet
doen, maar het is altijd weer een heel gezoek naar kandidaten...). Ik zelf heb het verslag gemaakt van de vergadering
en dat moeten we ook zeker doen voor onze F3k vergadering.

Op zich is vergaderen niet mijn favoriete vrije tijds besteding maar het is gewoon noodzakelijk. Bij de VV hebben
we de vergadering altijd begin Januari, wat op zich wel leuk is want je kan gelijk iedereen gelukkig nieuw jaar wensen,
en het is een soort start van het nieuwe seizoen. Het nadeel is dat we uit de pas lopen met de andere vliegers vergaderingen
die volgens mij bijn allemaal in December zijn.

Lang verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan...

Cheers

Bart

Cheers,

Bart

Eric,

Ik wil best voorzitter zijn maar misschien zijn er anderen die dit graag doen.
Cheers,

Bart

Ook die mogen zich bij mij aanmelden.

ps: Wil iedereen die dit bericht vandaag nog leest, zijn email adres even PB'n (of emailen) aan mij. Heb ze helaas niet bij de hand op het werk ;)

Bart,

Het is niet de bedoeling dat deze vergadering, de vervanger van de vliegersvergadering gaat worden.
Het doel van deze vergadering is om overeenstemming te berijken over de te varen koers voor F3K in 2008 en verder.

Mvg, Eric.

Eric van Dijken zei:
Bart,

Het is niet de bedoeling dat deze vergadering, de vervanger van de vliegersvergadering gaat worden.
Het doel van deze vergadering is om overeenstemming te berijken over de te varen koers voor F3K in 2008 en verder.

Mvg, Eric.

Ik dacht dat deze F3K bijeenkomst een bijeenkomst zou worden waar wij als F3K vliegers zelf onze koers bepalen.
Klopt helemaal. Dit om goed voorbereid, aan de KNVvL vergadering op 9 december deel te nemen.
Daar kan jij dan wel onderbouwd de F3K groep vertegenwoordigen en onze standpunten/besluiten daar laten
verifieeren. Wanneer wij als groep duidelijk ons standpunt bepalen, (binnen de KNVvL context natuurlijk) behoren
onze punten slechts hamerstukken te zijn op de 9 december vergadering...............

Arno

arno888 zei:
Eric van Dijken zei:
Bart,

Mvg, Eric.

Ik dacht dat deze F3K bijeenkomst een bijeenkomst zou worden waar wij als F3K vliegers zelf onze koers bepalen.
Klopt helemaal. Dit om goed voorbereid, aan de KNVvL vergadering op 9 december deel te nemen.
Daar kan jij dan wel onderbouwd de F3K groep vertegenwoordigen en onze standpunten/besluiten daar laten
verifieeren. Wanneer wij als groep duidelijk ons standpunt bepalen, (binnen de KNVvL context natuurlijk) behoren
onze punten slechts hamerstukken te zijn op de 9 december vergadering...............

Arno

Correct, dat dacht ik ook.

Eric,

Dat is ook wat ik voor ogen heb: een vergadering om onderling als F3k vliegers een aantal F3k issues
af te stemmen als voorbereiding voor de vergadering op 9 December. Ik heb alleen de VV vliegers vergadering
als voorbeeld aangehaald om een aantal antwoorden te geven op de vragen die je stelde.
Cheers

Bart

Eric,

Dat is ook wat ik voor ogen heb: een vergadering om onderling als F3k vliegers een aantal F3k issues
af te stemmen als voorbereiding voor de vergadering op 9 December. Ik heb alleen de VV vliegers vergadering
als voorbeeld aangehaald om een aantal antwoorden te geven op de vragen die je stelde.
Cheers

Bart

He Bart, dan is alles weer helder. Bedankt voor de info.

Back