Vliegtuigvlieger? Simulator = zonde geld (vind ik) (niet meer)

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door hezik, 11 nov 2008.

  1. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  2. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ach, ik vlieg nog steeds FMS en vind t allemaal prima...

    ga geen geld spenderen aan andere sims die belachelijk duur zijn...

    ASH
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Rick, 2 berichten boven die van jou had ik hetzelfde al gezegd. Je koopt niet de sim, die is namelijk gratis te downloaden.

    Je koopt een niet echt goede zender, terwijl je veel beter je eigen zender kan gebruiken. Een kabel tussen de pc en je eigen zender kost niet zoveel en heb je een stuk meer aan.

    De kosten van afpd zijn niet zo hoog, de uren dat ik daar al achter heb gezeten, elke cent waard.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mrt 2009
  4. hezik

    hezik Guest

    Als moderator:
    Nog een keer: geen reacties over het stelen van zaken aub.
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Je koopt zelfs helemaal geen zender maar een stuk plastic met een USB kabel eraan... maar: het wérkt wel.
    Ik zocht destijds een kabeltje om mijn zender per USB aan te sluiten op mijn PC, maar alle kabeltjes die ik vond waren aanzienlijk duurder dan de eSky nepzender inclusief kabeltje, dus vond ik dat een logische keus.
    Ik sim (zelden) met FMS en heb ook eigenlijk geen behoefte aan beter. Zou wel een echt goeie sim willen hebben hoor.... maar heb er het geld niet voor over.
     
  6. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    ach 35 eurie voor een protech "zender joystick" vind ik prima te doen hoor!!

    ASH
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Het hangt een beetje van je situatie en doel af. Heb je nog geen zender, of een zender zonder aansluiting (als die bestaan) dan is zo'n e-sky geval, of protech, prima.

    Als je wil trainen voor iets en je hebt een zender met aansluiting ervoor ( de meeste) dan is het goedkoper en handiger om gewoon alleen het kabeltje te kopen.. dan ben je voor een keer 10 euro klaar.

    Koop je een wat serieuzere sim, dan krijg je het kabeltje of zelfs de zender er al bij. B.v. GreatPlanes levert bij hun Realflight een door futaba gemaakte 'zender' mee, kwaliteitsspul dus.
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb redelijk wat met de originele Afpd zender gesimd(ligt bij mij op de club), die is bagger. De realflight zender zal vast beter zijn, maar je eigen zender heeft toch een meerwaarde vind ik, lengte knuppels, zwaartepunt, enz.

    Daarom gaf ik deze aan,DealExtreme: $7.48 USB FMS Simulator Cable 6€ incl. verzendkosten. Vind voor die prijs maar een usb zender.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    De Realflight zender is gewoon een FF7 geloof ik, maar dan met een andere binnenkant. Het batterijvak en bv. het vakje waar normaliter een kristal zou komen, zit er in. De knuppels zijn verder gelijk. Ik gebruik voor AFPD ook die zender, zodat ik mijn FF9 daarvoor niet hoef te gebruiken (want dan gaat de batterij leeg en dan moet je na 4 uur simmen ofzo al weer laden). Die zender voelt voor de rest exact hetzelfde aan.

    Enige nadeel daarvan is natuurlijk wel dat je geen mixers etc. op je zender kunt gebruiken.
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    En de potmeters slijten niet:D
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Om ff terug ontopic te gaan,.
    Ik ben nu ook het F3A-B programma aan het oefenen. Ik ken hem al helemaal uit mijn hoofd en dat scheelt al een hoop als je het straks de 1e keer buiten wilt vliegen. Dit is zoonbeetje de grootste kracht van de sim, dat en nieuwe figuren aanleren (wat ik in dit geval niet moest).

    Maar het niet op 1 lijn kunnen houden heb ik ook wel wat last van idd. Je kunt het niet strak, krap genoeg vliegen zodat je de grond blijft zien. Ook al gaat mijn voorkeur toch naar iets kleinere figuren dan die van jou.
    De 1e paar keer zat ik soms behoorlijk ver naast, dat word wel minder maar ik denk dat het nooit helemaal weggaat. Vooral de dubbele looping naar beneden met halve rol ertussen. Erg lastig je lijn te houden terwijl je de grond niet ziet.
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Kijk, dat is leuk, weer iemand in de B:D
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Op de sim hé, nog niet in het eggie.
    Ken jij hem al uit je hoofd?

    De kist haal ik waarschijnlijk in Dortmund op, mijn theorie voor het rijbewijs is dinsdag.
    Ik zal vast een wedstrijdje meepikken dit jaar. Utrecht en Oss zijn 77,5 en 77 Km hier vandaan volgens google :rolleyes:, mij net wat te ver met de brommer.:evil: Hoewel m'n vader al eens naar het veld van utrecht is gereden (kamp 05).
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jawel, maar moet nog een hoop trainen, ben voorlopig nog niet tevreden:)
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Als het in Utrecht is, wil ik je die dag wel ophalen hoor.
     
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    :worship: Dat zou geweldig zijn :worship:
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Dat is dan bij deze geregeld. Je zou anders ook prima kunnen meerijden naar wedstrijden, maar 2 kisten + 2 personen trekt het smartje niet..
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    nando achterin, kisten stapelen, moet prima kunnen! ;)
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Almere-Apeldoorn is niet veel verder dan Utrecht-Apeldoorn;)

    hint hint
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Aangezien ik mijn Oxalysje vermorzeld heb gisteren, en dus met een 1m electrokistje naar de 1e wedstrijd komt, en Nando met een .50 kist, is het vervoer voor de eerste wedstrijd dit jaar ook geregeld :)
     

Deel Deze Pagina