Vliegshow Broken Wings Willebroek

just thuis, en ik kan er maar 1 woord uitbrengen: fenomenaal!!!!
die twee b-moteurs van den eerste wereldoorlog waren echt de max, was wel verschoten van die bommen die hij dropptje, dat was absurbd luid :lol:

dan die grote pitts van 520cc was het pareltje van de show voor mij, wat een lekker geluid maakt die motor als ie voorbijscheert :P

jammer van die crash van die corsair, het was zo'n mooie kist, en dan nog die crash van die jet die niet stoppen wou met rijden op de piste, maar daar was niet echt schade aan.

heb jammer genoeg JVDO en maarten niet zien vliegen :( was er maar om 2uur :P

en dan the panick team met het geniale idee om de mais kort en fijn te hakken met hun dubbeldekkertjes was ook wel geinig.

hopelijk komt het filmpje snel online, want dit was echt een TOPshow!

@eclipse, nog es bedankt vo de prop eh!

greets

jow, spijtig maar ik en wtr waren nogal vooraan in het programma, het was een goede show maar de opstelling van het programma kon wel beter... het was nogal lang van "hetzelfde" naar mijn mening, alle acro bij elkaar, alle schaal...

Ikzelf heb een demo gegeven met Sam Pets, in de show voor mij niet zo geslaagt als op de 1ste trainingsvlucht om 10 uur smorgens...

Er zat eigelijk een goede bries boven denk ik ... en en gevaarlijke (maar zwakke) wind (door de mais) beneden.

Ik wou nog een demo geven om 6uur ... maar blijkbaar mag je er niet meer vliegen na 6..

tja volgende keer beter...

JVDO

ik heb jens wel zien vliegen !en ik vond het prachtig zij beheersen het vliegtuig tot en met ,heb de beide heren nog even gesproken na de meeting toen ze hun vliegtuig uit elkaar haalden en moet zeggen toffe gasten zijn het,en je ziet de beide heren nu ook eens op het plein en niet alleen op het forum , de meeting op zich is altijd de moeite je ziet eens wat anders dan op je eigen modelpleintje ,spijtig van de crache van de die mooie grote vliegtuigen maar hierdoor steld het mij gerust dat niet enkel ik alleen kan crachen in het modelvliegen ,die heel grote pits daar viel eerlijk gezegt mijn mond van open toen ik hem voor het eerst zag ,het word steeds groter en groter de modellen ,en dan nog dat 12 jarig knulletje die ook met een grote pits vloog en ging hoveren in de mais ik hield mijn hart al vast dacht dat ie wegzakte en ging vastlopen , maar zoals jens zegt ze hadden meer moeten spreiden en indelen was nog leuker geweest ,alles bij elkaar heb ik een prachtige namiddag gehad en met mij motor gegaan dus ook nog een prachtige motorrit gehad

idd jens goe gevlogen, en die van 10uur was idd ook mooi! wtr,da was toch ook goe gevlogen!!!al zei je dat ge zo goe nie waart:p geoffreys kapke gespoten heb ik gezien, maar dien yak... da was wel stukkie minder. maar iedere keer die stoeme draad overal op de foto's en filmkes:p kga moeten ferm lern vliegen voor ik ervoor kan staan zeker om foto's te trekken?:p was wel verschoten van de zeer smalle piste! greetzz

was mijn eerste show dat ik ooit gezien heb, vond het de max :lol: :lol:

wel spijtig van de F16 die bleef vliegen met de gear uit en dan nog een mega slechte landing maakte :mad: .

de bommenwerpers was gewooon 8O 8O 8O lol

the panick team 8O 8O 8O een bende getrainde zotten :lol: :lol:

dan die vlieger waarvan alles zelf gemaakt was, tot motor toe en die vond spijtig genoeg een ijzeren paaltje op zijn weg :cry: :cry:

de laatste 3D show met een pit denk ik, was wel een mooie afsluiter

Volgend jaar ga ik zeker terug :lol:

't Was een mooie show, veel diversiteit, en enkele spectaculaire dingen
zoals die bommenwerpers en die gigantische Pitts.
't Panic team was ook super, spijtig dat ze met een beetje weinig waren.

Voor de rest mja, beetje spijtig dat er na 18u enkel nog met electro
mag gevlogen worden.
De Zagi's met verlichting op zaterdagavond waren wel super, zeer mooie verlichting :D

Tip voor de organisatoren.....

Waarom brengen jullie niet een (aantal) net(ten) aan aan het begin en aan het einde van het veld zoals op een vliegdekschip???? Die twee kisten die nu gecrasht waren hadden dan waarschijnlijk nog minder schade gehad en weer een stuk extra veiligheid........

PS Ik zag maar 6 Panic leden . Vorige jaren waren die nog met veel meer aanwezig of heb ik het mis???

Ik had begrepen dat de andere helft van het panic -team naar een andere show moest ;-)

Ik vond het een top weekend,veel bekenden weer gezien/gesproken,goeie BBQ,gezellig savonds in de feesttent :celebrate:

Wat ik alleen niet snap,is dat er na het vliegen zaterdag overdag niet een knijperbord even op het veld geplaatst werd voor het avond vliegen.
Het was zalig weer om met electro kistjes te vliegen,maar dan moet je bij iedereen eerst langsgaan om te vragen op welke frequentie ze zitten,erg onhandig(en onveilig) :?

