voerboot met loodaccu

• Topicstarter Topicstarter gurdje
  • Startdatum Startdatum
heren heren niet ruziën

jullie hebben bijde gelijk even goed lezen.

maar die boot kan geen grotere accu hebben dan word hij te zwaar. hij moet ook nog voer mee kunnen nemen.

mvg Hans

Ron doe eens niet zo betweterig. Niet iedereen is electricien of heeft er veel verstand van maar er wordt wel begrepen wat men bedoelt. Maak het dan ook niet moeilijk om zogenaamde correcte maar zeer verwarrende posts te plaatsen (ondanks dat je wel gelijk hebt)

Tot er een keer een accu ontploft door een reken- of denkfout. Al genoeg voorbeelden op forum gezien waar mijn 'betweterigheid' in deze (en die van andere elektrotechneuten) ellende voorkwamen. Gewoon fouten meteen in de kiem smoren zodat ze zich niet (naar anderen) voortplanten.

Mensen mogen me gerust betweterig noemen, maar dan zou het wel van ballen getuigen als ze de kosten betalen die komen als er niet gebetweterd wordt. Zeg het maar, waar kunnen de eventuele rekeningen naartoe gestuurd worden?

O ja, ik heb nog geen hulp/info van je gezien in dit draadje. Hoe ging dat gezegde ook al weer, iets met stuurlui ...

Laatst bewerkt:
Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. De accu is 4300 mA. het beste is dus rond dezelfde hoeveelheid is zitten.

Je accu-capaciteit is 4300mAh (milli Ampère leverbaar gedurende one hour). Dat is a.h.w. het volume van je benzinetank. Bij grotere capaciteit kun je langer varen maar de accu is dan wel zwaarder. Wel bij oorspronkelijke spanning blijven, ga je voor lagere spanning dan neemt snelheid af, bij hogere spanning leggen motor en/of elektronica het loodje.

helder, ik ga morgen eerst even bellen naar een scooter zaak of ik daar kan meten en als het nodig is en nieuwe kan kopen, anders moet ik wachten tot dinsdag. Dan is er een andere scooter zaak open.

bedankt voor alle hulp.
jullie horen nog van mij

ja daar kun je nog veel grotere accus krijgen ;)
echter de kleinste accu 42Ah is denk ik te groot voor dit voerbootje.

hoi,

Ik heb net gebeld de meneer aan de lijn zij meteen dat de accu kapot is. Hij had geen nieuwe. Hij zij dat hij de accu alleen kon meten onder spanning als hij draait.
Is het verstandiger als ik de accu toch op meet?
of denken jullie dat ik nu gewoon maar een nieuwe accu kan bestellen?

Meteen accu kapot door de telefoon??

WOW die is helderziend??? (moet toch mijn glazen bol maar weer is gaan oppoetsen dan...)

koop nou eerst eens een multimeter of laat hem door meten.
misschien is je lader wel defect.

hallo,

Ik heb de accu met een multimeter gemeten ik wist niet welke ik moest meten dus heb ik drie gegevens.
gelijkspanning: 1.71.
Gelijkstroom: 0.053.
wisselspanning: 02.8.

Die is overleden, neem hem mee naar een modelbouwwinkel of accuboer, zodat je zeker bent dat de nieuwe gaat passen in de boot.

neem gewoon de zelfde accu!! een hogere capasitijd is te zwaar voor die boot.
of je moet het voer eruit laten.

mvg Hans

In een voerboot kan je ook makkelijk een 3S lipo in stoppen .

Voor al als je al de mogelijkheid hebt om lipo,s te laden is het niet eens duurder . ;)

Je vaartijd word veel langer en met een liposafer er bij in kan ook niet veel gebeuren.

Thuis zet ik alle batterij apparaten om op lipo .

Mvg Johan

Back