En met de combat was het echt een strijd tussen Engeland-Nederland,als je de commentaren van die Engelsen af en toe hoorde,ze waren er echt op uit om die Swiftjes uit de lucht te knallen(en vooral mij omdat ik op hetzelfde kanaal zat als een van hen)dat was ook de reden dat ik enkel zaterdag mee kon doen met combat.
Maar de Nederlanders bleven zaterdag toch over haha....

Ook erg jammer dat er niet meer van 3D heli's te zien was,terwijl andere piloten met 3D-vliegtuigen mischien wel 3x gevlogen hebben tijdens de show.

Groeten,
Marcel

Marcel zei:
Ook erg jammer dat er niet meer van 3D heli's te zien was,terwijl andere piloten met 3D-vliegtuigen mischien wel 3x gevlogen hebben tijdens de show.
Hmja, veel heli's waren er niet aanwezig.
't Was wel een mooie demo met je Freya :wink:

De turbine heli's van Helitech vlogen ook super.
Ik had ze veel logger verwacht, maar ze vlogen toch zeer strak en snel. :D

MrSat zei:
Tip voor de organisatoren.....

Waarom brengen jullie niet een (aantal) net(ten) aan aan het begin en aan het einde van het veld zoals op een vliegdekschip???? Die twee kisten die nu gecrasht waren hadden dan waarschijnlijk nog minder schade gehad en weer een stuk extra veiligheid........

PS Ik zag maar 6 Panic leden . Vorige jaren waren die nog met veel meer aanwezig of heb ik het mis???

vanachter zie ik dat nog gebeuren, maar vanvoor(straatkant) waar of hoe zou jij een net spannen?

Greetz Matanza

van deze piloten die op een internationale show komen verwacht je wel dat ze een veilige landing kunnen presteren(alleen al voor de veiligheid).

@Marcel
Elke vlieger mocht 1 maal vliegen in de show, heb je 3 vlieguigen zoals Geoffrey mag je 3keer vliegen...
Ik vind het ook altijd spijtig dat er niet meer 3DHELI is maar er zijn gewoon te weinig piloten...

Ik wou eigelijk eens een echte 3D show proberen geven wat men in Belgie niet veel ziet ... Maar kreeg helaas die kans niet... Waardoor ik afsprak met sam te vliegen... Maar dan kun totaal niet hetzelfde(zonder oefening).

Kortom leuke show... Maar ik weet niet of ik er volgent jaar nog vlieg. Vooral het feit van het 6uur syndroom :-) (stoppen met vliegen om 18uur op een internationale show??????) Kon ik me niet voorstellen... men komt van ver en verwacht toch een deftige oefenvlucht te kunnen doen als je een dag op voorhand komt...

Grz J_

JVDO zei:
Kortom leuke show... Maar ik weet niet of ik er volgent jaar nog vlieg. Vooral het feit van het 6uur syndroom :-) (stoppen met vliegen om 18uur op een internationale show??????) Kon ik me niet voorstellen... men komt van ver en verwacht toch een deftige oefenvlucht te kunnen doen als je een dag op voorhand komt...

Grz J_
er zijn nu eenmaal regels waar RBW zich hoort aan te houden, een daar hoort die zes uur ook bij.....(wat idd wel spijtig is).

eigenlijk mogen we al blij zijn dat er niet naar het geluid werd gekeken want anders bleef 90% aan de grond.

Greetz Matanza

"vangnetten" aan het begin en eind van het veld. Hoogte zoals bij een dranghek. Zowel voor turbine als zweef kan dit zeer makkelijk zijn en of een uitkomst bieden mochten ze de landing verkeert hebben ingeschat.

zoals mrsat al schreef om die manier weinig schade aan de vliegtuigen!

ps. wat helemaal mooi zou zijn is dat je deze netten alleen bij het landen omhoog kan laten (vliegdekschip). Is volgens mij wel makkelijk te maken.

Volgens mij zijn die netten wat overdreven maar kom... de veiligheid was voor de relatief onveilige ligging van het vliegveld tov de pits enzo toch redelijk optimaal...

@el_barto_

er kunnen eventueel de nodige vergunningen gevraagt worden... Maar voor mij geen probleem zolang de andere piloten hier niet over klagen... Ik ben mss (samen met wouter dan :-) ) wat van een Die hard en non- time- to- waste generatie... Door studies enzo gaat er niet veel tijd overblijven voor te vliegen, als we dan eens tijd vrij hebben gaan we om te vliegen...

Dit ligt mss helemaal anders bij oudere piloten etc etc µ$

grz J_

ps: toch een pluim voor de super organisatie...

Een van de mooiste pistes van Belgie :-) lang extreem lang... ik denk dat een normale landing er echt perfect mogelijk is... zelfs met een snelle jet! Ik hoor van mensen dat deze piste niet breed is ??? Deze piste is super... ooit al eens op airfield 34 in lessen geweest? 90 meter lang en heel mss 10 meter breed ik denk 7-8m...of phoenix in brugge mooie piste maar klein...

hmm,

Het terrein is wel 'mooi' ja, met die mais op de achtergrond, maar toch liever een iets meer vierkant plein waar je 270 graden rond geen enkel obstakel hebt voor honderden meters in de omtrek, en waar de wind overal gelijkmatig waait zonder turbulentie zoals hier.

Hun gras is wel zalig zacht... daar ben ik wel jaloers op :)

Erik De Cock
(een van de Belgische Panicteam leden)

Back